25 Ocak 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

25 Ocak 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

Sağlık öğütleri: Aile kadınlarına Taydalı tavsiyeler Aile fertlerinin doğru ve icap et- tiği gibi yaşamasının mesuliyeti, ev kadınının omuzlarına yüklenmiş bir vazifedir. Çünkü yemeklerin hazır- lanmasma bakan, evi idare eden genç nesli yetiştiren odur. Bu pek de hafif ve kolay bir vazi” fe değildir. Başarabilmek için ze- kâ, soğuk kanlılık, sükün ve iyi sıh- hat lâzımdır. Bir ev kadmı kendini ihmal ederse bu saydıklarımızdan hiç birisini elde edemez. Hıfzıssihhada ihmal, hastalığm bu” ıma ve üremesine yardım e- der. Mutbak ve sofra takımları, he- le çocuklarm kullanacakları kaplar *evkalâde temiz tutulmalıdır. Bu ço” cukların âfetlere karşi korunma kuv- vetleri benüz teşekkül etmemiştir; Herhangi bir kirlilikten ilk önce bun- lar muzterip olurlar. Anneler, ço - cuklarına her yemekten evvel elleri- ni iyice yıkattırmalıdır. Vücudu kaplamakta olan deri muntazaman temizlenmek ister. De- ri yalnız koruyucu bir örtü değildir: Ays zamanda tıpkı bağırsaklar, böb” rekler ve soluk #lma gibi vücudun aşman ve yıpranan kısımlariyle süp- rüntülerini dışarıya atar. Buskürüntüler, mesameler kapo- İr olursa dışarıya çıkamazlar. Bundan başka deri kirli kaldığı için mikrop” ları besler. Meselâ çabucak kapanıp! iyi olması İâzmgelen küçük yara ve çizikler zehirlenerek uzun uzadr ya rahatsızlıklar verirler. Yatak odalarının ve oturma oda- larmın havaları yenilenmelidir. Ba” zı insanlar içerinin durgun havalı olmasını isterler. Halbuki bu çok fe- nadır. Nezle ve gribin pek bulaşık olduğu bu kış aylarında böyle birer mikrop yuvası halini alır, Temiz ve taze hava birçok mik- ropları öldürür ve bulaşık hastalık bulunmuş bir odayı dezenfenkte et mek için en iyi yol temiz hava cer- yanlarıdır. Yalnız, temiz hava derken cer- yanlardan sakınmak lâzımdır. Hava ceryanı kadar kötü bir şey yoktur. Yemekler dalma muntazam saat“ lerde yenmelidir. Vakitli vakitsiz yemek daima hazım rahatsızlıklarına sebep olur. o Midenin de kendisine raabsus istirahat zamanları olmalı. dır. Yemeklerde bol sebze ve bol meyveyi hiç ihmal Mi İki defa pişmiş yemeklerden müm- kün olduğu kadar sakmmalıdır. Fa“ kat çime ge sık sık değişiklikler yapılmak lâzrmdır, Çünkü değişik yemek iştahi arttırır. Çocuklara sonbahar ve e air ayla - rında balık yağı içirmek çok fay: dır. Ailenize bol su içirecek Nr nız, faydalarını çabuk görürsünüz. Bol su içmetk âdeti hiç ihmal edil- memelidir. Çünkü su, vücudun süp- rüntü atan makanizmalarma yardım eder. Sık sik çamaşır, yatak ve yas” tık örtüsü değiştirilmelidir. Hasta ça- maşırları, aile çamaşmlariyle yıkan- mamalıdır, ayrica kaynatılmalıdır, Kışm mendiller yıkanmadan evvel muhakkak kaynatılmalıdır. DOKTOR Şikâyetler, temenniler Ya belediyeden kim ceza alacak ? sement sileier <w “ Kadırga, Istanbula dahil değil midir.? — Yoklar ve yokluk diyarı ! — Bir mahalle halkı her sabah yatağından nasıl fırlıyor? “Çatar,, İmzasile bir okuyucumuzdan aldığımız şu mektubu aynen neşrediyo- ruz: "Her gün gazetelerde bir sürü tek- Jâmvari yazılara rastlarız. Vesaiti nak- Hye lüzumsuz düdük, korna çalınmaya») cak, hatta satıcılar bile sabahları gaat sekizden evvel sokaklarda bağırmays- caklar vesaire vessire.. Bütün bunlar güphe yok ki belediyenin gürültü ile mücadele için aldığı tedbirler, çok gü- zel yerinde bir karar. Fakat bir türlü anlayamadığım bir şey varsa acaba Ka- dirga semti İstanbul hududuna dahil de- gil mi ki bu semtte belediye nizam ve kanunları tatbik edilmiyor. Benim an- Yayamadığım bu cihet şüphesiz sizin del. bayretinizi mucip olacak. Evet Kadir. gada belediyenin vazifesi olan ve bele- diyeden beklenen her şey noksan ve hatta yoktur. Elektrik yok, su yok, yol yok, temiz lik yok, nizam yok, ne bileyim, yani hangisini sayayım. Netice itibarile Ka- dirga İstanbulun yoklar diyarı, yaşayan ölüler köşesi diye gösterilmeye lâyik bir kıyı. Yoklara bugüne kadar boyun eğ- dik fakat biz boyun eğdikçe tepemizden daha ağır şerait tazyike başladı, mese- lâ: Belediyenin Kadirgada çöp arabala- ri deposu vardır. sakın gözünüzün önüne yeni alınan çöp kamyonları gelmesin, onlar satıcı sesin- den müteessir olan semtler için alır. miştir. Benim dediğim çöp arabaları iki tekerlekli etrafa mikrop saçan pis, gü- rültü dolaplarıdır. Het tanrının sabahı! saat beşle altı arasında bu depodan otü- zn yakın araba çıkarak Kadirganın da- ğırık kaldıtımk aralıklarından yani 60- kaklarından çekilmez bir gürükü ie geçerler. Bu geçiş ki sabahm beşinde herkesin en tatlı uyku zamanında olu- yor, tabii bütün mahalle halkı yatağın- dan fırlarcasına uyanır ve müthiş bir asabiyele belediyenin bu lütfundan dolayı hayırlı duslar 2 bir sağa bir sola döner, aihayetis uyuyabilir. Biz Kadirgalılar nezaket icabı senelerdenberi susuyoruz. Pakat artık tahammülümüz kalmadı; ve attık suşsamayaçağız da. Biz de bu vatanın evlâdıyız. Biz de insanlığın lâyık oldu- ğu haklardan istifade etmek isteriz. Be- İediye bir taraftan gürültü ediyorsunuz diye halktan ceza alırken beri de ken- 'disinin yaptığı çekilmez ( gürültülerin- den kim ceza alsın? Hak ve müsavat İstiyoruz... Fişekten bilezik! Çöp arabası deyince | 48 Kadmlar askerlikte de yeni modalar icat etmekten geri kalmıyorlar. İspan- yada kadın askerler, tüfek fişeklerin- den bilezikler kullanmağa başlamışlar- dır. Piyade neferlerinin bel kayışların- daki kütüklerde taşıdıkları fişek gibi kadm askerler de bunları bileklerinde! bilezik olarak taşımaktadır. Böyle hir bilezikle resmini gördüğü- nüz bayan, ingilizce Sunday ehronicle iş mer İspanyada harp muhabiri- HABER — Akşam postası 25 İkincikânun. Türkiye Cumhuriyet Merk Bankasından: (Baş tarafı 9 uncuda) ADI KİMİN NAMINA YATIRILDIĞI; 7 Adresi ve hüviyeti Lucie Luksich Cokinakis Cons A. Cazazian | Cemal Abidin İzzettin Cabit Zade Hasan Rıza bin Hüseyin Mazade Veuve Papadopoulos A. T. Sımyrnakessian Oh. Sıtkı Mehmet Vafiadhakis Hypathia Aghatanghelos Archite Mg. Anagnostopoulos K. Buffel Eugöne Caroutzo Marie Der Azarian Hacı Setrag. Daikas İlias Menemen Rum mektebi Keresteciyan Haig Mandikian Zareh Gherghiou Marina Hüseyin oğlu Mustafa Mehmet Lütfi Ninassian Kirkor veresesi Mehmet Sıtkı Nigogosian Stepan İsparta fukaraperver cemiyeti Yusuf Nuri Kosta Emanuel Meçhul İzmir Dal Osman oğlu Mehmet M. Susmaviyan Kamer Kenan Hasan oğlu Yusuf Nuri 5. Avakiyan, Yahya Tevfik Tüfekçi Rasih Joseph Norwath Aznif Cevahirçiyan N. Ahtaris kardeşler Yaşar Bekir Halil oğlu Mehmet Hıdır oğlu Halil Ahmet oğlu Hacı Ahmet Ahmet oğlu Ali Rıza Hacı Eghiya oğlu Sahak Muhacir Ahmet ve Çoban Mustafa Ahmet oğlu Tahsin Ustresli Ahmet İbrahim oğlu Mustafa Ali oğlu Rüstem Muharrem oğlu Hüseyin Sokrat Spiro furmcı Ahmet oğlu Mehmet Ahmet oğlu Murat Kuru Arif oğlu Recep Giosir oğlu Mahmut ve Hüseyin çavuş İlyas oğlu Eyüp Dr. Sait Papas D Bekir şbesi Yatıran Hangi © Şube " 19/5 hesabma Malatya Serkiş Nerkis oğlu Kiragos Nırlır - Şek Gaddar binti Cercit Dr. Karabet Sarkisyan Fethiye binti Mehmet Urfalıyan Leon Dr. Karabet Serkisyan Tahir ağa zade Hayreddin Şeh zade Ali Bakkal Niğdeli Alemdar Z. Necip Yab. Ziya Yuvan Sarı Arslan oğlu Metanopulos Hristo Davit Davidoff Yuşuf Vasfi A. Nobaryan M. Gorgodyan A. Kaşkavalyan A. Tokmakyan ” ” Divine 1 ine)