25 Ocak 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

25 Ocak 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

HABER — Aaaa pastam İpucu bırakmıyan (Türkiye Cumhuriyet mer cinayet “İpucu yok,, yoktur! diyen polis mesleğini bilmiyen bir adamdır. Cinâyet hâdiselerini takipte A - merikanın en meşhur gazetecisi Cek, Marten yazıyor: “ Cinayet röportajları yapan gaze * teciler O hemen her yerde, faili bu- İunamıyan katil, soygunculuk ya- hut kasa hırsızlığı için “hiç bir ip ucu bulunamamıştır... diye vazifedar olanları mesuliyetten kurtarmak iste- mişlerdir. “İp ucu yok,, diyen polis hafiyesi, her halde mesleğini bilmiyen bir a- damdır. Bunu yuzan gazeteci de ken- disine başka bir iş bulursa daha iyi e- der! İp ucu yok demek kadar büyük manasızlık olamaz. Böyle bir şeye imkân yoktur. İp ucu vardır çünkü bu olmazsa meselâ bir katil hadise- sinden şüphelenmeğe biç bir sebep kalmaz; Buna tabii bir ölümdür de Yip geçmek lâzım gelir. Cinayetleri fenni bir surette izle- mek için bugün kullanılmakta olan #let ve edevat ortaya yüzlerce ip ucu çıkarır ve mesleğini bilen bir po- lis hafiyesi sadece suçun yapılmış ok * duğu tarzı tetkik etmekle suçluyu | * Asri polis hafiyesinin| söyliyebilir. bugün başardığı işlere bundan on sene evvel her halde mucize denirdi- Doktorlar senelerdenberi öldürü- cü (Arsenik zehirlenmesini otopsi yapmakla (meydana çıkarmaktadır lar. Şimdi ise fenni bir surette çalı şan polis hafiyesi zehirin her terki; binin ne vakit alınmış olduğunu ta- yin edebilmktedir. Geçenlerde “Mikrokemistri,, bil. gisi vasıtasiyle o Nevyorkta bir evin zemin katında ölü olarak bulunan ve tabii ölümle öldükleri sanılan iki ki şinin hakikatte ise binayı ateşlemek için o eve girdikleri meydana çıkarı mıştır, İki adamın beynindeki kü. çük zerratın tahklinde benzin ve gazolin izleri bulununca, bunu ip u-i cu elarak ele alan. mütehassıslar araştırmalarmı eldeki ip ucuna gö “ re yapmışlar ve binada sokulmak 1s- tenen oOkundakları (o bulmuşlardır. Benzin ve gazolinin tebehüratı bu iki adamı yapacakları işi başarmadan evvel boğmuştu. Gözbebeğinin içindeki kan damar- larmın vücüde getirdikleri şekillerin her insanda ayrı olduğu son zaman larda keşfedilmiştir. Yak bir istik.i bâlde bir tesbiti hüviyet için zabita göz İotoğraflarmı da kullanacaklar - dır. İp ucu ele vermemek için par” mağınm ucunu kesmek fedakârlığı. ni gösteren cani, gözünü de çıkara-i maz yal Avuç izleriyle, taban izleri de şimdi çok kıymetli birer hüviyet işare ti sayılmaktadır. Üç kişiyi birarada öldürdükten sonra arkada bırakacağı bütün izleri silen Avrupanm en $e- rir katillerinden OPranzini, taban izi vasıtasiyle (o yakalanmış ve mah- küm olmuştur. Elbiselerinin kana! bulaşmaması için katil hemen he” men çırıl cıplak soyunmuştu. Fakat yalm ayakla cilâle döşeme üstüne basmış ve bıraktığı taban izleri onu yakalatmış ve giyotine göndermiştir. Fransa mütehassıslarınm piri olan meşhur Bertillon hüviyyeti meydana çıkarmak için en iyi vasi-| tanm O kulak olduğunu söylemişti. Saç tahlilitmda da en büyük te-| rakkiler başarılmıştır. Çok yakın bir zamanda saç zarları da parmak izle - rinin yanıbaşmda onlar kadar mühim ve kıymetli birer delil teşkil edecek - lerlir. Geçenlerde Amerikanın devlet merkezinde yapılan bir cinayet tah - kikati asri araştırmaların ne kadar ilerilediğini göstermek için çok iyi bir misaldir. Bu hadise polis tarihi ne “elçilik binasındaki cinayet, adiy-| le geçecektir, Çünkü Venezuella devletinin Va! şingtonda eskiden elçilik binası olan! ievde yapılmıştır. Bu şık binada kor ç bir cinayete kurban gitmiş olan Florans Gutvilin cesedi bu lunmuştur. Cesedi evde pansiyoner olan bir' adam bulmuştur. o Madam Gutvil| burasını pansiyon olarak işletmekte idi. Boğazı sivri tırnaklarla parça” lanmıştı. Başı ağır bir âletle kımıl»! mişti. Tahkikata girişen polisler katlin sabahleyin saat 6,30 da ve hırsızlık maksadiyle yapıldığını tesbit ettikten sonra, katil âletinin bulunması için evin karış karış aranmasına başlamış»! lardır. Çok geçmeden zemin katın” da kalorifer ocağınm içinde, ocak ka- rıştırmağa mahsus yetmiş beş santim uzunluğunda ağır bir demir parçası bulunmuş, bunun üstünde de bazı kan lekeleri görülmüştür. O sabah sant altı buçuğa kadar evin kapıları açılmamış olduğu ve pencerelerde de zorlama izleri görül - Madam Florans (noktalar demirin ba. İşma vurulduğu yeri gösteriyor.) mediği için cinayetin içeriden yapıl - dığma hüküm edilmiş ve bütün pan-| | siyonerler sorguya çekildikten sonra | şüpheler ayni odada oturan bir zen- ci üstünde kümelenmiştir. Bu delikanlı Hovard üniversite” sinde talebe olan 25 yaşında Karl Çey'dir. : Zenci hemen #ikıştırılmış ve göm- leğinin üstünde şüpheli bazı kan İe; keleri görülmüştür. Pantalonunda bir kan lekesi tesit edilince polisler bu adamın tırnakları arasına bakmış” lar ve mavi ipek zerreleri bulmuşlar dır. Madam Gutil üstünde o gece mai ipekten bir pijama vardı. Çey masum olduğunu yeminlerle söyledi ve eve o sabah yedi buçuk - tan evvel girmemiş olduğunu şahitler le isbat etti. Çamaşırlarındaki kanm da traş olurken yüzünü kestiğinden ileri geldiğini anlatmıştı. Polis hafiyeleri ayni zamanda bir iki ay evvel bu evde kapıcılık yap- mış olan 35 yaşmdaki Norman Ro- binson'u nezaret altma almışlardı. Bu adamım trak araları karıştırıdmca ayni mavi ipek zerreleri bulundu; Gömleğinde de kan lekeleri vardı. Her iki adamın kan lekeli çama” lan mavi ipek zerreleri beynelmilel! şöhreti haiz patolojist doktor Oskar Huntere gönderildi. Onun verdiği rapor hakikaten de şaşırtıcı oldu. Kimyevi tahliller, her iki adamım tırnakları altından çıkarılmış olan ma vi ipek zerrelerinin Madam Gutvile ait pijamarın kumaşından olduğunu gösteriyordu. Çamaşırdaki (o kan lekelerinin İ tahlili neticesinde de Çey'in gömlek ve pantalonundaki lekelerin kendi | kanından, Robinson"un ise Madam Gutvil kanı tipinden olduğu tesbit edilmiştir. Bunun üzerine şüpheler daha ziyade eski kapıcıya çevrilmiş * tir. Çünkü ev halkından olan Çey| farkına varmaksızım Madam Gutvil| in pijamalarını herhangi bir sebeple ellemiş bulunabilirdi. Bunun üzerine sıkıştırılan Ro- binson cinayetini itiraf etmiş ve va-| kayı nasıl yapmış olduğunu polislerin! önünde tekrarlamıştır. Katil hırsızlık! maksadiyle eve girmiş olduğunu fa * İ kat odada Madam çıkmca, kavga ne- ticesinde kadmi öldürdüğünü e bir şey çalmadan kaçmak meçburiyetin -| de kaldığını söylemiştir. Zenci de” likanlı da kurtulmuştur. * Elçilik bina sındaki katil” hâdisesi âsri araştırma sayesinde en kısa bir zamanda suçlu şırlariyle, tırnakları arasmdan kazı Hamza Muharrem oğlu Bankasından : 10 sene ve daha fazla müddettenberi sahipleri tarafından aranılmadığından dolayı 2999 oy “ bince muhtelif banka ve müesseseler tarafından Maliye Vekâleti hesabına muhafaza edilmek üze devredilen paraların miktarı aşağıda gösterilmiştir. sari İşbu paralar bankamıza devredildikleri tarihten itibaren iki sene içinde sahipleri veya evrakı müsbite ibrazı suretiyle idare merkezimize veya şubelerimize müracaat edilerek Ker) 2794 sayılı kanunla teşkil olunan amortisman sandığına intikal edecektir. Bu müddetin hitamından sonra vaki olacak müracaallarn hükümsüz addolunacağı ilin Türkiye Iş Bankası Tevdiatı iv Banks KİMİN NAMINA YATIRILDIĞI evdi Adres ve hüviyeti Yatran Hangi $- | olur! ADI Kendi Kendi Ankara 25.5 M. M. Vekâleti umuru baytariye fen şubesi müdürü İzmit mebusu Meçhul Kütahya mebusu Himayeti Etfal muhasebecisi Maliye Vekâleti memurlarmdan İhsan, Cebelibereket mebusu Naki Cevdet Şoför Zonguldak mebusu Posta telgraf müfettişi Meçhul İnşaat şirketinde mühendis Konya ziraat mektebi baş makinisti Meçhul ” Tüccardan Meçhul Ankara oteli No. 4 İzmir Nauman makineleri acentesi muhasebecisi Meçhul Aa EZ Ticaret Vekâleti (faiz bakiyesidir) Mr. Wolter Hormel Mr. Mişel Ostrowhi Ahmet Osman Ahmet Necati Ahmet Hamdi Fatma Münevver Halit İsmet İsmail Raif > : Fırka 49 alay 155 tabur 1 bölük 1 kumandanı Meçhul 33 1 13 15 3 Kaymakam jandarma kumandanı Meçhul Hereke mağazası kâtibi İli Çeşmeli Kalafat mahallesi Camgöz sokak No. 37 Mevkii müstahkem 16 mcı tabur tabibi Otomobil tamircisi İkinci Kordon No. 391 Belediye tanzifat amelesi Osmanlı Bankasının Tevdiatı KİMİN NAMINA YATIRILDIĞI Adres ve hüviyeti Ahmet Tevfik Ali Tevfik Yatıran Hangi $. si Doyaner Zeki Bay Hamdi İzmirliyan Karnik Aydeneyan Kirkor Gullasiyan Kirkor Kaziyan Kirkor Şehirciyan Canik Malcaniyan Kevork Mehmet Kâmil Ömer Hacer Haceryan Mihsel Margariti Marie Hruşeva Hacı Zelo Konstantin Petnikides Konstantin Vlahopulos Mustafa oğlu Fevzi Ali oğlu Recep Arif oğlu Ali Mustafa oğ'u Tahir Mehmet oğlu Hasan Meçhul Değirmenci Süleymân oğlu Meçhul Meçhul su meydana çıkarılan bir vakadır. |