18 Şubat 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

18 Şubat 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Lisan dersierimiz Bugün : ingifizöe Yarın : Almanca $ Kurüş « Telefon: 23872 | İ Donanmamız Mart içinde Romanya limanları- ha bir dostluk ziyareti yapacak Donanmamı?, birkaç sy evvel Malta ve Yunanistana giderek iki dostluk zi- e çi Yapmuştı. Söylendiğine göre torpito ve denizaltr gemilerinden mürekkep Omuz yakında bazı Romanya İlman larma giderek bir dostluk ziyareti daha caktır. ül, yendiğine göre gemilerimiz 3 martta barcket edeceklerdir. Seyahat 8 ŞE Belme on bir gün kadar sürecektir. İM 7» yp” Hayrreddinin Beşiktaştaki türbesi # Bahriye Müzemiz Denizellik tarihimizin şerefile uygun Bir İnaya kavuşuyor crosun türbesi, Beşiktaşta Yapılacak bu binanın bahçesinde olacak zengin deniz müze” Cumhuriyet idaresi deniz müze Fakat bilemeyiz,| mizi Kasımpaşada eski bahriye neza- de deniz müzelerimiz arasnda bir) retinin Camialtı denilen yerinde mi lerin , 2 Müzesi bulunduğunu bilen-| ni mini bir salaşa sığdırılmış bir hal Van ile de iftihar edebilir mi? (Devamı 2 incide) milyon liralık Vâpur ısmarladık Ktup fabrikalarile mukavele dün şehrimizde imzalandı ia pi Yeni vapurlarımıza dair muhavelenin ima merasimi Me NK manga. Milli Müdafaa Vekili bu sabah geldi Hatayın ana yasası için Cenevreye gidecek Vekie,. heyet pazar günü geliyor Verm heyeti murahhsslarımıza talimat ©k üzere Istanbulda toplanacak Games 3 incide) Gazciemizi alırken Lisan dersleri formalarının kesilmiş olup olmadığına Dikkat ediniz Türkiye, yugoslavya, Yunanistan ve Romanya Erkânı 18 ŞUBAT 1937 Perşembe —— mr Sene: 6 - Sayı: 1831 —u harbiye reisleri Ankarada toplanacaklar Balkan konseyinin Atina içtimaı dün nihayet buldu Balkan antantı erkânı harbiye re- islerinin mart ayı sonlarma doğru Ankarada bir toplantı yapacakları baber verilmektedir. Balkan antantı konseyinde bu toplantı için bir tarih tesbit edildiği sanılmaktadır. Maama- fih toplantının yapılması için konse* müsabakamız Bayramın üçüncü günü! yapılacak | 3.18 yaşları arasındaki çocuk- ları müsabakamıza kaydettiren- ler topladıkları kuponlaria Ân- kara caddesindeki Vakit Kütüp- hanesine müracaat ederek dave. tiyelerini aldırmalıdırlar. Bay- vam günlerinde yazetemiz çık» mıyacağı için idarshanemizde ve kütüphanede kimse bulunmıya- caktır. Davetiyelerin alınma. sında geç kalınmamasını rica e- deriz, Başvekilimizin Belgrat ziyareti Mart içinde olacağı haber veriliyor Atinadan verilen bir habere göre Baş- vekil İsmet inönü martta Belgrada gi- decektir. Bu seyahatte Başvekilimize Tevfik! Rüştü Aras refakat edecektir. Bu seyahat herhalde Romanya Baş- vekili Tataresko ve Hariciye nazırı An- teneskonun 18 martta Ankaraya yapa- cakları seyahatten sonra olacaktır. Kızılayda Bir pul sulistimali Bir kâtip hakkında tahkikat yapılıyor Şehrimiz Kızaly şubelerinden birin- de mühim bir pul sulistimali yapılmış ve mesele İstanbul adliyesine intikal et- miştir, Bu hususta yaptığımız tahkikata gö- re sulistimal Eminönü Kızılay kaza şu- | besinin eski kâtibi tarafından yapılmış- tır. Geçen sene-iş başına geçen #lare heyeti biraz sonra bu sujistimalin far- kında olmuş ve derhal tahkikata giriş- miştir, Birâz sonra da suç delilleri elde edilmiştir, Sulistimali küçük keymetli o pullarm Üstüne bir lâstik damga ile sürşatj ya- pilarak büyük kıymetli gösterilmek su- retile olmuştur. Kızılay merkezi bu hususta tahkikat yapılmasını, Eminönü kaza idare heyeti reisliğine bildirmiş ve tahkikat yapıl mıştır. Bu husustaki rapor henüz An- karaya gönderilmemiştir. Fakat kaza heyeti, kaza kötibini derhal mahkeme- ye vermiştir. Müddetumumilik suçu sa- bit gördüğünden evrakı tahkikatı evve- Biyesinin yapılması için istintak hakimli-. ğine vermiş ve tahkikata başlanmıştır. yin bir karar vermesine de lüzuni gö- rülmemektedir. kanlar gerek beynelmilel siyaset ba- Konseyin içtima: kımından tam bir görüş birliği oldu- Üç gündür Atinada * toplantılar) Ru tesbit edilmiştir. Bu suretle Bak yapan Balkan antantı konseyi dün) kan ittifakmın £ sarsılmaz temellere akşam müzakerelerini bitirmiştir.) istinat ettiği bir defa daha meydana Yapılan toplantılarda dört müttefik) konulmuştur. © (Devamı £ incide) Hükümetçiler taarruza geçtiler Bu taarruz etrafında ilk haberler hükü- metin lehinde Balkan devleti arasmda gerek Bah $ VW aj y Gk a İspanya isyam facialarından: İn cin bulunmıyan sokaklarda kaçışan iki kişi ve harbin mini mini bir kurbam (Yüzün, 8 incide) Tıpkı Turgut gibi Aydın yalılarından ve Cezair ocağından yetişen kahraman: Yusuf Reis / Kasımpaşanın eski debdebeli günlere tekrar kavuşacağına inanmalıyız, Zira Türkün talli en parlak devresinde bulunuyor Dün yayılan werasimde Yusuf Reisin kemiklerinin . bulunduğu (sanduka türbeye götürülmek üzere eski türbesinden . kaldırılırken — Merasimi Haber namına takip etmiş olun arkadaşımızın intibaları 7 ipol sayfamızdadır —