20 Şubat 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

20 Şubat 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 15

ear ba | insanlar sigaraya nasıl alıştı ? Hiç şüphe yoktur ki, en iyisi sigara içmemektir. Fakat, ma- 'dem ki, birçek insanlar bigara içe meği iiyat edinmişler, bu İşe ilk evvelâ başlıyan adamlardan bühectmek her halde fena elmaz. Meşhur kâşi! Kristof Kelam. van yal arkadaşlarınla Biri olan uzun uzadıya anlatmağa, yok değil mi? Gazetede ğü bir satranç bilmece, halledemeyince odasının mesini ne hale getirdiğini müz, Rodrigo dö Jerer Avrupada ilk” tütün içen adamdır. Bu dum 1493 de Anfiya ada- larından getirdiği küçük bir pi Poyu içmeğe başlayınca, burnun- dan ve ağzından dumanlar çıkt. ması alk arasınilı. dehşet w- yandırmış ve karısı kendisini gi- kâyet cederk, ateş yutan ve son- sa dumanlarını savuran koca» sm şeytanlarla ahbap olduğunu bildirmiştir, Rodrigo dö Jorezin tiğün iç- mesini kimse taklit etmemiş ve ancak 1558 de, Pramçiska Fer- randez, namında İspanyol bir doktor Avrupaya ül tütün tohum arm getirdi. Lizbondski — Fransır elçisi Jen Nico bur yeni otum mevewdi - yetini haber almca, bunun t9 — humlarından bir miktar. kraliçe Katerin dö Mediçiye gönderdi , Fakat, uzun müddet, gerek İspanya, gerekse Fransada ti tün tıbda kullamılmıştar. Tütün içmek ötiyadı İngilte- sede başlamıştır. Buna rağmen, Hogilterede bunun birçok aleyh - tarları vardr. Bunların başında Kral birinci Şart geliyordu. Kral “Tütün içmek gözleri ağar burunu kokutan, beyni zedeliyen Giğerleri bozan, ve hiç şüphesiz doğru cehennemden gelen bir â- det, olduğunu beyan etmişse de buna aldıran olmamış ve tütün içenler gitgide çoğalmıştır ve hâlâ da çoğalmaktadır. Tütün içmiyenlere ne mutlu! Biliyor musunuz ? Mısırlılar nasıl ad koyarlar Misırkilarda garip bir âdet var- der; Bir çocuğa isim takmak için , Üç isim intihap edilir ve üğ mum yakılır. Bu isimlerden her birisi bir muma izafe edilir. Enfasla hangi mum yanarım, çocuğa © Pillerin müthiş surette kork. tukları bir hayvan vardır. Nedir, Bilir misiniz? Face. Bununme. Bebi bir türlü anlaşılamamıştır . Birçok tabizt İlimleri, bumu, fa.. renin fena kokmasına atfediyor » ler, * 4 Güneşin boş- huk içinde hare- ket ettiğimi, ilk. Nevyork lima - nara kullanıl ralmaştır. Da vid Buşnel tara - fından. İngilizlere karşı kullamıi- mak istenmişede, kiç bir mu valfakıyet elde edilmemişir. Harf oyunu İşte, bir toplaniz. esnasında, Oyn:yabileceğiniz mükememli bir oyun: Çok muntazam kesilmiş bit şeker parçası alıcanuz. Top lantila hazır bulunanlardan b sine, İsmini sorar ve bu ismim ilk harfini, koyu siyah bir kalem şekerin üzerine yazarsınız. , Sonra, bir bardak sw alır ç şekeri yavaşça içime ataramız. Fakat dikkat edin, harfin yazıl» dığı taraf üste gelsin. Şeker eri- dikçe, siz de garip, garip hare - ketler yapar, bir şeyler okurmus muz. Sonra, arkadaşmızın elini tutar ve bu eli dümdür olarsl€ bardağın Üzerine korsumuz ve şe- ker tamamiyle eriyinceye kadar © beklemesini rica edersiniz. Harf suyun üzerine çıkacaktır. © za- man arkadaşımıza elini kaldır - masını Ve avuenna bakmasını öylersinir. Herkes, hayretle, harfin avu- Can işine kaydedildiğini göre - cektir! Bu oyun gayet basittir: Şeke - Ti suya atmadan evvel baş par- ağınızı kuvvetle harlin üzerine besarsmız. Şekerin ürerindeki bu harf derhal parmağınıza çı * Har. Arkadaşmızın elini tutarak benliğin Gnenine kefen: de “bep parmağınızı, avucunun içine ba - sarsınız. Bütün mesele bundan ibarettir. Yalnız çok ustalıklı hareket etmek ve karşmızdakine bir şey hissetticmemek lömender. Oyunun bütün saree bundadır. HABER ÇOCUK SAYFASI Otel sahibi müşterisine söru- yer: — Kapıcının sabahleyin uyanidırınasını asu der misi nir? — Hayır, teşekkür ederim , ben hergün tam altıda kendi ken dime uyanmağı itiyat edindim. — Şu halde , hütfen siz kapı cıyı uyandırır mısnz? » » Hapishane müdürü mahpusla- Ta söylüyor: — Size memnuniyetle bildiri. rim ki, belediye yeni bir hapis hane yaptırmağa karar vermiştir. Bu yeni bina daha geniş ve da- ha rahat olacaktır. Bu hususta bir fikir beyan etmek istiyen var — Bay müdür 1. Bu yeni ha- Pishaneyi, şimdi bulunduğumuz hapishanenin © malzemesiyle in - $2 etmeğe imkân var mıdır? Bu daha ucuza mal olur. * ka Neşriyat evi müdürü şalre söy Tüyor: Yaşılarınızı okumakta bakike- ten çok güçlük çekiyorum. Bun- larr ne diye daktiloyla yazmıyor su , Şair hiddetle cevap Yetiyor: sizi sını bilseydim, vaktimi şiir yaz- makla mr geçirirdim zannediyor- sunuz?... * Sizin evden boğazm iyi mansaraları alınabilir mi? — Almırdı ama, geçen gün bir fotoğrafçı geldi bütün man- zaraları aldı götürdü. ** — $u Tramvay biletçisini gör dün mü?.. Edepsiz herif sanki biletim yokmuş gibi şüpheli şüp- beli bana bakıyordu. — Ya sen ne yaptın? — Ben de, sanki biletim var. miş gibi herifin yüzüne ters ters büktem. alıklar yürür mü? Balıklar yürür mü? Tabi di- yeceksiniz!? Halbuki, Siamda, 'Anabas,, namında bir cins balık vardır ki, bunlar, kum üzerinde, yüz met- relik bir mesafe katedebiliyorlar. Fakat ne kadar zamankla biliyor musunuz? Tam 30 dakika! Ön- ların tenetfis cihazları diğer ba- liklarınkinden biraz farklıdır. — Beni ölünceye kadar sevece- ğini vadetmiştin. — Canım ben senin bu kadar farla yaşıyacağın: bilmezdim yal * 4 * — Insanın ağzında en son- ra beliren dişler hangileridir? — Takma dişler bay mu- Tenbih 1 — Bu oyuncaklarla istediğiniz gibi oynayın çocuklar. Fakat sö kın a gürültü etmeyin. — Yazısız hikâye — Otel sahibi, müşterilerinden birisinin sabahtanberi odasından çıkmadığını görünce merak edi - yor ve kapısına giliyor. Kapı ka» palı, müşteri cevap vermiyor. Kapının aralıklarından sizan kuv vetli bir gaz kokusu dikatini celbediyor. Derhal polise haber veriyor. Bir çilingir de kapıyı açıyor. Avukat olan müşteri, sırtüstü yere uzanmıştır. Her zaman 0- turduğu koltuk da devrilmiştir. Avukatın başında bir yara var der Yanındaki gaz sobtsının müs” lağu ağına kadar çiktir. Tah. kikatlâ meygul olan polis derhal kararını veriyor? — Avukat tecavüze uğramış « ter, Garm açılması sirf intihar ettiği zehabını uyandırmak için- ir. Otel sahibi dez — Müşterimin odasına kimse girmediğine tamamiyle emi. diyer. Müdise nedir? Avukat öldü- rülmüş mü, yoksa intihar mr et- miş? Bu bilmecenin cevabınr gele- cek cumartesi günü bildireceğir. Sir de düşünün bakalım doğru bulabilecek misinir? Böyle mi bulmuştunuz ? Geğen cumartesi günkü nün - bamızda çıkan polis bilmecemizin. balli şöyledir Takın arkadaşı tarafından 8l- dürüldüğüne şüphe yoktur. O, camı kırılan pencereye karşı 0- turuyordu. Polis, bunda nefsi müldafan mevzunbahis olamıyas cağını hemen anlamıştı. Çünkü cam ancak ikinci kurşunla karıl « aştı. Demek ki maktül ateş ete memişti, Birinci kurşun Jakı öl dürüyordu. İkinci katil tarafından, polisi çin atılmıştı, Siz de böyle mi bulmuştunur? BULMACA Ben on barfli öyle tahinmiş bir müessesesinin ismiyim ki sara ile 9, 10,8, 5 ve 4 üncü harflerim insanların yüzünü ifade eder 5, 4, B, 6, 10 ve $ inci harflerim yol gösteren ma- pasma gelir. 8, 7,6,4, ve 5 inci harflerim de en çok satte lan bir gazetenin adıdır, Beni doğru bulanlar arasin da birinciye bir kristal konsol