20 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

20 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Sayfaya ait küpürler

Atatürk dün şehirde bir cevelân yaptı Vekiller Dolmabahçede Başvekil Ismet İnönü ile görüştüler Atatürkün dünkü Florya...
 Fotoğraf tahlilleri I.. (11) Ufak tefek cüssesine, kısa boyuna rağmen şark musikisile garp musikisi ara» sında kuvvetli bir
 Balkan andlaşması ma komisyonu toplanıyor Toplantı 16 martta Atinada yapılacak ve bir kaç gün sürecek Balkan antantı konseyi
 Hatay anayasası hazırlığına doğru B. Numan Mnemencıoglu Cenevreye gitmek üzere Ankaradan hareket etti Ankara 19 (Te lefon) —
 Sancakta tahrikât Türkler aleyhine tahrikât yapacak klüpler açılıyor Halep 19 (Hususi muhabirimizden) Sancaktaki memurlar ve
 Yunan kralı Bugün Sakız, Midilli ve Sisam adalarına gidecek Atina 19 (;1) — Gazetelere göre, kral Jorj yarın Averöf...
 Yolcu salonu için hazırlanan maketlerin tedkikine başlandı Dün iki komisyon seçildi, komisyonların İraporlarından sonra bir

KÜÇÜK İLÂNLARIMIZ En ucuz ve en tesirli ilân vasıtasıdır 4 defası: 98 kuruş AKŞAM ilân servisi, telefon 24240 Sene 19 — No. 6590 — Fiati ber yerde 5 kuruş sam CUMARTESİ — 20 ŞUBAT 1937 —— —— Telefon: 24240 (İdare) - 24249 (Tahrir) - 24248 (Müdür) - 20113 (Klişe) x—— ——a — — Atatürk dün şehirde | bir cevelân yaptı Vekiller Dolmabahçede Başvekil Ismet İnönü ile görüştüler Atatürkün dünkü Florya gezisine aid üç enstantane ayakla gezmişler, sonra deniz köşkün- de istirahat etmişlerdir. Relsicumhur akşam üzeri Dolmabahçe serayına dönmüşlerdir. (Devamı 5 ci sahifede) Reisilcumhur Atatürk dün şehirde bir cevelân yapmış ve Floryaya giderek akşama kadar Floryada kalmışlârdır. Atatürk bir müddet plâj civarında Balkan andlaşması mali komisyonu toplanıyor Toplantı 16 martta Atinada yapılacak ve bir kaç gün sürecek Balkan antantı konseyi toplantı halinde Atina 19 (Muhabiri mahsusumuz- | leri tetkik edecektir. Balkan andlaş- dan) — Balkan andlaşma konseyinin | yası mali komisyonunun içtimal, bir mali komisyonu 16 martta Atinada | kaç gün süreöektir. toplanacak ve Balkan hükümetlerini alâkadar eden mali ve iktisadi mesele» (Devami $ inci sahifede) e Hatay anayasası hazırlığına doğru B. Numan Mnemencioğlu Cenevreye gitmek üzere Ankara 19 (Te lefon) — Hatayın teşkilâtı. esasiye kanunu ile idari kanununu hazır. hıyacak olan hu- kuk mütehassıs- ları komitesinin bu ayın yirmi be- şinde Cenevrede toplanacağı ma- lümdur. Toplantıda hü kümetimiz namı: na bulunacak 0- — B, Numan lan hariciye vee (o Menemencioğlu kâleti umumi kâtibi B. Numan Mene- mencioğlu, müşavir ve kâtipler bu ak- şamki ekspresle İstanbula hareket et- mişlerdir. Heyet bir gün İstanbulda kaldıktan sonra Cenevreyo hareket edecektir, Ankara emniyet müdür muavini B. Behçet de müşavir olarak heyete iş rak etmektedir, Sancakta tahrikât Türkler aleyhine tahrikât yapacak klüpler açılıyor Halep 19 (Hususi muhabirimizden) -| 7 Sancaktaki memurlar ve Suriye organ-! ları köylerde -ve-kasabalarda - tahri- kâtla meşguldürler. Bilhassa Türk- lerle Türk olmiyanların - ârasıni aç- mak, ihtilâflar çıkarmak emelini ta- kibeden bu hareketlerin hedefi San- cağı Suriyenin parçası haline koymak için sebebler hazırlamaktır, Bununla berâber Suriye davasina hizmet etmek ve Türkler aleyhinde tahrikât . yapmak için Beytülümme klüpleri açılmaktadır. Evvelki gün Reyhaniyede sureti mahsusada tutulmuş adamlar tara- fından Beytülümme klübü açtırılmış- tır. Yunan kralı Bugün Sakız, Midilli ve Sisam adalarına gidecek Atina 19 (A.A.) — Gazetelere göre, kral Jorj yarın Averöf zirhlısile Sakız, Midilli ve Sisam adalarını ziyarete gi- decektir. Kral çarşamba günü döne- cektir, İzmir civarında zengin altın madeni bulundu İzmir 19 (Telefon) — İzmir civa rında zengin altın madeni bulundu. Ankaradan hareket etti | Atatürk Floryada deniz köşkünün balkonunda, küçük Ülkü Atatürkün yakasına çiçek takıyor Yolcu salonu için hazırlanan maketlerin tedkikine başlandı /IDün iki komisyon seçildi, komisyonların raporlarından sonra bir karar verilecek Jüri heyeti maketleri telkik ederken ve maketlerden bir kaçı (Yazısı 5 inci sahifemizde) Fotoğraf tahlilleri I.. (11) Cemal Reşit Ufak tefek cüssesine, kısa boyuna rağmen şark musikisile garp musikisi ara» sında kuvvetli bir asma köprü olmays elverişlidir. Şark ve garp sanatı onun ruhunda öyle imtizaç etmiştir ki cami içi diye bir beste yapsa kilise içi zanne- dilir! Sazla caz, onun esörlerinde birbirini hiç yadırgamadan ahenklenir! Beş vakit taat ve ibadetten vakit bulup musiki ile meşgul olabilecek kadar çalışkan ve enerjiktir! z Bütün melekâne hâsletlerine rağmen şeytani bir zekâya maliktir. Meselâ bi- raderi ekremlerile beraber yazdığı (Deli-Dolu) operetinin afişlerinde, kendi adını (Dolu) kelimesinin altına yazmıştır!... Yüzünün çizgilerinde marazi bir nedamet ifadesi görülmektedir, ki bu da bir ğu vilâyete bildirildi, imtiyazı istendi, buhranın akisleridir!. ANKARA | e e kompozitör olacağına bir hanende olmak saadetine erememekten mütevellit ik» EE are A Aİ