20 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

20 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Sahife hk em Ee gan, AMPUL PARASINDAN TASARRUF ETMEK MANASIZDIR IŞIĞI UCUZA MAL ETMELİDİR zall olmuştur. Beyaz renginndeki (Yağsız) 'Tokalon kremi, terkibinde taze krema ve tas- fiye edilmiş zeytinyağı mevcuddur. Bunlar, mesamat dahiline nüfuz © derek derinliklerinde gizlenmiş ve su le sabunun hiçbir vakit ihraç ede- mediği gayrisat maddeleri eriterek hâ- rice tardederler. Beyaz rengindeki To» kalon kreminin diğer kıymeti un- surları, elidi besler ve gençleştirir. ler, siyah benleri eritir ve açık me sameleri Zzayıflatırlar ve en esmer ve en sert cildi üçgün zarfında be yazlatıp yumuşalırlar. 50 yaşlarında ki kadınlar, genç kızların bile gıpta edeceği taze, ve kadife gibi yumuşak bir tene malik oleblirler. DAHA AZ CERYAN SARFİLE DAHA PARLAK IŞIK VERİR Türkiye Umumi Mümessilliği : ELIiOS Müessesatı, İstanbul » Galata, Voyvoda Cad. No. 124 - 126 - 128 (yeni binasında, ) Satış ilânı Istanbul 4 ncü Icra memurluğundan: 22758 ikraz numarasile gayri Reşid Refia vasisi Yusuf Kenan tarafın-! dan borç alınan (615) lira mukabilinde Vakıf paralar idaresine bi- rinci derecede ipotekli olup tamamına yeminli üç ehli vukuf tarafından (3230) lira kıymet takdir edilmiş olan Eyübde Camiikebir mahallesinin Kalenderhane caddesinde eski 44 yeni 56 numaralı bir tarafı hatib meşrutası arsasi ve bir tarafı bazan Kalenderhane bostanı ve bazan Ve- lobo bostanı ve bir tarafı Lefli zade mektebi ve bazan Kalenderhane dergâh ve bir tarafı tariki âm ile mahdud bahçeli bir evin tamamı açık arttırmaya konmuştur. Evsafı umumiyesi: Bina bahçe içinde ahşap ve iki buçuk kattan müteşekkildir. Zemin katında: Zemini malta döşeli bir antre. Zemini tahta döşeli bir sofanın sağında ve solunda zeminleri malta döşeli birer koridor üze- rinde yüklü ve dolablı üç oda, iki kiler ve mermer musluk taşlı iki belâ wardır. Birinci katta: Zemin katındaki koridorlardan mütenazır merdivenler. le bu kata çıkıldıkda antre üstüne tesadüf eden bir salon ve yanların da üç oda, bir helâ vardır. Çatı katı: Binanın sol kısmı üstüne rastlayan bu katta bir sofa üze- rinde iki oda vardır. Hane ahşap ve haricen tamire muhtaçdır. Elektrik tesisatı mevcud- dur, Bahçesi: Burada müstakil olarak sağda bir kat üzerinde bir uşak odası, bir ahır, bir arabalık ve helâdan müteşekkil uşak dairesi ve solda beden duvarları kısmen kâgir ve kısmen ahşap biri alaturka ocaklı ze- minleri malta döşeli iki mutbak ve bir kömürlük vardır, Bahçenin telif mahallerinde üç kuyu, beş tulumba ve bir kaç meyva ağacı olup etrafı duvarla muhattır. Bahçedeki binalar harabdır. Mesahası: Heyeti umumiyesi 1383 metre murabbaı olup bundan 116 metre murabbaı bina, 54 metre murabbat mutbak, 53 metre murabbaı uşak dairesi ve bakiyesi de bahçe olan mezkür evin tamamı açık art- tırmaya konmuş olup şartnamesinin! /3/937 tarihinden itibaren daire- mizde herkes tarafından görülebileceği gibi 1/4/937 tarihine müsadif Perşembe günü saat 14 (on dört) den 16 (onaltı)ya kadar dairemizde! açık arttırma ile satılacaktır. Arttırma bedeli muhammen kıymetinin yüzde yetmiş beşini bulmadı- ği takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere 16/4/937 tarihine müsadif cama günü saat 14 (on dört) ten 16 (on altı)ya kadar dairemizde yapılacak olan ikinci arttırmasında gayri menkul gene mu- hammen kıymetinin 96 75ni bulduğu takdirde en son arttırana ihale edi- lecek ve bulmadığı takdirde 2280 numaralı kanun hükümlerine tevfikan satış geri bırakılacaktır. Taliplerin muhammen kıymetinin yüzde ye di buçuğu nisbetinde pey akçesini veya milli bir bankanın teminat mek- tubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf icaresi ve belediyeye ait tenvirat ve tanzifat rüsumu ile dellâliye satış bedelin- den tenzil olunacaktır, Taviz bedeli müşteriye aittir.2004numaralı İcra İflâs kanımunun (126) ner maddesinin dördüncü fıkrasına tevfikan bu | —————— — gayrimenkul üzerinde ipotekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irti- fak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını, ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müs- bitelerile bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olma- dıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları cihetle alâka- daranın işbu maddenin mezkür fıkşasma göre hareket etmeleri veda. |, ha fazla malümat almak isteyenlerin 9368/1501 dosya numarasile mü- racaatları ilân olunur. (995) As. Müze Müdürlüğünden: Askeri Müze Bayramın İkinci gününden itibaren açıktır. (986) ŞARABI En tabii, 2 En tabii, en lezizdir.... lezizdir. ORHOR HORHORK | yanında Her gün çin sma m hastalarını kabul eder, Tel, 24131 Bir mürebbiye aranıyor 20 Şubat 1907. İstanbul üçüncü icra memurluğundan : Havva Saniyenin tasarrufunda olup Emniyet sandığına birinci dere- cede ipotek olunan ve tamamına 12659 lira kıymet takdir edilen Boğaz- içinde Kanlıcada Kanlıca mahallesinde Hisar caddesinde eski 74 yeni 14, 16 No, İu bir tarafı pazar kayığı iskelesi sokağı ve bir tarafı ara- lık iskele sokağı lebiderya ve tarafı rabii hisar caddesile mahdut sahil hane ile bir tarafı Halepli çeşmesi yolu ve arsası ve bazan tarik ve bir tarafı hamam bostan ve bir tarafı hisar caddesile mahdut ahır mutfak ve bahçenin evsafı aşağıda yazılıdır. Sahilhanenin birinci katı: Zemi- ni mermer büyük bir taşlık üzerine sağda zemin tahta bir koridor üze- rinde bir oda ve Zemini taş bir mutfak bir helâ ve kapısı mermerle müzeyyen Süveyi havi bir küçük oda ve yine bir koridor üzerine üç oda bir Belâ vardır. mezkür büyük taşlıktan rıhtıma çıkılır bir kapı vardır. Mukabil tarafta iki oda ve zemini mermer diğer bir taşlık olup bahçeye çıkılır. Kısmen mermer ve kismen çimento rıhtım vardır. İkinci katta iki taraflı merdivenle çıkılır büyük bir sofa üzerinde merdiven başla- rın da iki küçük oda ve sağda bir koridor üzerinde iç içe üç oda ve yine sağda bir koridor üzerinde zemini mermer ve mermer yalaklı ve taşlı bir helâ üç oda ve iki koridoru yekdiğerine vasleden bir sofa odasile mer- mer taşlı bir helâ ve bir sandık oda ve balkona çıkılır kapısı vardır. Bak konun zemini çinkodur. Sol tarafta üç oda yekdiğerine kapısı vardır. Büyük sofa üzerinde birde helâsı vardır. Sahilhanenin 1567 metre mu- rabbamda bahçesi olup dört ağaçtan ibarettir. Sahilhanenin heyeti mec. muası 2275 m2 olup 200 m2 kayıkhane 508 m2 sahilhane binası 1567 m2 sahilhane binası 1567 m2 sahilhane bahçesidir. Mutfak elyevm ha- rap bir halde sahilhane bahçesindedir. Kayıkhane sahilhaneye mutta- sil 200 m2 dır, Mezkür sahilhane karşısında ve bir tapuya merbut kâgir harap ahır ve bahçede dört ağaç ve bir havuz vardır. Ve ahır kısmen musakkaf kısmen gayri musakkaftır. Ahır 384 m2 bahçe 1513 m2 olup heyeti mecmuası 1897 m2 dir. Evsafı yukarda yazılı gayrimenkul tapu- daki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenenin 90 7,5 nisbetinde pey &kçesi veya milli bir bankanın te- minat mektubunu hamil olmaları icap eder. Arttırma şartnamesi 1/3/ 937 tarihine müsadif pazartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 12-4-937 tarihine müsadif pazartesi günü dairemizde saat 14 ten 16 ya kadar icra edilecektir. Birinci arttırmada bedel, kıymeti muhammenenin947Sini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü bakı kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edilerek 27/4/937 tarihine müsadif Salı günü saat 14 ten 16 ya kadar Dairede yapılacak ikinci arttırma neti- cesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan hakları tapu sicille- rile sabit olmıyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitele- rile birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan belediye rüsu mu ile dellâliye resmi ve vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf icaresi taviz bedeli müşteriye aittir, Daha fazla mal. mat almak istiyenlerin 934/909 numaralı dosyada mevcut evrak ve ma hellen haciz ve takdiri kıymet rapounu görüp anlıyacakları ilân olu- nur. (1023) Ziraat Vekâletinder: 1 — Kapalı zarf usulile «10003 ton Kalsiyum Arseniyat — arseniyat dö chaux preparatı ile 20 adet toz ilâç serepn arabalı körük satın alı- nacaktır, 2 — Kalsiyum arsenikayat prepalatının beher tonunun bedeli 160 li- ra arabalı körüklerin beherinin muhammen bedeli 350 lira teminat muvajdkate Kalsiyum Arsinat prepalatı için 8800 lira, arabalı körükler için 525 liradır. 3 — Arseniyat preparatının ihalesi 16/3/937 de saat 15 de toz serpeni körüklerin ihalesi 17/3/937 de saat 15 de Ziraat vekületi binasında art- tırma, eksiltme komisyonunda yapılacaktır. 4 — Muhammen bedelleri ayrı ayrı yazılan bu maddelerin ihaleleri de ayrı ayrı yapılacağından taliplerin teklif mektuplarını ona göre ko- misyon reisliğine vermeleri lâzımdır. 5 — Şartnamelerden kalsiyum Gİ Eg Sy a mukabilinde, arabalı körüklere aid olanı perasız olarak Ankarada Zi raat vekâleti satınalma komisyonundan İstanbulda Ziraat müdürlüğüm- günlerde 2490 sayılı kanunun 2 inci ve 3 üncü maddesinde zikredilen ve- sikalarla eksiltme saatinden bir sant önceye kadar komisyon riyasetino makbuz mukabilinde vermeleri ilân olunur. (204) (569) : INKİBAZ ve ondan mütevellid baş ağrılarını de- feder, MİDE ve barsakları kolaylıkla