20 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

20 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 10

Yeğin el el Fenerbahçe Güneşle karşılaşıyor (Dostluk kupası) etrsfında dört kllibün yapacağı turnua maçları yarın Tak- Bim stadında başlıyacaktır. İlk maç 1345de Beşiktaş - Galatasaray ara- sında, 15,45 de Fenerbahçe - Güneş arasındadır, Bayram günlerinde gidip seyredebileseğiniz spor hâdiseleri şunlardır: Bayramın ikinci günü (Salı): Taksim stadında dostluk kupası turnuası Mağlüplerinin maçı. Bayramın üçüncü günü (Çarşamba): Taksim stadında dostluk kupası tur- İmahafiilerinde şimdiden bir alâka uyan- nuası galipleri arasında final, Federasyon antrenörleri faydasızdır Onlara verilen para ile klüplerin antrenör getirmelerine yardım etmeli Senelerden beri tecrübe ettik, had- 1928 olimpiyadlarmdaki neticede hâlâ di hesabı olmıyan paralar verdik, fakat) unutulmadı. Olimpiyaddan dönüldü, hâlâ milli takım için getirilen futbol antrenörlerinin hiç bir faiğeleri olma- Gelen antrenörlerin'gürdükleri işle- ri, çalıştıkları müddet zarfında nasil çalıştıklarını, mukavele ile bağlarıdık- ları halde mukavele müddetleri bitme- den göndermek mecburiyetinde kaldı- ğımız antrenörleri şurada sıralıyacak olursak paralarımızın nasl beyhude yere sarfedildiği su götürmez bir şekii- de bütün açıklığlle meydana çıkar. Mim takım için ilk antrenör olarak 1924 de Bill Hanter geldi. Mukavele- sinin sonuna kadar çalışan yegâne an- trenör de o oldu. O zaman bay Yusuf Ziya federasyon başkanı bulunuyordu. İstisna teşkil eden bu antrenörün de iş görebilmesini şu noktalara hamle- debiliriz. 1 — Federasyon başkanının bu hu- suslardaki bilgisi ve İş çıkarmak için devamlı çalışması, 2 — Birinci sınıf klüplerde antre- nör bulunmaması, 3 — Futbolcüleriinizde futbole karşı olan heves, o zamanın futboleülerinin yegüne zevki bu idi. Futbolü bir angar- ya gibi değil zevkle oynarlardı. 4— Futbolcülerin olgunlaşmış genç- lerden olması ve büyüklere karşı itaat ve vazife hissi beslemeleri. Hanter çalıştı, çalıştırdı. 1924 olimpi- | yadlarında bütün dünyaya bizdede futbol olduğunu gösterdik. Şimal tür- mesinde muvaffakıyetten muvaffakıye- te koştuk. Bugün bile o muvaffakıyet- lerle tanımyoruz. Bu muvaffakıyetleri de bu kıymetli antrenöre medyunuz. Onun mukavelesi bittikten sonra Ga- Jatasaraylılar angaje ettiler. VHanter canı kırmızılıların da senelerce şampi» yon olmasını temin etti, 1928 olimpiyadları için bir Macar antrenör getirttik. Pragda onun yö- günden gülünç vaziyetlere düştük, mukavelesi bitmeden o da geri gönde- rildi, 5-0 gibi büyük bir farkla yenildik, he- zimete uğradık. O belki çok kıymetli bir antrenördü. Fakat onun ne oldu- ğunu anlıyacak fırsat bulamadık. Kıy- metini anlamadan o da kalktı gitti. Birkaç zaman böyle geçti, Slate adın. da bir İngiliz antrenör daha geldi. O da bir iki ay dolaştı. Ne o çocukları göre- bildi, ne de çocuklar onu, Saha üze- 1936 Berlin olimpiyadlarına gittik, Norvece 4-0 yenildik. Sanki bu mağlübi- yetlere sebep antrenörsüzlükmüş gibi bu defa bir değil üç antrenör getiril- meğe karar verildi, ve derhal Bir İngil- tere seyahati yapıldı üç antrenör an- gaje edildi, Evvelâ baş antrenör B. Bo- Radyoda dersler verilecek, klüplere an- trenör yetiştirilecek dendi. İşte bu. ka- dar... Hakem kursunda çalışma başla- dı. Bari bir hakem yetişseydi. Onu da görmedik. Zavallı adama saha üzerin- de iş'bulamadık. Çalışmak istiyordu. Çalıştıramadık, Maçtan maça koşuyor ve gördüklerini not ediyordu. Belki de halimize gülü- yor, belki de acıyordu. Üzüldüğü de muhakkaktır. Çünkü bir İngiliz iş gö- rerek para almak ister. Arkasından ikinci antrenör geldi, İzmire gönderdi- ler. Duyduk ki, o da çalıştıracak dört kişi bulamıyor ve dolaşıyormuş, Gör- düğü iş de şu İmiş: Takımların sama» Seniha Bedri Göknil bu akşam konferans veriyor Bu akşam saat 18,30 da Güneş klü- bünde, Seniha Bedri Göknil «Münek- kid ve tenkidçilik» mevzuu üzerinde konuşma yapacaktır, Bu konuşma, ayni #amanda, İstan- bul radyosu'ile de meşredilecektir. Dün-| ya sahne şaheserlerinden birçoğunu tercüme ederek Şehir tiyatrosunda oy- dırmıştır. Konferansa, Güneş klübü azaları olduğu gibi, kıymetli muharrir ve konferansçının dostları da serbesçe gelebileceklerdir. Bu münasebetle şunu da hatırlat- mak isteriz ki, Güneş klübü, Taksimde Sıraselvilerdeki merkezinde, on beş günde bir tertip ettiği konferanslarla daimi artan bir alâka uyandırmakta ve bir boşluğu da doldurmaktadır, Şimdi- ye kadar, Güneş klübünde verilmiş o- lan konferansların sayısı yirmi beşi bul- muştur. Gazi klübünden ayrıldı Seneler var ki, Vefa birinci takımı hücum hattında oynıyan Gazinin bir noktsi nazar ihtilâfından dolayı klü- bünden ayrıldığını kendisinden duy- duk. Bugüne kadar Vefalı olarak gördü- ğgümüz Gazinin bu ihtilâf halledilerek yakın bir zamanda tekrar klübüne av- det edeceğini umarız. Niyazi eksersislere başladı Bir sabah gazetesi, rahatsızlığı dola» yısile bir müddettenberi takımında oy- namıyan Fenerbahçeli Niyazinin fut- bolü terketmek üzere olduğunu kay- detti. hiç şüphe yok ki, gene takımındaki ye- rini alacaktır, nında sahaya çıkmaları, topların mua- yenesi, hakemlerin müdahalesiz kon- trolu... İki üç gün evvel üçüncü antrenör de geldi ve Ankaraya gitti. Büyük bir ih- timalle o da ayni vaziyette kalacaktır. B, Booth mukavelesi bitmeden ayrı- lıyor ve eğer vaktile Hantere yapıldı- ga gibi bir klüp tarafından angaje edil- mezse bugünlerde memleketine döne» 71 İÇİN MÜKEMMEL BİR TEDBİR Meşhur Parisli mütehasıs JEAN DE yaşlılığın çizgilerini giderir. Cildi toz. lardan ve siya kabarcıklardan temiz. İemek için yüzü şayanı hayret bir Cold Cream olan GECE SİAMOİSE KREMİ ile temizlemek kâfidir. Muvaf- fakıyet teminatlıdır. Aksi (takdirde paraniz iade olunur. CREME SİAMOİSE Her yerde satılır. Kömür Madenleri Türk Anonim Şirketinden: Alelâde heyeti umumiye içtimai: Şirketimizin 1936 hesab senesine aid alelâde heyeti umumiye içtima 24 mart 1937 tarihine müsadif çarşamba günü saat 15 de İstanbulda, Bahçekapıda, Taş Hanında daireci mahsusasında aktedile- cektir. Ruznamei Müzakerat: i — 1936 senesine aid meclisi idare ve mürakip raporlarının Kıraat ve tas- vibi. 2 — 1936 senesi bilânçosmnun ve kâr ve zarar ve fsizi muhasmas ve bissei menfaat hesaplarının tetkik ve kabulü ile meclisi idarenin ve müirakiplerinin ibrası, 3 — Temettüün sureti tevzii hakkın- daki meclisi idare teklifinin tasdiki. 4 — Nizamnamei esasının 12 ve 16 ıncı maddeleri mucibince müddeti biten âzaların yerine intihab icrası ve inhilâl 5 — 1937 senesi mürakiplerinin ta yini.. 6 — 1937 senesi mürakip ücretlerinin cek, Yarm obürgün İzmirdeki gidecek, dört beş ay sonra da üçüncü antrenörü geri göndermek mecburiyetinde kala- Bundan başka durmadan İngiltere den antrenör getirmek ve hemen hep- sini, mukavelelerini bitirmeden geri göndermek veya dönmek mocburiyetin-| de bırakmak, Avrupa futbol âleminde- ki kredimizi bozacak ve hariçten, ken- di hesaplarına antrenör getirmek isti- yen klüplerimizi paralarile antrenör bulunmamak gibi garip vaziyetlere soka»! sap etmiş olduğunu gösteriyor. Bunlar gösteriyor ki, milli takım için anire- nör getirtmek yanlıştır. Bizde milli ta- kım antrenörlerinin iş görmesine im- kân yoktur. Milli takım antrenörlerinin, iş görmesi için evvelâ iş gördürecek kimseler bulmalıyız. Bunu seneler var odaları yok iken bir tanesi yetmiyor- muş gibi kalkip üç antrenör getirmek ve paralarımızı boş yere sarfetmek ya- zıktır. Genel merkezden, şunu istiyoruz: Eğer antrenör getirilecekse milli takım! için ne diye antrenör getiriyoruz, Elde müsbet vaziyetler var, Yapılacak iş bu olabilir: Antrenörü olmıyan klüplere yardım edilsin. Bir kısmını teşkilât bir kısmını antrenör getirmek istiyen klüpler ve- rerek klüplerimize antrenör kazandı. Talım. Antrenörlerin iş görebileceği sa- ha ancak klüplerimizdir. M. Kemâl tesbiti, Ticaret kanununa. ve mukavelename- mize tevfikan sahibi rey hissedarlarımı. zın asaleten veya vekâleten içtimada ha- zır bulunmaları ve bunlardan hamiline bir hafta evvel şirket merkezine tevdi ile mukabilinde rey pusulası almaları lü- Zumu rica ve ilâm olunur. 20 Şubat 1937 Türkiye iş bankası idare meclisinden: Umumi heyetin çağrılması Esas nizâmnamemizin 45 inci madde- sine tevfikan hissedarlar umumi heyeti 29 mart 937 pazartesi günü saat 15 de merkezinde alelâde olarak toplanacağından muhterem bissedarla- prizin muayyen gün ve saatte bu top- lantda hazır Bulunmaları rica olunur. Esas nizamnamemizin 49 uncu maddesi mucibines gerek asaleten gerek vekâle- ten 50 hisseye sahip olan hissedarlar umumi heyete iştirak edebilirler. Ancak vekillerin de şahaan hissedar ve rey sa- hibi olmaları lâzımdır. Hiasedarlar sahib oldukları hisse senetlerinin omikdar ve numaralarını gösterir bir cetvelin mez- kür nizamnamenin 58 inci maddesi hük- müne göre ve hissedarlardan birini tev- kil suretile umumi heyete iştirak edecek olanlar dahi mevzuubahs cedvelden baş- ka merkezi idare ve şübelerimizden ala- bilecekleri vekâletnameyi içtima günün- den bir halta evvel şubelerimize vere- ceklerdir. Müzakere ruznamesi aşağıda yazılıdır. I — İdare meclisi ve mürakipler ra- porunun okunması. 2 — 1936 senesi bilânçosunun tas dik ve idare meclisinin ibrası. 3 — 1936 senesi içinde inhilâl eden meclisi idare âzalığına esas mukavele bükümlerine | tevfikan idare meclisince intihab edilen âzanın memuriyetinin tas- diki. 4 — Temettüün tevzi suretinin ve tevzi tarihinin tesbiti. 3. — 1937 senesinde idare meclisi âzalarına verilecek ücretin tayini, 6 — 1937 senesi mürakiblerinin se- gilmesi, 7 — 1936 senesi mürakiblerine verile- cek ücretin tayini. 8 — Müddeti hitam bulan idare mec- lisi âzalarının yeniden seçilmesi ve aynı özaların Banka ile tüccari muamele ya pabilmelerine izin verilmesi Türkiye Iş bankası meclisi idaresinden: Fevkalâde heye'i umumiye içtima 2999 numaralı Bankalar kanunu hür kümlerinin tatbik mevkiine konulması vesilesile Bankamız esas nizamnamesin- de yapılan tadilâu tetkik ve tasdik et- mek üzere şirket umumi heyeti 29 mart 937 tarihine tesadüf eden pazartesi gü- Bankanın | mü saat on altıda Banka Merkez binasm- da fevkalâde olarak toplanacaktır. Banka bise senetlerinden en az elli hisseye sahit bulunanların yukarıda yazlı tarihde iç- tima mahalline teşrif buyurmaları rica olunur. RUZNAME: Banka esas nizamnamesinin tadil edi- len şeklinin tedkik ve tasdiki. Terki ticaret münasebetile Şehrimizin mobilya mağazalarının en büyüğü ve en eskisi olan A. Babikyan ve H. Kapamacıyan mağazasında No. 48 İstiklâl caddesi (Yıldız sineması kar- sısında) mevcud ve asri ve Style eşyalar, tablolar, vazolar, halılar, elektrik lâm- baları, madeni vegümüş parçalar vesaire 937 şubatın 21 inci pazar gününden it amatör boks ve güreş heveskârları ara- sında 20/Şubat/937 cumartesi günü akşamı sant 21 de Beşiktaş jimnastik klübü salonlarında özel bir müsabaka tertip edilmiştir, isteklilerin davetiye- lerini almak üzere Halkevi idare me- murluğuna müracaat etmeleri lâzım- dır, baren her pazar müzayede suretile satı- Iacaktır. Ceviz, ceviz kökü, mavun, pe- Tesenk vesair kaplamalarla kaplı asri ve kübik formalı hayli mükemmel yemek oda takımlar, en son moda Japon kap- lama ve gene son moda kaplamalar ile kaplı 3 ve 4 kapılı dolapları havi emsal. siz yatak oda takımlar, bir divan ve 3 büyük koltuğu havi Valona kaplamalı en son model kübik bir salon takımı, 3 parça yerli maruken takımı, gayet za- «if bir hakiki safi meşeden mamül Ame- rikan yazıhanesi ve koltuk, boy boy ce- viz, ceviz kökü, meşe, ve mavun kapla- ma Minstr yazıhaneler, bir kanape 2 kol. tuktan mürekkep yeni forma ufak salon takımları, hayli büfeler, tek dolaplar, tek tuvaletler, sedefli tabureler, tek ve git terle kartonieler, Ciranyan, Terle. mez vesair tanınmış ressamların yağlı boya tabloları, tavlalar vesair hayli eş- yalar, Meşhur Maples fabrikanın mamâ- lâtından ve Klaric otelinden çıkmış mü. kemmel bir vitrin - kütüphane, hakiki Paris mamülâtı Verni - Merten bir vitrin, Japon mamülüt kadın yazıhanesi. İngi- liz en meşhur markalardan Monument Works markalı bir para kasası, Adam markalı güzel bir piyano. Haylı halılar ve seccadeler, Sahibinin sesi gramofon» lar, Saraydan çıkma emsalsiz bir Marke- teri bir piyano,