20 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

20 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 3

Şubat 1937 AKŞAMDAN AKŞAMA, Suçlu, nihayet bulundu... Evvel Ozaman içinde cümle hay- vanat muthiş bir veba haslalığına Öğ tutulmuşlar. Te Tefat çoğalmış, be- lânın önüne geç mek için hayvan lar meşveret kurup Şare düşünmüşler, demişler ki: «Bu Müusibeti üzerimize musallat eğen Ce nabı Haktır. İçimizden birisi büyük bis günah işlemiş, olsa gerek Allah bizi bu suçtan dolayı cezalandırıyor. Bu günahı isliyeni bir bulsakt..» Hayvanatm padişahı aslanım riya setinde, dağ üstünde bir mahkeme kurulmuş. — Merkes ne günah işledi ise söy- lesin, cezasım verelim, Cenabı Hak bizi bu hastalık belâsmdan kurtar sm! Muhakeme başlamış; — Kabahat kimde? Evvelâ aslan anlatmış: «Benim hiç bir günahım yok. Beş on ceylân ve geyik parçaladım, bir insan yedim, bir manda sürüsüne hilcum edip hep sini perişan ettim. Her gün de ufak tefek bazı hayvanlar avlayıp geçini- yorum... Bütün hayvanlar hep bir ağızdan: — Aman efendim bunlar bir şey değil, estağfirullah, ne yapsanız aynı keramettir!» diye bağrışmışlar. Sıra kaplana gelmiş. O da, arasıra beş on hayvan, insan parçalayıp ye giğini anlatmış. — Sizin de cürmüinüz yok! demiş- ter. Kurt, kaptığı koyunları, tilki san. sar ve ssire, bütün yırtıcı hayvanat başlarından geçen kanlı vakaları meclis huzurunda sayıp dökmüşler. Hiç birinin bir günahı olmadığı an- Taşılmış. Sıra, bir köşede boynu bükük, ha- Him selim oturan eşeğe gelmiş. Ona sormuşlar: — Eşek, sen ne yaptın? Biçare eşek, düşünmüş, taşınmış, &ski yeni bütün hatıralarını toplamış, günah nevinden anlatacak bir şey bu- Tamamış, — Hele iyi düşün! — Ha, evet, demiş. Bir gün yolda gidiyordum. Çok yorulmuştum, biras dinleneyim dedim. Yeşil bir çayır vardı, karnım açtı. O güzel çayırdan bir tutam kopardım, yedim...» Bütün hevet hep bir ağızdan hid- det ve şiddetle haykırmışlar: — Vay hain, gördün mü yaptığın Işi... Tevekkeli değil, mintarafillâh başımıza gelen belâların sebebi sen mişin. Eşeği, bu müthiş cürmünden dola- Y el birliğile al aşağı etmişler, Kadıköy su tarifesi 14,5 kuruş ola- rak tesbit edildi Kadıköy su şirketi tarife komisyo- nu dün Metro hanındaki Nafıa müfet- tişliği dairesinde toplanmiş ve su tari- fesini 14,5 kuruş üzerinden tesbit etmiş. tir, Tramvay pasoları Talebe bu sabah- tan itibaren dilmiştir. Son kararlaştırılan şekle göre yaş far- Kı nazarı itibara alınmaksızın, Orta, mekteplerle, lise talebeleri yalnız otur- dukları yerler ile mektep arasındaki hatlardan istifade edeceklerdir. Yük- sek mektep talebesi ise bütün hatlar- dan istifade edeceklerdir. Yaş farkı aranmaksızın verilen bu müsaade yalnız ikinci mevki tramvay arabaları için muteberdir. Birinci mev- kilerde paso İle istifade edecek olanlar on beş yaşına kadar olan çocuklardır. Bu karar bu sabahtan itibaren tatbik edilmeğe başlanmıştır. İlk tedrisat müfettişlerinin toplantısı Bi Sadi m ei müşlerdir. Bir hırsız yakalandı Kibrit fabrikasından bir çok eşya çalmışlar Zabıta, Büyükderedeki kibrit fabri- kasında sık sık vukun gelen hırsızlık ların faillerini meydana çıkarmıştır. İki aydanberi, fabrikaya aid birçok malzemenin teker teker yok olduğu fabrika idaresinin nazarı dikkatini cel- betmiş, bir taraftan zabıta haberdar ©- dilmekle beraber, diğer taraftan da fab rikanm şef muavini bay Hayri göz ku- lak olmağa koyulmuştur. İşte bu sıra- larda, bay Hayri, zabıtaya bir ip ucu vermiştir. Buna nazaran, şüpheler Mus tafa ve Mehmed adında iki kişinin Üze- rinde toplanmıştır. Vaziyet bu şekilde tesbit edilince, Mehmedin evine taşıdığı tesbit edilmiş tir. Bunun üzerine dün evde ansızın araştırma yapılmış ve fabrikaya aid 72 parça eşya meydana çıkarılmıştır. Bu 'hal karşısında suçlular, her şeyi itire- fa mecbur olmuşlar, diğer bir kısım eşyayı da sattıkları yerleri söylemişler- dir, Her ikisi de tevkif edilmiştir. Gümrük ve İnhisarlar vekili inhi- sarlar idaresinde “ Dün şehrimize gelen gilmrük ve in- hisarlar vekili B. Rana inhisarlar ida» resine giderek meşgul olmuş ve inhi- sar İdaresinin muhtelif şubelerine dair malümat toplamıştır. SASON AKŞAM Leblebici opereti Bayram ertesi Şehir operetinde Leblebici Horhor oynanacak Yusuf Ziyanın Aşk mektebi opereti bu senenin en muvaffak eseri oldu. Otuz temsilde, tahmini bir hesapla ope- reti an beş bin kişi seyretti ve Nenüz leri Aşk mektebi oynanacak ve bay- ramertesi sahneye meşhur Leblebici horhor konacaktır. Henüz Aşk mekte- bini seyretmemiş olanlira bayram temsilleri güzel bir firsattır. Leblebici horhordan sonra da, geçen sene «Mirnav» operetinde tanıdığımtz Afif Obayın bir opereti oynanacak ve bu senenin operet temsilleri sona €re- tar. Bozuk yumurtalar Sandıklar yolda 20 me * Beyannameye muhalif bozuk mel satmak suçundan Sabri ve Bodos adın- da iki yumurta tacirinin muhakeme altına alındıklarını yazmıştık. Dün «Sabri ve Bodos bu yumurtaları baş» ka bir tecirden satın almışlar ve Ak manyaya sevkedilmek üzere ihracat ciri Fruşaya transit olarak satmışlar- rafından muayeneedilmiş ve nizami müddet zarfında İstanbuldan trene yükletildiği için İstanbulda bir daha tahlil edlimiştir. Bu suretle sıcak mev- simde yollarda, yirmi gün kadar kalan yı tacir Sabri ve Bodos mesul tutular mazlar.> Gazetemiz de bu davaya &id yazıda Sabri ve Bodosun bu işten dolayı mut- laka mesul oldukları şekilde şahsi bir mütaleada bulunmamış, ancak kendi ... Hattâ öküzleri kuzu diye halka yutturuyorlarmışi.... Belediye bütçesi Varidat geçen seneden 200 bin Zira “noksan Belediyenin 937 senesi varidat büt si geçen seneki bütçeden 200 bin lira noksandır. Bundan başka, belediye bu sene de Üsküdar tramvayları şirketine 300 bin,lira verecektir. Bu suretle büt- çede yarım milyon lira bir noksanlık vardır. Belediye, bu vaziyet karşısında bazı masraflarını kısmağa mecbur olmuş- tür. Kidemleri geldiği halde kanunen maaş zammına istihkak kazanan dok- tor, diş hekimi, eczacı ve salre sıhhiye bütçesinden maaş ve tahsisat alanlara zam yapmıyacaktır. Hattâ belediye bu açığı telâfi etmek için diğer bazı fa sıllarda tenkihat, yapmıştır. Bir arabada kaçak sigara bulundu Silivriden arabası ile şehrimize ge Jen Mahmudun arabasında 36 kilo ka- Jetememişlerdir. Bu vaziyet karşı sında Sabahat ismini taşıyan bu kadın pamir. Para aranırken.. Bir paket heroin bulundu müsadere edildi Şimdi Seyfi ile Hüseyin haklarında hem yankesicilik hem de kaçakçılıktan takibat yapılmaktadır. Dünkü sis Dün Karadenizde ve Boğazın yukarı taraflarında kesif bir sis olduğu için Boğuza çıkmak istiyen vapurlar Bo- gazda beklemeğe mecbur olmuşlardır. için kesilen hayvanlara baştan lara ,İ rengârenk damgalar vuracakmış!.... amli ih nı çabucak yoran bir hayal zenginli- ği vardır, Albert Meckel ile Anârö Fon- tainas İnce birer şairdir; öyle ama tanınmazlar, Andrö Fontainas yıllar. dan beri Mercure de France'ta şiir ki. tablarını tenkid eder: ne kendi eserle rini okutmağa muvaffak olmuştur, ne Jean Ajal- 'ide, Maurice Maeterlineik şüphesiz meşhur adamlardır; fakat şöhretlerini (o şiirlerine borçlu de- Ajalbert'in o manzumeleri T : ni j : i pi nl 2 il il : | İş H il j B. A. — Bu kâfi değil, hileyi yapane da birer kara damga vurmak İğ- e EEE ENNE RS