20 Şubat 1937 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

20 Şubat 1937 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 2

AKŞAM 20 Şubat 1957 İspanyada iki taraf ta muvaffakiyet iddia ediyor Madrid etrafında mühim muharebeler cereyan ettiği anlaşılıyor İspanyadan birbirini tutmayan ha- berler geliyor. Hükümet, Madrid civa- rında Jarama cephesinde bir muvaffa- kıyet kazandığını bildiriyor. Diğer tar raftan asiler ayni cephede muvaffak olduklarını iddia ediyorlar. Bunlar- dan hangisinin doğru olduğu belli de- ğildir. Gelen telgraflar şunlardır: MADRİDDEN GELEN HABERLER Madrid 19 (A.A.) — Havas ajansı muhabirinden: Milisler, dün sabah Ja- rama cephesindeki ileri hareketlerine devam ederek sola doğru bir çevirme hareketine başlamışlardır. e Öğleyin Maramosada hakim vaziyete geçerek asileri kasabanın arkasına ilticaya ic bar etmişlerdir. Barcelonadan (bildirildiğine göre, asiler, Oragon cephesinde taarruza | şiddetli bir taarruz yapmış olduklarını,, fakat bütün hücumlarının akamete bildirmiştir. Generale göre, muharebe hükümet- çilerin lehine olarak devam etnekte- dir. Hükümet kuvvetleri 4 tayyare kay-| betmişler, buna mukabil, 7 düşman tayyaresi düşürmüşlerdir. ASİLERİN TEBLİĞLERİ Arila 19 (A.A.) — Havas ajansı mu- habirinden: Hükümet kuvvetlerinin üç gündenberi Jarama mmtakasında İ yapmakta oldukları taarruzlar, tam bir akamete uğaramıştır. Milisler, bir karış yer bile zaptedememişler ve mü» him zayiata uğramışlardır. Evvelki gece müthiş bir hava mü- harebesi olmuştur. Bu muharebe hü- kümetçilerin iki tayyaresinin sukutu İle neticelenmiş ve bu tayyarelerden biri yanmıştır. Dün hükümetin 16 tayyaresi düşü- rülmüştür. Bunlardan beşi Aragon cephesinde, on biri de Madrid cephe- geçmişlerdir. Maârid 19 (A.A.) — Müdafaa mec“ lisinin neşrettiği tebliğe göre, hükü- met milisleri, Maramosada asilerin şid- detli hücumlarını geri püskürterek mevzilerini ıslah Milisler, Guadalajaradaki EDERMİ ler, rini de ıslah er knk ESKİ KRALIN TEBRİKİ lardır. Salamanca 19 (AA) — General Maârid 19 (A.A) — General Miaja, dün akşam gazetecileri kabul ederek, kuvvetlerinin perşembe günü Jaramaâ | cephesinde Maramosa mıntakasında İ tan bir tebrik telgrafı almış ve ceva- ben sabık hükümdara kalbi teşekkür- lerini bildirmiştir. Alman hariciye nazırı Viyanaya gidiyor Viyana 19 (A.A) — Bütün siyasi mahafil, XL Von Neurathın yakında e Şuşnigin son nutkundanberi aktüalite haline gelmiş olan kültür meseleleri müzakere edilecektir. M. Von Neurath, pazartesi günü buraya gelecektir. Avusturya nasırları ile yapılacak görüşmeler, bütün salı gününü işgal edecektir. Mühim bir karar Dük dö Kent Amerika 10 yeni iş ierik “Şantiyor Avusturyada kardeşi Lomdra 20 (Akşam) — Vaşington- ile >. dan bildirildiğine göre Amerika hükü- Londra 19 (AA) — Dük “de Kent meti yeniden on büyük zrklı inşasına karar vermiştir. Bunlardan ikisi he- men tezgâha konacaktır. Bunlar otuz Deşer bin tonluk olacaktır. Sovyet konsolosu Madrid sefiri bugün Münihe gidecek ve üç hafta kar) lacaklır. Dük ve zevcesi kontes Toe- ringe misafir olacaklardır. Windsor dükünün ikamet etmekte olduğu En- zeseld şehri tayyare İle Münihe iki sa- Aatlik bir mesafede olduğundan dükle- rin oraya giderek Windsor dükünü fr ağ ra alama e bi- raderlerile kral ailesinin kendisine ve- rTeceği maaş hakkında görüşeceklerdir. Cornonailles düklüğü müddel umu- misi M. Walter Monekton Viyanaya gelerek İngiliz elçiliğinde Windsor dü- kü ile görüşecektir. DÜK Dö VİNDSOR İÇİN BİR TAYYARE MEYDANI YAPILIYOR Viyana 10 (A.A.) — Halen Enzesfels şatosunun civarmda Vindsor dükssı için hususi bir tayyare meydanı inşası , | için çalışılmaktadır. Bundan, dükün uzun müddet a ya Moskova 19 (A.A.) — Sovyetler bir- Miği ağır endüstri halk komiseri Grigo- Tİ Konstantinoviç Orcanikidze Krem- Mindeki apartımamında kalb sektesin- den ölmüştür. sine garazı olan Arnavut Hüseyin ve Yusuf Ziyanın iftira ettiklerin! söyle- di. Dört kadın da Ayin yapılmadığını Böylediler, Muhakeme şahitlerin din- Kara nakliyat müessesesi Belediye ile liman umum | müdürlüğü arasında müzakereye başlandı Dahiliye vekâletinin sırt ve sırık hamallığının kaldı: emri ve şe hir meclisi tarafından verilen kara- la şehir içinde eşekle nakliyatın meni üzerine belediye ile llman umum mü- dürlüğü bir kara nakliyat müessese- si kurmağı esas itibarile kararlaş- tarmışlardır. ğ Her iki dairenin müştereken ve mü- savi mikdarda sermaye ile kuracak- ları bu müessese etrafında şimdiden müzakereye . Bayram er- tesi bu mesele etrafında kati bir karar verilecektir. Dünden itibaren meriyete giren öğretici ve teknik filimler hakkındaki islamla yere tişar etmiştir. Bu itibarle üç kanun bugünden itibaren meriyete girmiştir. Bir hırsız kümeste yakalandı Polis tahkikatı derinleş- tirmeğe başladı Evvelki gece bir zabıta memurunun evine hırsız girmiş, fakat yakayı ele vermiştir. Hırsızın girdiği ev; Emniyet müdürlüğü birinci şubesi memurların- dan B. Nazifin Kızıltopraktaki evidir. Gece geç vakit dışarıdan bir insan ayak sesleri duyan B. Nazif, eve hırsız girmiş olduğuna kanaat getirmiş ve yanma tabancasını alarak elektrik fenerile evin içini araştıra âraştıra aşağı kata kadar inmiştir. Bu sırada ayni ayak sesleri bahçe tarafından duyan B. Na- zif bahçeye de çıkmış, fakat yeknazar- da bir şey görememiştir. Bu sırada, kümesten tavuk ve Horoz feryadları kopuncu, -hırsızm kümese saklandığına kanaat getirmiş ve kü- mese gitmiştir. Bay Nazif kümesin ka- pısında, içerideki hırsıza lâzım gelen kanuni ihtarda bulunmuş, hırsız da teslim olacağını söylemiştir. Bu suret- le kapanda yakalanan hırsız, meyda- na çıkmış ve bay Nazif de yakâlıyarak Dün Geceki ve Bu Sahahki Telgraflar Fransız dahili politikasında mühim değişiklik olacakmış Eski Başvekil M. Flandinin verdiği istizah takriri ehemmiyetle karşılandı Paris 19 (A.A) — Siyasi mahafil, ve XL Flandinin başvekilin geçenlerde söylemiş olduğu «Halkçılar cephesi prıgramının tatbikinde bir vakfeye lüzum vardır.» sözleri hakkında izahat verebilmesi için yakındı mebusan meclisinde yapacağı istizaha büyük bir ehemmiyet atfelmektedirler, Dahili siyasette mühim tadilât Şıpılacağı hakkında ortada bir takım Şayailar dolaşmaktadır. Bu şayilara göre, hükümet ya siyasetine sosyaliz- me daha Ziyade uygun bir istikamet erecek veyalud bilâkis daha mutedil temayüllere rücu edecektir. Bundan başka bazı gazeteler, yaknda sosyalist ve komünist partilerinin birleşmesini baklemektedirler. Bir takım kimseler de hükümetin sosyalizme mütemayil bir takım ted- birler alacağı ve bilhassa bir milli işs'fik sermayesi, ihtiyar ameleye yardım Hariciye vekili Balkan antantı Bu sabah geldi |konseyininneticesi Balkan antantı konseyine iştirak neşretmektedir. Yaptığımız tahkika- ta göre Meelisin fevkalâde içtima hakkında mutasavver hiç bir şey yok- tur, Fakat fevkalâde bir vaziyet hö- dis olur ve meclisin toplanması icab ederse meclisin toplanması her zaman kabildir. Cenevrede Hatay teşkilâtı esasiye kanununu müzakere ödecek te miz bu sabah Ankaradan Yarın Cenevreye hareket hareket edecektir. Basiretçi Alinin kızı Sabiha Basiret te öldü Ankara 19 (Telefon) — Basiret karakola götürmüştür. Bu hırsız maruf) gazetesi sahibi merhum B. Alinin kr sabıkallardan Celâldır. Hakkındaki tahkikat derinleştirilmektedir. Izmir eski Amerikan kolleji satın alındı İzmir 19. (Telefon) — ki Eski Amerikan köllej binasının hü- kümetçe Hiti alınimasi muamelesi bitirilmiştir. Yarm Hierasimle binaya Türk bayrağı çekilecektir. zi Sabiha Basiret burada ölmüştür. Sabiha ilk Türk kadın birliği müessis- lerindendi. , Sabihanın ölümü münasebetile bu- Kızılçulludâ- radaki gazeteciler eski gazeteci mer- hum Alinin hatırasını yadetmişlerdir. Yunan başvekili bakanlar meclisine izahat verdi Atina 19 (Hususi) — Başvekli M. Me taksas müttefik devlet haricye nazır- lonrun hareketinden sonra matbuat mümessillsrini kabul ederek: — Bir sulh ve -izam unsuru olan Balkan antantının ebediyen sarsıl miyacağını Yunan milletine temin et- mat vermiştir. Burad çıkan bütün gazeteler baş makalelerini Balkan antantı konseyi- nin neşrettiği tebliğin tahifline has- Tetmektedirler. Gazeteler, mezkür teb- Miğin ihtiva ettiği sarahat ve katiyet Ne Balkan birliğine yeni bir kuvvet ve canlılık verdiğinde müttefiktirler, Maraş valisi öldü Ankara 19 (Telefon) — Bugün de- hiliye vekâletine gelen bir telgrafa göre, bir müddettenberi hasta bulunan Maraş valisi Salih Salih bugün ölmüştür. Basın birliği kanunu Ankara 19 (Telefon) — Basin bir- Mği kanun projesi bazı vekâlellerce tedkik edilerek başvekâlete- verilmiş- tir. i Dün ece Koska cadde- Bir kadın evinde sinde kanlı bir hadise oldu Eski arabacılar kâhyası Arif kendisini eğlentiye çağıran arkadaşını yaraladı kanlar içinde bulundu Merdivenden düşerek öldüğü anlaşıldı Karagümrükte Bekçi mahallesinde bir evde yalnız başına oturan Hatice adında bir kadın dört gündenberi ev- den çıkmamıştır. Etraftaki komşular bundan şüphelenerek zabıtaya haber vermişlerdir. Polisler eve girdikleri za» man Haticeyi merdivenin alt tarafın- da kanlâr içinde ölü bulmuşlardır. Hâdise derhal müddelumumiliğe bil-| dirilmiş, Haticenin cesedi adliye dok- Kadının evde merdivenden inerken ka- zaen düşerek başından yaralandığı ve nezfi dimağiden öldüğü anlaşılmıştır. Bu sabahki siz “eme Dün gece saat 21 sularında Kos- ka caddesi üzerinde bir adamın ağır yaralanması ile neticelenen kanlı bir Bir kaç sene evvel, çolak Hayriyi tabanca ile yaralıyan arabacılar kâh- yası Arif, son zamanlarda arabacılar cemiyeti ile arası açılmış ve kâhyalık- eşya komisyonculuğuna İlin bn eni Gran Car de birile alış veriş yapmış olan Arif, mühim bir para meselesi dolayısile bu Bu sabah boğazı ve limanı kalın bir | adama karşı husumet peyda etmiştir. #is tabakası kaplamıştır, Sis bilhassa Diğer taraftan Cemal, “Arifin besle- boğazım yukarı tarafında ve Karade. | mekte olduğu bu husumete aldırma- nizde fazla idi. Bu yüzden vapurlar | mış ve dün akşam için Arifi Koska- Karadenize çıkamamışlar, Karadeniz. | daki simitel fırını sokağındaki bir ev- den de hiç bir vapur gelememiştir. de yapcak şt eğlen dart Akay ve Şirket vapurları seferleri. re ne devamt etmişlerdir. olmakla beraber, diğer taraftan ken- disinin bir tuzağa düşürüleceği zeha- bına kapılmıştır. İşte bu kuvretil şüphenin tesiri al. tında Cemalle beraber, evin bulun- ğu sokağın başına kadar gelen Arif; daha evvelden içmiş olduğu fazla ra- kının tesiri altında Cemalle münazas- ya tutuşmuştur. Bu ağız kavgası şid- detlenince, Arif üzerinde taşıdığı ka- mayı çekmiş ve gelişi güzel, Cemalin vücudunun müteaddid yerlerine sap» lamıştır. l Cemal, bu bıçak yaralarını hep teli keli yerlerine aldığı için söz bile söy- lemeye muktedir olamadan olduğu yer yığılmış kalmıştır. | Hağiseye muttali olan zabıta me- murları, hayatı tehlikede olan Cemali Cerrahpaşa hastanesine kaldırmışlar ve Arifi de yakalamışlardır. | Bu kanlı hadisenin mahiyeti yabı taca biraz karanlık görüldüğü cihetle La gi *