30 Mart 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

30 Mart 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Ferrat Meraklı maceralar: Ben tehlikelerin resmini çekiyorum! Yazan Bugünkü hakiki sporcular arasın. daki temayül, silâhr ortadan kaldırıp onun yerine fotoğraf makinesi koy. maktır. Bu daha iyi bir şey değil mi- dir? z Fotoğrafla avodik, benim uzun Zâ- manlardanberi vahşi hayvanlar diya- rında yaptığım seyahatlerin en bü. yük zevkidir... Ve diyebilirim ki, bu, başkaları için dahi, silâhla Bayvan vurmaktan zevkli bir şey olacaktır. Fotoğrafı çeken adam, zafer nişa. nesi olarak çektiği resimleri getirir. Kolleksiyon tamamlanır. 'Teşhir edi. Tir, Bununla beraber, Müthiş bir hipopotam, Jan ava hâlâ zarar gelmemiştir. Hay- van elân yaşamaktadır. Tecrübem şunu gösteriyor ki, fo- toğrafla avcılık etmek, silhla avcılık etmekten iki müsli daha zahmetli ve tehlikeli iştir. Vahşi mahlâkları av. Jamakta bunun kadar meharet, cesa. ret, sabır ve bedeni mukavemet isti, yen bir spor görülmemiştir. Hemen herkes bir hayvan vurabi- Bir. Fakat vahşi hayvanlarm hayatı. nı mükemmelen resme alacak kabili- yet herkese verilmiş değildir. “Bir filin hücumuna uğradım,, Ben fotoğraf zevkine çok erken kapılanlardanım. Ve bundan biraz #onra, bütün diğer çeşit büyük hay. van avından vazgeçtim. Yalnız bir ve ya iki defa, resim çektikten sonra hayvanı öldürmeğe mecbur kalmışım. dır. Ve bu da, kendimi müdafaz ka. bilinden olmuştur. Bir sabah erkenden Afrikada Ken- ya dağı civarındaki bambo ormanla- rında yabani manda avlarken birden- bire karşıma bir fil çıktı. Doğrusunu isterseniz, fille adetâ çarpıştık. Hemen o civarda filler bu. lunduğunu zannetmemiştim. Binacna. Jeyh onun spansız önüme çılrvermesi beni fena halde şaşırtmıştı. Yaşlıca halinden de ıslahı mümkün olmıyan cinsten bir yabani fil olduğu anlaşılı. yordu. Bambuların arasından çatırtılarla çıkarak Üzerime doğru saldırdı. Aca- İ ba beni kokumdan. mı anlamın, yoksa hareketlerimi mi işilmişti? Mevcudi- yetimden nasıl haberdar olmuştu bil- miyorum.. Fakat işte beni görüp üze. rime saldırmaktaydı. Kendimi müda. faadan başka yapacak bir işim yoktu. Gerek beynine, gerek kalbine âteş etmek için fırsat yoktu. Neticede, göğ #ünün ortasına ateş eimeyi göze gi. dım, Bumu yiyen fil, dizleri ütsüne Güştü. Fakat derhal yine ayağa kalk» karak bana doğru ilerledi. Önümde dağ gibi görünüyordu. Gölgesi üzeri- me düşmüştü. Eski bir avcının tavsiyesini halır- | lyarak bu vahşi canavarm sağ Gizi | üzerine ateş ettim ve dizini kırdım. | Bu, onu durdurdu. Üç ayak üzerinde hiddet! Şimdi, kırılan bacağını salliyarak üç eyağı Üzerinde duruyordu. Ku. ge alabildiğine gerilmişti. Vücu, : ROBERT FORAN — Fotoğraflı Ingiliz avcısı — du ileriye doğru uaznmış, âdeta beni | altına alacakmış gibi idi. Ağzı kulak. | larına kadar açılmıştı. Hiddet ve acı ile hırs içinde haykırıyordu, Küçük gözleri nefretle daha ziyade kilçili- yor, yanıyor. Dehşet veren bir man. zara... Alelacele silâhıma bir fişek daha sokarak, ne yapacağımı beklemeğe| karar verdim. Yaralı filin kızgın bö- ğürmeleri ve keskin hırıldamırları ile orman inim inim inliyordu. Fakatti. zerime atılmıyordu . Çok şükür ki yanımda fotoğraf makinem vardı. Büyük erkek filin res. mini çekmek için en iyi fırsattı. Sİ Yhımı taşımak üzere yanımda getirdi- gim yerlinin, file çevrilmiş silâhınm altına sığmarak, fotoğraf makinemi hayvana doğru &yarladım, Çektiğim manzara cidden şemdi, Param parça oluş Resmi çeker çekmez hemen fotoğ- raf makinesini hamala vererek silâbı elime aldım. Ve filin beynine bir kur. gun sıktım. Birdenbire yere düştü. Yakından yaptığım bir muayene neti. cesinde, bu hayvanm daha başka za- manlarda da müteaddit yerlerinden vu rulmuş olduğunu gördüm. Dişlerinden biri kırılmıştı. Bununla beraber diğer dişi ile kırılan dişinden kalan kısmı Nayrubi pazarlarında 600 liraya sat- tım. Sıra çektiğim resmi camını ban. muhte yo etmeğe gelmişti, Banyosunu yap- tm. O Kadar güzel bir resim çeki). Bunun önilüde fotoğraf cekmeğe cesaretiniz var mi? mişti ki. gururla arkadişlurıma güs. terdim. Daha bu camdan bir resim bi- Je çekmemiştim. 'Talle 'bakmız ki, arkadaşlarımdan biri, camı elinden düşürdü. Ve cam tuz buz oldu. Bu manzara karşısında ağlamak derecelerine geldim. Ondan sonra da fotoğraf çekmek için asla cam kullanmadım. Film kullandım. Hipopotamların oyunu Bir defa ördek avma çıkmışken, gölde bipopotamların uğuldadığını gördüm. İkide bir, bu muazzam hay» vanların biri suyun Üzerinde kalkıyor ve ağzından birkaç koğa miktarında su attıktan sonra, suyun içinde delice gırpmıyor, oyunlar yapıyordu. Ördeklere attığım tüfeklerin sesin. den asla müte olmuyorlar, oyun ve eğlencelerine devam ediyorlardı. Bütün istediğim kuşları vurduktan sonra, artık yerime dönüyordum. Gü- eşin batmasına bir saat kadar vardı. Önümde üç tane hipopotam gördüm. Karsdaydılar. Kendilerine yaklaştım. Hiç ses çıkarmadılar. Bunlar iki tane Kasa hırsızı Fantoma Mehmet Dört sene onaya mahküm oldu Galatada bir milessesenin kasasını soymaktan maznun olarak mahkemeye verilen meşhur kasa hırsızlarından Fan toma Mehmedin muhakemesi dün biti- rilmiştir. Faftoma Mehmet geçen celdede, ka. sa civarında bir masanın camı üzerinde bulunan parmak izlerinin kendisine âit olmadığını iddia etmiş ve bir fen heye- tinin bunu tetkik etmesini istemişti. Bu | mun üzerine Fantomanın parmak izleri- Ie muhtelif kimselere ai diğer parmak izleri seri haline getirilmiş, ve herbirine | birer numara konarak Ankara emniyet #müm müdürülüğü teknik gönderilmişti. Bu numaralarda Fantomaya ait olan parmak izi gizli tutularak (gönderilen izlerden hangisinin camdaki ize benze. diği sorulmuştu. Dünkü celsede Ankaradan gönderi- len rapor okunmuştur. Bu raporda, hiç bir parmak izinin diğerine benzemesine imkân olmadığı, bir insanın (doğduğu dakikadan ölüp cesedi tefessüh edince- ye kadar parmak izlerinin değişmediği, ayni batında doğan ikiz çocukların bile parmak izlerinin ayrı bulunduğu fenni bir hakikat olarak zikredilmekte ve cam üzerindeki izlerin gönderilen seri içinde bir numaralı parmak izinin ayni olduğu bildirilmektedir. Mahkeme evvelce Fantomanm izine bir numara koymüş olduğundan par. mak izinin bu suretle kasa ( hursızına ait olduğu fennen sabit olmuştur. Bu rapora karşı ne diyeceği Fanto- maâya sorulmuş? — Fen bundan henüz âcizdir. Teknik büro bunu henüz halledeme demiş- tir, Mahkeme Fantomanm cürmünü sa. bit gördüğünden dört sene on ay hap- sinş katar vermiştir. bürosuna ivi fiyatları Iktisat Vekâleti bir tebliğ çıkardı Ankara 29 (AA) < İktinat den: Çivi sanayiirin ham maddesi olan demir fiyatlarının son zamanlarda Cihan piyaansm da vâki yükselmesi dolayısile, 8008 No, ir eadilstriyel mamulktm maliyet ve satıy fi-| yatlarınm kontrol ve tesbiti hakkındaki ka, nunun birinci maddesinin verdiği snlâbiyete iatiznden karfiçe tabir edilen demir çivi fis yatinrr 30—3—9$7 tarihinden iibaren mer'i olmak üzere aşağıda yazılı veçhile yeniden tesbit edilmiştir: 1 — Çıplak demir çivinin sandık ambelij hı olarak ve fabrikada teslim edilmek ve top tan salmak Üzere kilorunun (o para fiyatı 185 kuruştur. 3 — Sandık ambalâjile beraber baş kilo Yuk kâğıt ambelâğır paketlerde bulunan çivi- lerin kilo fiyatlarını kâğıt smbslâj farkı olarak ayrıca 20 para ilâve edilir. 3 — Çivi iptdat venddesi olan kangal hee linde çivi telinin baz fiyatr tön başına fabri- ka teslimi peşin 114 lira olmak Üzere tesbit edilmiştir. 4 — Toptan satıştan maksat yaptığı ber miktar satıştır. 5 — Tesbit ediler fiyatlardan yüzsek mp ış yapan fatrikalar hakkında karunda yazı Iş cezai hükümler tatbik olunur. fatırikanm e dişi ve bir tane erkek hipopotam bu. zağısı idiler. Bu sırada üç erkek ve iki dişi hipo. potam daha geldi. Yeni gelen hipopo- tamlar, ortalığa biraz nese verdiler. Coşkun şeylerdi. Ve güneş batması zamanında biraz oynamak istedikleri belliydi. Önce “geldinizse geldiniz, bizeri memnun ettiniz, nevinden birkaç sa- kin oyun oynadılar, Sonra İsi azıttı. lar. Nihayet akşam yemeklerini ye- meğe koyuldular. Bsna sıldırmak a. kıllasından bile geçmemişti. Hattâ al. dırmıyarlardı. O gün aldığım kipopo- tam resimlerinden, gölde çekliğim bir tanesini buraya koyuyorum. Ağrım Dekadsr açmış, görüyorsunuz ya... A- enba baemelk'eri nasıldır? (Aymi sciryahın meraklı bir yazısını daha yakında neşredecoğiz.) Haliç Tersanesi Haziranda inşaata başlanacak Haliçte yeni tersasenin kurulacağı l sahadaki mevcut binalardan bir çKkısmı elik Şurubu: Zafiyeti umumiye, iştahsızlık, kansızlık, verem, kemik hastalıkları, neşvi'nüma O bulmıyan çocuklar için tesiri katidir. Her eczahaneden arayınız. Deposu: Ankara caddesi No. 88 İstanbul EŞREF NEŞ'ET Ezcahan Japonya Deniz anlaşmasını tanımıyor Amerika, bir deniz muahedesinin ime za edilmesi şmidi üzerine 10 yeni krW* | ciheti askeriyenin tahtı işgalinde bulun | vazörlerin İnşası tehir etmiştir. AM“ makta idi. Verilen emir üzerine bu bi- |, rika hükümeti şimdilik, 31 sonkâstun halar tamamen böşaltılmıştır. o Yalnız | bükümsüz kalmış olan Londra Geni” küçük denizaltı havuzunun yanındaki | muahedesi mucibi ilâhlarını tah etmeğe devam etmek niyetindedir. Japonya ise, Londra deniz anlami" sı ahkâmuna uygun olarak harekette inna etmektedir. Onun bu hareketi İngiltere teessülle karşılıyor. aammımaımaz arz hangarlarda bazı makineler kalmıştır. Bunlar da sökülüp Gölcüğe götür cektir, e. Binalardan bir kısmında da eski sey- risefaine ait eşya ile sahilde © Akay ve Denizyollarına ait bazı kırık dökük mal geme, karada parçalanmış motör ve mâ» Denir Hantanesi Cerrahi Şefi unalar bulunmaktadır. Bunların da kal Operatör dırılmasına başlanmıştır. e CE Dr. Salâh Sun Hazirana kadar bu sahada temizlik İğ Dig tabibi yapılacak ve haziranda inşaata başlana- i taktır. Akay midürü Cemil tatafır Dt. Kemal Sun Ankaraya götürülmüş olan tersane İstiklal caddesi 322 jesinin'son tetkikleri de ( bitirilmiştir. | ve. ek 9 e Telefon: 43067 undan sonra proje üzerinde hiçbir ta. | E sayaıyassmısıan dil yapılhıyacaktır. sa - DİKKAT HABER'in büyük bir teşabbüsü Istanbul röportajı ve güzel kedi! müsabakası İstanbul röportajı İstanbul semtlerinin ayrı ayrı ve ehemmiyetle tetki” ki süretile hazırlanacaktır. Muharrirlerimiz İstanbulu mahalle mahalle 4 laşacak sizinle görüşecek, şikâyetlerinizi di cek, dertlerinizi anlayacak ve bunları kendi dertleri kendi şikâyetleri gibi Haber sütunlarına geçir” ceklerdir Istanbul semtlerinin röportajı İstanbulumuzun derdi çoktur. İstanbulumuzun güzel yerleri çoktu” İstanbulumuzun düzeltilmeye, ihtimam gösterilmeye değer yerleri çoktu" Tam İstanbul gazetesi olan Heber, elinden geldiği kadar muntazam bir program dahilinde İstanbulun dertlerile uğraşmaya karar vermiştir ve © işe, muharrir arkadaşlarından ikisile bir fotoğrafçıyı tavzif etmiştir. Okuyucularımızdan, daha doğrusu İstanbullulardan Oumuyoruz © semtlerinin tamamile yabancısı olsn muharrirlerimize mahallelerine geldik” leri zaman yol gösterilecek ve şikâyetlerinin nelerden ibaret olduğu b dirilecektir. Haber İstanbul »röportajlârmı gelirin şimdiye kadar Vİ” hiçbir gazetecinin ayak basmadığı en hücra köşelerine kadar teşmil €$© cektir. İstanbul semtlerinin röportajı, yalnız dertlerle uğraşacak değildir. İstanbul semtlerinin içtimai . hayatında kaydedilmeye değer bütün selerini tesbit edecektir. Çok çocuklu aileler, yeni evli ve nişanlılar Çok, çocuklu ailelerin, nişarlananların. yeni evil resimleri HB berde neşredilecek, yeni doğanlar ve en yaşlılar kendilerinden Hab! bahsedildiğini göreceklerdir. Semtlerinin tarihini, semtlerinin dedi dusunu, semtlerinin isteklerini, semtlerisin güzellik veya çirkialikisii” Haberde okuyacaklardır. Kedi müsabakamız! Kedi müsabakamız, çok orijinal olacaktır. Biz biliyoruz ki evinizde sevdiğiniz ve çok güzel buldüğünuz kediniz vardır. Acaba biran düşü” dünüz mü ki kediniz, serotinizdek! kedilerin en güzelidir. t Kedinizi müsabakamıza iştirak ettirtiniz. Size bunun için hiçbir zahm€ verecek değiliz. Gazetemizin fotoğrafçısı evinize kadar gelip kedinizin resmini ge cektir. Size vereceğimiz bütün rahmet kedinizi fotoğrafçımızın maki karşısına çıkarmaktan ibarettir. Kedi müsabakamız, semt semt yapılacak, her semtin birincisi s€ç' Sonra da semtlerin birinci kedileri arasında İstanbul birincisi ayrıla! bel Semt birincisi kedilere, altı aylık yiyeceklerile birer madalya, istan çi birincisi kediye de bir buçuk senelik yiyecek bedelile bir gümüs madal” verilecektir. Tafsilât pek yakında ayyy yy yg — Akay İşletmesi Müdürlüğünden İdaremizin mali olup Haliçte Cami altında karada parçalanmış bir bulunan - 7. No. lu mavnası açik arttırma ile satışa çikarılmıştır. * İhalesi 74.937 Çarşamba günü suat 19 te Galatadeki İdare Merkezinde i 3 ilecek pall Devlet Demiryolları ve Limanlar! Işletme Umum Müdürlüğünden : Devlet Demiryolları ve Limanları Umumi idaresinden: Adapazar'din Haydarpaşı'ya evvelce ihdas edilmiş olup olan ve Adapazar'dan saat (6,15) de hareket eden 1009 No. lu Epi 1.4.9037 tarihinden ilibaren lâğvedilmiş Ve bunun yerine egkisi gibi > dan saat (9,30) da befer etmekte olan 9 No. lu tren yine seyrüsefere muştur. Muhterem halkm malümu olmak üzere ilin olunur. GT) gefere konu E