21 Nisan 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

21 Nisan 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Nafıa Vekâleti Devlet Demiryolları Avrupa hattı | işletme müdürlüğünden: 23 Nisan 1937 tarihinden itibaren Sirkeci — Küçük Çekmece Barliyösün- de tensilli D. D./131 N. k yolcu tarifesiyin tatbikine başlanacaktır. Bu tarife - ye göre Banliyö hattı (İstanbul — Yedikule), (Yedikule — Bakırköy), (Bakır- köy — Küçük Çekmece) olmak üzere 3 mıntakaya ayrılmıştır. Bu 3 mmtakaya göre gu Geretler alınacaktır: (22149 Gidiş Gidiş - Dönüş IE m ehlE — Yalnız bir muntalea içindeki istasyon- EPA lee ai ey 7 13 10 — İki bitişik mıntaka istasyonları ara- anda. . . » e « » »'» 16 2 9 23 17 3 — Birinci ve Üçüncü mıntaka istasyon- ları arasında. . - 2 16 1? m 23 17 (Kumkapı — Zeytinburnu) ve (Yeni - mahalle — Küçük Çekmece) kısımları bir mımtaka addedilecektir. Bu ücretlerde köprüler resmi ve nakliye vergisi dahildir ÇOCUKLAR — 5 yaşına (beş dahil) kadar olan çocuklar ebeveyinlerinin yanında'parasız taşınır. $ yaşını geçmiş olanlar yukarıdaki ücretler tam alınır 15 günlük kartlar için 15 gidiş -dönüş ücretinde *20 tenzili Ayık kartlar için © 30 > w #30 , Uç aylık kartlar işin 90 ,, " » #0 » Halen satın alınmış bulunan abontman kartları müddetlerinin nihayetine adar muteberdir. BİLETSİZ YOLCULAR — Banliyö katarlarında biletsiz yolculardan sr - nsf ve mesafe gözetilmeksizin köprüler resmi ve nakliye vergisi ile beraber mak- tuan 26 kuruş alınacaktır. SINIF FARKLARI — Biletinin gösterdiği sınıftan yüksek bir sıfta se- yahat edenler ayrıca 16 kuruş mukabilinde yeni bir bilet alacaklardır Anahat yolcu tarifesinde tenzilât İstanbul — Edirne, Alpollu — Kırklareli hatlarında 23 Nisan 1937 ta - rihinden itibaren D.D./130 N. k tenzilli yolcu tarifesinin tatbikine tr. başlanacak. Mezkür tarife 106/107, 322/323 N. lı Muhtelit katarlarla seyahat edecek yolculara umumi tarife Üzerine gidişte * 50, gidiş - dönüşte © 60 tenr'lâtlıgır. Yalnız 8/9 N. k D, O. katarlarr ve 308/309 N. lı Otoray için gidiş - dönüş bi - Jeti almak şartile © 60 tenzilâttan istifade etmek İstiyenler birer fotoğrafilerini biletler Üzerine yapıştırmak Üzere gişelere vereceklerdir. Gidiş - dönüş biletlerinin dönüş kısımları 15 gün muteberdir. Yalnız gidiş bileti alan yolcular tam tarile ücreti vereceklerdir. “Mektep talebesine malısus aylık abonıman kartı Umumi tahsil dereceleri dahilinde tedrisatta bulunan resmi hususi, ilk, orta, lise mekteplerine, Üniversitelere devam eden ve 25 yayını geç- ve musaddak HABER — AKşam postam. Vulverhampton Ingiliz klübü Fener- bahçe bayramında şehrimizde Balkanlarda bir turne yapacak o- lan İngiliz birinci likin klüplerinden Vulverhampton'un, Fenerbahçe klü. bünün senei devriyesinde İstanbul- da bir müsabaka yapması ihtimalin den iki gün evvel bahsetmiştik. İngiliz klübiyle Fenerbahçe ara: sındaki muhaberat nihayet sona er imiş ve Vulverbampton'ün 30 ma- yısta Fenerbahçe bayramında sarı lâcivert takımla karşılaşması için mutabık kalınmıştır. Yalnız iki müsabaka yapmak ü- zere İstanbula gelecek olan bu İngi- liz timinin ikinci maçı Galatasaray ve Güneş muhtelitleriyle yapılma- st düşünülmektedir. İngiliz klübünün £ şehrimizdeki ikameti biraz daha uzatılırsa Galata. saray ve Güneş takımlarımız da ay- rı birer maç yapacaklardır. Futbol turnuvası Şişli, Pera, kurtuluş, Arnavutköy klüple- ri karşılaşıyorlar 23 nisanda başlıyacak olan ço” cuk haftası günlerinde çocuk esir - geme kurumu tarafından büyük bir futbol turmuvası tertip edilmiştir. Taksim stadyomunda yapılacak olan bu turnuvaya gayri federe klüp lerin dört rakip takımı: Pera , Şi li, Kurtuluş ve Arnavutköy işti j Yük etmektedir. İlk maç 25 nisan pazar günü bir döre klüküm ikican ilisar se cakları birinci karşılaşma ile başlı yacak ve ilk müsabakaların galipleri, ikirci gün de final maçmı yapacak” lardır. Bay Cevad Abbas tarafından miyen ve kazanç getirir bir işle: meşgul olmuyan talebelere 1 Mayıs 1937 tari - binden itibaren D. D/119 N. ir hususi tenzili abonıman tarifesi tatbik edilecek» tir, Bu tarifeye göre alınacak ücretler şunlardır: n. nr. 1.8 metroya kadar olan meş#feler için 150 100 g—14 Yi Yi 200 125 14 —25 N © e 250 175 26 —45 A bi yi 450 300 46—70 “ " e o 7s0 s00 Mufassal tarife istasyonlara asılmıştır. T.C. D. D. AVRUPA HATTI 9, IŞLETME MUDURLUĞU Istanbul 5 inci icra memurluğundan Fatma Zehranm tasarrufunda olup Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli bulunan ve paraya çevrilmesine karar verilip tamamına yeminli üç eh! vukuf tarafından (1030) lira kıymet takdir olunan Yenibahçede Defterdar Ahmet Çelebi mahallesinde eski Orhaniye yeni Çelebi sokağında ada 191 ha. rita 4765 No. lı eski 2, 4, 6 yeni 5 No. ile murakkam sağ tarafı 4716 ve 473 harita No. li arsalar ve emanet malı arsa solu ve arka tarafı emanet malı arsa cepkesi yo lile çevrilmiş yüzü 8,20 metre mesahası 199,60 metre mikta. rından ibaret bir evin evsafı aşağlda yazılıdır. Geyri menkul bahçe içinde. dir. Kapıdan girildikte bir mutbak helâ, bir oda üzerinde bir sofa üzerinde üç oda mevcuttur. Bahçede kuyu vemeyve ağacı vardır. Umum mesahası 199,65 m2 dir. Bundan 52,50 m2 binadır. Yukarda evsafı yazılı bahçeli ev ti pu daki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya yazedilmiş olduğundan; tapu- daki kaydında olduğu gibi açık arttırmaya konmuş olduğundan 1. 6. 937 tarihine müsadif o (Sak) günü saat 14 ten 15 ya kadar dairede birinci arttırması icra edilecektir. Arttırma bedeli kıymeti mu hammenenin “ 75 ni bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Aksi takdirde en son arttıranın taahhüdü ba- ki kalmak üzere arttırma 15 gün müddetle temdit edilerek 16—6—937 tı müsadif Çarşanba günü saat 14 ten 16 ya kadar keza dairemizde yapılacak ikinci arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenin “© 73 nibulmadığı takdirde tevfikan geri bırakılır. Satış peşindir. ine satış (o 2280 numaralı kanun ahkâmına Arttırmaya iştirak etmek (İsteyenlerin kıymeti mubammenenin 96 7,5 nisbetin- de pey akçası veya milli bir bankanın teminat mektubunu hamil bulunmaları lâzımdır. Hakları tapu sicili ile sabit olmıyan alacaklılarla diğer alâkadaranm ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte ilân tarihinden itibaren nihayet 20 gün zarfında birlikte dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu si - | cili ile sabit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Mütera- kim vergi, tenviriye, tanzifiye ve dellâliye resminden mütevellit Belediye rüsu - mu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik vakıf çaresi tavizi müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak istiyenler 15.4.937 tarihinden itibaren herkesin görebilmesi için dairede açik bulundurulacak arttırma şartna - mevcut hediye edilmiş olan kupa, bu dört klübün yapacağı turnuvanın galibi- ne merasimle verilecektir. Her karşılaşmalarda taraftar» larma heyecanir anlar geçirten bu dört klübün bu defaki müsabakaları için dubuliye 40, 25 ve 15'kuruşer larak teşbit edilmiştir. ER ELİT EMG LL İstanbul komutanlığı garnizonunda bulunan motörlü vatarlar ihtiyacı O- İan 10 çeşit makine yağma ihale gü- mii talibi çıkmadığından pazarlıkla ihalesi 28 nisan 1937 çarşamba gü. nü saat 15 de yapılacaktır. Muham- men tutarı 513 Jira 95 kuruştur. Şart- namesi her gün öğleden evvel komis. yonda görülebilir. İsteklilerin $9 lirâ. hık teminat makbuz veya mektup. ları ile beraber ihale günü vakti mu- ayyeninde Fındıklıda komutanlık sa- tinalma komisyonuna gelmeleri. (2022) tamir ettirilecektir. Açık eksiltme ile ihalesi 3 Mayıs 937 Pazartesi günü sâat 15 de yapılacak. tır. Muhammen keşif bedeli 643 lira 50 kuruştur. Şartnamesi her gün öğ. leden evvel komisyonda görülebilir. İsteklilerin 48 Liralık ilk teminat mak. buz veya mektupları ile beraber iha- Bir âdet Etti le günü vakti muayyeninde Fındıklıda | komutanlık satınalma komisyonuna gelmeleri, (2118) Çocuk haftası münasebetile Askeri liseler Spor bayramı 23 nisanda Taksim stadında yapılacak Kuleli, Maltepe ve Deniz lisesi | porcu gençler, bir örnek kıyafetle" ve deniz gediklisi talebelerinderi iki | riyle saat ikibuçukta Taksim âbide- bin gencin iştirakiyle askeri liseler | sine çelenk koyacaklardır. spor bayramı23 nisan cumagü- Stadyomdaki merasime bandola. nü Taksim stadyomunda yapılacak: | rin çalacağı İstiklâl marşiyle saat 3 tır. te başlanacak ve talebenin yapacağı geçid resminden sonra metssime riyaset eden Maltepe Lisesi müdürü Kurmay albay Adil bir nutuk söy- liyecek ve bu sene Askeri liseler arasında yapılan spor müsabakala » rında kazananların kupaları, madal» ya ve şehadetnameleri dağıtılacak” ur. Sporcular arasında hendboll mü- sabakası yapılacak ve merasime, as- keri liseler futbol şampiyonu Kuleli futbolculariyle diğer mektepler ka rişik takımı arasmda yapılacak bir futbol maçı ile nihayet verilecekti Yunanistanın iki rakip klübü Bu hafta karşılaşıyorlar Yunanistanın Galatasaray ve Fenerbahçesi addedilen iki meşhur rakip klübü, Panatinaikos ile Olem- piyakos takımları bu hafta Atina Yenen için karşılaşacaklar - e Bayrama iştirak edecek olan #- Yunanistan haberleri Atletizm müsabakaları Frangudisin yerini kim tutacak ? Yunan atletizm takımmın en mükemmel süratçisi Frangudisin sporu terkettiğini evvelce yazmış » tık, Bu tanmmış süratçinin . yerini tutacak olanı meydana çıkaran ilk atletizm müsabakası geçen hafta yapılmış Lambrakis'in yüz metrede rakipsiz kalacağı sanılrken genç ve yeni atletlerden Kaloduka'ın bu ilk seçmelerde gösterdiği büyük muvaffakıyet herkesin nazar dikka- ti celbetmiştir. Yunan atletizm antrenörü Şmi- çek bu genç atletin Frangudisten daha iyi derece alabileceiğini söyle - Neticesini bütün o Yunanlıların miştir sabırsızlıkla bekledikleri bu maç için Diğer iiiekalerin seticeleri iki tarafta da büyük hazirliklar ol Mi ser duğu Yunan gazeteleri yazmaktadır. 200 metre; Panayiotakos 25,1 | <8 <a # na Bir Yunan boksörü Istanhula wa! Yunanistanın . tanmmışbok » sörlerinden Miloyo Tamikis'in pek Dis atma; Varyanidis Uzun atlama: Elefteriadis' 6,41 Yüksek atlamad aPantazis, Le - iz ve Validis 1,80 atlamışlar ır. yakında İstanbula geleceği ve Kir. , yako ile karşılaşacağını bugünkü Atina gazeteleri yazmaktadır. stanbul 4 üncü icra memurluğundan Seher ve Hatice Servetin Emniyet Sandığına birinci derecede ipotekli olup (980) lira kıymet takdir olunan Babıcaferinin (Rüstem paşa) Zindan in Kadıoğlu sokağında 16 kütük, 353 ada 11 parsel No. hı ve i ve numarataj 29, 20/1 kapı numaralı gayri menkulün Satılmasına karar verilmiştir, Mezkür gayri menkulün evsafı:29/İ No. li bodrum kapısı olup zemini toprak ve 29 No. lı dükkânın altındadır. 20 No. lı zemini ahşap döşeli ayrı. €a merdivenle çıkılan bir döşemeyi havi çatısı tonoz kemerli, unum - mesahası 49 m2 olan ve hududu bir tarafı Hacı Ah met şekerci Refet arka tarafı Ahmet mağazaları önü yol ile mahdut bulunan bodrumu müştemil kâgir dük. kün tapudaki kayıt mucibince açık arttırmaya vazedilmiştir. Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti mu - hammenenin 47,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanm teminat Mektubunu hamil olmaları içabeder. Müterakim Yergi, tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya sittir, Arttirmaşarnamesi . 17/4/937 tarihine müsadif cumartesi günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birindi arttır ması 1/6/9597 tarihine müsadif salıgünü dairemizde saat 14 den 16 ya kadar icra edilerek, birinci o arttırmadabedel, Okiymeti omuhammenenin ©£ 75 ini bulduğu takdirde üstte bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanm taah- hüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gün daha temdit edile. rek 16/6/937 taril müsadif çarşamba günü saat 14 den 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırma neticesinde en çok arttıranın üstünde btraktla caktır. 2004 numaralı icra ve iflâs kanununun 12 ıncı maddesine tevfikasi | hakları tapu sicillerile sabit olmayanipotekli alacaklarla diğer alâkadarann ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını Ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile birlikte dâiremize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile sa bit olmıyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim ver iye ve tanzifiyeden ve dellâliyeden ibaret olan belediye rusumü ve vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur, 20 öcnelik vakıf icaresi tavi zi ise müşteriye aittir. Daha fazla malümat almak istiyenlerin 936-192 'numa | ralı dosyada mevcut evrak ve mahallerhaciz ve takdiri kiymet raporunu görüp anlayacaklar, ilân olunur. (2215) mesi ile 935/3224 No. Ju dosyaya müracaatla mezkür dosyada vesaiki görebilecekleri ilân olunur. (2217) SAKARYA Sineması MAGDA SCHNEİDER . WOLF ALBACH RETTY .GEORG ALEK SANDER ve LEO SLEZAK gibi sevdiğiniz büyük artistleri, neşeli sevimli ve cok güzel ViYANA SEVDALARI Büyük Viyana operetinde takdim edilecektir. Tel: 41341 ARANIR IRA RANZA GA MANN 21N lg Tütsüler, ları, bin bir bir oda... Fal nım falcı odalı tazam, daha şenmiş... Orta yaş masanın ark na gömülmü ettiği yer loş lecek misafiı rilecek suret O, bu mükemmel bilmukabele termiyor. Bu sefes kek.. Enise çan iri siyal Ve sivri parı — Nası mı?.. Ayna: Yoksa avuç Söylüya du... Bir sür şısındakini yordu. Zir; nelerin geçi manlamış © tr. Bu, Ahm le sevdiği, ğı adam... Birlikte Sonra, del onu terketn cağını düş bırakmıştı. düşmemek Istanbu Posta Telgraf Yazı masa Basıldığı