20 Nisan 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

20 Nisan 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Lisan derslerimiz Bugün: Almanca Yarın : Fransızca > — 5 Kuruş - Telefon: 23872 HABER 20 NISAN 1937 SALI " N — Orta Avrupa ve Balkanlarda Italya (Yazisi 6 ncıda) Sene: 6 . Sayıt 1889 ismet inönü Sofyada Başvekil saat onda Sofvaya vardı Bulgar kralı Başvekilimizin şerefine Bir ziyafet verdi Ismet Inönü bu akşam Saât beşe kadar Sofyada kalacak Sofya, 20 (Hususi muhabirimizden, | akşam saat 17 de İstanbula hareket telefonla) — Başvekil İsmet İnönü Ha Vekili Tevfik Türk heyeti Türk ve raklariyle donatı, da Bulgar Başvekili eivanof, hari, ciye.vekületi, Türk sefiri ve sefaret Bulgar bay. olan istasyon. erkânı ve kral namma da saray nazi. rı tarafmdan karşılanmıştır. İsmet İnönü ve Tevfik Rüştü Aras istasyondan doğruca Türk elçiliğine Bitmişlerâir. Biraz sonra resmi ziya- retler yapılacak, İsmet İnönü sara gidecektir. Görüşmelerin sefarett Pilması muhtemel görülüyor. Bagve Rüştü Aras, | bu sabuk saat onda Sofyaya vâsıl ol- | edecektir. : Kralın ziyafeti Sofya, 20 Gsusl mühabirimizden T © OY ir m ağ venili VURUN öğle yemeğini Viranya sarayında Kral Borisin misafiri olarak yemektedir. Sarayda büyük bir ziyafet tertip edil. miştir. Ziyafette Başvekil Köseivanof, nazırlar, Tükiye sefiri ile sefaret er- künt Türk heyeti Azası zulunmakta. dır. Heyetimiz yarın Istanbulda Yugoslavya ve Bulgaristanı ziyaret eden Başvekil İsmet İnönü ile refikala. rı, Tevfik Rüştü Aras, diğer hsyet aza” sı ve gazetesi alkadaşlarımız yarın sa. (Devamı 6 incda) Yugoslavyanın Bulgar hududunda Askeri tel örgüler kaldırıldı Bulgaristanda bu hareket iyi bir tesir uyandırdı Sofya 19 (Hususi) — Birkaç gündenberi Yugoslav hükümeti ta - rafından tatbik edilmekte olan bir katar Bulgar efkârrumumiyesini son derece memnun etmiş bulun- maktadır. Gazeteler Yuzoslav . Bulgar münasebetleri etrafmda O hararetli yazılar neşretmektedirler. Bunun se. bebi şudur: Yugoslavya ile Bulgaristan ara sında hududun Yugoslavya tarafın da gayet mühim müde'an tedbirleri alınmıştı. 450 kilometre uzunluğun- da kuvvetli bir demir tel hattı, hen- Se lele dekler ve diğer tahkimat (9 yıldan* beri Bulgaristana karşı tam bir teh- dit halinde durmakta idi. Buna mukabil Bulgar hududun- da en ufak bir tahkimat yapılma" sı muahedelerle menedilmişti. Yu- goslav hükümeti işte bu tahkima * tın kaldırılmasına karar vermiş ve | bu karar derhal tatbik mevkiine kon” muş, demir teller kaldırılmıştır. Bulgar hükümetinin fikirlerini neşreden Ünes gazetesi bu münase- betle yazdığı makalede diyor ki: “Artık iki kardeş milletin nasebetlerini ihlâl edecek en ufak bir mani bile kalmamıştır. Işe girmek için tavsiye mecburiyeti Imza taklidini mübah bir hâle mi getirir? (Yamsı 6 ıncda) Utanmazlığın derecesine bakınız: Suriyeden gelen haberler Fransız müstemlekecilerinin durmadan âley. himize tezvirlerde bulunduklarmı gös- termektedir. Dahiliye Vekili Şükrü Kayanın Meclis kürsüsünden bahse ği haydutluk vakalarını müstemlekeci Fransa baştan başa inkâr etmekte ve hattâ fazla olarak “bizim Suriyeyi haydutlarla doldurduğumuz iddia et. mektedir. , Cüretin, utanmamazlığın, siyasi terbiyeden mahrumiyetin bu de. recesi şimdiye kadar hiçbir yerde gö. —— e iddlalara en susturucu cevapları ver. mek imkânlarına malik bulunduğunu biz biliriz. Bundan başka, Suriye hükümeti de bizim Hatayda güttüğümüz milt da- vanm temizliğini, her türlü maddi ih. tiraslardan axade oluşunu bilmiyor. muş gibi siyasi fırıldaklar çevirmek, te ve Hataylı Türkün an şı olan muhabbetini çoc ralarla soğutmağı Calışmaktadır. Biz güya petrol hissesi arıyormuşuz. Yüz. de gekise mukabil Hataydaki dava. mızdan vazgeçebileceğimizi gösteren —— Taraeramemeranes sert yanarsa, si Irak Hariciye Veziri Gelecek pazartesi Ankaraya gelecek Ankara, 19 (A. A) — Haber aldı- ğmıza göre, İrak Hariciye Veziri Dr. Naci Afil hükümetimize resmi bir ziyarette bulunmak üzere 26 Ni. şan pazartesi günü Ankaraya gele- cek ve 29 hisana kadar gehrimizde kaldıktan sonra Bağdada dönecek. tir, İrem ersnansnanassnusansamsmananuansi YARAR Cont Çiyano Tiranaya gidiyor Yugoslav anlaşması.| ; nın tesirleri görülüyor Roma, 20 (A. A.) — Kont Çi ano'nun, mayısın ilk günlerinde ya: İ uriyeyi haydutlarla dolduruyormuşuz! Suriyeden hududumuza çete sevkedildiği ispat olunmuş bir vakıadır; acaba Vatanileri de oraya bizmi sevkettik? mataya mukabil petrol istediğimiz yalandır ! pazarlıklara girmişmişiz. Bu sefli id- | Suriye hükümeti, Hataydaki Türk da. diaları Haber tekzibe kendini mezun | vas vağgeçmesi için Ankara hü- addeder. Şu iki telgrafı okuyunuz: © | kümetine Suriye petrollarından yüzde Petroldan hisse orlarmış| 8 hisse teklif edildiğine dair olari şa Şam, 19 (Arap ajansı bildiriyor) — | (Devamı 6 imcıda) General Göring yarın Romada Şuşnig mülâkatından önce Musolini ile <a görüşecek Mörning Post gazetesinde muştur: Alman hava nazırı general Gör gin önümüzdeki hafta başında Ron yı ziyareti ve Musolininin pe günü Avüsturya beşvekili Şuş le görüşmek üzere çarı nediğe hareket etme disile bir görüşmede bul temeldir. Bununla beraber, general Göringin Avusturya işlerini görüş. mek niyetinde olmadığı söyleniyor. (Devamı 6 ınctda) okun. Musolini ile Göring bundan evvelki Roma mülâkatı oonasında nlı taç giyme merasimi ! “5 > Idma e meleri ve tmecmuaları hut nisanm son günlerinde Tirana- ya gideceği tahakkuk etmektedir. Yarı resmi mahafil, vaktiyle yalar” lanan bu haberi şimdi teyid eyle- mektedir. İtalyanın Tirana elçisi, ziyaret teferruatını tesbit maksadiy- le son günlerde Romaya gelmiştir. Kont Çiano, Tiranada üç gün kala” caktır. Bu ziyaret Yugoslavya ile tam bir anlaşma halinde yapılmak- tadır. atlar resimler ve Kürik heğtelinek Ledli imler ve Karika 4, bir taraftan Aznlarının i «simi, tasarlamış ve b hay imera arlamış ve bu muhay yel elleri üzerinde akrobasi ya kü mmerini Makdenadi ne kabinenin diğer azaları, bilkassa raâliye, harlı © müd Geçit rermine iştirak eden diğer kim; miş ve öylece hereket etmektedirler , gürüyormumuz. “r Ce ayni Şimmastik fikrine uygun bir targda giyin