20 Nisan 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

20 Nisan 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Halit Bayrağa | Benim gözümle: Türk spor kurumunda yaptığı hizmetlerden dolayı Şükrü Kaya tarafın- dan teşekkür edildi Ankara 19 — Dahiliye vekili ve parti genel sekreteri Şükrü Kaya spor kuru. mu ilkinci başkanlığından istifası müna- sebetile Beyazıt mebusu Halit Bayrağa ş$ umektubu göndermiştir: “Kamutay idare heyetinde idare La mirliğinden size verilen yeni vazifeden dolayı Türk Spor (Okurumunda uzun zamandanberi devam eden ve £on beş alt: ay içindeki başkanlık vekâletinizde" Türk sporu için canlı ve fayda geçen idare mesainizden çekilmek hususunda. ki mecburiyetinizi bizzarur telâkki edi- yorum. Şimdiye kadar edindiğiniz teö- tübe ve fikirlerden kurumu malırum et. memek için genel merkezdeki o Üyeliği ve bağımızı kesmiyeceğinizi umarak 58- mimi teşekkürlerimi sunarım.,, Tütk spor kurumu genel merkezi de son içtimamda 32 yılındanberi | gerek Türkiye idman cemiyetleri (ittifakı ve gerekse Türk spor kurumundaki başa- rıle çalışmasından dolayı Halit Bayrağa genel merkez namına teşekkür edilme. sini karar altına almıştır. Galatasaray 2 takımı Bugün İzmire gitti Bu hafta İzmirde milli küme için iki maç yapacak olan Galatasaray futbolcu ları bugün İzmire hareket etmiçlerdir. Galatasaray takım: yol yorgunluğu- nu hesap ederek seyahati bir parça €r- ken yapmağı tercih etmiştir. Takim, Avni, Sacit, Lütfi, Reşat, Refik, Ekrem, Salim, Metin, Necdet, Süleyman, Eş- vik, Haşim, Danyal, Bülent, Şevket ve Hayrullahtan müfekkep bir kadro ie seyahate gilemaletanır. Kafileye veznedar ve futbakw şubesi kaptanı Muslihiddin riyaşet etmekte, Macar antrenör Zabo da takımla bera- ber İzmire gitmektedir. Galatasaray atletleri Bursaya gidiyorlar Galatasaray atletizm takımı Acarspor klübile bif maç yapmak üzere 23 nisan cuma günü Bursaya gidecektir, Galatâ- saray atletleri Bursada cumartesi günü Atatürk stadında müsabaka yapacaklar, pazar günü İstanbula döneceklerdir. e ————— Güneş takımı geldi Dün İzmirden hareket eden o Güneş takımı bu sabah Bandırma tarikile şehri mize gelmiştir. Eminönü Halkevinin Yeni futbol maçları Eminönü halkevinden: Evimiz tarafmdan yeni tertip edile. cek lik ve şilt maçlarile yeni | faaliyet programı hakkında görüşmek (üzere spor klüplerinin 20—4 —937 tarihine te sadilf eden salı günü saat (18) de be hemehal mürahhaslarını göndermeleri rica olunur. * Ankaradaki Ilkbahar at yarışlarına Komşu milletler de girecekler Ankara, 19 — İlkbahar at koşuları önümüzdeki mayısın sekizinde basi” yacaktır, Bu seneki koşulara dost Balkan koşucularınm da iştirak etti- rilmesi düşünülmektedir. Hippodrom müdiriyeti bu hususta Balkan atlı spor klüpleri ile temasa girişmek üzeredir. LR 8 ai, bali İZ a Alman boksörü Amerikada galip Nevyork, 19 — Mekey Salem ile karşılaşan Alman Alfred Kater altın- cı ravnd neticesinde rakibini sayı he. sabile yenmiştir. ören MİM af Galatasaray Fener Kadıköy stadında senenin mü daha seyrettik. Fenerbahçe ve Gala- tasaray gibi isimelri her saman Türk futbolünün başında bulunan ii bü- yük klübün dünkü maçın görmeğe ge. lenler on bine yekm bir kalabalık kütlesi teşkil ettikleri halde (ne yalan söylemeli) ili takımın çıkardığı oyun | om para dSğ, bile değildi. Bir buçuk saat sarfmda (Galata- sarayın ortadan yaptığı birkaç hü. cum denemesini istismi edecek olur. sak) ne hesaplı bir akın, ne de güzel bir şüt ik Genç ve ateşli çoğiklardan kurul. muş olan Galatasaray takımı daha fa- al biğ oyun çıkarmasına rağmen oyun- cuların tecübesizliği yüzünden sar. fettiği enerjinin mükâfatını görenie- di. Fakat hiç olmazsa sahada her'sa. man (dinç ve diri) bir takım gibi durdu. Ve asla ezilmedi, hırpalanma, dı, Haliki faali yolnz fuibole hasretmiş olmasına; sr yi İngiliz an. irenörüne binlerce lira yedirmesine ve İstannılum en mükemmel stadına ma- Tik bulunmasına rağmen Fenerbahçe takımı adetâ bir (hiçti). İçinde Fik- ret gibi memleketin en eşsiz bir oyun. ousu bulunan Fener takım için bu (higti!) kelimesini kullanmak belki biraz acıdır. Fakat ne yapalım İzi bun. dan daha yerinde bir tabir bulama. ME seneden fazla bir samanda İngi. iz antrenörü tarafından çalıştırılan sar ldcivert takım her gün biraz duha çökmekte, değerinden bir kat daha "sabaka kabiliyetlerini artık tamamen Esat, Naci, Angeli- kadar ihmal etmeleri ve takımı bu de. rece yüzüstü bırakmaları şimdiye ka. dar belki ilk defa vaki oluyor. Bunun en basit bir misali şudur: Takımda merkez mulacim yeri bir türlü doldurulamadığı halde şimdiye kadar bu mevki için ne genç bir oyun. cu aranılmız, e de sekiz aydanberi Beykozda çalışmakta olan Muzaffere temin edilmiştir. Bize önle geliyor ki Fenerbahçe ida- recileri biraz “ahmet edip oyuncula- riyle daha yakından alâkadar olmaz- Tarsa çok yakın bir istikbalde dünkü beraberliği bile hasretle anacaklardır. Ankara, 19 — Önümüzdeki pazar günü Gazi terbiye enstitüsü spor 81- hasmda mevsimin en bilylik atletizm teşvik müsabakası yapılacaktır. Mü. sabakaya Ankarada bulunan pütün atletler iştirak edecektir., Iki profesyonel Bulgar güreşçi geliyor Bulgaristandan bildirildiğine göre. Istanbuldan profesyonel bazıları tarafından yapılan bir davet üzerine Bulgar profesyonel güresci - lerden Dimitar Stoyçef ve Evatati Georgiyef İstanbul, Bursa, İzmir e Ankarada Dinarlı Mehmet, Tekirdağlı Hüseyin, Mülâyim ve Kara Ali ile müteaddid güreşler yeme zünlerde İstanbula geleceklerdir. Bu galip gelene Balkan pro. fesyonel güres şampiyonu unvanı ve- —— yi * Fransız - Çek Amatörleri 2:2 berabere kaldı Pariste oynyan Çekoslovakya — Fransa amiatörleri futbol maçı 7-2 bera- bere bitmiştir. <) GERE, Gi Romanya- Çek takımları 1-1 berabere kaldı Bükreş: 19“(A.A.) — (Rador ajansı bildiriyor:) Romanya — Çekoslovakya milli maçı kral, veliaht ve 35 bin seyir- ci huzurunda dün İtalyan hakem Bar. Jassinaın idaresi altında yapılmıştır. Çok mücadele ile geçmiş olan bu maş 1-1 bera berlikle bitmiş ve birinci devrede iki ta ktm da sayı çıkaramamıştır. Romanya gölü ikinci devrenin 2 Ginci dakikasında Ciolac tarafından yapılmış ve Çekoslo- vakya takımı 15 dakika (sonra duna Nejediy'nin ayağile mukabele ederek beraberliği temin etmiştir. Bu maç TEİs sicumhur Benes tarafından konulmuş bir kupa üzerine ihdas edilmiş olan Kü. çük antant müsabakalarına dakildir. Güreşte Almanlar Fransızları yendiler Almanyanın orta Ren güreş ekibi, Fransanın şampiyon ekibi olan Bordo nun Olimpik takımını aralarında üç de şampiyon bulunmâsına rağmen sıfıra karşı yedi puvanla yenmiştir. Isviçreliler Belçikalıları 1-2 yendi Brüksel 19 (A. A.) — Bugün burada 15,000 seyirci önünde kar- şılaşan Belçika - İsviçre milli futbol takımları maçında sviçreliler, Bel. çikalıları bire karşı iki sayı ile yen- diler. İsviçre takımı gollerini Ksam Abeglan ve Bekel'in ayağiyle kay: detti. Belçikalıların sayısını Vor - haf yaptı. Belcika takim! kendisinden bek lenilen oyunu gösterememiş buna mukabil İsviçre muhacimleri fev » kalâde mükemmel bir şekilde işle » mişlerdir. Belçikalılar gelecek hafta Almanlarla karşılaşacak Belçika milli takımı gelecek pa” zar Hamov ve Alman milli takı miyle karşılaşacaktır. Prag takımı Berlin takımını 4-2 yendi Prag, 19 (A. A.) — Bugün bu- rada 20,000 seyirci önünde karşı ı olan Prag « Berlin mnuhtelit kımları futbol maçında, Prag muhteliti Berlin muhtelitini ikiye karşı dört sayı ile yenmiştir. Bi - itici hal vaziyet bire kar şı iki idi. Berlin muhteliti çok gü- zelbir oyun göstermiş olmasına rağ. men, sayı adedini Yükseltmeye mu vaffak olamamıştır. EM Avrupa ragbi şampiyonası Alman milli rağbi takımı ilç Fransa milli takımının karşılaştığı gün, enter- nasyonal Rağbi federasyonu yıllık top. lantısını da Pariste yaptı. Bu toplantıda yedi memleketin mümessilleri hazır bu- lundular. Toplantıdaki görüşmelerin en ehem- #miyetli noktasını, Avrupa rağbi şampi. yonaşının Paris sergisi sıralarında ya- pılması teklifinin kabul edilmesi teşkil etmiştir. Pariste yapılacak olan bu (maçların tarikleri, 10 ilkteşrinden 17 ilkteşrin a- rasında tesbit edilmiştir. Turnuvanın programı şu şekilde ola. caktır; 10 ilkteşri günü, Romanya ile Holan- da, İtalya ile Belçika karşılaşacaktır. 4 ilkteşrinde, Fransa ilk maçın gali- bile, Almanya ise ikinci maçın galibile karşılaşacaktır. 16 ve 17 ilkteşrin tarihlerinde de bu maçların finalleri yapılacaktır, emeemeasaanasmn e | Söz söylemek sanatı sanatı. | Herkes hatip olabilir, fakat... Esaslı ve metot dahilinde ciddi çalışmak şartile Çeviren : Ertuğrul Muhsin NOKTA 21: — Gırtlaktan ko - yuz. “Papas kısıklığı, denen bir nevi ses kısıklığı vardır. Buna çok defa iyi ve doğru konuşma bilmiyen ha » tiplerde rastlanır. Fena ses çıkardık. ları ve seslerini terbiye usulini bilme. dikleri için sesleri böyle kısılmıştır. Bu; gırtlak adelelerinin içeriden taz- yikiyle sesi hançerenin alt kısmında sıkıştırmasında ve alçaltmasından husule gelen bir nevi ses boğulması ve kısılmasıdır. Gırtlak serbest olmalıdır; sıkıl - mamalıdır. Birçok kimselerin zan* nettikleri gibi insan gırtlağiyle ko - nuşmaz. Ses kirişleri ancak ham ses meydana çıkarır. Böyle ses ki - rişlerinin ihtizaziyle meydana çıkan ham ses; ağız, dil, dudaklar, dişler ve boşluklar vasıtasiyle tannân bir hale getirilir. Sesinizi ağzınızın boş. luğunda meydana getiriniz. Herkes birkaç haftalık tecrübeden sonra ken disini bu Papas kısıklığı hastalığın dan kurtarabilir, SEKİZİNCİ TECRÜBE: — Ka- pal dudaklarla mırıldanırken mırıl- tıyı kesmeden ve sesi m yavaş yav: ağzınızı Açıp tekrar ka- ll İlk zamanlar belki bu ko. lay olmıyacaktır. Belki de ağız açı. İmca mırıltının şarkıya tahavvül et- tiğini zannedeceksiniz. Fakat mu - vaffak olabilmek için ağzmızı açıp EE amam Iskoçya milli takımı. ssl ab 093 Ingiltereyi 3-1 yendi Hamden park stadnıda, bir rekor teş- kil eden 150.000 kişilik bir seyirci küt. lesi önünde İngiltere ve İskoçya milli takımları 61 inci defa olmak üzere kar- şılaştılar. Şimdiye kadar yapılınış olan maçlarda İskoçya milif takımı 28 defa İngiltere milli takımı ise 18 defa galip gelmiştir. Bu defaki karşılaşma, sağnak halinde yağan bir yağmur altında cereyan et- miş ve İskoçya milli takım: - İngiltere milli takımını bire karşı üç golle yen. miştir. Birinci haftaym nihayetinde İn- gültere sıfıra karşı bir sayı ile galip va. ziyetinde idi, İngiliz takımının bu sa. yısını Steele yapmıştır. Fakat ikinci haftaym başlar başlamaz İskoçya hücum vaziyetine o geçmiş ve daha ikinci dakikada Dornellin ayağile beraberlik sayısını kaydetmiştir. Bu sa- yıdan sonra İskoçya takımı gittikçe açıl mış, ve arka arkaya yaptığı akımlar €s- masında Mac Phail ayağile diğer iki sa. yı daha çıkararak maçı 3—i1 kazanmış» tır. Ragbide Fransızlar Almanları 27-6 yendiler On üçüncü defa olmak üzere Ftan. saya karşı oynıyan Alman rağbi o milli takımının galibiyet ümitleri boşa çıkmış ve Fransız milli takımı, bu maçı, 6 sâ- yıya karşı 27 sayi ile kazanmıştır. Beiçika Almanya hokey maçı Dördüncü defa olmak üzere, Brük. selde karşılaşan (o Almanya — Belçika İ milli hokey takımları, yağmurlu bir ha“ yâda ve bin kişi gibi az bir seyirci kütle si önünde maçlarını yapmışlardır. Yağ- mut yüzünden saha çok çamurlu idi. Al man takımı Belçikalılardan daha enerjik | ve üstün bir oyun neticesinde bire kar. şı beş sayı ile rakibine galip gelmişler. | dir, kaparken mırıltı sesinizi değiştirme" meği öğrenmeniz lâzımdır. NOKTA 22: — Sesiniz kâfi de- recede yüksek çıkmalıdır. Bir hatibin sesinde en çok ara. nacak hususiyet sesinin kâfi derete- de yüksek olmasıdır. Nutkunuz ne kadar güzel olursa olsun eğer işidil- miyorsa bu sizin için bir muvaffakı- yetsizliktir. Onun için en geride du- ran dinleyicinize bakarak ve ona işit tirerek konuşunuz. Daima en arka sıradaki adamla. ra bakarak onlara hitap ediniz. Sesi nizi kuvvetlendirmek için sık sık beşinci tecrübeyi tekrar ediniz. Ara sıra, İâzim oldukça, bağırmız. Uzak bir yere gidiniz. Ve arkadaşımızla elli veya yetmiş beş metre mesafe « den konuşmayı tecrübe ediniz. Kü- sük bir salonda veya bir meclisi ida- re toplantısmda kâfi gelen ses, bü" yüg bir yerde gayet zayıf kalır. Bin- lerce kişi tarafından | işidilebilmek için hemen hemen bağmarak hitap etmek lâzımdır. Bilhassa muhtelif gürültülerin de ayni zamanda ka- rıştığı açık yerlerde hatip ister iste- mek bağırmak o mecburiyetindedir. Dikkat etmişsinizdir ki en tesirli ha* tip; kısa ve keskin cümlelerle, çek defa hicivlerle, yüksek ve berrak bir sesle kütleye söz söyliyebilendir. DOKUZUNCU TECRÜBE: — Ağzı mümkün olduğu kadar çok açmayı öğrenmek için bu heceleri ağzınızı çok açarak tekrarlayınız: Cam.. ÇAM.. DAM. HAM. TAM..ZAM... Her hece arasında biraz süküt durağı bırakınız. Yüksek sesle söy- İeyiniz ve sesi ağız Böşlüğünü meydana çıkardıktan sonra ağımr zı da mümkün olduğu kadar açi NIZ. NOKTA 23: Her günkü konuş- manızda sarih ve açık olmaya çalr- Birçok kimseler zaten böyle ko- nuşur. Fakat bazılarıda homur danıyormuş gibi, anlaşılmaz bir tarzda, karışık, nefes almadan veya gırtlaklarını sıkarak konuşurlar. Bü tün bir ömür bu kötü tarza alışı: mış olsabile bunları tashih etmek gene kabildir. Doğru, kati, rahat, yuvarlak ve açık ahenkle bir konuş” ma tarzı vardır. Eğer sesinizi şimdiye kadar ib- mal ettinizse, bütün ömrünüzce ke” limelerin ahengine ehemmiyet ver- meden konuştunuzss, bugünden itibaren artık konuşma tarzınıza ve tavrımıza dikkat etmeye, ve şimdiye kadar sizde kökleşmiş olan hataları tashihe başlayınız. ' Bunun izin tabii ki sade bir iki tecrübe kâfi gelmiyecektir. Fakat evvelâ sesinize ehemmiyet vererek konuşmalısınız, Hataları daima göz önünde bulundurmalı ve tekrar et- memeye gayret etmeli. Sesi düzelt. meye en iyi çare mükölemedir. Ken dinize yardımcı olarak karmızı, kız kardeşinizi veya bir arkadaşmızı se* çiniz. Yalnız bu yardımeş her ba- tanızı görerek, size söyliyecek ve onları düzeltecek kadar bitaraf ve dürüst olmalıdır. ONUNCU TECRÜBE: — Altı veya sekiz santimetre eninde bir kâğıt parçasını ağzınızm önünde ve serbest kalan dudaklarınıza tama miyle değdirerek tutunuz. Ve kâ- ğıdı sallamadan (Huh) deyiniz... Bu tecrübeden maksat sizi nefes is- rafından menetmektir, Çünkü bir- çok kimseler fena alıştıkları için çok nefes sarfederler, Bu tecrübe sizin boşuboşuna nefes israf «lip etmedi” inizi gösterecektir. Ciğerlerinizde- ki bütün havayı boşuna israf etme” den sese inkilâp ettirerek konuş- mak gayeniz olmalıdır. (Devamı gelecek Saha)