27 Mayıs 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

27 Mayıs 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Yunanistan - Polonya - Çekosluvakya Atletizm müsabakası Polonyalıları Yunanistan atletlerinin bu senenin ilk ve mühim karşılaşmasını geçen haf. ta Atinada Polonya ve Çekoslovakya atletleriyle yapmış olduklarmı ve bu müsabakalarda Polonyâliların inci, Yunanlıların ikinei, Çeklerin de üçün- cü olduklarını telgraf havadisi olarak okuyucularımıza bildirmiştik. Mevsimin başında bulunmamıza rağ. men bilhassa mukavemet koşularında iyi neticeler alınmış olan bu müsaba - kaların teknik dereceleri şunlardır. 100 METRE: Zasplona: Polonya 11.03 Popek 14,03 Yaonda: Çekoslovakya (11,04 Bu yarışta Yunanlı Lambrakis dör . düncü, Sakalariu da altıncı olmuşlar » dır , 200 METRE: Sander Polonya 23,04 Mantikâs Yunan 23,05 Silivak Polonya 24,02 400 METRE: Silivak Polonya 50— Rosiski Çekoslovak 50.05 Mantikas Yunan 51.02 800 METRE: #ski: Polonya 1,57,4 Gazafski: Çek 1,579 Yorgakopulos: Yunan 1,58,2 metro manialı koşunun birincisi Mantika ile ikincisi Nimets 110 METRE MANİALI; Mantikas: Yunan Nimets: Polonya 16,— Snender: Polonya 16,02 1500 METRE: Kuhariski: Polonya 4,5,4 Yorgakopul Yunan 4,6,— Soldan: Polonya 410,— 400 METRE MANİALI: Müantikas: Yunan 55,01 Mazevski: Polonya 56,06 Rosiki: Çek 57,05 10.000 METRE: Noyi: Polonya «32,42,8 Kiryakidis: Yunan 32,44,2 Valçakis: Yunan 33,06, 5000 METRE; Noyi: (Oilmipiyat şam- ——— 8 klüp turnuvası Final maçları bu hafta yapılıyor Milli küme haricinde kalan sekiz klü bün tertip ettikleri sekizler turnuvası - nın son maçları bu hafta oynanacaktır. Turnuva şampiyonununü belli edecek olan bu müsabakaların çök çetin ve heyecanlı olacağı anlaşılmaktadır. Bu münasebetle tertip heyetinden al. dığımız tebliği aynen aşağıya yazı. yoruz: Sekiz klüp turnuvası tertip heyetin- den: Turnuvamızın son haftası 30—5— 1937 pazar günü Beşiktaş Şeref stadın- da oynanacaktır. Alan gözcüsü Feridun Kılıç. Süleymaniye — Hilâl saat 11. Hâ kem Ahmet Adem. Topkapı — Anado. İn saat 12.45, Hükem İzzet Apak Ve - Ni Eyüp. saat 14.39. Hâkem Ali. Umumt duhuliye 15 kuruştur. l İ e istan » Çekoslavakya yapılan merasimden Polonya - Yunan 15,18.7 Polonya i | ke 18,192 | | Alvanidis: Yunan (Yeni Yunan rekoru) Kiryakidis: Yunan 15,23.— 4X100 BAYRAK: i Bu koşu çok heyecanlı olmuş ilk ilk kısımlarda Polonyalılar önde gitmiş- | lerse de üçüncü turda birinciliği alan Yunanlılar yarışı böylece bitirmiye mu. vaffak © olmuşlardır. 7 Derece Yısan takımı 43,— ile birinci, Polonya 43,06 ile ikinci, Çekoslovakya takımı da 44,06 ile üçüncü 3 ADIM: Lukans: Polonya 14,47 Nafliotis: Yunan 18,7$ Kalmayı e UATİ “ag, SIRIKLA ATLAMA: Sander: Polonya 4,02 Fanos: Yunan 3,90 Klasek: Çek 3,60 Bul umar ile müsabakaları boşlarken bir görünüş atletizm DİSK: Silas: Yunan 49,50 Geruto: Polonya sa,i5 Tilkner: Polonya 40,34 GÜLLE ATMA: Dunda : Çek 15,37 Tilkner: Polonya 14,55 Keruto: Polonya 14,51 UZUN ATLAMA: Hange! Polonya TM Novak: Polonya 707 Lambrakis: Yunan 6,99 YÜKSEK ATLAM: Hofmann: Polonya 1,85 Fintler: Çek 185 » Pentasist Yunan ı 1,80 4X400 BAYRAK Birinci Polonya takımı 3,26,5, ikin. ci Çekoslovak takımı 3,31,7, üçüncü de Yunan takımı 3,32,4. kıs bir mülâkat Amerikalı pehlivan diyor ki: “Türk milletini beğeniyorum; çünkü iyi yemesini ve kendine bir pehlivan gibi bakmasını biliyor ,, Cumartesi akşamı Türk pehlivanleri çilerrlen Bul Kumar ve Zibesku (iki yle karşılaşacak olan maşhur yüreş. beyaz elbiseli) matbaamızda arkada- şımızla görüşür ken Türk pehlivanlarile güreşmek üzere şehrimize gelmiş olan “Amerikan boğü” sı,, 118 kiloluk Bulkumar, memleketi. mizden ayrıldıktan sonra ana Vatanı olan Litvanyaya gidecektir. Bulkumar, bunklan 26 sene evvel Lit. Amerikaya geçmiş ve o zaman aye görmek kon danberi annesile babasını disine kısmet olmamıştır. Avrupaya imliteaddit defalar ge mesi. ne rağmen güreşlerden baş alip ailes'ni görmeğe fırsat bulamıyordu “a Dünya güreşçilerinden şehrimize ev. velee gelmiş olanlar hakkı d: fikrini sorduk: “— Cim Londos da, Kolı Kuvaryanı | da iyi güreşçilerdir. Kula kevvetiidir. Fakat Cim Londos akillıd : verdi Bulkumar, Türkleri bir pehlivan gö. zile şöyle mütalta etmektedir: “Türk milletini çok beğeniyorum. Çünkü iyi yemesini biliyor. Kendine bakıyor. Adeta bir pehlivan gibi sıhha- tanı ve sağlığını düşünüyor. Şimdi Amerikan tebaasında olan bu Litvanyalı pehlivan dünden itibaren an. irenmanlarma başlamıştır. Ard: arası kesilmiyen bu - antrenmanlarına devâm edeceğini söyliyor ve: “— Pehlivan, adeta at gibidir. diyor. Atı kendi haline bırakırsanız nasıl ko. cevabımı | aleyhinde yazılan İki gün evvel Galatasaray . Üçok maçını idare eden hakem Refik Os- i mandan aşağıdaki mektubu aldık; Cumhuriyet gazetesinin İL ve mayıs tarihli nüshasının #por sütun. larında, Üçok maçları münasebelile ismimin Üzerinde heyecanlı bir ısrarla durularak gazetecilik açmazile şahsi. ma tariz edildiğini gördüm. Spor mü. harririnin yerinde olmayan bu yazı ve ataklarına efkârı umumiye önünde ce- vap vermeği bir vazife gâdederim. Cumhuriyet spor muharriri diyor ki: — “Refik Osman Top, bu maçi na. sıl idare edecektir, acaba antrenman. li mıdır? Futbol âleminde şiir diye tanılan | kıymetli futbolcunun birinci plânda bulunan Galatasarayın maçmı idare etmesi, kendisinin Beşiktaş klübünün antrenör olması puvan vaziyeti Üze- rinde bizi esaslı bir surette end'şoye sevkediyor.., Evvelâ şunu söylemek isterim ki Ga- latasaraylı Nihad arka arkaya Beşik. taşım maçlarmı idare ediyor. Biz bu kıymetli arkadaş etrafında en küçlik endişeye bile düşmedik. Fakat spor muharririnin bü yerinde olmayan en- dişesi nereden çıkmıştır? 2 İnsanların yaşadıkları ve geçirdik. leri bir mazi vardır, Ve birçok hadise. ler insanlar için en güzel ölçüdür. A- caba Refik Osman kendi klübü olan Beşiktaşı tutup Galatasarayı mağ'üp mu edecekti, Ve buna imkân var mr. dır? Bu memlekette 25 sene futbol oy. namış, binden fazla maç idare etmiş ve bu sahada feragatle çalışmış benim gibi bir sporcu niheyet bir maç için mazisini inkâr eder mi? Ve spor muharriri endişesini haklı göstermek için bir taraflı olduğuma dair bir tek hadise gösterebilir mi? Filvaki dilin kemiği, kalemin ağzı ok madığı için gözete sütunlarında za. man zaman ileri geri yazılar görüyo. Tuz Refik Osmanm hakemliği spor mu- harririni endişeye sevketmişse endi. şesinin isabetli olduğunu teknik ba. | kımdan isabet eylemesi icap ederdi. Halbuki spor muharriri müstakil bir maçın kritiği, tarafların kudret ve ka- biliyeti Üzerinde durarak daha fenni bir yazı yazacağı yerde elini koz ola. rak hakeme uzatması sebeplerini biz başka sahalarda arıyoruz. Ve sonra Şunu da hatırlatmak isterim ki bun. | dan iki üç sene evvel İstanbula geler Alman Antrahat takımile Galatasaray maçmdan sonra yine © Cumhuriyet gazetesinde hakkımda çok güzel yoz” lar çıkmıştı. O zaman da endişeye lü. zum var mı idi? Maçın tarzı cereyanına gelince: Şimdiye kadar idare ettiğim bütün maçlarda olduğu gibi bu maçta norma) ve bilâhâdise bitirilmiştir. Balkorun önündeki gölgeliğe düşüp oyunu | bir zaman bu şekilde idare etmedim, Bilâkis oyunu önüme alarak ve tor adım adım takip ederek bitirdim. Ava sıra gölgeliğe düşsem bu oyunun orta da oynanmasından ileri gelmiştir. Birinci devrenin üç dakika fazla oy- natıldığı iddiasıda varit değildir. Çünkü havadan beş dakika her iki jâ. yismenle saatimi kontrol ediyorum. Nihayet Galatasaraya verilen pe. naltıya gelince: Ceza sahası dahilinde İzmirli Şükrüye saldırdılar. Ve bu ha- şamaz, hantallaşırsa; bizim vaziyetimiz de tıpkı öyledir. Hiç ihmal edilmeğe ge. lemeyiz.,, Güreşlerin birincisi dün de yazdığı- mız gibi cumartesi gününden itibaren başlayacaktır. Galatasaray Üçok maçı münasebetile Refik Osman Topun bir mektubu Eski sporcu, maçten evvel ve maçlan sonra yazılara cevap veriyor dise yanımda cereyan ott ği için «v. velâ bir düdük çaldım. Fakat oyun. lar trük yapmak gayesile oyuna de. vam ettiler ve ikinci düdüğü çalmağ mecbur oldum. Penaltınm balkon. görülmesi şart değildir. Ne yazık ki Galatasaray sporcuları İ bu penaltı cezasına karşı büyük bir centilmenlik, göstererek bir tek İtiraz bile yapmadıkları halde balkondan bi. ri heyecanlı sesle “hakem bu olur mu, diye bağırması karşısnda Spor mu. harriri penaltıyı da inkâra sapmıştr. Maç bittiği zaman Sabrinin forması yırtılmıştı ve kapınm önünde durrn Galatasaraylı idarecilere de vaziyeti bütün çıplaklığile gösterdim, Tenkitler samimi olduğu müddet zarfında daima sevilir. Bir hakem, bir futboleu, bir ekip tenkit edilebilir. Ve tenkit de güzel bir şeydir. Spor muharriri oyunun üç dekika uzatıldığını ileri süreceğine, idare tar- anı, ofsayd kaidelerinin yerlerirde tatbik edilip edilmediğini, maçın han, Sİ şartlar içinde cereyan ettiğini kri. tik etseydi daba güzel olurdu. İşte bu yanlış ve yerinde olmayan ataklar maalesef halkın da hakemlere karşı küfre kadar uzanan seslerini attırma" ğa vesile tekil ediyor. Cümhuriyette yazının kimin tarafım. dan yazıldığını biliyorum. Bahusus İvi bir futbol oynamış bir aritâdaşin'kilbil nünün rengine ve heyeddânma - rak koşa koşa gazetesine bu havadis vermesi hiç doğru değildir Biz insanız, hata yapa Fakat hatamızı bize ve şahsiyetlerimize gire tenkit etmek İcap eder. Ve bizi sanı'mi bir şekilde tenkit etmek lâzımdır ki diğer maçlara hatalarımızı görerek hazırlanalım. Bu suretle hem met'e. ket sporuna ve hem de hakem işlerine futbol ve klüpcülük renklerine *ir ahenk verilmiş olur. Elime düdük - tikten sonra doğru olmak, dürüst kal- mak, bitaraf idare etmek, bilâhare maçları bitirmek, haksızlığa mej vermemek benim için düstur ölmes. tur. Dün ve bugün hiçbir suretle ne. Zişmedim, değişmem. Gol spor güzetesi sahibi Refik Osman Top Sındırgılı Ibrahim Meydan okuyor Birdırgüt İbrahkn Sındırğılı İbrahim pehlivan dün matbaamıza geldi. Taksimde yapılar cak güreşlere girmek istediğini söy- liyerek dedi ki: ç — Gelen Bulgar güreşçileriyle yağlı ve serbest güreşe hazırım. Bun lardan başka başaltı iç diğer Türk pehlivanlarına da meydan ukuyo-