8 Haziran 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

8 Haziran 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Valinin kızı evlendi Vali Muhiddin OÜstündağın kızı “den oğlu Nikâh merasiminde Dahiliye "ti Celâl ve bir çok davetliler Günseli ile Emekli General me! Nureddinin nikâhları dünBeyoğlu evlenme salonunda Vekili Şükrü Kâya, Riyaset bulunmuştur. Nikâhı Beyoğlu kaymâkamı Daniş kıymış, Dahiliye yılmıştır. i Cümhur Başya- Vekili kızın, Emekli Seheral Cevat ta erkeğin şahidi olmuşlardır. Yeni evlilere #aadet dileriz . muahedeler Dün moliste tasdik edildi ve Iran lehinde dostluk tezahürü yapıldı Dost İranla son defa Cemal Hüs | Dünün riyasetindeki heyetimiz 'ara* “nda müzakeresi bitirilip yapılan, ön muhtelif anlaşma, kamutayın dünkü görüşme mevzuunu teşkil et- Miş ve bu suretle dost memleket hak | kında Türk sempatisi bir kere daha izhar edilmiştir. Bu münasebetle söz alan harici- | * Ye vekil vekili Şükrü Saraçoğlu de" | miştir ki: “— Kardeş İran devletiyle ak- tetmiş olduğumuz 10 adet mukave- lenin kabul buyurülmasını rica ede- gim. Uzun yıllardanberi İran dev eti, an münasebatımız iyi kom” Yluk, iyi dostluk ve iyi kardeşlik e *ılarına dayanıyordu. Bilâhare İ- İâh devleti bütün varlığiyle ilmü İ İsn, terakki ve teceddüt yolunu tut- İ tu. Zaten ayni yolun ateşli yolcu" #u olan Türk Cumhuriyeti hüküme- ti ve vatandaşları İrandaki bu ham- yi ve feyizli hareketleri yal dan Ve muhabbetle takibe başladılar. hayet Şehinşah Hazretlerinin mem* eketimize vaki olan kıymetli ziya: retleri iki devlet o münasebatımıza Yepyeni bir safhanın ve geniş bir uf- kun açılmasına bais oldu. İşte bu Yeni devrin icaplarma uygun huku- ki rabıtaları kurmak ve böylece iki devlet dostluğunu hukuki bağlarla | tarsin etmek zaruretini duyan Harici Yemiz Şehinşahın Ankara ve Türki» Yeyi ziyaretlerinden sonra hasıl olan üyük ve vüsatli hava içinde biran €vvel kendine düşen vazifeyi ifa *tmekle mükellef bir heyeti Tahra- na gönderdi. Heyetimiz iki taraflı müzakere. lerde mutat olan müşkülâtla karşılaş madı. Heriki heyet vazifelerinin en iyi ifa şeklini yekdiğerine mütekabi- len yardımda aradı ve arasıra tesa- düf edilen müşkülâtr da müzakeratı etti ve'on mukavele imzalandı. Bu muahede ve mukavelelerin müzâkere ve tanzimi esnasında iki taraf heyetlerinin göstermiş olduk'a. N faaliyet ve gayretleri sitayişle, Şe- inşah Hazretlerinin alâkalarını da #ükranla yadetmeği vazife bilirim. Bu defa hukuki başlarla tarsin edil miş olan İran Ve Türk dostluğu ha- Yakından takip buyuran Şehinşah | azretlerinin müdahaleleri bertaraf | kiki manasmı almış bulunuyor. Bu mukavelelerin O kabulünü Büyük Meclisten rica ederken ; iki devlet reisi arasındaki şahsi ve sıkı dostlu. 5 var ile selâmlarım.,... va Mağmekiben saylav Halil Men- teş mevcut mukavelelerin aktindeki muvaffakıyetleri dolayısiyle saylav Cemal Hüsnüyü tebrik etmiştir. İkamet, havai seyrüsefer, tele- fon ve telgraf işleri, baytarı işler ile birlikte, transit, iadei mücrimin, mü- zahereti adliye, Türk ve İran güm- rüklerini tanzim, hudut mmtakası. nın emniyeti gibi mevzulara şamil ölati mukavelelerin tasdiki lâyihaları ayrı ayri konuşulup alkışlarla kabul edilm Bisiklet yarışı T.S. K. İstanbul Bölgesi Bisiklet A. janlığından: TT. Ş. K. Bisiklet Federasyonu tarafın dan Bölgemizde 13—6—1937 pazar gü nü Ankara, Bursa, Kocaeli ve İstanbul bölgeleri arasında yapılması arzu edi len (60) kilometrelik müsabaka aşağı da gösterilen yerde ve zamanda yapıla. caktır, 1 — Yarış yolu: Mecidiyeköyü, Hacı osman tepesi, Trabya, Yeniköy, Kefe . Hiköy, Tarabya, Mecidiyekö: man tepesi, Mecidiyeköyüdür, 2 — Yarışa tam saat 9 da başlana caktır. 3 Takımlar dörder kişidir. 4 — İstanbul takımını teşkil edecek bla Süleymaniyeden Abdullah, Cevad ve Lâmbo, Galatasaray'dan Muhsin, Fe- ner Yılmazdan Torkum ve Tanaşın yarış saatinden €vvel yatış yerinde ha- zır bulunmaları. 5 — Bölge adına yarış hâkemi olarak İsmail. Fahri ve Dikran seçilmişlerdir. ma Usküdar Asliye Hukuk Hâkimliğin « den: Kadıköyünde sakin Müryetle Sa - cit arasında mütevekkin boşanma dava «t üzerine yapılan tahkikata Sacidin ikametgâhının meçhuliyeti hasebiyle ilânen tebliğat icrasına karar verilmiş ve cari tahkikatta Sacidin bir ay zar» tında hanel zevciyete gelerek evlilik vazifelerini ifa etmesine 18 — 5.— 937 tarihinde karar verildiği ve ilâm sureti de diyanbaneye asılmış olmakla keyfi - yet gazete ile de ilân olunur, 8707 Şirketi Hayriyeden : DiKKAT Fevkalâde tenzilâtlı 2 ve 1 aylık Kartlarımızın ikinci tertibi de 11 hazirandan itibaren mer'iyete Esçecektir. İstifade etmek istiyenlerin Galatada Fermenecilerdeki idare merkezine veya Köprü Istanbul ciheti enspektörlük daire- sine müracaat etmeleri ilân olunur. rhum Ce. Hacros . | . Rapid Ikinei maçı bugün yapıyor Fenerbahçe — Güneş muhteliti tertip heyetinden: 8—6—937 salı günü saat 17,30 da Taksim stadında yapılacak Rapid — Fenerbahçe, Güneş muhteliti maç: için Aşağıda İsimleri yazılı futbolcuların saat 16,30 da Güneş klübünde bulun » maları tebliğ olunur. Cihat, Hüsamettin, Reşat, Faruk, Yaşar, M. Reşat, Riza, Ayten, İbra - him, Daniş, Melih, Naci, Selâhattin, Rebii, Fikret, Namık, Bülent. Rapid Ankaraya gidiyor Bugün şehrimize son maçını yapacak olan Avusturya futbolcüleri Ankaraya | şağrılmışlardır. Rapid takımı çarşamba günü Anka- rada bulunacak; perşembe, Cumartesi ve pazar günleri üç müsabaka yapacak- tır Yunanistan © haberleri * Yunanistan Futbal Federasyonu, Atinada yapılan bir futbol maçında çi kan kavganın müsebbibi olarak Yunan milli futbol takımı azasından; Slovopu losu altı; Miakis, Baltazis ve Anamatı tosu üçer; Kritikosu iki, Vazosu da bir ay müddetle diskalife etmi; * Atinada Panatinaikos stadında 4 Temmuzda büyük bir atletizm bayramı yapılacak ve hasılâtı Tayyare Cemiye- ti bırakılacaktır, * Yunan oAtletirm (Federasyonu Mantikas, Sillas ve Kiryakidis'i İngilte- re kupası atletizm müsabakalarına işti. rak için Londraya göndermeğe karar vermiştir. * Geçenlerde yapılan Yunanistan — Polonya — Çekoslovakya atletizm mü- sabakalarının blânçosu iki yüz bin drah mi zararla kapanmıştır . * Olimpiyakos ile Apollon futbol ta- kımları son o karşılaşmalarında ikişer gölle berabere kalmışlardır. * Apollon futbol takımı İtalyada bir turneye çıkmaz üzeredir , * Fransada buluân Yunanlı boksör, Hristofosidis 13 Haziranda Tuncro ile çarpışacaktır > * Yunan futbolcülerinden Miakis ar. kadaşlariyle tutuştuğu bir bahis yüzün. den atletizme başlamıştır. Bilhassa at- İamalarda nazarı dikkati celbeden sa - bek futbolei tek adımı 6,70: üç adımı da 12,97 metre atlamıştır. * Yunan kadın atletleri arasında ya, pılan müsabakalar çok enteresan olmak. tadır. İşte son yapılan karşılaşmalardan bazı neticeler: 100 metre; Lanitu 13,4; Karaca 14,—., Uzun atlama: Vorvoğli 4,66 metre, Tuardu 4,61. Cirit: Kazancı 29,54 26,45. metre, 29, o a Şa tie ile 5 Yunan kadın atletlerinden sür'at koşucusu ve yüksek atlayıcı Lanitu G. Moris Profesyonel oldu Berlin olimpiyatlarında Dekatlon şampiyonluğunu kazanan G, Moris de profesyonel olmuştur. Sabık atlet sinemaya ve ilk film için ur, intisap etmiş r konturat imzalamış- Dikiy | | lesi önlünde yapılan İtalya kupası final 4 x 50 Bayrak yarışı: Falero takımı T.S, K. başkanlığından istifa eden General Ali Hikmetin Sporculara vedanamesi Ankara 7 (Hususi) — Türk Spor | Kurumu Başkanı General Ali Hikmet, sıhhi vaziyeti bu işte daha fazla çalış: | mağa müsait olmadığından doktorların tavsiyesi üzerine başkanlıktan istifa et. miş olduğunu dün haber vermiştik. Part i Genel Sekreteri Şükrü Kaya, | General Ali Hikmetin istifanamesine ce- | vap olarak şu mektubu göndermiştir: “Sihhi durumunuzdan dolayı, Türk Spor Kurumu Genel Başkanlığı vazi » fenize devam edemiyeceğinize dair olan mektubunuzu teessürle okudum. Ku - rumda bulunduğunuz kısa bir zaman zarfında Türk spor gençliği muhitine aşıladığmızı sempatiyi burada tebarüz ettirmeği ödev saydım. Türk sporunu kıymetli idarenizden uzakta tutacak O. lan bu mecburi talebinizi teessürle ka » bul ederken, Kuruma karşı olan bağlı - lığmızdan istifadede devam eğeceğ'nzi umar ve sizlere âcil sağlıklar dilerim ,, General Ali Hilemetin vedanamesi General Ali Hkms na ve sporculara gönd de kalbinden ve kâraciğe sızlığından dolayı fiilen mecburiyetinde kaldığ ve çok samimi bi ayrılıştan bildirmiş, Spor Kurumu « zatüret vukua gelen bu €lem ve ıstırap duyduğunu “İşte ben bu derin teessür ve elemlerle sızlıyan kalbim: manevi bütün stıraplarımı de dindirmeğe çalışırken, Türk sporu - nun terakkisi ve Türk gençliğinin te - kâmül ve tealisi için en samimi duygu ve temennilerimi yâd ve tekrar ederek bütün kurum mensuplarını bağrıma ba sar cümleye arzı veda mekteir, ederim. de . Dünya şampiyonunun maçtan kaçmasınd an sonra Boks âleminde kopan son skandallar devam ediyor Komisyonlar boyuna ceza veriyorlar Nevyork boks komisyonu sonradan verdigi bir kararla | Joe Lowis'e de bin dolar para cezası tayin etmiş ve ayni zamanda dünya şampiyonu Braddock mükaveleye bağlı olan | taahhütlerini ifa etmediği müddetçe kendisi ile karşılaşacak olan boksör. | lerin, Nevyork hükâmetince, otoma- tik olarak muvakkat boykota tâbi tutulmuş telâkki edileceklerini Ame- rikadaki bütün boks komisyonları- na bildirmiştir. Madison Souar Garden şirketi. Macaristan şampiyonluğu Hungarya kazandı Budapeşte: 7 (A.A.) — Macaristan lik maçları neticelenmiştir. Geçen yılın futbol şampiyonu Hungarya, Kispesti bire karşı 3 say: İle yenerek rakiplerine iki puvan farkla yeniden © Maracistan şampiyonu olmuştur. Eski M.T.K, nın büyük rakibi Ferenc varos, Valladası ikiye karşr yedi sayı i- le yenerek Macaristan ikincisi olmuş- tur. Jtalya futbol şampiyonluğu Floransa: 7 — Büyük bir seyirci küt- maçında Aş. Roma, Cinova futbol takı- mını sıfıra karşı bir sayı ile yenmiştir. As. Roma, önümüzdeki (pazar günü başlayacak olan orta (o Avrupa kupası maçlarında, İtalya şampiyonu Bologna ve Lazio ile birlikte İtalyayı temsil ede- cektir. nin idare meclisi reisi albay Patrick Louis » Braddock maçının menedil- mesi için açılan davaya mahkemenin vereceği kârardan sonra icabına te. vessül edeceğini söylemiştir. Mahke menin bugün karar vermesi beklen- mektedir. Boks komisyonunun vermiş ol. duğu karar üzerine, Mağ Schmeling Avrupaya avdet etmiye karar ver- miştir. Sehmelingin organizatörü Machon 22 - haziranda Şikazoda ya pılacak olan Braddöek « Löüis maçı" nin galibi ile Schmelingin son bahar da karşılaşması ihtimali olduğunu bu itibarla eylül başlangıcında tekrar Nevyorka geleceğini söylemiştir. Otomobil Marsilya yarışı Marsilya: 7 (A.A) — “Matsilyanın vdaki birer saatlik üç mer- leden ibaret olan yarışta son iki mer» Raymond Somme: kazanarak ya- rışın galibi olmuştur. Bugatti ile yarışa giren Vimille, birin ci merhalenin koşuşunda © saatte 137,6 kilometrelik bir sürat temin — etmiştir. İkinci merhalede Sommer, saatte 159,6 ve son merhalede ise 181,5 kilometrelik bir sürate kadar çıkarak yarışı okazan mıştır. Vanderbilt kupası Berlin: 7 (A.A.) — Birleşik Ameri- kanın 3 temmuzda yapılacak olan Van- derbilt kupası otomobil yarışlarına Mer cedes « Benz namına Rudolf Caraceiola ile Richard Scaman İştirak edecektir, Bunlardan başka, Avrupadan bu ya- tışlara iştirak edecek olan Auto Union otomobili ile Alman o Rosemeyer ve Stock, Alfa Romeo otomobili ile İtalyan Nuvolari, Brivio ve Trössidir. Paris sergisinde : İtalyan Bologna takımı Slavyayı, Soşoyu ve Chelsea yı yendi Enternasyonal karşılaşmalarda bir çok zaferler temin etmiş olan İtalyan futcolcularr, pazar günü 10.000 kişilik bir seyirci kütlesi önünde yeniden bü- yük bir zafer kazanmıştır. İtalyanın 1937 — futbol Bologna Fransanın kupa Sehauxi bire karşı dört sayı lovakya şampiyonu Slavyayı sıfıra kar- gı iki sayı ile yencrek Paris sergisi tur» nuvasmın final maçlarına kalmıştı. İtalya takımı pazar günkü r Londranın Chelsea takımın:, bire karşı dört sayı ile yenmiştir, Kaleci sağ açık Süsoni, merkez muha cim Andreole, Ceresoli ve | hususile üç gol atarak temayüz eden sol açık Regu- zoni İtalyar oyuncula Chelsealılar ilk anlarda oyuna hâkim bir vaziyet almış olmalarına rağmen, 1$ inci dakikada Regüzoni, İtalyan takımı nin ilk sayısını yaptığı anlarda sol mü- daliini de kaydederek rakibinin baskısı altına girmiş ve adeta mağlübiyeti kabul eder bir hale düşmüştür. Chelâta Reidin ayağiyle şeref sayısı nı yapıncaya kadar, Busoni ile Reguso- ni, İtalyan takımını sılira karşı dört sa- yı ile galip vaziyete geçirmişlerdir, takımında en İyi oynıyan