9 Haziran 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

9 Haziran 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

Her buklu ablası Hadiye'ye alttir. Yazan: Naciye İzzet Kanser kurkapı: TY Nasıl olmuştu da böyle ahmakça sma fikirler o kadar makul ve mü- vazeneli adamın fikrinde doğmuş" tu? Hangi bir fikre uyduğunu “bir | türlü anlıyamıyordu.. Daha doğrusu yaloiz şunu anlıyordu ki hiyanet e- den Neclâ düşüncesi onu deli etmiş, onu çıldırtmış, bütün işlerindeki iti- dalini kaybettirmişti. Neclâ, karısı, küçücük Neclâcığı daima onun aşkına lâyıktı. Neclâ o- | na sadıktı. Bu ölen saadet ve sükü- netinin yeniden hayat bulması, ye- | niden dirilmesi idi. Y Ah hele Osmanı tanıyan yon şefine Osmanı sorduğu vakit yüreğinde titriyen sevinç ve saadet.. Sef Osmanım on beş gündenbeti Bursada olmadığı söylemişti. Neclânm bu kati masumiyeti kal binde o kadar o büyük saadetler ve sevinçler uyandırmış olmakla bera. ber yaptığı o kadar büyük haksız hücumlar ve söylediği sözler yüreği” ni sıkıştırıyordu. İlk önce işittiği şey büyük bir teselli, derin bir hafifleme idi. Mademki karısı yalnız olarak git miş Ve hiç kimse ile buluşmamıştı, şimdi yalnız onu bulmak meselesi kalıyordu, Onu bulmak mı? Karı. sm: sabır ve mukavemetin son had- dine kadar şürükliyen zevcin yüre- ğindeki ne garip « bir arzu idi bul. Fakat yalnız muhakkak olan bir şey vardı ki, © da Lem'inin kalbinde büküm süren şey şimdi yalnız his" leriydi Neclâyı bulmak, onunla konuş- mak, yeni evlendikleri zaman geçir- dikleri çek tatlı saatleri ona tekrar yaşatarak fena zamanları unuttur- u birkaç sant içerisinde neslerinin değiştiğini ha- yretle görüyordu ve safi- yane kendi kendine soruyordu: — Acaba Neclâyı kırılacağından korktuğum şerefim için mi bulmak istiyorum? Onun gözlerinde hakiki | bir centilmen görünmek için mi? Yoksa Neclâya âşıkım mı?.. Ve ön- cekinden daha büyük bir safiyetle ; nihayet şu neticeyi verdi: — Bir hafta evvel böyle bir şeye inanamıyacaktım.. Bunlar öyle asa- bileştiren, öyle karmakarışık şeyler ki'H şuna hükmedebilirim: Hislerini idare etmek erkeğin elinde değildir. Neclâyı bulmalıyım.. Mut Taka, mutlaka bulmalıyım.. Hemen otomobile atladı. Tekrar #geldiği gibi bir yıldırım süratiyle Mudanyaya koşmağa başladı. His- settiği sabırsızlık ve asabiveti unut. mak için vücudunu yormak ihtiya» ciyle arabayı kendi kullandı. Neclâ gelmemişti. On beş gün geçti. Nec. lâ gene gözükmedi. Lem'i Netlâyı nasıl bulabileceği" ni günlerce düşündü, gecelerce uy- kusuz kaldı. Polise müracaat etmek! O zaman iş resmiyete dökülecek ve her yerde şiiyu bulacaktı. Hayır! Lem'i için böyle bir şeye imkân yok. tu. Herkes genç karısın hava teb- dili için İevicreye gittiğini sanıyor- lardı,. Hatta emektar hizmetçisinin bile hiç bir şeyden haberi yoktu. İz- divaç hayatındaki bu gizli facia yal- nız kendi şahsına münhasıydı. Fakat tek başma da hiç bir şey yapabilmesine imkân yoktu. Tam o sıralarda idi ki polis müdüriyetine Lem'inin en samimi arkadaşlarından R. bey tayin edildi. R. bey polisin es ki bir adamıydı. İki sene evvel gene polis müdüriyetinde bulunmuştu. Ayni zamanda Lem'inin çocukluk arkadaşı idi. Ayni mahallede otu- ruyorlardı. Lemj'i nihayet meseleyi mahrem ve hususi olarak ona anlat. mağa karar verebildi. Belki kendisi- ne bir yol gösterebilecekti. R. Bey Lem'iyi dinledikten son- ra uzun uzun düşündü. Sonra cevap verdi: 5 — Meselenin gizli tutulduğunu istediğiniz için iş çok müşküldür Çünkü zevcenizi resmen aratmamı- za imkân olamıyacak.. Gülümsiyerek ilâve etti: — Eğer Amerikada olduğu gibi bizde de hususi polis hafiyeleri ol saydı işiniz derhal yoluna girerdi. Fakat ne yapalım ki böyle bir şeyi: miz yok. Sonra sanki fikrinden ani bir dü. şünce geçmiş gibi anlı kırıştı, Mem- nuniyetini gösteren bir hareketle e lini alpına vurarak: — Durunuz, durunuz, dedi. Ha- tırıma bir şey geldi. Vaktiyle tahar- ri memurluğu Yapan Hayri isminde bir adam var. Bu adam fevkalâde a- çık göz ve zekidir, Kendisine tevdi edilen bir işi başarmamasına imkân yoktur. : Hatta bunun için poliste kendisine “Tilki Hayri, ismi veril mişti. İki sene evvel uzun zaman- danberi polisi şaşırtan en azılı ve kur naz canilerden birisini ele geçirdiği işin oldukça büyük bir ikramiye al. mıştı. Sonra anlaşılamıyan bir &e- bepten dolayı kendisini tekaüde sevkettirdi. Polis müdüriyeti onu kaybetmemek için maaşına zam fa lan teklif ettiyse de kabul etmedi. Kendisi otuz altı otuz yedi başların. dadır. Çelik gibi kuvvetli bir adam- dır. İşinizi bir kere ona teklif ede. lim. Vakıa meseleyi ona da söyle mek sizin için nahoş bir şey olacağı nı biliyorum. Evelâ kendisiyle ben görüşürüm. Sizin şahsiyetinizi &n- latmaksızın mühim bir para müka- bilinde böyle bir işi hususi olarak de- İ ruhte edip etmiyeceğini öğrenir size haber veririm. Eğer başka bir işle iş- tigal etmiyorsa deruhte edeceğine İ ta evvel kendisine tesadüf etmiştim. Bir işle meşgul olmadığını söyle- mişti.. Vaad edilen mühim bir para her halde gözlerini kamaştıracak ve bu i şi üzerine alacaktır. Kendisi son de- rece dürüst bir adam olduğu için her hususta müsterih olabilirsiniz. Lem'i derhal memnuniyetle razı oldu. Hayriye evvelâ beşyüz lira ve. recekti. Sonra işi muvaffakıyetle bi. tirdiği takdirde bin lira daha verecek. ti. Hayrinin bu uğurda yapacağı se- yahatların ücretini de Lem'i ödeye. cekti. mane sıkarak ayrıldı Eytesi günü R bey Hayrinin işini deruhte edeceğini Lemiye telefonla bildirdi. Lemi aldığı bir randevu üzerine Hayrinin evine gitti. Sultan- ahmette büyük bir konağın bir bö- lüğünde oturuyordu, Hayri görü - nüşte alelâde bir adamdı. Fakat çok dürüst ve mert bir adam olduğu ilk bakışta anlaşılıyordu. Karısını buldurmak için âdeta büyük bir servet teklif eden bu kibar ve zengin müşteriyi nezaketle kar şık bir sükânetle kabul etti. Uzun se nelerdenberi bulunduğu taharri memurluğunda böyle bir hâdise ile asla karşılaşmamıştı. Şimdiye kadar hırsızlarla, vankesicilerle, canilerle uğraşmıştı. Şimdi ona zarif güzel ka. dmi arayıp bulması teklif ediyordu Bu o kadar aykırı, bam başka bir şöy i! . Fakat Hayri bu hayret ve şaşkın. lığmı katiyen belli etmedi. Lem'inin teklifini gayet tabii olarak karşıladı Lem'iye gelince bu mütekait me- murun kendisini sade fakat modem bir yazıhaneye aldığını “ görmekle çok hayret etmişti. (Devamı var) ' yüzde yüz eminim. Fakat birkaç haf İ : HABER — Akşam postası “— - Emir Abdullah Oğlunu süvari mektebimize verecek Emir dün akşam bareket etti Misafirimiz bulunan Mawerayı Erdün Emiri Abdullah dün öğle yemeğini Bey lerbeyi sarayında yedikten sonra saat 16 da motörle Tophane tıbtımına çık- muş ve Daçya vapurile Hayfaya hareket etmiştir. Altes Abdullah rıhtımda İstan. bul vali muavini Hüdai, Emniyet direk- törü Salih Kılıç, Harp Akademisi Ku- | mandahı General Fuat, Merkez kuman- damı General İhsan, mihmandarları ve İ birçok generaller, mülki ve askeri ricaj tarafından uğurlanmışlardrı. Rıhumda hazır bulunan müsika, Er- dün ve İstiklâl marşlarını çalmış, askeri kıtalar ihtiram resmini ifa etmişlerdir. Vapurun hareketinden beş dakika ev vel Hariciye vekili Dr. Aras, vapura ge- lerek Altes Abdullaha arzı bürmet ct- miştir » Vapur. saat 78 de Erdün Ers'ri Abdulisi ket etmiştir. herat sitm almıştır, Bü 1ej da 13.000 liralık pırlanta bir “yüzük te vardı, Emir Abdullah Başvekil İsmet İnönü- ne bir kısrak ve bir tay hediye etmiş- İ ür. Kendisi Başvekilimize müracaatla, çok iyi bir süvari olan ikinci “oğlunun Süvari Binicilik “mektebimizde tahsil görmesine müsaxde rica etmiş, Başvekil de bunu memnuniyetle kabul etmiştir. Başvekil İsmet İnönü Emir Abdulla” ha son sistem ve İıymettar bir sinema makinesi hediye etmiştir. Bu makine ile Emirin memleketimiz seyahatlerine ait birçok resimler çekilmiştir. Teşekkür Kızımız Gülnihalin acıklı ölümünden mütevellit Kederlerimize gerek bizzat ve gerekse mektup ve telgrafla iştirak eden dostlarımıza ve bilhassa aziz öğ - retmenlerine ayrı ayrı teşekküre tees. sürümüz mani olduğundan teşekkürle rimizin iblâğına gazetenizin tavassutu nurica ederiz... Babası: Nevzat Tiryaki. Anser Sara Tiryaki, Bulunmuş evrak Vilâyet bahçesindeki pulcu ma. lâl gazi Avni Bulut dün matbaamıza gelerek müşterilerinden bir şahsın dükkânmda unutmuş olduğu bir zar fı bize teslim etmiştir. Zarkın içinde Bursa ikinci hukuk mahkemesinin 19-3.937. tarihinde ölen Hacı Mehmet efendinin va- risleri hakkındaki karar sureti ile Bursa ikinci noterliğinden Feridun Emire ve Firuzan namlarına verilmiş bir vekâletname ve Fatih noterliğin- den Nevrestenin Yusuf Ziya Biber- Kalbinde duyduğu büyük bir se. İ vinçle polis müdürünün elini sami- İÇERİDE: * Busın Birliği kanun lâyiham Meclisin gelecek devresine bırakıtmıştır. * Bugün Ankara halkevinde güzel sânat lar birliği, Müstakiller ve D grupu sanatkâr ları bir sergi açacaklardır. * Üniversite kampının Yedek subay okw- Jünde kurulmasına zarar verilmiştir. tik dev Te 18 haziranda başlayacaktır. # Hükümet ihracat eşyamızın nakli için beş şilep satın alacaktır. * Floryada Vüka kabipeler ve söyunms yer kerinin yapılmaları bitmiştir. # Eminönü — Emirgin arasında otobin seferlerinin yapılmasma dünden (Uharan taş Manamıştır. 4 Hazipe Yeni porlare arkasindaki 100-000 lira kıymetinde bulunan Alyanakyan hanisa, firari madam Mengur Atyanakyana ait elde gu için, vağiyet etmiştir. * İstanbuldaki bütün meriba sulsrıı bele diye satın almağa karar vermiştir. #* Urfa valisi merkez o kumandanlığından mülsksit miraay Atıf. Çanakkale valiliğine tayin edildiğinden şelrimize gelmiştir. # Iş dalreşinin iş kanunu tatbikatına sit kadramı 1 tommusda fnahiyete geçecektir. * Ankbrnda bulunan mimar Jana bü wa bali şehrimize gelmiştir . # Rugünkü ibtiyacs kifayet etmiyen bele “iye binası yerine yeni bir binanın yapı'ması düşilnülmektedir. * Son zamanlarda İstenilJa binek araba ları çoğaldığından bunlar için durak yerler! tesbit edilmektedir. i 8 HAZİRAN — 1937 mmm Vekillerimizin Bagda ve Tahran seyahati Paris ve Cenevrede temaslarda bu. lunduktan sonra Viyana, eşle ve Bükreşe uğrayan Ve Orada siyasi te. nesler yapan Hariciye Vekilimiz Tev- fık Rüştü Aras dün öğleden sonra Ro. manyas kumpanyasının Daçya vapuri. ie Köslenceden şehrimize gelmiştir. Hariciye Vekilimiz rıbtumda riyes> ticumhur bâşyâveri Naşid, Dabhili;: Vekili Şükrü Kaya, Hariciye siyasi müsteşarı Menemencioğlu, vali, emini. yel müdürü, Avustarya, Macanatan ve Romanya konsoloslarile Hataydan gelen heyet tarafından karşılanmıştır. Dok evlik Rüştü Aras, yn 'r «e sarayına giderek “ İürse arzı Lazimint « İ daki Lemaslarına dâir tir. Hari mizde kaldıktan sonra deeektiri Bağdad ve Tahran seyahati 5 ve Avrupa, zahat vermiş. iki gün Ankarsya mi. ye Vek yor, İktisat Vekili du Tevfik Rüştü Arasla vir dada giderek Irakla aramızda Yapıla. et müzakerelerini bizzat tir. Celâl Bayara bu #eya, imerbank umum wödürü Nurullah Sümer ve Maden Tetkik A- TR Eşe . Sümer Bank Heyeti umumiyesi | Meelisi idare raporunu tasvip elti Sümerbank heyeti, umumiyesi dün, inci Peisi altmda devresine ait idare meclis bilânço, kür ve zarar hesabını lasvip ir. Nurullah Esat geldi İ Sümerbank umumi müdürü Nurul, İ dah Kend bugün yehrimize gelmiş) tir, Bursu ve Gemlik fabrikaları kurur luşunu tetkikten sonra Pâzar günü | Ankaraya dönecektir. mz İ ciye feragnamesi mevcuttur. Sahiplerinin matbaamız tahrir İ heyetine müracaatle evraklarını al. maları... — # Belediye kitsesizler yurdu Kadrosunun, tevali için tetkikat yapmsıtadır. 3 Romanyadan tamir içlu gelen bir Rap men torpidosu ile denizmlik gemisi Haliçe | girmişlerdir. # 0 Ünen yeriimadnr sergisi İsoimtesi te. gekkil etmiştir. * Şebrinmize gelen Holendalt dün dönmüşlerdir. * Kadıköy mi şirket hükümetçe salın a- | seyyahlar HAZİRAN — 1087 Hleri: 1506 — Mebililevvel: 20 . « AEÇEN SENE BUODN NE OLDD? İtalyanın #abeşitanı hak suretile yaptı. &i emriyakli Frahsa ile İngiltere kubul etmi. yortar, Hariciye ve iktisat Vekilleri Iraka gidecekler Harlelye Vekilimiz oradan Irans geçecek Vebilimiz gelişimde Dahiliyi Velkilimizle beraber Hariciye rama Enstitüsü müdürü Reşid Osmaf Gencer de refakat edecektir, datta esasları hazırlanacak ye di anlaşmaya her iki taraf da büyük bir ehemmiyet vermektedir. Bu mulfavel»lerle iki dost ve komşu meroleset iktışadi sahadaki yakımlaş- mayı tarsin edecektir, Celâl Bayarla refâkatindek! zevat müzakereleri müteakip Bağdattan şehrimize döneceklerdir. Hariciye Ve. kilimiz Irak Hariciye Nazırile birlikte Tahrana gidecektir. Hamidiye Korfuya hareket elti Atina 9 (Hususi) — Türk mektep gemisi Hamidiye, dün akşam Korfu" ya hareket ederken merasimle uğur. lanmıştır, Dün öğle üzeri Yunan #P Aris de 'Türr An a kaul resmi yapılmıştır. mekkep geri. | iel eleği Bir talebe arkadaşının Başını ballayla kesti İzmir köylerinden birinde bir mek- tep talebesi feci bir cinayet işlemiştir. Acıpayam kâzasınm Yüreyli köyün- den Hüseyin oğlu Ramazan namında genç bir mektepli” Yatağan köyürtlen meztep arkadaşı Avriyi evine davet et- miş ve gece, bir münakaşa neticesinde zavali: cozuğun başın: balta ile kesmiş- tir. Sabahleyin, kaçmak Üzere kasuba- dan uzaklaşırken megele meydana Çik- mış ve yakalanmıştır. Iminas: dölayınile bu ayın 12 sinde © bütün memurlarının işlerine nihayet vereceğini bil dirmiştir. Maldmdur ki ayın 13 inde iş kanu nu meriyet mevkiine girmektedir. Memurlar hemen allksdar maksm'ara müracsat etmiş lerdir. * Pir ihtilâs yaparak kaybolan İzmir bu susi muhasebe tabsliğarlarından Etem Çetin yakalınmıştır # Trakya umum! müfettişi Kâzm Dirik burada Trakyanın iktisadi o kalkınması için temaslar yapmaktadır. # Katil ve yağma maddelerinden İdama mahküm edilen Ankaranın Pala kazasından Hüseyin dün sabahi Ankara Samanpazarınla idam edilmiştir. DIŞARIDA: # Beynetmilei messi bürosu işçi için aça İri yaşım 15 olmamı istemektedir. * Alman barlieiye nazıri dün Beigradia kral Neibi taratından kubul edilmiştir. #-Amerikada petrol ve otomobil öansyli grevi bu sabah bitmiştir. * Romanya kralı Karolin o memlekefine avdeti seneidevriyesi dün BükTeşte Polanya eumbürreisi, kral, Polonya hariciye hazırının huzurunda test editmiştir ransanin Ramanya için yaptığı 14 bom bardıman tayysreninden üçü Romanyaya çit miştir. & Londra borsasında altın fiyatları yükeel meğe başlamıştır. * iranla — Yiganlstan arasında bir dest tuk paktr yapılması için müzakere cereyan etmektedir. -