28 Haziran 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

28 Haziran 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Dersimde 34 şaki daha yakalandı Keşif kollarımız Seyit Rızanın izi üzerinde ilerlemektedir 27 (Hususi surette giden ar- olan haydut!. yapılan tarama harekâtı devam etmekte | dir. Keşif kollarımız S edir. it Ribanın izi üzerind Bugü rama hareketinde, arala- k üzere Haydaran aşiretindi şiretinden yir mi iki Şüpheli bir Ermeni tevkif edildi Sin nahiyesinden Ermeni Horun is- minde birisi de tevkif edilmiştir ., AT diliyor isademede bir jandarma asteğ aralayan ve dün yakalanan in mevkuf babası Rosnaklı Kamet ida vererek, affını istemiştir. Tek mesul . Seyit Rıza Şakiler öteye beriye dağılmış ve giz- Kek bi aktadırlar. Dağların sarp kovukları sıkı bir araş | Jenmiş bulu: ve karlarla örtü tabi tutul edilenler sorguya ;ekıımeııe- sorgular | tırmay e kadar yapılan Mısır Memleketinin Türkiye hakkın- daki dostluk: hislerini anlatıyor Ankaraya avdet eden Misırın 'Türkiye elçisi Müfti Elcezayirli Bey, lehram” gazetesi muhabirine şu atta bulunmuştur: “— Türkiye — Mısır münase- batı halihazırda çok mükemmeldir. Hükümetim, Doktor Tevfik Rüştü İArası, önümüzdeki kış mevsiminde Misirt ziyarete davet etmeğe beni memur eylemiştir. Doktor Aras, bu daveti, m rmnunı»cllv— karşıladı. Tür iciye vekilinin Mısı- yapacağı ziyareti, iki memleket daki iyi münasebatın — aşikâr il edecek ve asırlardan- memleketin biribirine karşı beslediği dostane hissiyatm âdmna vesile olacaktır. Bu mütekabil dostluk duygusu- mevcudiyetini Türkiye son Iİspanyol vapurunun yolcuları Sövyet Rusyaya gittiler Çanakkaledeki müsademe neti. cesinde batan İtalyan bandıralı Ca. a » Pinao vapurunun yüzdürülmesi imkânı mevcut görülmektedir. Va- pur tamamiyle patmamıştır. Kaptan köprüsü su üzerindedir. Şehrimiz- den tahlisiye mütehassısları bugün Çanakkaleye giderek vapurun vazi- yetini tetkik edeceklerdir. Ispanyol gemisi suvarisi anlatıyor Çanakkalede kalarak resmi ma kamlara izahat veren İspanyol gemi. Kalyaus dün şehrimize Kalyaus vakayı şöyle be, si süvarisi gelmiştir: anlatıyor: | “— Ben kamaradaydım. Müthiş bir sallantı duyunca müsademe - ol- duğunu anladım. Güverteye çıktı- ğtm zaman İtalyan vapurunun kara- ya doğru gittiğini ve su almağa baş- İadığını gördüm. Sonra Çanakkalede beni alıkoydular..,, Ispanyollar Sovyet Rusyaya gilliler Çarpışma olurken o sularda sey- reden ve Karadenize doğru yol alan Sovyet bandıralı - Sklynaki gemisi, dün limanımızdan Odesaya hareket etmiştir. Sklynaki gemisine kazazede Ma. gallanesa ( Macellan) arapurundan 31 yolcu da binmiş ve Sovyet Rusyaya hareket etmişlerdir. müddet acısını çektiği bir rejimin e- ile çalışacaklardır.., da muhalefet hareketinin nasıl hazırlan- dığını gösteren malümat alınmıştır. Bü tün suçlular suçu Seyit Rızaya atfetme tedir. Niyazi AHMET Elâziz 27 (hususi) — Seyit karılarından Beri Rızaya tarafından teslim ol telkinler üst şında gümüş ve ipek püsk alr cepkenli yafetile genç işlik sergerdeyi-teshir ve teş | ipek 8: kı B yie muvaffak olmaktadır. Seyit Rızanın maskaralıkları etrafındaki dağılmasına meydan vermemek takım uydutma fermanları — kurbi inle açmakta ve ziya- çapulcular Seyit çapulcuların keserek hususi ret ettirmekte, bu « Üzerinde manevi tesirler husulüne çalış- maktadır. Aman diliyorlar Kırmılkandanlılar teslim olmak için | mühlet istemişlerdir. 24 saat elçisi günlerde parlak bir surette ispat e- derek Mısırıri minnettarlığını kazan | mıştır. Ankarada imza edilen en son Türkiye — Mısır muahedesi Mısırla 'Türkiyeyi birleştiren dostane hi yatın ne kadar kuvvetli olduğunu göstermektedir. Türkiye, — Mısırı, Milletler Cemiyetine dahil olmağa büyük bir nezaket ve dostlukla da- vet ettiği ğaman bu dostluğun tesir- lerini müşahede etmiştik. Mısırın, Cenevreye resmen dü- hul ettiği fevkalâde içtimada Tevfik Rüştü Arasın riyasete intihap edi!. miş olması, Türklerle Mısırlrları bir- leştiren dost rabıtaların mevcudiye- tini bir kere daha göstermiş oldu. Tevfik Rüştü Arasm, fevkalâde iç- timaa riyasette — bulunmağı, Mısır hakkında sitayişlerle dolu bir lisanla kabul edişi de, müstakil Mısırın Mil letler Cemiyetine dahil oluşunun Türkiyede uyandırdığı sevince yeni bir delil teşkil eder. | Mısırın Milletler Cemiyetine ka bulü sırasında, Doktor Arasın söy gi nutuktaki güzel sözleri bir Mr sırlının unutmasına imkân var mt- dır? | Bizzat Türkiyenin — senelerce saretinden bizi kurtaran Montreux anlaşmalarının imzasında Türk mat buatının izhar ettiği memnuniyeti asla unutamayız. Bütün bu âmillerden dolayı, Dr. Arasın Mısırda — karşılanışı, tsır dostluğunun, kendi gözleriyle göre- bileceği bir tezahürü olacaktır. Büyük Önderi Atatürkün saye- | sinde muvaffakıyetlerle dolu bir yo- la girmiş olan müstakil Türkiye ile, vevgili KOi genç Birinci » Farukün, milli lideri Mustafa Nahas Paşa ve arkadaşları hükümetinin himayesi altında tam istiklâline kavuşan Mı- » bundan böyle, bereşiyetin terak- ine ve dünya sulhunun tarsini yardım edecek olan her işte elbiri —H Mihalın keç si ! Cihangirde, Yıldız. sokağında Ali Bey abartımanında oturan Hasanın | beş yaşındaki oğlu Yılmaz dün apar. tımanın önünde oynarken Mihalm ke, kolü — kırılmıştır. kaldırılmıştır. Pencereden bakaren | Hasköyde £ sokağında otu. | ran sayyar koltukçu Avramın oğlu 8 yaşında Sabatay dün pencereden ba. üce HABER — Akşam postası Sinema yıldızı Madlen Karol Ölüm tehlikesi allattı Madlen Karol Fransızca Paris Solr gazetesinin Holivud muhabiri bildiriyor: 24 Haziran sabahı, Holivud da “Malibre Be plâjında, y ceadam, cansız bir şekilde yatar genç ve guı.ıl bı k.dmı sun'i te Bu kadın, Madlen K:ırnldH Tat fade ederel a raber gelmişti. Gayet mükemmel bir yüzücl ola Madlen Karol, yüzerek laşmış, fakat tam bu esnada - şidde bir rüzgâr esmiş ve sert dalgalar onu sürüklemeğe başlamıştır. Bereket ko- c:ı_m bunu görmüş ve imdadıma yetiş. miştir. Fakat yıldı bayılmıştı. Gerek Y'*"-"ı.ır Ankara ekspresi il saat gecikerek geldi Evvelki akşam Ankatadan hareket e den ve yolda Biçer istasyonu ile 8 arasında &is yüzünden yolda kalan An- kara ekspresi tam 11 saat tcehbhürla 25 saatte ve dün akşam saat 21 i 1 dakika geçe Haydarpaşaya gelmiştir. İş bu ka- | darla da kalmamış, Atkara treni sey bın ortasıtda kalarak büyük tehlikeler geçirmiştir. Bu hâdiseyi trende bulunan Vekili Şükrül Saracağlu şöyle tadır: “Ankaradan hareke biraz bozuktu. ur faz- lalaştı. Aradan üç saat geçmemişti ki, yal Ad tmak- ye ken — hava Sonradan y ece saat 11 buçük siralarında tü- fan'âsa bir hal aldı. Seller yolu mişti. Lokomotifin arkası: gön devrilmek tehlikesini gösterdi. kapa- dan iki — va Bir kaza olmadı. Tren durdu. Lâzımgeley ! alındı. Yollarda icap e * tamirler yapıldıktan sonra hareket ettik; fakat dediğim gibi bu an fant andırıyordu.., Ankara, 28 (Telefoi ta treni dün 6,$ la) — İstanbul pos saat teehhürle geldi. — Eraniyet umum rr...dunı Şükrü bu sabal ye kaldırılı mxehv Tutuşan otlar Heybeliadada Mesire sındaki otlar tutuş oen beş metre murabbat yer yandıktan sonru söndü. Tülmüştür. tepesi arka- muş, 28 HAZİRAN — 1937 Heyâtimızle görusmeleıden sonra frak, İrana bir | heyet gönderiyor ile İ- rden gdad. 28 (A.A.) — Türkiyı * İrak ile İran heyeti mec- bir İti betlerin sasını tarif ve tayin edecek na gidecek bir heyet tayin Bu heyetin trandaki bilistilade şark misakının ak- rvel Tean İle İrak arasında bir mzâlanması muhtemeldir. raftan İrak hükümeti, İrak- ta büyük iskg işleri yaptırmak için M Dört dolandırı- cılık maznunu Dolandırdıklarına casusluk ta at etmişler » sabahki Tan gazetesi Tahsin, Feride isminde bir kadınla bir erke ğin dahil bulunduğu beş kişilik bir dolandırıcı şebekesinin yakalandığı- rdu. nı yazr anın verdiği malumata gö- Za ve Tanın bu baberi ttimamön yenlış tır. Gazetenin yazdığı kimseler bilâ- kis dolandırılmış ve bu suçu işliyen er ele geçerek adliyeye verilmiştir. Zabitadan aldığımız malümau yazıyoruz: Osman beyde Celâl paşa hanım- da oturan ve Galatada Cermanya hanında komisyonculukla istigal e. den Sürmeleni Hasan Tahsin ile Feride müracaat © dullah isminde iki kişinin kendileri- ne müteaddit defalar başvurarak pu: zevcesi ediklerini ve parayı vermeyince ölümle tehdit ettiklerini bildirmiş lerdir. Feride: Yunanistanda kal- ok emlâki vardır. Enis Fah ri ile Abdullah bu emlâki satıp ken- dilerine büyük servetler temin ede- ini söyliyerek 10 bin liralık bir bono ile 500 lira para - istemişlerdir. Tüccarla karısı red cevabı verince bunlardan Abdullah — Yunanistana gitmiş, oradan ve sonra Fransadan yüksek makamlara ihbar mektupla. rı göndererek Hasan Tahsin ile karı- sınm casusluk — yaptıklarını - bildic. mişlerdir. Abhdulalh İstanbula döndükten sonra Enis Tahsin ile birlikte ve Ali Vasfi ve Osman — isminde diğer iki arla karısını gene tehdit etmişler, bu sefer daha büyük para ta memurlarınım iki beri şüren sıkt takipleri neticesinde s Fahri, Ali Vasfi, Osman yaka. lanmışlardır. Abdullah da Yuna. nistana kaçarken tutulmuştur. Maz. nunlar bu sabah adliyeye teslim &- dilmişlerdir. ut nümunelerine ve şartnamesine uygun me günü üracaat edecek olanlar mevcut ika- | | aydan sırlı mütehassıslara müracaat etmiştir. Ve İrak arasındı dostluk münarebetlerinin Nahas — paşanın önü- müzdeki ikteşrin ayında yapacağı bir ziyâret ile takviye edilmesi ihtimal da- hilindedir. ile- Miısir Geçenlerde doğan Bulgar Veliahtı Asteğmen oldu Vazifesi piyade, topçu ve süvari alaylarındadır Sofya 27 ÇA.A.) — Harbiye mek- tebinin yeni talebesi bugün merasim le yemin etmiştir. Merasimde kra)| 1 le atlesi efradı. hükümet erkânı, Sof- ya garnizonu kıtaatı hazır bulunmuş tür. Bü münasebetle Harbiye — Nazırı General Lükof kralın bir mesajını o- kumuştur. Kral, vellahd prens tincrpiyade, üçüncü topçu ve üçün- cü süvari alayına asteğmen — nasbet- miştir. Sahte bir nahiye müdürü Emniyet ikinci şube müdürlüğü yaman bir sahtekârı yakalamıştır. Sırasına göre İhsan, Fikret, Nev- zat isimlerini taşıyan bu adam eski Tidizbutüüfes nazıci Şekirir ağlur dur. Merzifonda nüfus işleri - takip ederek para kazanan bu adam - bir ara Sıvasta orman memurluğu yap- mış, sonra sahte mühürlerle bir ida- di şahadetnamesi ve bazı vesaik tan- zim ederek Sürde — nahiye müdürü olmuştur. İhsan buradan İzmir vilâyetinin Çeşme nahiye müdürlüğüne geçmiş, Fakat sonra zimmetine para geçire- rek ortadan kaybolmuştur. İbsan koltuk değnekleri tedarik ederek kendisine sakat bir adam sü- sü vermiş, İstanbula gelmiş, bu su retle dolaşmıştır. Nihayet unutulduğunu — zanne- derek birkaç ay evvel değnekleri at- miş, adliyede iş takibine başlamıştır. Zabita memurları İhsanı edip tükübe böğlüyincü 'Kösimpaşada annesinin evinden Cihahgire, dan Samatyaya kaçmıştır. Samatyada saklandığı ev emni: yet ikinci şube komiserlerinden bi- rinin evine bitişiktir. Bu komiser İh- hant evden çıkarken görm yaka- lıyarak ikinci şubeye getirmiştir. İhsan evvelâ kendisinin yanlış- İkla tutulduğunu söylemişse de sor- guya çekilince bütün suçlarını itiruf etmiştir. İhsan hakkında İzmir müd deiumumiliğinin tevkif müzekkeresi vardır. Kendisi oraya gönderilecek- Br. Adliye ve Maliye vekilleri şehrimizde Adliye vekilimiz Şükrü Saraçı he ile maliye vekilimiz Fuat Ağralı dün akşam geçikerek şehrimize gel- miş olan Ankara ekspresiyle gelmiş- con'nu al- teşhis ara- ! lerdir. Milli saraylar müdürlüğünden: raylar müstahdemleri için yapılacak yüz on dokuz takım olarak i ne kadar (Paşardan başka her gün) saraylar müdürlü- nümuneleri - görebilecekler ve den bedelsiz olarak bir nüsha alabileceklerdir. siltme Tem nuzun dokuzuncu cuma günü saat on berte Dolma. r Müdürlüğü binasında yapılacaktır. kkat teminat yüz elli liradır. Bu paranın eksiltmenin yapılacağı tton bir saat evveline kadar malsandığına yatırılmış ve makbuzunun ek- siltme heyetine verilmiş olması lâzımdır.