14 Ağustos 1937 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

14 Ağustos 1937 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Kısacık boyuna rağmen bir kaya kadar sağlam olan Cim Lomdos Paristeki son musabakayı nasıl kazandı ? Paristeki dünya serbest güreş şampiyonluğu maçında Cim Londos ve Karol Novina Cim Londos'un, dünya şampiyonlu- ğu için Pariste yaptığı son müsabaka. da rakibini kolaylıkla yendiğini yaz- mıştık. Buügün gelen Fransızca gazeteler, meghur dünya şampiyonundan sitayiş. le bahsetmektedirler. Ezcümle Entran sijan gazetesi, bu büyük maç hakkın. daki ihtisaslarını şöyle anlatmaktadır: “Dün akşam Londaa kendisinden dünya şampiyonluğunu almak istiyen | Polonyalı rakibi Novinayı tam mana- siyle ezdi, Rakibinden daha kısa boylu olması. | na rağmen bir kaya gibi sağlam olan | bu müthiş adam, yalnız seyircileri de. | Zil, fakat Polonyalı rakibini bile hay- retler içinde bırakan seri hamlelerle güreşti. Doğrusu Novina rakibine pek hafif geldi. Buna rağmen Londos onu istih. faf etmedi ve sonuna kadar güzel bir güreş yaparak birçok oyunlar göster. di. Bilhasse, aşağı yukarı bütün rakip lerini yendiği meşhur “aeroplan splin,, yani tayyare oyunu dakikalarca al- kışlandı, Londos tam manasiyle büyük ve emsalsiz bir şampiyon gibi güreşti; üç çeyrek saat süren ilk devrede raki. bini adamakıllı yordu. Maamafih No. vinanm da .a ku. gt büyük bir muka- vemet gösterdiğini söylemek icab e. der. Elinden gelen her şeyi yaptı, fa, kat harikulâde bir insan karşısında bundan başka bir netice elde edilemez di, İkinci devre başladığı zaman, herkes neticenin ne olacağını biliyordu. Nete- kim öyle oldu, hem de bir yıldırım sil. ratiyle.., Londos, Novinayı kafasından yakaladı, görülmemiş bir tutuşla kolu. Nu kıvırdı, onu bütün hızıyla yere in- dirdi ve üzerine çıktı... Bu ikinci devre tam bir dakika sür. müştü. Fransanın en büyük güreş mütehaz sısı Özen Mandron hayranlığını gizli ICERİDE: * Liytabibleri cemiyeti genel — sekreterli. | 3) Altı aylık kongremiz — 24 ağustos | ? zali günü akşamı asat 18 de aktediloce. | Binden aza diştabibi arkadaşlarımızın o '"“ı Cağa'oğlundaki Etibba odasını teşrifleri vi. | €a olunur. * İnbisarlar idaresi bütün tuzlaları ulah edecektir. * Şirketihayriyanin Haliçte yaptırdığı 75 | numarak vapuru bitmek üzeredir. Şimdi T8 | Bumaralı vapur kızağa konulmuştur. * İş dalyesinin ne gekilde çalışacağına da. ir talimatname vilâyete gönderilmiştir. * Vali ve belediyo reisi Muhiddin Üstün. GAĞ çarşamba günl şehrimize gelecektir. * Avrüpüda tetkikat yapan — gümrükler ümum müdürü Mahmut Nedim şehrimize gel | miştir. * Devlet Demiryolları idaresi yaplığı bir famimâş Srrse — Malrtya ve bu kere Inşaatı biten — Çatinkaya - Hekimhan kısmındaki Kayapmar, Akgedik ve Husançalabi — Iataz. Yonlarmın 16.8.897 den itibaren münakalâta Açılacağmı ve bu tarihten itiharen Srvas . Malatya arasında hergün yolcu trealeri işli. yeceğini ve Ankara . Diyarbekir yolculuğu. yemiyerek onu hararetle tebrik etti. Lordos hi âde bir insandır. U- l.cndoı birkaç gün sonra, üç güreş yapmak üzere Amerikaya gidecek ve eylülde tekrar Parise dönerek burada birçok müsabakalar yapacaktır.,, .. * Paris . Soir gazetesi de: “Londosun maçı kazanacağı tahmin edilebilir. di, fakat bu işi bu kadar büyük bir kolaylıkla yapacağma asla ihtimal ve rilemezdi. Bu emsalsiz güreşçi, hariku. lâde oyunlariyle bütün seyircileri hay retler ve müstakbel rakiplerini dehşet- içinde bıraktıktan sonra, güler yüzle bütün dünya güreşçilerine meydan o. kudu.,, demektedir. Havacılık fak boylu olmasına rağmen son derece | Ankara kampındakl kuvvetli ve seridir. Rakibin “tutuş” fıraatı vermiyor, buna rağ. men en küçük hata ve fırsatlardan is. tifade etmesini çok güzel biliyor. Ga- yet dürüst güneştiği halde çok mües. sir ve son derece astırab veren tutuş. lar yapmasını herkesten daha İyi ya- piyor, Londosu, Değlan ve Dan Koloff kar. şısında görmek cidden enteresan olur. Esasen- Londos, dün — yap: tığı bir beyanatta, dünya şampiyonlu- ğu unvanını hangi bir güreşçiye karşı müdafaa etmeye hazır olduğunu bil. dirmiştir. Lözdos meşhur tayyare oyunundan Sönra ralaâbini yeTE sererken ; nun, Kayseri . Sıvaa , Malatya yolu üzerin. den temin editeceği bildirilmiştir. * İzmir panayırı 20 ağustosta İsmet İnönü —namına — İktisat Cetâl Rayar tarafından açılacaktır. * Kangal kazasmna alt bir kamyon Sivai. tan yol alarak Kangüla giderken Oluklupı. nar mevkiinde bir virajı — Güneceği sırada uçuruma yuvarlanmıştır. — İki kişt ölmüş üç kişt gi yaralanmıştır. Ğ Başvek'i veklil 14 CUMARTESİ AĞUSTÖS — 1937 Hlcri: 1386 — Cemaziyelâhır: 7 Güneşin dağuşu Güneşla bataşı 500 1911 Vakit Sabah Öğte Tkindi Akşam Yatsı İmsali 382 1219 1610 19,11 2056 3, 4 | | | biç bir |gençler muvaffakiyetli uçuşlar yaptılar Ankara, 13 (A.A,) Hava Kuru- munün İni yüksek yelken uçuşu kampında temmuz ayının beşinden 2 ağustosa kadar plânörlerle uçuş yaptl- mıştır. Kurumun $ temuzda işe başla- mış olan Ankaradaki motörlü mektebin de dün ve bugün 11 gencimiz motörlü tayyarelerde de yalnız başlaryna uçma- Ka muvaffak olmuşlardır. Bu gençler şunlardır: Abdullah Erturr Abdullah Karacaoc- va, Navruz Ergök, Ahmed Gudsen, Ta hir Yalçın, Korkut Bayülken, Bayan Yıldız Uçman, İbrahim — Altay, Necip Tulgar, Ahmed Arıkan, Abdullah Bf tem. | Sovyet Rusyada Bisiklet mukavemet yarışı Moskova, 13 (A A.) — 2534 kilo- metro uzunluğunda Moskova - Kiyef . Minsk - Moskova bisiklet turu 128 Sov yet bisikletçisinin iştirakile dün — baş. Jamıştır. Yarış üçü istirabat olmak ü- zere 17 gün sürecektir. Karnera Tekrar boksa başlıyor Bir vakitler büyük bir şöhret ka- zanmış fakat sonradan müthiş mağlü. biyetlere uğrzıyarak ringden çekilmek mecburiyetinde kalmış olan insan az- manı Karnera'nın tekrar böksa başlı. yacağını Avrupa gazeteleri yazmakta. dırlar. Karneranın ilk maçt bu ay sonun- da, İtalyanm Ankoua şehrinde Gerst. grasser isimli Alman yumrukçüsile o- lacaktır. * Son yirmi dört saat zazfında şehrimiz. de beş tifo vakası görülmüştür. DIŞARIDA: * Viyanada Hitlerin “Maya Kampf., ta. mindeki kitabını satan kitap dükkânlarına karşı yapılan tecavizün bazı vatanperver cephe mahfilleri tarafımndan tertip, ihzar va tatbik edildiği anlaşılmıştır. # Kahirede Muski mahallesinde büyük bir yangın çıkmışlır. Yazıgın geç vakit hAlâ de, vam etmekte ve bütün itfalye Leşkilâtr çalış maktaydı. Daha geceyarısında üç — bilyük mmağaza tamamen yanmış bulunuyordu. * Romanya ana kratiçesi Yugeslavyaya Bitmiştir. * Pravda gazetesi, Dük ve Düşes de Vind sorun ağustos ayının ikinci yarısında Dal. maçyaya gelerek Yugoslavenski — Tdoyd is. müindeki Yuğoslav seyrisefain girketi idare komitesi relsi Banatza misafir olacaklarını istihbaratına atfen yazmaktadır. # 9 inci Edvardın geçeceği yol ilzerine ro, |. velverini atmış olan Geörge Andre Müacma. hon, 12 aydan Iharet ağır hizmetil mahkümi yet müddetini ikmal ettikten sonra dün ak. şam serbest bırakılmıştır. Ât yarışları 'Yarınki koşuya en güzel At yarışlarının dördüncl haftası ya- rın ki pazar günü yine bermutad saat 15 de (Veliefendi) de yapılacaktır . Çok zengin bir proğramı ihtiva eden bu yarışlarda bilhassa iki klâsik yarış nazarı dikkati celbetmektedir: Birinci gelecek ata 835 lira kazandıracak clan üçüncü yarış, iki yaştaki yerli İngiliz taylarına mahsustur ve memleketimiz - de ilk defa olarak yapılmaktadır. Ye - ni nesil hakkında bir fikir edinmemize yarıyacak olan bu yarışın cidden güzel olacağına şüphe yoktur. ördüncü yarış ise 850 liralıktır ve bu- na memleketimizin en güzel atları İşti- rak edeceklerdir. unlardan maâda 510 Hralık mükâ/atı bulunan ikinci yarışm da çok heyecanlı olacağı muhakkaktır: Hülâsa, yarımnki yarışların çok güzel olacağı ve büyük bir rağbet göreceği kuvvetle tahmin edilebilir. Birinci yarış Yerli yarım kan — ve halis kan Arap at ve kısraklarına mahsus satış ve ka - zanç İsoşusu. (Mesafe: 190 lira), Şükrü Koçağın Vüralı (Abdulluh), Ahmet Bozun Benli Bozu (Mecit). Ta- lât Çeviğin Sarı Kuşu, (Davut), Emin Durmuşun Ünlüsü, Recep Özçeliğin Ceylânı, Sadı Oktenin Canı, Bulut ve Çetin, Buraya — iştirak eden hayvanların hemen hepsi bu sene yarış kazannış - dır . HABERİN fovorileri: Sarı Kuş ve Benli Boz. Ikinci yarış Dört ve daha yukarı yaşta yerli ya- rım kan İngiliz at ve kısraklarına mah- sus. (Mesafe: 510 lira, Mareşal Fevzi Çakmağımn Bayburtu (Filips), Rüstem Yörüğün Ayhanı (Me cit), Halim Alâtepenin Barası (Abdul- lah), Salim Temelin Ceylân 103 ü (Tahsin), Salim Temelin Mahmuresi (Davut), Fahri Atlının Andre Budini (Küçük Abdullah), Ahmet Azaklının Semiramisi (Hayri), Mehmet Çelebhi - nin Olgası (İdris), Nazif Aatahayın Mavzikası, (Hakkı), Fikret Adlinin Yükseli. Bu en kalabalık yarışın çok heye - canlı olacağı şüphesizdir. Bayburt me- safesi üzerindedir, Ayhan, Mahmure, Mavzika, Andre Budin iyi atlardır. Di- ğerlerini de ihmal etmemek lüzımdır. HABER'in favorileri: Andre Budin ve Mahmure. UÜçüncü yarış İki yaşındaki yerli Ingiliz erkek ve dişi taylara mahsus. (Mesafe: 800 metre. İkramiye 955 Nra. 2000 metre, ikramiye: 2400 metre. İkramiye: Prens Halim'n Romansı (Harvat), Ahmet Atmanım Esini ve Özdemiri ve Fevzi Kara Osmanın Floryası (Davut) | ve Şipka (Kâmil). _işti_rıak edeçek memleketiı'nlz'n hayvanları K , NÜ et Bu yarıştaki — hayvanları ' ilk defa koştukları k'w bilmemize imkân yoktur: hur İngiliz aygırı AWİ dur. Diğerleri de en gü pu tiştiren Oniksin ya ',2 mesafede; çıkışın, cokli";' atın peşindeki vıııyım.—/? antrenmanın büyük bir M duğu için bu beş attan bT yarışı kolaylıkla , (Bayram). yi HABER'in fayorileri Flotya. Dördüncü rı”'_, / Üç ve daha yukarı ı- İngiliz at ve lıııı'ıkh""'“ı ÇMesafe 2400 ee lira). Prens Halimin Nv"'İ'l ’ Ahmet Ağanın Dalyası ( Temelin Girgini (B”"m!'”/ narı (Davut), Burhill * (İhsan) ve Asrm Ç dt Prens Halimin .lı yarışa giremiyen meşhur * / olmak üzere, memleketi: mizl: / iyi atları bu yarışa * / Maamafih yarışın Novisl " * / | da paylaşılacağı ve % rakibin, Salih Temelin * g* muhakkak gibidir. | — HABER'in favorileri pendi vis. Beşinci yıf" v Yarım kan ve halis ıın K larına mahsus. ' (Mesafe: 1800 metre M lira.) Talât Çeviğin s-nw": yi Staöznazın Hâlesi İncisi (Pol).. ğ Her üç atın da 60 ,.ı bu yarışım, eğer ilk yl"' mazsa Sarıkuş tarafındâ? / lüâzrmdır. ı:.ı.a..m;:'l/ kibin İnci olacağını gar HABER'in favorileri* -ı