2 Ocak 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

2 Ocak 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Mğreörrer ei Ş ,_»)940,,”] DA p ü A” —— Evde giymek için güzel bir bolero Bu şık, güzd ve hafif sade ve aldir. Düz iki - parçadan ve bir de yakadan ibarettir. Bunu yapmak için onar gramlık dört yumak koyu, üç yumak da açık renkli Ankara yünü; 4-5 milimetre kalınlığında iki giş — lâzımdır. Anka- ra yünleri çok yumuşaktır.. Bu ge- beple ön trikosu çok sık örülmelidir. Kullanılacak örgü — Jerse örgüsü bir sıra dür, bir sıra ters. Mus - örgü:z daima düz.. Ön — İlkönce, omuzları örten par- gçanın dan başlayınız. Koyu yün- den 40 ilmek yapımız, ve on gıra Müs örgü örünüz, her sırada yana bir ilmik ilâve ediniz. Sonra, ilâve ettiği- niz kenarlardan açık renkli yünle bir ilmek başlayınız. Düz jerse örgüye de vam ediniz. Yanlarda 6 ilmek müs- tosna, Buraya gelince daima Mus örgü yapılır. Bandın ilk iki aırasında bir - ilmik beyar, 49 ilmik koyu: ! ve 4 üncü sıralarda: 2 ilmik açık, 48 ilmik koyu; S inci ve 6 ıncı sıralarda; 3 ilmik açık, 47 ilmik koyu yapılır ve bu sutetle de- vam olunur. bolero çok | ARKA — Örr için ördüğün çanın ÂA: - B. kısmı üzerinde, jarse ör- gü ve açık yünle 60 ilmik yapınız. Uç- larına birer koyu yün iplik bağlayınız. Sonra, ortadaki beyaz parçayı yapmırya başlayınız. Bu, düz örgü olacaktır. Ve her sırada, yanda bir koyu örgü buluna caktır. Renkler şu suretle imtizaç etti rilir: Birinci sıra (düz): bir ilmik koyu 58 ilmik açık, bir ilmik koyı (ters): Ayni usulde; 3 üncü Z2 ilmik koyu, 56 ilmik — açık, 2 ilmik koyu; $4 üncü sıra (ters): Ayni - usul- de; S inci sıra (Güz) ; 3 ilmik koyu, $4 ' ilmik açık, 3 ilmik koyu. â İlmikler tamam oluntaya kadar bu suretle örülür. Sonra —10 sıra düz (mus örgü) örünüz ve nihayet veriniz. Renkleri değiştirirken — ipliklerin uçlarını ters taraftan biribirine bağla- rarya dikkat etmelidir. YAKA — 6 ilmik yapınız, her iki sırada bir yana bir ilmik ilâve ediniz Buna 20 inci ilmiğe : -dar devam niz. Jp Yandaki 6 il ten maada (aksi cihete de ilâve lâzrm- edi se örünüz,; Beyaz ilm'klere gelimce ($5 santimet: | dır). 50 ilmik düz örünüz. Öbür ucu re boyunday, bu renkel 35 santimetre | na doğru, öteki ucun şeklini vermek triko yapınız. Arkanm ge ğine gö | için azaltınız. &... Sotıra, öbür tarafın birinciye ben- zemesi için koyu renkli yükle — tekrar edinir. BİRLEŞTİRME — Ön ve arkayı (CC. DD. EE .FF) noktalarından bir- leştiriniz, yakayı takınız. Almanya ve Profesvonell ik! Berlin, (Hususi mukabirimizden) — 1036 kış ve yaz olimpiyadından sonra kadın erkek müteaddid spor yıldızları, ptolesyonel oldu. Bu profesyönel olan yıldızlar iki grupa ayrılabilir: 1 — Amerikalılar. 2 — Avrupalılar. Amerikalı atlet profesyonel — olunca biti Amı a kalır ve hayatını te- min eder. Lâkin asıl Avrupadan proles- yöanel olan sporcuların Amerikaya akın etmeleri calibi dikkattir. Bunun sebebi de gayet basittir. Evvelâ' Avrupa yetiş- tirdiği yıldızları olimpiyat pazarında başlıca ve alrcr olan Amerikaya arzeder. Amerika da dolarınım kuvveti sayesinde beğendi; S memleketine çeker. Bi: enaleyh p*ule— - yönel piyasası tamamiyle doların tesiri altındadır. Bir sportunun profesyonel olunca en azanç temin edeceği memleketi » Bu memleketin de uğunu söylemek zait - din — Amerikaya tir. 'kvn.palı profesyot gitmesinin iki sebebi vardır: disine ilk profesyoreliik tetdifini Amerikadır, hattâ ta r edem kazanç ancak Ame a mevzubahs ©- lur. Avrupadan piyasaya, yahtıt doğrudan doğruya Amerikaya diyelim, profesyonel sporcu sevkeden milletlerin en başında Avusturya ve şimal memleketleri 'gel - | mektedir. Bünlardan maada Fransa ve sair bir iki memleket daha sa- yılabiir. Bu hususta kat'iyyen mevzu- bahs olmıyan da Almanyadır. Almanya bu işte gayet kıskanç vuzi- yettedir. Nasyonal sosyalizm rejiminde, Alman gençliğine hitab ettiği için çok İ al eden spor matbu- atı daima prolesyonel olan Avrupalıdar- dan gayet tarizkâr ve türlü kinayelerle bahseder. Acaba bunun sebebi ve manasr nedir? Buğgünkü rejim bunu men mi eder diye insan gayriihtiyari düşünür. Lâkin Almanların bu hattı hareketini | rejimde aramak manasızdır. Zira bugün Almanyada birçok — profesyonel vardır. | Hattâ amatör namı altında bir sürü o- yuncu ve atlet de propaganda vesilesi ol- Profesyonel olduğu için Almanların hış- mına tğrıyan sporculardan Sonya Henle Gleun Moris Tarzan rolünde, partenörü de Amerikalı kadın yüzücülerden Eleo- nor Hobus'dur. (Bu kadın — sporcu, Berlin olimpiyatlarına gelirken vapıurda birkaç kodekh şampanya içtiği için diska- lijye edilmişti.) ması yüzünden de devlet tarafından İa- şe ve ibata edilen profesyonellerdir. Al- manların vızıldanması doğrudan doğru- ya-bir gıptadan ibarettir. Evvelâ Almanyada cidden çok sporecu olmakla beraber göze batacak ve bilhas- sa sensatiem düşkünü Amerikalıların dikkatini çekecek yıldız pek ender yeti- şir. Binaenaleyh Almanya, olimpiyatla- rr kazanmış olmakla beraber, henüz di- Her Avrupa milletleriyle profesyonel pi- yasasında rekabete girişecek kadar ol- gun değildir. Yetişmiş cidden liyakatli ve kabiliyetli bir iki Alman yıldızı mev- cuttur. Alman s«por matbuatı başta ol - mak üzere tekmil spor mahafili “bizim sporcularımız profeeyonel olmak iste - mez, muhtaç değildirler lâh..., gibi atıp tutar, Fakat işin garib tarafı Alman yıl- dızlarının asaletinde ve servetinde değil. Amerikalıların hiçhir teklifte bulunma- malarındandır. Dolarların — Almanlara ruyu iltifat etmemesi evvelâ Almanların henüz Avrupada birinci derecede olma- ndan, saniyen birazcık da Amerika- lıların sempatisine uzak kalmalarından doğmaktadır. Bu mevzua temas etmemin sebebi şun dan ileri gelmiştir: Sonja Henie profes- yonel olmadan evvel Berlinde ve hattâ kendi vatanımda sık sık müsabaka ve güste riş yapardı. Bundan dolayı Almani ve bilhassa patinaj meraklısı Berlinlile- tin son derece takdir ve sevgisini kazan- mıştı. Her gün matbuat kendisinden ti- tayişle uzun uzun bahseder dururdu. Lâkin iki sene evvel bu kızcağız proles- yönel (sinema yıldızı) olunca Alman matbuatmın da takdir ve sitayiş lisanı yerini acı kinayelere bıraktı. Sonja He- nie'nin el'an sık sık resmi basılır, fakat her defasında altıma da türlü türlü ta- rizler konulur. Ayni hal ve istihzalar ha len yeni Tarzan filminde Tarzan rolü- nü oynıyan Amerikalı Glenn Morris, geçen sene profesyonel olarak Amerika- ya giden dünya patinaj şampiyomu Vi yanalı K. Sechaefer, J. Övens ve mütead. did İsveç ve Norveçli sporcular için va- riddir. Pek - tabil olan bir şey varsa o da Al manların bu hareketinin lnzumau!ığu « dür. Profesyonel olanlara gelince, üzüun se- neler vakit ve emeğini sporuma hasre - derek ihtisas yapan mümtaz bir yıldız a- yağına gelen nimeti neden tepsin? İn- sanın verdiği emeğin semeresini muhak- kak surette toplryacağı tabildir. Suat ERLER Berlin olimpiyadından sonra profesyonet olanlardan meşkur koşucu Gessie Orens HS B iakımları karşılaşması Beşiktaş hükmen galip Dün Şeref stadşnda yapılması icab & den Beşiktaş - Vefa B takımları maçına Vefalılar lisanslarını getirmedikleri için hükmen mağlüb addedilmişlerdir. Beykoz da öyle... Taksim stadındaki Beykoz - Süley. maniye maçma da Süleymaniyeliler li- sanssız geldikleri için Beykoslular hük- men galib sayılmışlardır. Maamafih ya- pılan hususi maçı da Beykozlular 3-1 kazanmışlardır.