1 Mayıs 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

1 Mayıs 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

Sener? - Sayt: 2253 BAŞVEKİL Selânikte Celâl Bayar yarın şehrimizde olacak 'Tepebaşında Asmalımescide giden Kabristan sokağındaki eczanenin biti- şiğinde $ numaralr, oldukça büyük bir bina vacdır, Oda oda kiraya verilen bu yerde dün gece bir yahudi delikanlısı, karrsını brçaklıyarak öldürmüştür. Tahkikat için hâdise yerine giden Ekmek | fiyatları Yüzde yirmi nisbetinde Türk heyeti: Yıunan meçkül asker dbid B” Yazısı 4 Öncüde vesarecEvLELEn*İ sonra Londra anlaşmasından Ingilterenin hududu Fransanın Majino hattında başlıyor Gör'ngin gazetesi, Ingiltere ve Fransanın Çek meselesile meşgul olmalarını manasız buluyor Ziraj San'atlar Şubesi Direktörü profe- sör Otto'nun reisliğinden olarak bir müdettenberi tetkikler yapan heyet, tetkiklerinin neticesini bir raporla hü- kümete bildirecektir. Memleketin muh. telif mmtakalarında olmak üzere, 19 çeşit ekmek imal edildiği anlaşılmış, her tarafta muayyen bir tip ekmek pişiril- mesi muvafık görülmüştür. Fırınlar ya kooperatifleştirilecek, yahut ta beledi- yeler taralından idare edileceklir. Şehirlerimizde ve kasabalarımızda, ekmek bugünkü ipidaf ve gayri shhi pişirilme şeklinin önüne geçimek üzere modenr fırınlar kurulacağı gibi, asri un fabrikaları da tesis edilecektir. Ekmek fırınlarının — elektrikle, & tektrik bulunmuyan mıntakalarda da linyit, kok ve taş kömürleriyle çalışma. ları esas tutulacaktır. Aytıca, doksan randımanlı düz kır. ma undan halk için bir ucuz ekmek nevi | çıkarılması da düşünülmektedir. — e| Romanyada Jur, bunu askeri anlaşma diye tav- : s:f;;l:î'îrı-“ diğer gazeteler bunun bir | casusıuk | teşkilâtı BEr Vevamı $ incide | Demir muhafızlar tarafından idare ediliyormuş Bükreş, 30 (A.A.) — Eski Demirmu- hafız teşkilâtı merkezlerinde yapılan a- raştırmalarda yeniden ele geçen vesi - kalara göre, mezkür toşkilâtın relis! Kodreanu, asıl ismile Zilinski, devlet mü lünde bir casus teşkilâtı vücude getirmiştir. Zilinski tarafı davet edilen birçok mulhbirler nasıl Epok gazetesi bir tedafii ittifaktan | bahsetmektedir. | ki memleket & tlerin askeri cepi esseseleri dahi hışacaklarına dalr talimat — alıyorlardı. Zilinskinin emirlerini Ifa etmiyenler hatn olâkki olunuyordu. Bu talimatı iyi ifa € denler ise vatanperver addolunuyorlar- di Muhbirler bütün devlet mücssasela - emniyet işleri genel direktörlüğünde, genel kurmayda ve fabrikalar, silâh ve W Devamı 8 inclde bit grup geç Yazıs 6 meda 1 MAYIS 1938 PAZAR Tepebaşında dün akşamki cinayet Bir yahudi genci karısını ödürdü Katil, öldürdüğü kızla beş aydır evliydi, onunla ayni odada yatıp kalkıyordu. Fakat haham nikâhı yapılmadığı için zifaf olmamıştı 4 Cinayete, kızın başka erkeklerle görüşmesi sebep oldu Maktulün Fotografını ailesi 25 ' liraya satmak emelinde rinde ve bilhassa polis müdüriyotinde, | Çocuk yıldızlar nasıl istismar ediliyor? —Yazısı 2inci sayfada— tlân işleri Tel: 20335 — bir arkadaşımız vak'ayı yor: göyle anlatı- Bit (& Dört katlı büyük bir ev. Tam 74 basamak süren, geniş, fakat kaplaran- İrk bir merdivenden dördüncü kata çık- tım., Evin sakinleri hemen umumiyet. le yahutli. Cinayet, üst kattaki dört o- dadan merdivenin sol tarafıma isabet edeninde işlenmiş. Katil, 21 yaşında, evinde çantacılık yaparak geçinen Mo- iz isimli bir yahudi genci. Karısı da ayni yaşta ismi Koruni... Ölenin — bir annesi var ve üç kişi ayni odada otu: yorlar, BET Devamı 8 incide Evvelki günhkü cinâyetin faili Rupen l Büyük komşumuzun dostane bir hareketi Ucuzlatılacak İKırşehir felâketzede- lerine Sovyet hükü- meti onbin dolar verdi Dün Muğlada iki ze'zele oldu, hasar yoktur B0 (ALA.) — Bugün Sov - Paranın Sovyet salibiahmeri tarafın« hükümetinin kirşehir | dan telgrafla havale edildiği öğrenil: n | miştir. İki zelzele daha Muğla,30 (A.A.) — Öğleden sonra mimi | saat 16'yr on geçe hafif bir zelzele ol. yede çok iyi ve | deceği şüphe - mu: Saat 17'yi on geçe ikinci bir zelzele BDer- Devamı 8 incide Atatürk, Arnavut — Kralını tebr_ik etti tün '| tesirler hası, şahsi saadetlerile kral ailesinin — saadeti dolayısile telgrafla tebrik | Bakkındaki çok saminit — temennilerimi kabul etmelerini majestelerinden rica e- vut kralk Kargılık olarak biri hâdise teşekkür telgrafr göndermiştir.