7 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

7 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 1

HABER Sayı: 2288 $ Kuruş * Telefon: 23872 w Sene; 7» LER Haziran ran 1938 SAL SAL 1 TR ŞT tra F ranko Ispanyasında isyan çıkmış Uç şehirde kıyam hareketleri olduğuna dair muhtelif menbalardan haberler geliyek Frankocularğı © Bombardıman Elçimizin devam Paris, 7 (A.A.) — Hariciye Nazırı Bone, dün Türkiye sefiri Suad Davazı kabul etmiştir. Bu mülâkat esnasında İskenderun Santağındaki vaziyet hak. kında görüşülmüştür. Antakya, 7 — Hatayda askeri ku- iki körün aşk macerası — Yazısı 2 inci sayfada — İlân işleri Tel: 20335 Hatav davamız temasları ediyor | mandan ve sivil vali vazifesini gören binbaşı Kole Kürt ve çerkeslerden bir jandarma alayı teşkiline başlamıştır. Bu hareket hayretle karşılanmıştır. Garodan sonra onun emrindeki istih- Dp” Devami 4 üncüde faaliyetine devam ediyorlar General dö Yano Torununu öldüren kadın Uyusun diyezavallıya haşhaş vermiş Fatihte Hoca Sinan sokağında 52 numarada oturan Hüseyinin elli gün- lük çocuğu âni olarak ölmüş, muaye- nesini yapan belediye doklöru ölümü yü gördüğünden cesedi morga Adar üni Çocuk üyüsü diye Haşhaş verdiği. ni söyliyen küçüğün büyükannesi yar kalanarak tahkikata başlanmıştır. Dahiliye Vekili bu sabah geldi Dahiliye vekili ve Parti genel sekreteri Şükrü Kaya bu sabah Ankaradan şehri. mize gelmiş, Haydarpaşada vali Üstün. dağ, vilâyet, belediye ve Parti erkânr ta. rafından karşılanmıştır. Maliye şubeleri için yeni binalar Katalonyamu büyük bir ticaret şehri olan Granollers Franko taya tarafından son hava bombardımann dan sonra, (Bu kişi ölmüş, 500kişi yaralanmıştır. ) Map” Yazısı 8 incide Fransa İspanya hududu üzerine Askeri sevkiyat yapmağa başladı Meçhul tayyareler dün Fransayal yeni bir akın yaparak kaçtılar |, Paris, 7 (Hususi) — Mim müdafaa Mazırt ve Başvekil Daladye, Orjeks'in Geçen pazar günü meçhul tayyaceler ta. Talından bombardıman edilmesi o me- i mbardımanda 200 dafâa kuvvetlerine mensup bir bölük gelmiştir. Daladye bu bölüğün kuman. | damı ile de görüşmüş ve Fransız tep- râklarının tekrar bombardıman © edil Selesi hakkında tahkikat yapmak üzere | mesine mânj olmak için lâzem gelen ted- dün öğleden sonra saat 16,10 da hâdise birlerin alınmasın; kumandana emret - mahalline (vasıl olmuştur. Baş. | miştir, Yekil, hükümet memurlariyle görüşmüş Daladye şu kısa beyanatta bulun. Ye memurlarla halkı bizzat isticvap ct- | muştur: tükten sonra bombaların düştüğü sahayı Zezmiştir. Dün Örjeks mıntakasında, hava mü- Protestolara Japonyadan cevap: a al Kanton gene bombalandı astahane ve kızılhaç müesseseleri bile bombardımandan kurtulamadı 1000 ölü, 2000 yaralı var, şehirde yangın çıktı BE Yazısı 8 incide *“— Fransa azimkâr ve kuvvetli olur- sa harbin önüne Mi çeki Halk bü. | GE Devam & ndüde Hocapaşa maliye şubesi binası rini kira ile tut ulan ve İ: arı minin Bun Istanbul defterdarlığı, maliye şubele. Hocepaşa maliye şubesi Enli memurları Hayat sigortasına girecekler Be” Yazısı 3 üncüde I “Muharrir,,liğini nüfus tezkere- » J HABER, şimdiye kadar okuduğunuz tarihi eserlerin en güzelini Haydarda dün geceki cinayet Bir kadın Sevgilisinin gözü önünde Bıçaklanarak öldürüldü Kadının, ancak dört gün beraber yaşayabildiği katil, sevgilisinin eski dostuna dönmesine kızmış Katil aranıyor Öldürülen kadının ceseri etrafında toplanan meraklı kalabalığı... “ DEF Yazısı 8 incide Kadıköyünde sahte bir muharrir yakalandı sine de yazdığı için mahkemeye verildi Ma Yazısı 4 üncüde 1 8. heyecanlısını da okuyucularma vermek fırsatını buldu. E. 13 Kapiten Teodor Brodey MARMARADA İngiliz denizaltısının harikulâde maceralarını Bü- yük harp sıralarında Osmanlı donanmasının şimdiye kadar gizli kalan faaliyetlerini, Marmaradaki deniz facialarını vesikalara istinat ederek anlatan bu eser. Ayın 11inde başlıyor Yazan: Rahml Yağız mma Mi a. si