12 Haziran 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

12 Haziran 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

IÇERDE: * Maliye vekâleti gayrimübadil emliki takdiri kıymet ve satış komisyonu azala- rından ve imesul simalarından bazılarına bir takım süaller göndermiştir. * Niğde valisi Faik şehrimize gelmiş- tir, * Bugün Romanyadan şehrimize bir sey yah kafilesi gelecektir. * Yüksek iktisat ve ticaret mektebi me- zunları cemiyeti dün bir içlima yapmış lardır, * Üniversite rektörü Cemil karadan şehrimize dönmüştür. * Beş mahkümiyeli bulunan sabıkalı bır sızlardan 16 yaşında Mehmet kösele hır- sızlığı yüzünden dün İki sy hapse mah- küm olmuştur. , * Yüzbaşıya kadar (yüzbaşı dahil değil) rütbedeki subayların evlenmelerini yasık eden kanun lâyihası Mili ruüdafan vekâ- letince Meclise sevkolunmak özeredir. * Ayancıkla nihayet bir eczahane açıldığı bildiriliyor. * Çeşmenin kavak limanı civarında ka- Bilsel An- rasulsrımız dahilinde kaçak balık avlayan Sakızlı 11 yunanlı yakalanmışlar ve mahkemeye verilmişler- dir. * Turing klübün tertip ettiği konferonslı gezilerin İlki dün yapılmış, iştirak eden. ler müze müdürü Tahsin deliletile Topka- ini gezmişlerdir. lokantası 22 den kapatılmış- sandallarile beraber igünde 78 lira zarar ettiğ tır. * Munzur hâdiseleri mahkümları yen! af kanunundan istifade edemiyeceklerdir. * Ali Ferruh isminde bir gencin komü- islikten dün ağır ceza (o mahkemesinde gizli olarsk muhakemesine hakılmıştır. ir .Cek harleiye nazırı Kroftaya vermiştir... | DIŞARDA: * Nevyorkia müd wmi Hardi ew susluk işi meygana çıkar çıkmaz Amerika- dan kaçmış olan doktor Gribli tekrar A- merikaya avdete mecbur kılacağını söyle- miştir, Müddelumumi, Amerika tabiiyeline geçmiş olan doktor Griblin Amerikan mah kemelerine celbedilebileceğini, — eğer gel mezse Amerikadaki bütün mallarının mü. sadere olunacağını tasrih eylemiştir, * “Hamidiye,,bugün öğle üzeri İskende- riyeye varmış, merasimle karşılanmıştır. | * Alman ordusu başkumandanlık dairesi Şefi general Keitel Macar askeri şeflerinin | geçen sene manevralar esnasında Alman ordusunun yaptığı ziyareti iade etmek ö-| in Budapeşteye gidecektir, * Yunan taksas, Patras, Mi. sölongi ve Agrini m o dkşam yenibir çıkmışlardır. n Prag elçisi, Çekoslovak- makamlar nezdine bir ajan göndermesini protesto eden — bir molayı * İçinde üç subay ve 5 asker bulunan | Amerikanın bir askeri bombardıman tay- | yaresi Döleman eir yere düşerek parçalanmış ve içindekilerin hepsi ölmüş tör. ! * Deyli Ekspres getetesi (o İngilterenin Koşen Ii, ında bir üstü bahri yapılaca. Bını ve ayni da Villington adasında İmanı vücuda geti Mi Meyl gazetesi, ada tayyare zum fabrik ariş aldığını ının İngiltere. | ekte ve bu siparişlerin bir iki nda teslim olımacağını ilâve ey İ demektedir. | * İtalyan filosuna ve dört desiroyer yın 21 yı ziyaret edecek ve üç gün caktır, nde kala Damme mmm Amasya Camhuriyet Müddeitumumiliğinder 1 — Amasya ceza evinin mali yılı 1 Haziran 998 gününden 31 Mayıs 938 günü sonuna kadar beheri dört yüz seksen gramdan ve çifti dokuz yüz altmış gram itibarile bir-senelik yüz yirmi iki bin alti yüz lurk kilo Amasya belediye- sinin kabul ettiği ikinci nevi buğday ekmeğinin bugünkü belediye rayicine gö- re on bin dört yüz yirmi dört lira kırk santim muhammen bedel ile 1-6-958 gü- münden itibaren yirmi yed! gün müddetle ve kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konulmuştur. 2 — İsteklilerin muhammen bedelinin yüzde yedi buçuk olan yedi yüz sek- gen bir lira seksen kuruş nisbetinde para veya tehvilât veya banka mektupla- rmı mahsus kanunundaki sarahati veçhile teklifnameye ekliyerek ihale günü olan 27-6-038 Pazartesi günü saat on dörde kadar Amasya C, Müddelumumi- Yiğinde toplanan komisyona verilmeleri lâzımdır. 3 — İhale günü müddelumumilik dairesinde toplanan komisyona den sonra verilecek teklif ile teminat mektupları kabul edilmi; saat 14 ktir. 4 — Bu ihale 276938 Pazartesi günü saat 15 de Amasya C. M.U. milik dairesinde toplanan komisyonun huzurunda yapılacktır. 5 — Fazla izahat almak istiyenler Amasya C, Müddeimumiliğine veya o yer ceza evi direktörlüğüne ihaleden evvel müracaatları ilân olunur. (3386) mensup üç büyük | “Çin - Japon harbi Şanghay, 11 (A.A.) — Japon de- niz makamlarının bildirdiğine göre, Hankoyu zaptetmek üzere Yangtse uzunluğunda harekâta geçilmiştir. Bütün ecnebi ticaret ve harp gemile. ri Vuhu ile Hukov arasındak! saha- yı terketmeğe davet edilmişlerdir. Çinde askere davet Hankov 11 (A.A.) — Bundan son- ra askere alınacak olanların allele- rinin içtimai mevkii, nüfuz veya zen- ginliği nazarı itibara alınmıyacağı i harbiye nezaretinden bildirilmekte- dir. Çin tarihinde şimdiye kadar böy- le bir prensip konulduğu görülme- miştir. Askere yazılma muamelesi nüfus miktarı esasına müsteniden müsavi surette memleketin bütün kısımları- na teşmil edilecektir. Çinlilerin yeni tayyareleri Londra, 11 (A.A.) —Çin havsa kuvvetlerinin Amerlkadan 50 avcı twzy aldığı Hoogkonk'dan bil | dirlimektedir. Tokyodaki çin maslahutgüzarı Tokyo, 11 ( güzarı ile diğ hareket etmişlerdir. A) — Çin maslahat. et memurları Çine TiFOBiL — Dr. Halit Ziya Konuralp # Dr. Ihsan Samı Tifo ve paratifohastalıklarma tor mâmak için ağızdan alınan tifo hap taridır. Hiç rahatsızlık vermez. Her kes alabilir. Kutusu 5$ Kr. OPERATÖR Tıp Fakültesi İkinci Cerrahi Etinigi Doçenli İstiklâl Caddesi Elhamra Apar. ğ tımanı No.: 1 (Sakarya Sineması) Muayene saatleri: Pazardan m da hergün saat 15 - 19 kadar, Telefon: 85 - 99 Kremi Terkibindeki hususi madde. yi hayatiye dolayrsiyle cildi besler, teravetini arttırır, Yeni bir ten yaratır. Venüs Kremi asri kadın güzelliğinin bir tılsı. mıdır. Venüs Ruju Son moda ve gayet cazip renklerile kullananları bhayre- te düşürür. Dudaklarda 24 saat sabit kalır. Şık ve kibar familyaların kullandıkları ye- güne rujdur. Pudrası Terkibi altın kremli 24 saat bavalandırılmış fev- kâölâde inceve hafif Venüs peiesiiie tuvalet gören bir cit yanın en taravetli güzeli. Venüs Venüs Biryantini Baştaki kepekleri izale eder. Saçları parizk tutar. Dökülme. sine mani olur ve kıvırcık yapar. Saç meraklıları ve gençlerin ha. yat arkadaşıdır. Limon çiçeği Kolonyası Hususi bir tiptir. 90 derecedir. O kadar ki en büyük zevk ehlini ve müşkülpesent olmakla tanın- mış kimseleri bile hayran bi. Her cildin rengine göre çeşitleri mevcuttur, Yüze sü. rüldüğünde cilde fevkalâde ta- bit bir renk verir; teni bozmaz; güzelleştirir. KIRPIK Sürmesi Asla yayılmaz ve gözlere za. rar vermez. Venüs sürmesile tuvalet gören kirpikler büyür ve güzelleşerek kalplere ok gibi saplanır. Çam kolonyası Ciğerleri zayıf ve sinirleri bo. zuk olanların kalbine | ferahlık verir, Ve gönlünü açar. Ada çam larmın lâtif ve sıhhf Okokuları VENÜS çam kolonyasmda mev cuttur. Almanyadan harp malzemesi alacağız Bu suretle orada bloke kalan alacakları- mızın tasfiyesi mümkün olabilecek İ Ankara, 11 (Hususi) — Alman ya ile aramızda yapılacak olan ticaret görüş. melerinin esasını Almanyada bloke kalan Türk alacaklarının tasfiyesi ve ayni za- manda yeni bir blokaj terakümüne mani olacak bir zemin temini teşkil edecektir. Almanya Türk wallarının hemen homen her cinsine talip olduğundan, buna mukabil de Almanyadan alr nan mallar ibracatımıza nisbetle mahdut bulunduğundan yeni snlaş- mada bu hususi vaziyet de gözönün- do bulundurulacaktır. Hususi surette öğrendiğime gö- re, blokajımızın erimesi için de Al- manyadan harp malzemeleri ve mj- himmat alınacaktır. 1 insan öldüren cani kadın neler anlatıyor? Ön bir cinayeti sekiz senede işlemiş “Zehirleyici kadın,, gözleri mütemadi. yen adam öldürmek hırsı ile Kararmış caniler arasına giren yeni bir (menfur yerek öldürmüş olan bu yaşlı kadın, bir tahkikat bitmiş ve muhâkemesine baş, lanmıştır. , Mari Beker isn ki bu kadının cina yetlerdeki usulü, zengin fakat kimsesiz ve hastalıklı ihüyar kadınların tabakıcı olarak girmek ve onlara ver, diği ilâçlara zehir karıştırarak, zavallıla, ri öldürmektir. imler o kadar tedrici olmaktadır neticesinde ölüm gibi görün- mekte ve hastabakıcıdan şüphe edilme. mektedir.. Fakat, en nihayet birinde 2€. birleme hâdisesinin farkına varılmış ve Mari Beker tevkif edilmiştir. Ondan sonra, bundan evvelki daha on vakada da kendisinin fail olduğu meyda. na çıkmıştır. Mari Beker bu ön bir cinayeti sel senede işlemiştir. Zehirliyerek öldürdüğü karim), nda en gerci 45, en yaşlısı da 85 liktir. Mari Bekerin bir sene için. | de dört, beş kişiyi birden öldürdüğü ol. muştur. Bununla beraber, bunların hiç birinden beklediği serveti ele eş ve cina rine devam etm Mari Bekerin elinden “ İaikulanlar da altı ki: Bunlar ya tesadüfün yardımı ile, zehirlermekten kurtulmuşlardır, ya. hut'da zehirlenmeye vakit kalmadan has. talıkları geçmiştir. Bugün, muhakemede bu altı kadın, caninin karşına © çikarılmıştır. Fakat Mari Beker, diğer on bir kişiyi öldürdü. Zünü inkâr ettiği gibi, bu kadmlari da tanımadığın: söylemektedir. Her suçü kendisine sorulduğu ozaman kadın: — Yalan! diye tekrar etmektedir. Ya. lân! Dünya fena oldu. Ben iyi bir kadı. nım, hakikati söylüyorum... Kendi sinin zehirleri nereden alıp ge- ii bu en nasıl oborca gi çehredir.. İsviçrede on bir kişiyi zehirli- * kaç ay evvel yakalanmıştı. Haklımdaki | yanına, “ayy.” Mari Beker mahkemede hesap veriyor hakkındaki deliller seyrlırken de hâkimle aralarında şu şekilde muhavere cereyât etmiştir: — Nihayet işleriniz bozulmuş, boğaz nıza kadar borca girmişsiniz. — Yalan, tamamile yalan. kalmamın sebebi var: Çaldılar. — Bu sırada bir genç ile tanışmışsınıkı onurla beraber çalışmaya başlamışsınız. — Evet. Fakat 6 beni seviyordü. — Fakat o, sizden yirmi yaş küçük tür. — Olabilir. Kalbin yaşı yoktur. —Hodi (gencin ismi) ne iş yapardı? — Seyahat ederdi. — Kendisine yalan da -söylemişsinizi 500.000 frank mirasa konduğunuzu ileci sürerek kendisi ile evlermek istemiş NİZ... — Yalan! Tamamile yalan! Kadın, cinayetleri hakkındaki delilleri de bu sözlerle £ karşılamaktadır. Fakat onu itham eden onbir kadının hayali, v8 henüz hayattaki diğer altı kadın daimi onun karşısındadır... Muhakeme Liej mahkemesinde hergütt devam etmektedir. Salonun o zamavi kadar böyle dolduğu ilk defa görülüyö” muş... N “Parâsu gp mine Her akşam memleketin en lüks müessesesi olan PANORAMA Bahçesinde Şarkın eşsiz sanatkâr: Bayan SAFİIYE ile Tamburi Salihaddin Pınar, kemani Necati Tokyay, kemençeci Ale“ ko, klürmet Şeref, neyzen Nihad, piyanist Yorgu ve Feyzi Aslangil, cüm- büş Cemsl ve Dramalı Hasan, Okuyucu: Yaşar, Hâmit Okuyucu Bayanlar: Mahmure Şenses, Suzan, Afitap ve Birsen seansla” larına devam edeceklerdir , p—-DiKKAT Tüstik atelyesine müracaat etsinler, i İpek bezli ve tm garantili lâstik tamiratı yaptınınk Oltomobi! lâstik kaynak makinesi almak ve son sistem kaynakcılık öğrenmek istiyenler KARAKÖY © ALI RIZA Gebeelinin mağazası dahilind”