12 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

12 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

BİR ALMAN MÜREBBİYE İŞ ARIYOR Fransızca ve İtalyancaya da vakıf kibar bir Alman bayan yüksek bir ailede yetiş- kin çocuklar için mürebbiyelik arıyor. (Mürebbiye « 40) rümuzile gazeteye mü- TACRAİ, Sene 20 — No. 7059 — Fiati her yerde 5 kuruş PAZAR 12 Haziran 1938 Telefon: TAYYARE PiYANGOSU Kazânan numaraları 8 inci sahifemizde okuyunuz. 20965 (Başmuharrir) — 20765 (Yaz işleri) — 20497 (Müdür) — 20681 (İdare), Bir askeri heyetimiz dün akşam Antakyaya hareket etti Murahhasımız Cenevrede Hataydaki intihabatı kontrol komisyonunun hareket tarzını şiddetle tenkid etti “Eğer Hatayda bu tahrikât yüzünden Türk kanı dökülürse Türkiye Cümhuriyeti bunun mesullerini bulmakta biran tereddüt edemez,, Komite intihab mühletinin uzaması talebini kabul edemedi Cenevre 11 (A A.) — Hatay inti- habatı işine memur konsey komitesi bugün Londradan ve Paristen gelen İngiliz, Fransız ve Türkiye delegesi- nin de iştirakile İsveç murahhasının reisliği altında toplandı ve Hatayda- ki intihabat kontrolü komisyonu ta- rafından vaki intihabat müddetinin Uzatılması talebini ve bazı mütalâa- ları tedkik etti Cenevre 11 (A.A.) — Anadolu ajar» sinin hususi wwheri bildiriyor: Hatay intiha: .kuaa memur konsey komitesi bügün tekrar toplandı. Bu içlimada Türkiye murahhas Necmeddin Sadak, Hataydaki intiha- ntrol komisyonunun hareket tarzını şiddetle tenkit etmiş ve Mil- letler Cemiyeti otoritesine dayanan bu komisyon tarafından tutulan yo lün Türkiye ve'Fransa arasında tees- süse başlıyan hayırlı dostluğu boza- Ks opema Cak ve halkı Türkler aleyhine tahrik Antakyaya giden Erkânı Harbiye tdecek mahiyette olduğunu söyliye- heyetimizin başkanı orgeneral Tek demiştir ki Asım Gündüz «Dikkat ediniz ki bu vahim mesuli yet Milletler Cemiyetine kadar sıçra- masın Eğer Hatayda bu tahrikât yüzünden Türk kanı dökülürse Türkiye Cümhu- riyeti bunun mesullerini bulmakta bir lâhza tereddüd edemez.» Momite intihabat mühletinin uza- tılması talebini de tedkik etmiştir. , Necmeddin Sadak, mühletin uzatılma- sna hükümetinin ve vaziyetin veha- meti dolayısile, asla razı olmadığını beyan etmiş ve zaruri olan ittifak ha- sl olmadığından komite bu uzatma talebini kabul edememiştir. Orgeneral Asım Gündüz Antakyaya hareket etti Ankara li (A.A.) — Hataya mü- tedair erkânı harbiye anlaşmlaarını orgeneral Hutzinger'nin riyaseti al- tındaki Fransız askeri heyetile, An- takyada müzakere etmek üzere genel Kurmay ikinci başkanı orgeneral Asım Gündüz'ün başkanlığı altında , Hariciye Vekâleti birinci daire reisi “elçi Cevat Açıkalın, general Kurmay harekât şubesi müdürü albay Fevzi Mengüç ve harekât şubesinden yüz- başı Nureddin Alpkartaldan mürek- kep heyetimiz bu akşam hususi tren- le İskenderuna hareket etmiştir. Orgeneral, istasyonda kendisini s6- lâmlıyan askeri kıta ve askeri muzi- , kayı teftiş etmiş ve beraberinde bulu- | nan diğer zevat İle irene tam saat İ 20,30 da binmiştir. İstasyonda heye- İ (Devamı 4 üncü sahifede) Deyli Telegrafın mühim bir makalesi İngiltere, dost Türkiyenin kuvvetli olmasını sevinçle karşılıyor Çünkü kuvvetli, hududlarını müdafaaya kadir bir Türkiye Akdeniz muvazenesi için elzemdir Dahilde ve cihanda sulh prensipini takib eden Türkiye orta ve yakın Şarkte mühim rol oynıyacaktır <Daily Telegraph» ın hususi mu- | cağı yepyeni bir Türkiye vücude ge- habiri Arthur Merton yazdığı bir ma- | tirilmesinin ve memlekette tam bir kalede Atatürkün yarattığı yeni Tür- i emniyet ve asayişin ve adaletin yeri- Kiye cümhuriyetinden takdirkâr bir | ne getirilmesinin bir harika teşkil lisanla bahsediyor. Muharrir Mer- | öttiğini yazdıktan sonra yeni Türki- ton, münkariz olan Osmanlı İmpa- Tatorluğunun enkazı içinden eski | Türkieyi bilenlerin hiç tanıyamıya- yede görülen sınai, mali inkişafları birer birer kaydedi- (Devamı 4 üncü sahifede) Derhend cinayeti faili kaçmak İsterken hududda bir memuru öldürdü. Katil Ali Rıza, taba tabancasının | kurşunile Cezasını buldu, metresi de yakalandı Evvelki sabah Sarıyerle Zincirliku- | etmiş ve vakanın esrar perdesi kaldı- Yu arasında Hacı Osman bayırında | rlarak işin içyüzü meydana çıkanl- Derbend denilen yerde başından kur- | muştar. Hunla vurulmuş bir cesed bulunduğu- Vaka etrafında müddeitumumi müs- Mu yazmıştık. Bu esrarengiz cinayet | vinlerinden B. Hakkı Şükrünün yap- #lrafında müddelumumllik tarafın. | tığı tahkikat safahatını yazıyoruz, dan yapılan tahkika*, süratle inkişaf İ (Devamı 4 üncü sahifede) iktisadi, ziral ve | Hatayla Türkiye arasında telefon Hat bir hafta sonra konuş- malara açılacak Ankara 11 (Telefonla) — Hatayla memleketimiz arasında telefon ko- nuşmalarına bu ayın 16 sında baş- lanmış olacaktır. Bu maksadia Cey- han ile Payas arasında yapılmakta olan telefon hattının bitirilmesine pek az kalmıştır, Suriye, Filistin, Mısır ve Irakla memleketimiz arasındaki telefon ko- nuşmaları da bu hat üzerinden ya- | pılacaktır. Bir askeri inzibat kıtamız Hatay'a gidecek Asayişi korumak için Fransız kuvvetlerile birlikte çalışacak Fransa ile müzakerelerin neticesine dair yakında bir tebliğ neşredilecek Bu sabahki Kurun refikimiz şu haberi veriyor: «Hatayı yeni rejimine kavuşturuncaya kadar mahalli âsayiş ve emniyeti muhafazada Fransa ile birlikte vazife sahibi kılınmış olan Türkiye, hususi istihbarlarımıza göre, pek yakında bu vazifeye davet olunacak ve Türk askeri teşkilâtından ayrılacak bir inzibat kuvveti Hataya geçerek Fransız kuvvetleri- ne iltihak edecektir. Fransa hükümeti ile olan müzakerelerin neticesi yakında neşri beklenen resmi ve müşterek tebliğden anlaşılacaktır.» Ankara muhabnimiz vastasile bu hususta tahkikat yaptık. Bu haberi teyid eder yolda malümat aldık. Başvekil dün sabah Istanbula geldi B. Celâl Bayar şehrimizde bir iki gün kaldıktan sonra era Vekilleri arasında gardan çıkarken Başvekil B. Celâl Bayar dün sabah © Vekili B. Şükrü Kaya, Hariciye Vekili saat 11,38 de Ankaradan şehrimize | B. Tevfik Rüştü Aras, Trabzon sayları gelmiştir. B. Hasan Saka, şehrimizde bulunan Riyaseticümhur yaverleri, Dahiliye (Devamı 4 üncü sahifede) - Maazallah - taksitle muamele yasak edilse: EBbikkatlerz: Sülük | Mahalle aralarından geçiyor: | © — Sülükçür | — Neymiş? — Bu mevsimde kan aldırmak şi- İ fadır derler.. Cahil halk arasında Si ötedenberi böyle bir kanaat var.. Kimi de hacamat yaptırır. İşle bu sülük ticaretinin sebebi!... U Üfürükçü, mütabbib, cinci, derviş, bilyüleü, falcı ve emsali gibi, bir dar- becikde şu sülükçülüğü de yok et- i sek! Bugün sahife i