12 Haziran 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

12 Haziran 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 14

Ml GE) Sahife 14 ŞIŞMAN YANKO İstanbul Yenipostane cad. 39 Son moda yünlü, ipekli ve pamuklu kumaşlar Ketenlerin envaı, her cins patiska, havlu ve çarşaflıklar, her nevi sofra ve cihaz takımları Tuhafiye dairesinde: En zengin çeşid. Hazir ve ölçü üzerine gömlek, pijama ve rob dö şambrlar. ŞIK - SAĞLAM - UCUZ Şark Kromları T.A.Ş.den Şoför Aranıyor Şirketimizin Ergani maden civarında Gulemandaki işletmesinde çalış- mak üzere bir şoföre ihtiyacı vardır. Tenvir, teshin, oda şirkete aid, llya- katine göre ayda 70 liraya kadar ücret verilecektir. Taliplerin mufassal tercümei halleri, ehliyetname numaraları, traktör ve saire gibi olomo- bilden başka hangi makinede çalışabileceklerini bildirir bir mektupla ve bir de fotoğraflarile (Şark Kromları T. A, &. - Maden) adresine mü- racastleri, Askeri mekteplere maaşlı öğretmen aranıyor 1 — Kirikkale Asker! San'at Lisesine Riyaziye, Erzincan Askeri Orta Okulu- ra Riyaziye, 'Tabil ilimler, Konya Askeri Orta Okulu ile Ankara Gedikli Erbaş hazırlama orta okuluna birer Riyaziye öğretmeni alınacaktır. 2 — İsteklilerden; Kültür Öğretmeni olanlacın veya Öğretmenliğe kanuni ehliyeti bulunan Deviet Memurlarının müktesep hakları göz önüne alınmak şartiyle 30:40 lira asli maaş. Yüksek Okul mezunlarından olüp yeniden ilk memuriyete geçeceklere de barem 12 dereceden maaş verilecektir. 3 — Öğretmenlik için başlıca şartlar şunlardır. A) Öğretmenlik kanuni vasıf ve ehliyetini haiz olmak yâni (Lise için, Üni- versite Riyaziye srhe-inden, Yüksek Mühendis mektebinden veya Yüksek öğ- retmen okulu Riyaziye şubesinden mezun olmak.) Orta mektepler için: Yukarda yazlı üç Yüksek Okuldan veya orta öğret- men okulundan mezun bulunmak ve yahut Üniversite de imtihan vererek eh- liyetname almış clmak.) B) — Yaşı 45 den yukarı olmamak ve emekli bulunmamak, C) Askeri okullarda en az üç sene hizmeti şartsız olarak kabul etmiş ol- mak. 4 — Yukarıda yazılı şartları tamamen taşıyanlardan istekli olanların Di- lekçeleriyle birlikte hal tercümesi, hüsnühal varakası, nüfus tezkeresi sureti ve noterlikçe musaddak diploma veya ehliyetname suretlerini Ankarada Askeri liseler müfettişliğine. göndereceklerdir. 5 — Üçüncü maddede yazılı evrak ve vesaik ve genel şartlara nazaran Öğ- retmenliği uygun görülenlerden lüzumlu diğer evrak sonradan istenepektir. (879) (3082) Miktarı Cinsi oTaşıyacağı yük Muhammen Muvakkat Eksiltme bedel teminatı saati 1 Aded Kamyon 6ton 3860.— 289.50 12.— 1 Adet Kamyon 3S ton 2900. — 217550 12.30 I — Şartnameleri mucibince satın almak istediğimiz 6 tonluk 1 ndet ve3 tonluk 1 adet kamyon ayrı ayrı açık eksiltmeye konmuştur. TI — Muhammen bedelleriyle muvakkat teminatları hizalarında gösteril- miştir. Ir — Eksiltme 22/V1/938 tarihine rastlıyan Çarşamba günü hizalarında gösterilen saatlerde Kabataşta Levazım ve mübaysat şubesindeki Alım komisyo- nunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — İsteklilerin kanunen kendilerinden aranılan vesaik ve © 7,55 güven- me paralariyle birlikte eksiltme için tayin edilen gün ve saatlerde yukarda adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. (3343) * Tiaded Termograf 17 » Higrograf 1 » Barograf 3 » 1 Kg. Mk kadranlı terazi 1 — Yukarda cins ve miktarı yazılı âletler şarinameleri mucibince pazar- Tıkla satın alınacaktır. IU — Muhammen bedeli 3220 lira ve muvakkat teminatı 242 liradır. ri — Eksiltme 22/V1/938 tarihine rastlıyan Çarşamba günü saat ilde Kabataşta Levasım ve Mübayaat Şubesindeki Alım komisyonunda yapılacaktır. IV — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen şubeden alınabilir. V — Rksiltmeye iştirâk etmek isteyenlerin fiatsiz teklif mektubu ve ka- taloğlarını münakasa gününden en geç üç gün evveline kadar İnhisarlar Umum Müdürlüğü Tütün Fabrikalar şubesine vermeleri lâzımdır. VI — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 9 7,5 güvenme paralariyle birlikte yukarda adı geçen komsiyona gelmeleri ilân olunur, (3199) a a yy Ir. Mehmed Satılık ve kiralık Osman Saka Modern yalı Göğüs ve Dahili hasta- Minili midi gi lıklar mütebassışı “> aim İstanbul. Belediyesi karşısında gi. NİN oda':iki katlı birinci katin beş nanağa daireleri Piyer Loti caddesi ikinci katta yedi odalı içi ve No, 19, Öğleden sonra Saat 2—1. dışı boyalı telefon, elektrik, Telefon: 23565 havagazı, terkos, alaturka ha- mamı, bahçesi, rıhtımi mevcut Boğazın en nezih bir sahili olan Vaniköyde İskele yakı nında (76) numaralı kuleli yalı hem kiralık hem satılıktır. Mezkür yalıya müracaat, BAKER MAĞAZALRINDA EŞ 13 Haziran 1998 KUMBARA CAN KURTARIR Dr. Hafız Cemal (LOKMAN HEKİM) Dahiliye mütehassıs Anglo - Amerikan Kütüphanesi BEYOĞLU TEPEBAŞI, No. 88 Her türlü neşriyat ve marteri iiparişler kabul edilir fıkaraya Yeni bir Pazardan başka günlerde öğleden sonrs sâat (2,5 tan 6 ya) kadar İstanbulda Di- vanyelunda (104) numaralı hususi kabi besinde hastalarını kabul eder. Salı, 08“ £ve P I #SEZEEZ Bp ısananas /18918 — meg mame