10 Temmuz 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

10 Temmuz 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

10 WİBİ VANTROLCOE SAĞZIMI AÇMADAN X EZ na < « AĞIZ AÇMADAN — KONUŞAĞİLECEKSİIN1Z” ÇOK TUHAF ŞEY BEN BuNu ÖGSREN- MELİYİM?!., Hiç OLMAZSA KAR, AMDAN" SUN — AYDIN» DİYEBiL- MELIYİM. HABER — Aksam postam BiR 'TECRVBE EDEYİM OLACAKMI? saman. değen 4,38 anan Güm ie Aaşan 2,30 12.19 10,19 19,43 Lüzumlu Telefonlar Yangın: İstanbul için: 24222, Beyoğlu için: 44644, Kadıköy için: 60020, Üsküdar için: 60625, Yeşilköy, Bakırköy, Bebek, Tarabya, köy, Kartal, Büyükada, Heybeli, Bi Tuna yangın demek kâfidir. Rami itfaiyesi: 22711 Denis , « 38. .20 Beyazıt kulesi: 21996. Galata yangın kulesi: 40060. Sıhhi imdad: 44998. Müddeiumumilik: 22290. Emniyet müdürlüğü: 4382. Elekirik Şirketi; Beyoğlu: 44801 « İstswbul; 24378. Sular: İdaresi: Beyoğlu: 44783. Heşiktaş: 40938. Cibali: 20722. Nuruosna. niye: 21708. Üsküdar - Kadıköy: 60773. Havagazi: İstanbul: 24378. Kadıköy: 60790. Beyoğlu: 44642. Taksi Otomobili İstemek İçin Beyoğlu ciheti: 49084. Bebek ciheti; 3 » 101. Kadıköy ciheti: 60447, ikdere,Fenerbahçe, Kandilli, Eren. için: Telefon muhabere memu- Denizyolları Istanbul acenteliği: 22749. Karaköy: 42362. Pazartesi Tophaneden 16,30 Mudanya, 20 Bandırma Salı Tophaneden 9,30 İzmit, 16,30 Mudanya, 19 Karâbiga, 20 Bandırma, Ge- Yatağan 12 Ksradenir, Sirkeciden 10 Mersin. Çarşamba Tophaneden 16,30 Mudanya, 20 Randırma, Sirkeciden 15 Ayva. Hk, 18 Bartın, Perşembe Tophaneden 0,30 İzmit, 16,30 Mudenya, 20 Bandırma, Galatadan deniz. Tephizneden 16,30 Mudanya, 19 Karuhiaa, Sirk 78 BURİDAN Cumartesi Tophaneden 14, Mudanya, 20, Bandırma, Sirkeciden 15, Ayvalık, 18, Bartın Pazar Top en 9,1 i ix, 90,30 İzmit, Galatadan 8,90 Mudanya, 10,30 İz- r Sür, 12, Karadeniz, Mudanya, Müzeler Ayasofya, Roma - Bizans, Yunan eserleri ve Çinili Köşk, Askeri Müze ve sarnıçlar, Ticaret ve Sanayi Müzesi, Sıhbi Müze: (Bu müzeler hergün sant 10 dan 16 ya kadar açıktır.) Türk ve İslâm eserleri müzesi; Pazarlesiden başka hergün sani 10 dan 16 ya kader ve Cuma gönleri 16 don 17 ye kadar açıktır. Topkapı Müzesi: Hergün saat 13 den 10 ya kadar açıktır. Memleket Dışı Deniz Seferleri Romanya vapurları: Cumartesi günleri 13 de Köstenceye; Salı gönleri 18 de Pire, Beyrut, İskenderiye, İlalysn vapurtarı: Cuma günleri sast 10 da Pire, Brendizi, Venedik, Triyeste. Avrupa Hattı Sirkeci İstasyon Müdürlüğü Telefon 23079 Semplon ekspresi hergün Sirkeciden saat 22 de kalkar ve Avrupadan geleni saat 7,25 ie Sirkeciye muvasalai eder. Konvansiyonel 20,30 da kalkar, 10,22 de gelir. Edirne postası: Hergün sast 8,50 de hareket eder, 10,33 de gelir. Anadolu hattı Hergün hareket eden şimendiferler: Sant 8 de Konya, 9 da Ankara, 15,15 de Diyarbakır ve Samsun, 15.30 de Eskişehir, 19,10 da Ankara ekspresi, 20 de Adapararı. Bu trenlerden sast 9 da hareket eden Ankara muhleliti Pazartesi, Çarşamba ve Ovma günleri Haleb ve Mosula kadar sefer etmektedir. MÜNAKASA İLANLARI: 8 İnhisarlar idaresinin fi sında hazirân 938 başından itibaren altı #y zarfında toplanacak 150 ton kadar tütün tozu pazarlıkla satılacaktır. Pazarlık yarınki pazartesi günü saat 2 de idarenin K şlaki levazım ve mübayasi besinde yapılacaktır. ÜN NE OLDU? buru Ruzvelt 1 taslamak kiyeye gelmek islivor 2 10 TEMMUZ — 1938 ATİDİSNEYL 10 TEMMUZ — 1938 PAZAR 18,30 hafif müzik, Tepebaşı beleği bahçesinden naklen. 19,15 konferans, tor Ahmet Asım © (Beynelmilel kadi kongresi), 20 sant ayarı, Granviç r nesinden naklen, Neziha Uyar ve arkâf ları tarafından Türk musikisi, (Suzi Hüzzam), 15 Hava raporu, 20,48 Rıza Doğrul tarafından arapça söylet, (sast ayarı), orkestra, 21,30 klâsik musikisi: Nuri Halil ve arkadaşları fından 1 — Peşrev, 2 — Beste: Net Ey felek hari b yım. Astik ağan kıldı cismim natuvan, Rıfatın, 5 — Şi den benden, Lâtif ağ benim çeşmimin ruh ır, Haşimin, 8 — gel bezme bu şeb, Sali Feryadımız ol yar€ sğyare de kalmaz. İsmail Hakkının, İ Saz semaisi, 29,10 Mürik ve varyete, elediye bahçesinden — naklen. haberler ve ertesi günün © prog BÜRİDAN ————————— wl bir adam olduğunu ânlatmaktı. Su- Strajildo dayak yeyen bir köpek gibi kamburumu çıkararak odadan çıktı. Du- daklarında meş'um bir gülüş belirdi. Margarit, bir dakika kadar sustu. Sakinleşmeye çalışarak : — Pekâlâ, - dedi - Mağlâp ettiniz beni.. İntikamımilan kendinizi koruyu- nuz. Çünkü bu pek müthiş olacak Şimdi istediğinizi söyleyiniz. Büridan elindeki Strajildonun kılı- çin fırlatarak kraliçeye yaklaştı; — Beni parmağınız: Ooynatmakla mahvedeceğinizi bilirim. .Bununla be- raber benim için muvafık göreceğiniz işkenceyi bekliyorum. — Söyleyiniz!. — Demin bana mutlak bir bhâkimi- yetten bahsediyordunuz ve bana böyle bir hâkimiyeti vaad ediyordunuz. Size bu bâkimiyeti çoktan elde etmiş bu- Tunduğumu isbat etmeden söyleyemi- yeceğim.. Lütfen benimle birlikte şu kulnin damına çıkınız., Oradaki demir parmaklıkları sökmek için adamlarının iki saat uğraşmaları lâzımdır. Bana iti- mat ediniz. Kulenin kapssı tırmak ta ancak benim elimdedir. Margarit ütriyerek: — Gel, dedi Filiple Gotyenin nehre atıldıkları gün sürüklendikleri merdiveni göster. di. Büridan kraliçeyi takip etti. Merdi- ven ıssızdr. Demin gi i içinde be- ğulan kulede şimdi sıkıcı bir sessizlik vardı. Fırtınadan sonra hâkim olan durgunluk gibi. Dama vardılar, Büridan duvardan a- şağıya doğru eğildi, İhtimalki bu anda Margarit onu aşağıya itmeyi düşündü, Bunu düşündüğü, delikanlıya yaklaş masından belliydi. Fakat gözlerine karşıdaki Luvr sarayının aydınlık pen. cereleri ilişti. Titredi. Bu pencereler kralm oda pencereleriydi. Büridan: — Bigorn, - diye bağırdı. Aşağıdan Bigornun korkunç sesi ce- vap verği — Buradayım efendim!.. — Kulenin kapısını önüne taş yığa- rak iyice kapadın mu? —Cehenoeme gittiğim zaman kapı- sın: böyle kapalı bulurlarsa beni cen- rmiye mecbur olurlar. — Şündi ne yapacağını biliyorsun değil mi?, — Bekli — Ne kadar?. — Bir çeyerk saat kadar, — Sonra,. — Sonra mı? Bana (Gitme! demeye- cek olursan bir koşuya Luvra gidece « ğim.. Margarit yavaşça: — Yeter! - dedi. dan: — Pekâlâ Bigorn! - diye bağırdı. Bigornun sesi kesildi. Onun yerine bir asker marşı Üfliyen ıslık yayıldı. — Lansğlo Bigern â kim?. Bu ismi ben evvelce de işit tim, sanirım., — Bu #dam Sen nehrinde balıkçıdır. Sandaliyle dalma nehrin dibini tarar. Bazan para, bazan da insan ölüleri bu- lar. Tırnaklarını el Margarit; — İnsan ölüleri mi? - diye Bomur- dandı.. — Evet madam! İnsan ölüleri. Bir kaç gün önce de dostlarımdan ikisinin cesetlerini buldu. Zavalh delikanlılar.. Cesurdular. Aşk için yaşamaktan baş- ka düşünceleri yoktu. Filip ve Gotye dö Neldi bunlar madam. âyalarınâ geçi Margeritin dudakları arasından bed duaya benze rbir inilti döküldü. — Ne var madam? Yoksa bu ceset hikâyesi hoşunuza gitmedi mi? Bunu söylemekten maksadım. Bigornun na“ sarım o hade. — Devam ediniz! . — Zavallı Filible kardeşi Gotye bi: çuvala konularak nehre atılmışlar. Çu- vala ağır bir taş veya demir de bağlan- mış olsa gerek. Ti ağır parça kurtulunca çuval suyun ine çıkmış... Tesadüf onu Bigornun zincirine miş, Margarit titriyerek: — Cesetler ne oldu? « diye sordu. — Madam muz sanırım, & şağı insek Haha iyi olacak. Kulenin te- pesinde bir kayli rüzgâr var. Bu sizin için İyi olmuyabilir. — Hayır. Hayır.. Devam edi: — Cesetleri şoruyordunuz, de İtham edilmekten korkarak, dostları- muti cesetlerini gene siya atmış. Bun- dan dolayı ketdisine çok çıkıştım. Bu cinayeti yapanları ortaya çıkarmama ve dostlarıma son vazifemi görmeme yarayacaktı. Bereket versin ki Bigorn çuval saklamış. Çuvalın içinde dikkate değer bir şeyin bulunduğunu ve bunun Ta canileri kolayca ortaya çıkarabilece- şey.. Yanlışlıkla çuvalma koymuşlar.. Olacak işte. Akacak kan damarda durmaz derler, Kraliçe dişlerini sıkarak: — Evet! dedi., — Bigorn bundan cn yedi sene evvel de Dijon da oturmuş. Margarit yeniden sendeledi, Büridan am etti: — O zaman Valuvanın hirmetinde bulunmuş. Ona uşaklık yapmış. Şimdi de “hayır!,, demek sırası mada'm.. Çünkü biliyorsunuz ki aşağıya inmeden önce Bizormnla konuş. mam lâzım.. Benden emir bekliyor. Ne yapsın. Luvra mı gitsin, yoksa kapıyı — Genç kızm nerede olduğunu öğ- renmek istiyorsunuz değil — Evet... Fakat bana yanlış bir yer söylememeniz Jâzım,. Bunu iyice dü - şünmelisiniz!, . — Yanlış söylüyorsam ne olacak? — Olacağı Beni her tehlikeyi göze alarak yarın sabah saraya girmiş ve kralla karşılaşmış bulacaksınız. Bir bülbül gibi Valuva ile aşkımı Dam dö Dramanın bançeriniz altında ölüşür küçük Janın boğuluşunu anlataca” suda boğmak âdeti ine de bir iş ir, bu tehditten ziyade, Bürir 4, esrarını bil” berabef dikkate değer bir metanet gösterdi. — Mösyö, - dedi - Kraliçe yalan söylemez.. Bu geceki hâkaretlerinizden değil, yalnız gösterdiğiniz bu şüphede müteessir oldum. Aradığınızı direkli evin arkasındaki dört köşe kuleye biti” şik olan evde bulacaksınız... Büridan hürmetle eğildi.. — Bigorn! Ben geliyorum.. - diye bi” gırdı, — Peki efendim!., Büridan, aklına gelen bir şeyi söyl” mek istiyormuş gibi bir saniye kadi$ Margarite baktı Fakat onu öyle sara” mış, öyle korkunç bir halde gördü başını çevirdi. Sonra dolambaçlı yol saptı.. Bu sirada Margarit, kendinden ge miş, şiddetle yere düşmüş ve başı &353” aştı, —19— ŞEYTANLAR KULESİ Büridan merdivenlerden ter içind indi.. O, her katta, katillerin hücumu?” uğrayacağını beklerken aşağıya hâdise” siz inmişti. Kapıyı yumrukladı. « rıdan Bigornun sesi işidildi: —Kapı açık!.