18 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

18 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

ik Ecnebi memleketlerdeki büyük terzi- haneler ve moda mağzaları bu sene iki ayrı kumaştan, yahud âyni kumaşın ay ri iki renginden yapılmış manto ve rop modasını ortaya çıkardılar, Bu orijinal yeniliğin çok güzel karşılandığını ve gok taammüm ettiğini de moda mecmu. alarında okuyoruz. 1— dan, yahud yünlü kadifeden manto, inde daha koyu renkli kadi- fedenbandlar syardır. Yaka kadife, Xol Jr MUE”BU manto 1,40 eninde 3 metre- den çıkar. 2 — Yünlü kadifeden prenses biçimin de manto. Ön ve kollar daha açık bir kumaştandır. 1.40eninde 3.30 metreden çıkar, 3 — Yeni bir formada manto, Gögüs kısmı koyu rei ir kumaştandır. Alt | tarafı amudi açıklı koyulu bandlardan yapılmıştır. Sırtın ortasında koyu renk- Ni geniş bir band vardır, kollar açık ku- maştandır, 1.40 eninde 3.40 metreden çıkar. 4 — Yünlü kadifeden, yahud dradan manto, kenarlamda daha açık bir ku. maştan bandlar vardır. Yaka tayyör yakasıdır, 1.40 eninde çıkar. 4.30 metreden $ «— İki ayrı kumağtan manto; Ön a- çık bir kumaştan,, arka daha koyu bir kumaştandır. Yaka bir başlık şeklinde. dir, Kollar düzdür. Bu manto için açık renkli kumaştan (enler daima 1.40 ol. mak şartile) 2.50, koyu renkli kumaştan 1,30 metre ister. 6 — Düz eteklik, turvakar bir ceket, | | Ceketin yukarısı fantazi kumaştan, aşa- ğısı dradandır, Türvakarın alt kısmı yandan düğmelidir. Göğüste dradan bir kravat vardır. Kollar düzdür. Fantari kumaştan 2.50 metre dradan 90 şantim kifayet eder, 7 — Kadifeden, dradan yahud yünlü kadifeden prenses biçimi manto. Yaka ve kenarlar açık renkli kumaştandır. Kollar düzdür. 1.40 metre enindeki ku- maştan 3 metre yetişir, 8 — Yünlü kadifeden çok pratik bir mantodur. Önünde Skoç bir ği bir band vardır. Bir takımı yukarda, bir | takımı aşağıda olmak üzere site düğmeli dir. Yaka yuvarlaktır. 2.10 metre yünlü kadife ve 1.30 metre Skoç kumaştan çı. kar, Yine saçlarınıza dair... Geçenlerde “kadınlar saçlarını iyi bir halde tutmak için sonbaharda neler yap malıdır?” mevzuu etrafında bir yazı yaz miştım Okuyusularımızdan hirisinden bu münasebetle bir mektub aldım. Şun Tarı yazıyor: ““Yazınızdaki tavsiyeleri belki süsten başka bir düşncesi olmi. yan kadınlar yerine getirebilir. İer. Fakat bunlar, esasen saçla- rmı berberlerde, güzellik ensti- tülerinde yaptıran talihlilerdir. Hâyatın işi ile evi arasında tak sim eden bir kadının tuvaletine sarfedecek vakti azdır. Sonra yazınızdaki tavsiyeleri yerine getirecek vastalandan da mahrumdur. Tuvaletine sarfede- cek çok parası da yoktur. Bun- İrr kısa zamanları içerisinde ken- dilerine faydası dokunacak, ken. dilerini masrafa solumiyan, im- kânsızlık karşısında bırakmıyan tavsiyelere muhtaçtır. Ben de bunlardan birisiyim, Size soru- yorum: Saçlarımın tebij güzelli- ğini muhafaza etmek için kolay. ca yapabileceğim tavsiyeleriniz yok mudur?” Okuyücumuzun hakkı olduğunu itiraf etmek lâzımdır. Biz esasen onları da düşünüyor ve yazılarımızın bir çoğun- da bü sınıf okuyucularımızın ihtiyaçla- rını da karşılamağa çalışıyoruz. Sağ- i n bayan va. de bir çek okuyucularımız oldu Zunu tahmin ediyoruz; arzularını ye- rine getirelim. Kadın saçları umumiyetle iki sınıfa ayrılır: Yağı: saçlar, kuru saçlar. Bu iki çeşid saçların bakılma tarz- İarı tamamiyle ayrıdır, Yağlı saçlar çabuk karışır, ber gün taranılan taraftan başka bir tarafa doğ ru taranacak olursa acırlar. Yağlı saç- lar üzerine konan şapkalar çabuk yağ lanır. Böyle olan saçlar sek sık yıkan. malı ve yikandıktan sonra sabun baki- yesi kalmamak için bir kaç defa böl su altında uğmadan bırakılmalıdır. Son dela saçlarınıza dökülecek suya bir ke »k sirke ilâve ederseniz çok fay dasını görürsünüz, Sc “a saçlarınızı a- kolonya ile uğmalltan da istifa- siniz, Kolonya saçların yağlarını eritmek için en iyi bir ilâçtır. Eğer saç larmız: her gün yaltız beş dakika için temiz ve sert bir fırça ile fırçalarsaniz saçlarınız parlaklığını muhafaza eder, Kuru saça gelince: Bunlar çabuk ki. nlırlar, Tararken saç telleri tarak diş“ leri arasında gıcırdar, böyle olan saç- ları yağlamak zaruridir. Saçlar bir çok yağlarla yağlanabilir. Tatlı badem ya- ğının en iyi saç yağ: olduğunu söyliyen ler vardır. Fakat zeytinyağı pak âlâ o. nun yerini tutabilir, Saçları yağlamak denince. kadınlarımız zahmetli ve zor bir iş imiş gibi bundan çok ürküyorlar. Fakat bu basit ve kolay bir iştir, Avu- cunuzun içerisine bir kahve kaşığı yağ döker ve elinizle saçlarınızı iyice uğuş turursunuz. Bu iş tabii gece yapılır. Cece yastık örtün - yağlanmama #4 için de başmızı bir havlu ile sarmağı unutmayınız, Bu havluyu sarmadan ev- vel biraz ateş üzerinde ısıtmak daha İ. yi netice verir, fakat, mutlaka şart de- ğildir. Eğer saçlarınız çok kuru ise er- tesi sabah başmızı yıkamağa ibüyaç yoktur, Fakat, bu kuruluk orta derece- de ise ertesi giin saçları sabunsuz Su ile yıkamak faydalıdır, Yağsız saçlara bri yantin sürmekte faydalıdır. Bu tavsi- yeler daimi değildir. Bir ay muntazam olarak devam ederseniz altı ay belki de daha farla tesirini görürsünlüz. "Umumiyetle saçlarmızın güzelliğini muhafaza etmesini istiyorsanız şu tav siyeleri de unutmayız: 1 — Ev işlerini yaparken saçlarınızı daima kalın bir yemeni yahud kalın bir bezle şarımız, 2 — Saçlarmızı fırçalamadan evvel firçayı temiz bir beze sürmeği ihmal et meyiniz, 3 — Şapkanızın kenarlarmı sık sık te mizleyiniz. 4 — Saçlarınızı bir yerde yâaptırıyor- sanız basit ve kolay modelleri seçiniz. 18 EYLÜL — 1948 Trakyada gülcülül Köker ihya ediliyor Edirne, (Hususi) — Trakyada gülcülü k yeniden ihya edilmiş ye Bu bi ta elden geldiği kadar çalışılmaktadır. Lüleburgazm Kırkağaç köyünde ve diğer altı köyde toplanan Kızanlk güle büyür gül bahçeleri tesis etmişlerdir, Bu köylerde mükemmel ustalar bulunmak Böylece gülyağı istihsalâtımız çok artmış bulunmaktadır. Edirnede bu sene çıkarılan gül yağları pek beğenilmiş ve ziraat ve iktıset ” letleri tarafından takdir ve teşvik edilmiş ti, Bu suretle Trakyanm en eski bir W son yıllarda yeniden canlandırılmış oluyor. Gülelilük çok yakmda Trakyada inkişafı gösterecektir. Şarap yerine . boyalı su! Mersinde bir barda tutulan bu boyalı sular tahlil için şehri- mize gönderildi Mersin, (Hususi) — Evvelki gece sa- at 24 de Mersin Çukurova barında bir cürmümeşhud yapılınıştır. Barda şarap diye konsomasyonlarda boyalı bir su sa- tıldığı hakkında yapılan İhbar üzerine şehrimize gelen inhisarlar müfettişi Emin Biçer gece cürmümeşhud için bara git miş ve bir masaya ayni şekilde terkibi meçhul renkli bir su şarap diye verilip bardağa boşaltılırken yakalanmıştır. Bunun üzerine barda bir araştırma ya, pılmış, içersinde ne olduğu inhisar me- murlarınea da bilinmiyen mayiler dolu bazi şişeler daha bulunmuş ve rabıta memurlarmın ve oradaki müşterilerin im 2a81 alınmak suretile bir zabıt yapıl - mıştır. Terkibi meçhul mayiler tahlili edilmek Üzere İstanbula gönderilmiştir. Amasra' İsatmış gemil: çıkarılıyor Amasra ,(Hususi) — Amasru 159 rm temizlenmesine başlanmıştır. Limanm sığlaşmasına sebeb olan p vapırlarm çıkarılması işi eksiltm0ğ” karılmız, fakat talih | çıkmadığındö” işin Deniz Ticaret müdürlüğü yapılması kararlaştırılmış ve & tetkikat yapılmıştı, Geçen hafta, Ilman mütehnesst iâl Tufanın nezareti altımda on Öl şilik bir dalgıç ve işçi grupu gelerek, önce mendirek önünde 16 batmış bulunan Şahin vapurun? başlamışlardır. Umumi harb $ batmış olan bu vapur parçalanızak “ tiyle kismen çıkarılmıştır. Bundaf * ra Rize vapuruna başlanacaktır. BÜ ameliyat 121 gün içinde bitirieiğ caktır. Bartın ga'etesi onbeş yaşında Bartında çıkan (Bartın) gazotosi on beş yaşına girmiştir, Refikimizi kutlular, Hasta Odasını" e ala daha mütekimi! bir şekilde ve gündelik Sari pastal olarak uzun seneler memlekete hayırlı hema si Bizmetlerde bulunabilmesini dileriz. vi iri terini, a mobiiyani altar in >. 1938 Pr sı res 0 i Resimli Hafta ? stan Dün çıktı Solun ropları öl! siri mayiler arasında en müessiri buluna” eb 45 senedenberi ber yerde ve bil mi bastahanelerde kullanılan .1YS OL, dezenfekte ediniz Taklıtle- rine dikkat ve katulannın sarı- Kırmızı orijinal amba- tajında israr ediniz. SEHULKUA MAYA 4.0. He 36 Sayfa 5 Kuruş ITALYANCAİ Derslerine başlıyor İZ -—....... Muhakkak eme BE Mümessili 5. JAKO Mahdumu * Afyon Nafıa Müdürlüğünden ? Kapalı sarf usulle eksiltmeye Okonulduğu evvelce ilin edilen a sinde yapılacak 40041 lira 33 kuruş keşif bedelli ilâve pavyonu v€ tadilâtı ikinci kısım inşaatına istekli çıkmadığından 23 - 8 - 938 tarihinde baren bir ay içinde pazarlıkla verilecektir. Pazarlık için her gün nefra iz Ründe teşekkül edecek komisyona müracaat olunmalıdır. Eksiltme şartnamesi | buna müteferri diğer evrak i den alınabilir. Muvakkat teminat 3003 lira 10 kuruştur. İsteklilerin nat& kâletinden 938 seneşi için alınmış 20.000 liralık müteahhitlik vesikası vr ia odası kayıt vesikası göstermeleri lâzım geldiği ilân olunur s798 Teknik Okulu Müdürlüğünde! Mühendis ve Fen memur kısımlarının inşaat “Yol, demiryol, su işleri, beri leri,, makine şubelerine talebe kaydına 1 Eylül 938 de başlanarak 70 E akşamı nihayet verilecektir. Kaydolunmak istiyenlerin bu müddet zarf ve cumartesinden maada hergün saat 9 dın 12 ye kadar Yıldızdaki Okul racaatları . Kayıt ve kabul şartları okuldan almabilir. Veya talep üzerine ar kam izi İİ, gep ği St Krema rağ NN P.T.T. Levazım Müdürlüğünden: 1 — İdare ihtiyacı için satn alınacak 30 tane mahruti çadır apk meye konmuştur. 2 — Muhammen bedel (2300) lira muvakkat teminât (172,5) Jiraöi” 3 — Eksiltme 30 - 9 - 938 tarihine müsadif cuma günü saat İ5 & yapi da P. T. T, Umumi Müdürlüğü binasmdaki Satmalma Komisyonunds e pie” — İsteklilerin muvakkat teminat makbuzu İle kanunt vesaiki eliz gün ve saatte Satmalma Komisyonuna müracaatları. 5 — Şartnameler, Antara P. T. T. Lövazım ve İstanbulda Beyoğlund? 'T. T. Levazım Ayniyat şubesi Müdürlüklerinden parasız verilir. di x5670) (6401)