18 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

18 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

Dokuzuncu Balkan oyunları Bizim yine derece alamadığımız dünkü karşılaşmalarda Yunanlılar Yugoslavlara yetiştiler Belgrad, 17 (A. A.) — Anadolu hususi muhabiri bildiriyor; Balkan oyunlarınm İkinci , Sİ günkü müsabakalarma bugün devam Sahada, iştirak eden milletlerin | Matitleri, birçok mtimtaz zevat ve on bin kine seyirci vardı. teknik neticeler şunlardır: 20 metre seçme (Birinci seri) A inci Yugoslav, 22.4 2 inci Yunan $ Üncü Romen en Gören girdi, elimine oldu. 200 metre seçme (kinci seri) 7 inci Romen 23. 2 inci Yunan üncü Türk (İrfan) 233 metre manialı seçme (birinci seri) 2 ihci Yunan 57.2 2 inci Yugoslav 3 üncü Romen Faik girdi, elimine oldu. 406 metro manlalı seçme (İkinel seri) 1 inci Yugoslav 2inci Yunan 3 üncü Arnavut © Bizden Cemal girdi, elimina oldu. 400 metre manlahı final 1 İnci Mandikes (Yunan) 56 2 inci Pletersek (Yugoslav) 373 8 Uncü Harlih (Yugoslav) 573 | sisn- | 200 metre final: 1 inci Kiing (Yugoslav) 2 İnci Andreadis (Yunan) 226 3 üncü Lmbrakis (Yunan) 22,6 atma: © linet Silâs (Yunan) 49,80 2 inci Kicut (Yugoslav) 46.18 İ | Yeni Yugoslav rekoru. ii B üncü Fiotos (Yunan) 45,52 2 atlama: Vİ inci Lağnbrakis (Yunan) 6.94 0 Sinci Eieftriadis (Yunan) 681 | İtmeli Stocesko (Romen) 6.81 i kimse girmedi, metre: A inci Kreva (Yugoslav) 15.30X9 inci Nikaz (Yunan) 15.49 üncü Kristen (Romen) 16. $ üncü Artan (Türk) 1621/4 li 3 müsabaka Yugoslav - Yunan çe - a 68i halinde devam etmiş ve sonra ç aa kuvvetli bir atağı ile kazanil, MM, şi © Galatasaray bi Mürakabe heyeti toplanamadı | 4 “aatasaray klübü yüksek murakabe Rütay dün öğleden sonra yapacağı toplantısı, ekseriyet olmaması yü- tay Yapılmamış ve gelecek cumartesi Sant on beşe talik edilmiştir. mk yünler Ki Salatasaray klubünün Yeni antrenörü geldi y klübü tarafından angaje m Viyanal futbol antrenörü Taud- yila şehrimize gelmiştir. Sdl sekiz sene evvelsino kadar VE ak Astrla klübü ile Avusturya mili müdafi oynıyan Tandler son rin Fransanın Olempik Marsey antrene etmekteydi. 225 E. e — Kaleci Avni evlendi iniş mill futbol takımım ve Gale. Mini eski kalecisi Avni ile Bayan işi, » düğünleri dün gece Park Otel da yapılmıştır. ma en sporcuyla eşine saadetler te. Sderiz, — ., Mili oyunlar BeYoğtu Hialkoviaden: BAY evimizde “MM oyunlar, mevzuu Pong ehemmiyetle çalışılacaktır. He. Ve istiitadı olan kadın ve erkek va» ln acele evimize müracaat rica ederis. Çekiç atma: 1 inci Gohiç (Yugoslar) 47.10 2 inci Hiro (Romen) 44.57 3 üncü Hetropulos (Yunan) 4257 Balkan bayrak 100 x 200 x 400 x 800: 1 inci Yugoslav ekipi (Yeni Yugoslav rekoru) 3.25/2 Z inci Yunan ekipi 3.25/3 3 üncü Romen ekipi 3.28/3 4 Üneli Türk ekipi 3.29/3 Bizim ekip Galib, Gören, Fikret, ve İr. fandan mürekkepti, Bugünkü müsabakalar bir Yugoslav . Yunan çekişmesi halinde devam etti, Ya rmki alınacak başa geçmek ihtimalleri yardır. İkinci günkü puvan vaziyeti şöyledir: Yugoslavya 77.5, Yunanistan 63, Roman- derecelerle Yunanlıların ya 38, Türkiye 11.5, Arnavutluk Z. Atletlerimiz şerefine ziyafet Belgrad, 17 (A, A.) — Belgrad sefa- rotimiz dün saat 17 de atletlerimiz gere- fine bir çay ziyafeti vermiştir. Atletleri- mizi bizzat Sefirimiz Haydar Akkay, müsteşar Şefkati İstinyeli ve sefaretha- ne erkân: karşılamıştır. Sefir Akkay bü- tün atletlerimizle ayrı ayrı görüşmüg ve kendilerine iltifat etmiştir, Bugün yapılacak müsabakalar Saat 14 Marston yarışı başlangıcı, 15,15 110 metre mnialı seçme, 15,20 #i- rıkla yüksek atlama, 15,25 Yunan diski, 15,40 400 metre (seçme), 1805 1500 metre, 16,20 üç adım, 16,30 110 manlalı (final), 16.40 cirid atma, 18,45 400 (fi- nal), 1743 4x400 bayrak yarışı, Güreş birinciliği Dün Ankarada başlanan müsabakalara bugün de devam edilecek Güreş federasyonu tarafından Greko »- romen Türkiye birincilikleri için tertib edilen müsabakalar dün Ankaranm 19 Mayıs stadyomunda başlamıştır. Oldukça | kalabalık bulunan seyirciler arasında ad. liye vekili Şükrü Saracoğlu, ve inhisar « lar vekili Ali Rana Tarhan da bulunuyor- du Bugün de devam edecek olan bu gü- ' in dünkü neticelerini aşağıda ve . ti, ouz; Ağır siklet Osman Doğan, (Ankara) Şerif Unal (Bursâ) Osman Doğan rahatsızlığından dolayı mindere çıkmamıştır, Bursalı Şerif Ünal bükmen galip ilân edilmiştir. Murat Mert (Kastamonu) Ahmet Yılmaz (İstanbul) İlk dakikalarda her iki güreşçi de biri. birini deniyorlardı, yavaş yavaş Murat Mert bâkimiyeti ele aldı ve altiner daki- kada Ahmedi tup vaziyetine getirdiyse de yenemedi. İlk on dakikayı Murat ga- lip bitirdi. İki güreşçi de tuş yapamadı. Neticede Murad Mert çok güzel bir gü. | röşten sonra Ahmedi sayı hesabıyla mağ- lüb etil. 87 Kilo Riza Çökmez (Ankara) Mehmet All Demirkaya (Kastamonu) Güzel bir kafakol kapan Demirkaya, 12 saniyede Riza Çökmeze tuşla galib geldi. Mehmet Ali Tokay, (İzmir) Dursun Yılmaz (İstanbal) Dursun Yılmaz iyi bir güreşten sonra rakibi Tokuya 2 dakika 58 saniyede tuş. la galip geldi. 79 Kilo Adil Yener, (Ankara) Selman Boğuşkan (Bursa) Güreş uzun sürmedi, Adil Yener 3 da- kika 12 saniyede rakibi Selman Boğuşka- nı tuşla yendi, İsmali (İzmir) Bazik Özdemir (İstanbul) İlk anlarda iki takib biribirini denedi. İer, fakat Özdemir yakaladığı bir fırsatı kaçırmadı ve 6 dakika 54 saniyede İs - maili tuşla yendi, 72 Kilo Celâl Atik (Ankara) Süleyman (Ankara) Mükemmel bir güreşçi olan Celâl Atik, reklkini 6 dakika 52 saniyede tuşla yen- di. ” Doğan Erdinç (İzmir) Faik Ülken (İstanbul) Minder hakemi Pellinen, İkl güreşçi biribirini zorluyorlarsa da güreş daima ayakta devam ediyor, İlk on dakika bera, bere bitti. Üçer dakika çalışma da bir netice vermedi, ayakta güreşirlerken Faik rakibine tatbik ettiği güzel bir 0- yunla 19 dakika 32 saniyede tuşla galip geldi, Beslen Kışmbay (Bursa) Wadi (Kastamonu) Beslen çok genç olmasa rağmen hi. kim güreşiyor, nitekim 4 dakika 327 sa- niyede Hamdiyi tuşla yendi. 66 Kilo Nureddin (Kastamonu) Ihsan (Ankara) | Minder hakemi Pellinen, İki güreşçi de ! çok sert güreşiyorlar, İlk on dakika be- rabere bitti. Üçer dakikalık altta ve üst- te güreşme de bir notice vermedi, Nureğ, din ittifakla sayı hesabiyle galip ilân e- dildi, Sadık Soğancı (Ankara) İzzet Kılıç (İstanbul) Birinci dakikadan itibaren Sadık, altı. ns aldığı rakibine güzel oyunlar tatbik ederek birkaç defa tüş vaziyaline gelir di, fakat tuş yapmağa muvaffak olama- dr. Sadık İzzete sayı hesabiyle galip geldi. Şerif (Bursa) Ferkdun (İzmir) Tk güreşçinin de kuvveti misavi gibi görünüyorsa da Feridun ittifakla sayı besabiyle galip ilân edildi. 6l Kilo Tevfik (Kastamonu) Mehmet (İstanbul) Tevfiğe nazaran daha kuvvetli olan Mehmed, 4 dakika 41 saniyede tuşla gö Vip çeldi, Niyazi Yıldır (Bursa) Abdullah Elâzöz (Bursa) Minder hakemi Nuri, Abdullah Niyazi, ye T dakika 38 saniyede tuşla galip geldi. Mustafa Beton (Anakra) © © AN Berrak (İzmir) Mustafa Beton, fevkalâde bir güreş ya- parak Aliyi 1 dakika 10 saniyede tuşla yendi. 56 Kile Hüseyin Yalçınkaya (Kastamonu) Niyazi Birinci (Ankara) Hakem Pellinen, İki güreşçinin de kuy veti müsavi gibi görünüyorsa da ufak bir farkla hakem heyeti Hüseyini sayı hosa- biyle galip ilân etti, Server Can (Bursu) Şefik Kandemir (İzmir) Baştan Sona kadar güzel güreşen Ser- ver Can rakihine sayı hesabiyle galip geldi. Güreşlere bügün sabah saat 10 da de- vam edilecektir. ————— Beyoğlu Halkevinde Spor İnsliyeti Beyoğlu Halkevinden; 1 — Mevsim dolayısile tatil edilmiş olan kapalı salon spor faaliyetine 1 teş riniewvel 1938 tarihinde başlanacaltır. 2 — Faaliyet programı tanzim edil. ' mek Üzere bulunduğundan, faaliyete iş. tirak emek istiyen spor şubemizde ka» yıdıı kız ve erkek üyelerin, salonumuz- da çalışmak isteyen mektep, klüb vessir teşekküllerin nihayet 20 eykil 1938 ta- rihine kadar müreiçaat ederek program, da yer almaları rica ederiz. İn ŞAKA l - Allah aşkına söyleyin; arabayı sen mi kullanıyorsun, annen mi, yoksa ben mi? Sigorta — Kotanızın, bayat sigortası akdet - mesini müteakip iki ay içinde ölmesi güpheli görülmüyor mu? — Bunda şüpheli görülecek ne var? On bin liraya sigorta olmuştu. Aylık prim tabii çok fazlaydı, Bu parayı kazanabil- mek için kendini öldüresiye çalıştı! * — Ben ancak idea'tmdeki erkeğe tesa, düf edersem evleneceğim? — İdezlin nasıl? — Zengin erkekler? HARP KONSERİNDEN SONRA — Kenserimden bir şey anlamıyacak- ları ben zaten tahmin etmişim! Yangın Senelerdir görmediği arkadaşiyle kar- gılaştığı zaman onu mütlüş kederli gö. rerek sordu: — Hayrola? Nen var? İ — Sörma. Başıma bir felâket geldi: | dün gece fabrikamda yanzm çıkarak yan dı, — Vah valı! ne fabrikasıydı? — Yangın söndürücü ölet imni eder- | dim. 7 k. Aç adam Günlerdir açtı, kırk Sekiz saat evrel yediği bir tek simidin vücuduna verdiği kuvvet de kesilince gözleri karardı ve sokak ortasına yıkılıverdi. Etrafı derhal merakhlarla halkalandı. | Her kafadan bir ses çıktı. Bu arada bir polis yetişerek halkı dağıtmağa çalıştı: — Çekilin! bayılmış olacak, biraz ba- va alam. Adamcağız bu sırada gözlerini açmış- tı. Polisin sözlerini işiterek mırıldandı: — İstemem, Üç gündenberi zaten ha vadan başka bir şey aldığım yok! — Kardeşim oldu diye tabii sevindim anneciğim. Kediyle oynamaktan artik bakmıştım *. Ho'lvutta Sinema yıldızı bir #ünrede karşılaştığı bir adama dikkatle baktı, Sonra: — Pardon, dedi, sizi taniyorum gali ba. Çöhreniz bana yabancı gelmedi. Mubatabı cevab verdi: — Herhalde yabancı gelmesem gerek; — Yarm evleneceğimi bana hatırini- mayı unutmayınız. Ucuz kurtuimuşlar! İki hırsız, tenha yolda hir adama bi- İ cum ettiler. Taarruza üğrıyon adam da hırsızlar gibi silâhsızdı, fakat kendisini öyle-şiddetle müdafaa etti ki, hırsızlar bir aralık bu işe teşebbüs ettiklerine pişman bile oldular. Nihayet zavallı, yediği yumruklarn tesiriyle kuvvetten düştü ve bir çelme ile yere yuvarlandı. Ceblerini araştırdı . lar, beş kuruştan başka hiçbir gey yoktu. Hırsızlardan biri söylendi: — İyi ki ancak bu kadar parası varmış, Şükredelim! — Neden? — Cebinde yirmi beş kuruşu olsaydı muhakkak bizi öldürürdü. Hakkınız var Bayan hizmetçiyi azariadi: — Bir daha benim elbisemi giymiye « ceksin, Utanmıyor musun? Hizmetçi kız pişman ve mahcup cevab verdi: — Hakkımız var bayancığım. Zaten ni- şanlım da söyledi, bir daha o kılıkta s0- kağa çıkarsam benimle nizanmı bozaeaik. LÜZUMSUZ SUAL, — Ne dilşünliyorsum?