20 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

20 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

YATILI Okull Bski Şemsülmekâtip Ana — ilik — Orla İstanbulun en eski ve ciddi özel : Yuva - İlk - Orta kısımlara hergün yatılı, yatısız kız ve erkek talebe yazılır. Leyli için çok shhf bir binadır. £5: İlik kısım dördüncü ve beşinci sınıflarda Fransızca, Orta kısımda Fransızca, İngilizce, Almanca dersleri vardır. Beşiktaş: Yıldız « Tel: 42282 okuludur. Eski Feyziati yatılı Boğaziç i Liseleri vatısız Ana sınıfı ile ilk kısım en yeni ve modern tesisat ile Bebekte eski Fransız Sen Jozef mektebi binasmda, orta ve lise sınıfları Arnavutköyünde tramvay caddesinde Çifte Saraylarda kız ve erkekler için myrr dairelerde. Her gün #aat 10 dan 17 ye kadar yeni talebe kaydı için Çifte Saraylarda mektep idaresine müracaat edilebilir. tarifname gönderilir, 36.210 Telefon. Gayrimübadiller Istanbul Defterdarlığından : 1 — 3523 No, li knunun birinci maddesi mucibince istihkak bakiyesine | mukabil hazine tahvili alacak olanlar mahallin en büyük malmemurlarına, 7 — Ellerindeki bono mukabilinde tahvil alacak, olanların mahallerin en büyük malmemurlarına müracaat etmeleri lâzımdır. 3 — Hak sahipleri tarafından doldurulmak üzere vekâletce malmemurla- rna beyannameler gönderilmiştir. Bu beyannâmeler hak sahiplerile bono hâ- milleri tarafından doldurularak müracaat vesilesı mukabilinde malmemurlu una veya tasfiye bürosuna verilecektir. 4 —Kanun, 15-7-938 tarihinde neşredilmiştir. Bu tarihten itibaren bir se ne zarfında müracaat etmiyenlerin hakları sakıt olacaktır. (Bono hamilleri beyannamelerini Defterdarlığa, istihkak mazbatası sa hipleri Bahtiyar hanımda tasfiye bürosuna vereceklerdir. İlân olunur. (6423) a url ia ve Rİ AĞA ll İYİ 24 saatten fazla devam edecek nakliyattâ tam vagon hamulesine tabi hay” van vagonlar; mal sahiplerinin talebi üzerine Yerköy istasyonunda hayvanla- rın dinlendirilmesi için katarlardan kesilebilir. Mola şartları için istasyonlara müracaat edilmelidir. (3783) (6617) ... Muhammen bedeli 3750 lira olan 30000 adet (galvanize) rakamlı işaret — | çivisi 6.10.0938 perşembe günü saat 1030 da Haydarpaşada gar binası içinde" ki satınalma komisyonu tarafından açık eksiltme ile satın alıncaktır. Bu işe girmek İstiyenlerin knunun tayin ettiği vesaik ve 281 lira 25 kuruş luk muvakkat teminatlarile birlikte eksiltme günü saatine kadar komisyona müracaatları lâzımdır. Bu işe ait şartnameler Haydarpaşada gar binasındaki komisyon tarafın- dan parasız olarak dağıtılmkıtdır. (6621) 272 Valuva gibi inanırdınız. Fakat her iki. miz için de nazik bu zamânda hileye ne lüzum var? Şimdi artık kim oldu - ğgumu ve ne İstediğimi öğrendiniz, Margarit, hayli zamandanberi - düşe- ceğiniz çukuru kazıyordum. Hatırlıyor müsünüz, Nel kulesini sizin için Oben hazırlamıştım. Strajildoyu ben size bul. muştum. Böylece sizi uçurumun kena- rına sürükledim. Eğer istersem (kral her şeyi öğrenir. Şimdison sözlerimi dinleyiniz ; Oğlumun hayatta olduğunu haber aldığım gündenberi uzun za- mandır hazırladığım intikam arzusu zihnimden silinmek üzeredir. Eğer oğ. lumu ve sevdiği kızı kurtarırsanız ben de sizi kurtarırım, Kraliçe düşünceye daldı. Başını Yere eğmiş, gözlerini hançerin kırık parçasına dikmişti. Nihayet: — Ya, dedi, demek bana intikam İle aftan, Büridanen “kurtulması İle kendimin mahvinden birini seçmemi teklif ediyorsun. — Evet madam, ya sulhü veya harbi kabul etmelisiniz. Eğer barbi kabul e- derseniz (o kendiniz mahvolacaksınız. Buna inanınız. — Pekâlâ, ben harbi tercih ediyo Tum. Kraliçelik şerefim ve şanım mah. volsa, ezilsem, ölsem bile gene bu hali onların saadetini görmeğe tercih edi- Yorum, Bu harbin ilk kurbanı kızımla Sğlun olacak.. Mabel ,hiç bir şey söylemeden dön- dü. Merdivenden inerek kuleden çık tı. Bu srarda söğüt ağacının kovuğun- dan bir adam ilerliyerek Mabele sor . du?, — Vakit geldi mi, başlıyayım mı?.. — Evet Ruller.. Vakit geldi, Git be- Mi İnnosan mezarlığındaki evde bekle, Eğer öğleye kadar gelmezsem, söyle- diğim kâğıtları krala götürürsün . Bunları söyledikten sonra Mabel a. İelâcele yürüyüp gitti. Vilhelm Ruller- ELAN HARFR — Ae tra m amm EÇ ar Güneşi YATISIZ Bir şişe | ASABİ BURİDAN | de bir kaç saniye olduğu yerde dur - duktan sonra yürümeğe başladı. La Ruller bir kaç adım atar atmaz, diğer bir söğüt ağacının gölgesinden bira. dam sıçradı, Bir hançer namlusu havada parladı. Bir kol kalktı ve sür'atle ini. Ruller, boğuk bir inilti ile yere yur varlandı. Meçhul herif bir an kadar buna bak- tı. Sonra bacaklarından tutup nehrin kanarına sürükledi, Orada yarak Rul . ler bir hırıltı çıkardı. Bunun üzerine katil hançerini tekrar onun göğsüne sapladı. Bu sırada kraliçe Margarit te Nel kulesinin kapısından çıkıyordu. Bu meçhul katili görünce seslendi: — Strajildo!, Haydut kraliçenin yanına sokuldu, Oldürdüğü adamı gösterdi. Margarit hiç bir hayret eseri göstermeden sor” du: — Niçin? — Çünkü sadık nedimenizin buna söylediği bir kaç lâ'rırdıyı işittim. Ma- dam, nedimenizin müthiş bir yılan ol. duğunu biliyor musunuz? Bu adam şi zi sırabilecek bir dişti; ben onu çikar- dım! Margarit düşünceli bir halde cesedin yanına sokuldu, Bunun zindana attır . dığı İsviçreli asker olduğunu tanıyın- va korkudan titredi. Sonra, Strajildo ile beraber sandala bindiler. Kraliçe ; — Strajildo, dedi, beni saraya götür. Şimdi Filip dö Nelin zındanında neler gördüğünü bana anlat, teri LUVR SARAYININ ZINDANLARI Filip dö Nel zındana atıldıktan bir kaç saat sonra bir bayal gördü, Evvelâ şiddetli bir hararetin verdiği baygınlık arasında bir çok insan hayalleri gözle- iyi BAŞ DÖNMESİ BAYGINLIK ÇARPINTI UYKUSUZLUK ve SINIiRDEN Veri gelen bütün RAHATSIZLIKLARI EDER İsteyenlere e ei ez a “EVİNİZDE değil CEBİNİZDE bile Romatizma Lumbago Siyatik ve Soğuk âalgınlıklarını iyi eder Istanbul”Belediyesi İlânları Beyoğlu tapu sicil muhafızlığından:; gayri menkulün idarei hususiye namına tescili istenilmiş ise de tapuda kaydı ok madığından tasarrufu hakkında tahkikat yapılmak üzere 30-9. 933 günü saat 15.30 da mahalline memur gönderileceğinden gayri menkulün tasarruf iddia * sında bulunanların on gün zarfında ellerindeki vesaik İle Sultanahmet tapu da- iresindeki (o Beyoğlu tapu sicil muhafızlığına yahut keşif günü mahallinde bulu. Sütlücede Hamam sokağında 18 sayılı nacak memura müracaatlar; ilân olunur, (B.) (6595) Deniz Levazım Satınalma ilânları Komisyonu Bir eczacı aranıyor | Göleükte bulunan deniz fabrikalarında istihdam edilmek üzere S4 lira üc retle bir eczacıya ihtiyaç vardır, İsteklilerin 25—9—988 tarihine kadar Kasımpaşada bulunan komisyonus uza her gün müracaatları, (6381) NERVİN İ” Mektep kitaplarınızı ap BTURİDAN Mabel, dehşet veren bir sükünetle: — Ben de öyle zannediyorum!.. de di. . Kraliçe titredi. Canımı kaybetmek tehlikesi bütün korkunçluğiyle görün düğü bu sırada bile bütün kuvvetini topladı, korkusuna galebe çalarak: — Pekâlâ, dedi. Ben de şimdi Luvra gidiyorum, Orada daha iyi nefsimi mü- dalaa cdebileçek miyim? Yoksa hapı yuacak mıyım, anlayacağım. Mabel, bir işaretle kraliçeyi durdur- du: — Demin istediğim şeyi yapacağınızı vaad etmiştiniz.. Margarit asabi bir kahkaha salıver di; N — Deminden Fransa kraliçesi idim, Mabel, her şeyi vaad edebilirdim. Fa- kat bu anda Filip eğer ber şeyi söyle mişse ben bir eşeğin üstüne çırılçıplak bağlanarak sokaklarda gezdirilecek, 2- halinin yuhaları arasında cellâd-tarafın. dan kırbaçla dövülecek bir fahişeden başka bir şey değilim. Mabel, Margâritin elinden tuttu: — Eğer, dedi, ben arzu edersem siz ilelebed azametli Pransa kraliçesi ve kral onuncu Lüinin zevcesi kalacaksı - nız. Filip de yalancı ve müfteri ceza- $ına uğrayacaktır. Maragrit heyecanla; — Demek bunu da yapmağa tmuk- tedirsin öyle mi? Mabelin renksiz dudaklarında hazin bir tebessiim belirdi: — Sizi, dedi, kurtarmak için yaptı. ğım bangi vaad tahakkuk etmemiştir. Yahut kusurlu olmuştur. Siz müsterih olunuz ve istirahâmımı dinleyiniz. Margarit hayret etti, Şimdiye kadar Mabeli hiç bir zaman istirham eder va" ziyette görmemişti. Bir an, bu kadının milthiş bir sırrr olabileceğini düşün dü — Söyle, dedi, her ne istersen iste... Yapacağımı şimdiden vaad ediyorum. VAKIT YURDU Kitapevinden tedarik edebilirsiniz — Mabel elini karanlıklar içinde bulu - nan Haşarat Yatağına doğru uzatarak: — Kraliçem, dedi, burası şafakla be raber yanıp kül olacak. Sizi sarayda bu- lamayınca, bu manzarayı seyretmek için Büridanla Mirtiyin öldüğünü u. zaktan görmek için Nel kulesini intihap ettiğinizi anladım. Haşarat Yatağına girmek için üç gece dolaştım, Eğer vak tim olsaydı yeraltından yol kazar, ora ya giderdim. Mabel bu sözleri ağlar gibi söylüyor du. Kraliçe gittikçe şüphelenmeğe baş. lamıştı. Büridanda Mabel arasında es- rarengiz bir rabıta olabileceğini dü. şünüyordu. Mabel birdenbire kraliçenin iki elini tuttu Yüzünü yüzüne yaklaştırdı. Me. tin bir sesle: — Siz de Büridanı seviyorsunuz? dedi., Margarit titredi; — Onu seviyorum. Bunu sen de bi. Yirsin. Yalnız bilmediğin bir nokta var. O da onun öleceğini düşündükçe ölüm ıstırabı çektiğimdir. Bu gece anlıyo - rum ki, eğer o ölürse kendimi öldüre « cek kadar Büridanı seviyormuşüm, Mabel, bu sözleri memnun olarak dinlemişti — Ya, Büridanı kurtarmak için bir çare varsa) dedi, Kraliçe, Mabelin elinden kurtuldu. Biraz geri çekildi. Kısık ve kıskanç. lıkla titriyen bir sesle: — Eğer, dedi, büsem ki bu gece Bü- ridanı kurtarmağa muktedir bir adam mevcuttur; o adamı kendi elimle han- çerlerdim. Kıskançlık içinde yaşamak. tansa ölmek çok daha tercihe değer, Hem beni dinle: Kocam bütün rezalet- lerimi öğrense, beni assalar, sürükle - geler, linç etseler, kızımın rakibesi ol. duğumu, bütün her şeyi öğrenseler, bence ekmmiyti yoktur. Yalynız Mirti- yi Büridanım kucağında görmek be nim için bütün bunların hepsinden da.