26 Eylül 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

26 Eylül 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

Matbuat takımına ma, ei glap olan Silleyma niye mülekaitleri, müsabakada, foto Alinin ka çırdığı göl. Ve iki takım maçtan ev vel, Süleymaniyenin 28 inci yıldönümü dün kutlulaindı Bu münasebetle siyah beyazlıların yeni stadlarında dün yapılan müsabakalarda Matbuat takımı Süleymaniye mütekaitlerini6-2mağlüp etti Galatasaray da Süleymaniyeliileri 3 - 1 yendi Memleketimizin en eski spor klüblerin- den biri olan Süleymaniye terbiyci bede- niye yurdu, İstanbul semtindeki bütün klübler gibi sahasızlık yüzünden büyük sıkıntılara martz kalmaktaydı. İşte, siyah beyaz klübün, kıymetli bir çalışma devresi nin yirmi gekizinci yıldönümünde hem kendi elemanlarma, bem de İstanbul semtinin gençlerine iyi bir faaliyet saha. m temin etmeye muvaffak olmuşlardır. Dün iki binden fazla bir seyirci kütle- #İ önünde küşat resmi yapılan Süleyma» idarecileri uzun sonra klübleri . Matbuat takım ve Süleymaniye kaplanları Aimanya Rumenleri 4 - 1 mağlüp elti Bükreş, 25 (A, A.) — Almanya milli takımıyla ikinci karşılaşmasını yapan Ro. manya milli takımı 4-1 mağlüb olmuştur. Bekiz oyuncusu Viyanslı olan Alman mili takımı, aldığı neticeyle mütenasib muvaffakıyetli bir oyun oynamıştır. Ro- wanyalılar, 40 msğlüb vaziyetteyken geref sayılarını yapmışlardır. Maçta 85 bin seyirci hazir bulunmuştur. niye stadı , ufaktefek bir iki noksanı ik- mal edilecek olursa, ki bundan eminiz - istanbul semtinin saha ihtiyacını kar- glamak hususunda mühim bir rol oyni- yacaktır. Bu büylk başarıdan dolayı baş. ta Orhan, Muhtar, Naşid, Arif, olmak &- zere bütün Süleymaniye idarecilerini teb- rik ederken, ağabeylerinin gayretiyle muntazam bir sahaya kavuşan siyah be- yazlı sporculardan muvaffakıyetli çalış. malar beklemekte olduğumuzu kaydede- riz. Klüpteki ziyafet Sahanın açılma töreninden evvel klü - bün yirmi sekizinci yıldönümü münase- betiyle Süleymaniyenin o Veznecilerdeki lokalinde gazetecilerle klüb müeasisleri, ne bir öğle yemeği verilmiştir. Bu mü- pasebetle Süleymaniye lokaline giden moeslekdag arkadaşlarımıza, gösterdikle. rİ büyük misafirperverlikten dolayı Sü- leymaniye idarecilerine hassatan teşek. kür ötmeyi vazife sayarız. Büleymaniyenin Veznecilerdeki loka- linde tertip olunan ziyafetten sonra ha. srlanan otobüslerle matbuat takımı ve mütekaltler doğruca Şehreminindeki sa- haya hareket ettiler, Tekalitleriş gaze- teciler maçını görmeğe gelen birçok me, raklılar örkenden sahayı doldurmuşlar. dr, Matbuat takımı oyuncuları, kapıyı çerçeveliyen halim arasından namağlüb bir timin elemanları olmanm verdiği haklı bir gururla geçerek stada dahil ol- dular. Ve derhal kendileri için hazırlanan hususi soyunma mahallini işgal ettiler. Halkın alâkası o kadar bariz ki etraftan yükselen fısıltılardan bunu hissetmemek İmkânsız, — Kaplanları gelmemiş... Hani 6 #ig- man oyuncu yok mu müdafi, oynuyordu. Meşhur İzzet Apak. İşte o. — A.. Sedadları da yok. Merkez mu- hacim eski Fenerli Sedad. Yüzme müsabakaları Dün Heybeliadada yapılan karşılaşmalar senenin en karışık yarışları oldu Beyoğlu Halkevi spor kolu tarafmdan tertib edilen senenin son yüzme müsaba- kaları, dün öğleden sonra Heybeliada plâjında yapıldı ve son yüzme müsaba- kalarında olduğu gibi bu defaki karşılaş- malar da büyük bir intizamsızlık içinde geçti Galatasaray, Rizapaşa namı altnda Beykoz, Beşiktaş ve Hilâl klübleriyle A. da yüzücülerinin girdiği bu müsabaka - larda alınan neticeler şunlardır; Büyükler 100 METRE 1 Mahmut (Galatasaray) 1,5 2 — Vodad (Rizapaşa) 19,4 3 — Rauf (Galatasaray) 1,101 200 METRE: 1 «— Halil (Galatasaray) 2,34 2 — Mahmut (Galatasaray) 2453 3 — Vedad (Rizapaga) 242 400 METRE; 1 — Halil (Galatasaray) 5,48 2 — İsmall (Rizapaşa) 3 — Turgut (Riznpaşa) 100 METRE SIRT ÜSTÜ; 1 — Şamil (Galatasaray) 1,29 2 İsmail (Rizapaşa) 1,33 3 — Ömer (Galatasaray) 200 KURBAĞALAMA: DF Devami 14 üncüde «— Ahmet Adem de topallıyor. Galiba Şimdi hücum sırası Süleymaniyeliler, " oynamıyacak, — Süleymaniyelilerin tali (varmış, Matbuat takımını böyle zayıf yakaladı- lar, — Süleymaniye de kuvvetli mi kuy. vetli, . İşte Arab Hüsnü, Orhanla konu- şuyor.. Hafız ağabey, Arif, Kemal, Hik- met hep soyunmuşlar.. Karagümrükten Necdeti de aldırmışlar, Gazetecilerin işi duman. * — Hakem bitaraf durursa Süleymani. ye mutlaka kazanır. — Ahmet İhsan gazetecidir ama öyle Dtimas falan yapmaz. Beykozda hakem © değil miydi? Bütün bu dedikodulara kat'i cevab verecek olan neticeyi tayin etmek Üze- re takımlar sast on beşte sahaya çıktı. lar. Süleymaniye mütekaltleri: Sabri , Hayri, Suad - Fikret, Hikmet, Kemal - Hafız Hayri, Orhan, Hüsnü, A- Hf, Burhan, Necdet, Naşld, Tarık da kale arkasmda yedek duruyorlar, Matbuat takımı oldukça değişik bir kadro ile oynuyor. Şimdiye kadar mu- haclm hattında görülen Osman Münir sağ müdafi... Osman Kavrak da hücum hat. tmdan merkez muavin mevkiine alm - mış. Hilcum hattimda Sedadm yerinde eski Galatasaraylı Erelimend Rifat oy . Büyor, Takımın şekli göğle: Foto Namık - ressam Erelimend, Os- man Münir « Salâhaddin, Osman Kav- rak, Hüseyin - Ömer Besim, Al, Erci . mend Rifat, Ulvi Ziya, Şazi Tezcan, Kaptanlar Ulvi ile Hikmet. Rüzgürr arkaya alan gazeteciler, der- hal hücuma geçtiler. Top Ulviden Aliye geçti, Arab Hümü arkadan yetişti ve Alinin sırtma zıpladı. İkisi de yuvarlanı- yolar, İlk favlü Süleymaniyeliler yapti- lar, Cezayı Ercümend çekti, topu hava- dan dışarı elti, mar nen e, e Matbuat takımımın merkez muhacimi Er cüment iki rakip m8“2'i arasından sıyrık mağa çalışırken de.. Hüsnü, Orhan, Arif müsellesi mat- bust müdafaasmı yarmağa gayret edi- yorlar... Fakat matbuat takımı müdafas- sı demir gibi. Salâhaddin, Osman Kav- rak haf hattmdan kuş uçurmuyorlar.. Arkada ressam Ercümendie Osman Mü. nir Kutnak da çok anlaşmışlar. Zaten kaleye güt çektirmemek lâzım. Yoksa, iş Namığa kalacak olursa vay gazetecilerin haline... Ortadan Besime kadar uzanan derin bir pasia matbuat muhacimleri Süley . maniye kalesine indiler. Ulvi yakaladığı topu kalenin üst sağ köşesinden İçeri soktu. Saha yerinden oynuyor, Gazete- diler Ulviyi öpüyorlar. Daha ilk dakikalarda galib vaziyete geçen matbuat takımı gittikçe açılarak hasmını siki bir tazyik çemberi içine al- dı. Ulvi az fasılalarla. biribirinden güzel Iki sayı daha yaparak gol adedini üçe çikarmağa muvaffak oldu. Üst üste yapılan bu goller Süleymani- yelileri adamakıllı korkutmuş olacak, Derhal oyuncu değiştirmeğe başladılar. Necdeti müdafaaya alıyorlar. Naşid de sağ açığa geçti. Bu değişiklik derhal te- sirini gösterdi. Şimdi oyunun sıklet mer« kezi matbuat nısıf sahasında. Üst üste iki korner tehlikesi atlatan gazeteciler takımı, Osman Kutnakla, ressam Ercü, mendin gayretli oyunu sayesinde golden kurtuldu. Devrenin son dakikasında Orhan'a A» rifin ortadan yaptıkları çok tehlikeli bir hücumu da Salâhaddinle Osman Mütir Kutnak kestiler, Besim mukabil hücum. larda bulunurken, hakemin düdüğü dev- renin nihayet bulduğunu Dân etti, İkinci devre Galib tekim kadrosunu hiç değiştirmi. yor. Süleymaniyeliler Muharremle Tarığı da sralarına alarak kadroların: birsz da- ba kuvvetlendirmişler. Rüzgâr da onlar. la beraber. Belki bir şeyler yapacaklar... Be” Devamı 14 üncüde Bu sene hiç majlüp olmıyan Mat buat takımı dünkü maçtan evvel Gayrı federeler arasında — “Dün Taksim stadında yapılan müsabakalarda Şişli Kurtuluşu 5-3, Ga- Tatasporda Barkohbayı 4-0 mağlup ettiler Dün, Taksim stadında, federe olmiyan klübler arasında lik şeklinde tanzim 6. dilen maçlara başlanacaktı. Sonradan Pe- rahıların da bu karşılaşmalara İştirake karar vermeleri Üzerine dün yapılan maşlar hususi mahiyette Icra edilmiştir. Şişli « Kurtuluş «B» Günün ilk karşılaşması olan bu maç, mütevazin bir şökilde cereyan etmiştir. Temiz bir oyun çıkaran ber iki takım ilk devrede birer gol yapmışlar ve ikinci devrede Şişli bir gol daha atarak, maçı 241 galib bitirmiştir. Galataspor - Barkohba «B» Yeni kurulmuş olan Barkohba klübü- nün B takımı diğer haftalara nispetle iyi bir oyun oynamış ve rakibine 1-0 yenil- miştir. ” Şişli « Kurtuluş Sahadaki seyircilerin büyük bir ks . rami toplamış olan oyuna takımlar gu kadrol ile çıktı, Kurtuluş: Azad - Garo, Serlds » Bodo, ! Şişli: Armenak, - Martayan, Vlastar « di , Hagop, Nubar, Haçik - Hraç, Arşa- vil, Suldur, Jirayr, Diran. Der Detamı 14 üncüde LAtfi, Naci . Aspet. Varoyan, Mehmet, Sabık fulbol ajanı Abdıllak Sileymaniye Cevad, Fikret. sahaşım açıyor