5 Ekim 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

5 Ekim 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

HABER — Aksam postan eği İstanbul 4, üncü icra Memurluğun. i de Belediyenin daveti Istanbulun kurtuluş yıldönümü kutluluma merasimine iştirak edeceji olan alay Birincileğrinin 6 mer (günü saat 10 da Sultanahmet meydanın? da toplanacak, saat 10.30 da hareket ederek Taksim meydanına gidecek tir, Bu törende bulunmak üzere İstanbulda bulunan saylavlar, şehir mı üyeleri, sücl generaller ve üstbaylar, adliye ve mülkiye rüesası, bel arkân:, matbuat milmessilleri, parti, vilâyet idare keyeti zaları, Siyasal Da başkanları, hayır ve meslek cemiyetleri başkanları, bankalar, di leri ve imtiyazlı girketler, ticaret odası heyetleri ve Esnaf cemiyetleri islerinin Taksimde hazırlanmış olan tribüne teşrifleri rica olunur. Eibise: Jaketatay, silindir şapka. (B) (7144) İ Haber gazetesinde rwıharrir iken balen ikametgahı meçhul bulunan Nİ samettin Nazif yemek! buza İhsan kendisini tulamiyarak ve yahol bir bayram, ziyafet ve ya davetle mutattarn Tarla yer ve (içer. Fa- ko | kat çok geçmeden vi İ cudda ağırlık Midede ekşilik Oveya (kusma Vüzumu elhası (o bir be- vif bozukluğu hissedilir. O zaman derhal yarım Sultanhamam havuzlu han 8 No.da terzi Leon Gürün Sultanatmet 3. üncü sulh hukuk mahkemesinden istihsal ey- Tediği 16/10/37 tarihli 1306/1413 sa. yük ilâmına istinaden 45 liranın dava ta- rihinden itibaren 9p 5 faiz ve ©t10 ve kâlet ücreti ve masarıfı muhakeme ile sizden tahsilini dairemizin 38,/2275 sa. yılı dosyasında açtığı takip talebile ve haciz yolile İstemesi üzerine namınıza şıkarılan icra emri ikametgâhmızm meçhul bulunması Kasebile bilâ tebliğ geri gelmiş ve icra hakimliğince icra em rinin 15 gün müddetle ilânen tabliğine kârar verilmiştir. İlân tarihinden iti. baren yâzılı müddet içinde borcu öde. meniz ve kanuni bir itirazımız varsa bil, dirmeniz ve yine bu müddet içinde mal beyanında bulunmanız icap ettiği ve Aksi halde icra ve iflas kanunun 76. incimaddesi mucibincehapis ile tazyik edileceğiniz gibi milteakip kanuni mu. ameleye devam edileceği malüm ve | tebliğ makamma kaim olmak- iüzere | bardak toze suya bir kah © ve kaşığı Mazon kalarak içiniz. Keyifsizlik alâ- müstleri zall Ivur. İçilme si-goyet Vilifir. Tesiri seri, kalas. Cb tarie dĞ Talebelere müjde 1 TALEBE YATI EVI AÇILDI Beyazıt Çadırcılar No. 27 Tel. 22902 Bilhasan talebe pansiyonu olârak yeniden inşa edilmiştir. Fazin malümat al. mak için her gün sabahtan akşama kadar müracnat edilebilir. RADYOLİN A Dişlerdeki leke, pas ve küf. İeri temizler. Ağızdaki mik. ropları imha eder. Dişlerin YENİLİR (912 İstanbul Belediyesi İlânları Senelik muhammen kirası 48 liradan olan Arnavutköyünde Lütfiye mahallesi pi A ig ürümesine mani olur : S isli p 2 ğ — MEYVA ilân olunur. 4710/938 çu i olur. elçi sokağında 30-65 numaralı kâçir ev teslim tarihinden itibaren 939 senesi max TUZU - 3 — Sabah öğle ve akşam her | sonuna kâdar kiraya verilmek üzere açık arttırmaya konulmuştur: Şartnamesi yazım müdürlüğünde lebilir İstekliler 3 lira 60 kuruşluk ilk teminat makbuz 0-938 pazartesi günü saat 14 buçukta Daimi encümende yemekten sonra dişleri- Hukak Fakültesi Dekanlığından : nizi mutanazaman mekiabile beraber. Aşağaıla adları ve soy adları yazılı olan talebe gerek Tüze ve gerekse Finans Frçalayınız. Yunmaladırlar. (7025) İtkanlıkları tarafından Avrupaya tahsile gönderilmek üzere açılan müsabaka için m mi gösterilmiştir. Finans bakanlığı imtihanı 10-10-998 ve Tüze bakanlığı im- adr 2010988 tarihlerinde yapılacaktır. Sıhhi muayeneleri için 610-938 tarihin- saat 9 da faktilte dekanlığna müracaatları lüzumu ilân olurur. (7141) Senelik muhammen kirası 48 lira olan Karagümrükte Hatice Sultan mahallesirii Löküncüler sokağında 42 numaralı Fetva emini Nuri ef. mektebi 939 senesi mi yısı sonuna kadar kiraya verilmek üzere açık artırmaya konulmuş ise de belli Je gününde isteklisi bulunmadığından art tırma 7-10938 cuma gürüne uzatılmışt Şartnamesi levazım müdürlüğünde görüle bilir. İstekliler 3 lira 60 kuruşluk ilk ten Cağaloğlu Nuruosmaniye cad. No. $ Ğİ mat makbuz veya mektubile beraber yukarda yazılı günde saat 14,30 da Daimi E Tel, 22566 (Dr. Osman Şerelettin efinmende bulunmalıdırlar. (İ) (6888) İ apartımanı > Hepsine 110 lira bedel tahmin edilen E minönünde Şeyh Mehmet Geylâni mah: a sinin Arpacılar * Eminönü meydam toka fımda yeni 53-57 numaralı dükkân zi (53 numara üzeri üç kat odalar duvar ları Taştuğla merdivenleri ahşap döğemi leri potrel, 57 numara 53 kapı numaralı bina altında kâgir bir kat dükkân) Saf mak üzere pazarlığa konulmuştur. Şartna mesi levazım müdürlüğünde ( görülebil İstekliler 8 lira 25 kuruşluk ilk teminat makbuz veya mektubile: beraber. 6-10:98 YARA A KE EE 7 Göz Hekimi Dr. Şükrü Ertan 4908 Osman Sulhi Dönmezer 4869 Muzaffer Falay 5176 Ibrahim Dilber 5452 Halit Ziya Berken 4930 Hüseyin Dündar Dores 5208. Mustafa Nuri Gürkan 5153 Mustafa Saim Ünsev 5088 Ali Cavit 5042 Mustafa Gökşin 5108 Hasan Gürsel 5282 Mahmut Zaloğlu 4089 Daniş Tunalıgil 4221 Adnan Damcı 4952 Mahmut Şerif Koruk 4241 Şerel Davran 4509 Muammer Aksoy 4612 Şevket Kutlar 4915 Abdurrahman Konuk 4815 İbrahim Bedi Karaorman 4523 Hüseyin Bozkır 4994 Cahit Tungen Dr. Hafız Cemal Dahiliye mütchassısı. İstanbul Diyanyolu. No, 104, Tel: 22398 “ 5057" Naşit Kazılaş 4511 Sala Yalçuk, perşembe günü saat 14 buçukta Daimi Erncümende bulunmabdırlar. “(BiY577180) 4622 Enver Erbil 1341 Ekrem Edgü 4 300 BURIDA) BURIDAN 2917 — — Mârinyi hiddetinden boğulacak hale merdiven de askerlerle doluydu. Ma“ Mirtiy onu takip ediyordu. askerler de, sokakda bir ordugâh kur. muşlardı. "Bir kısmı yakılan ateşler karşısında et kızartıyor, bir İssmı zâr öynüyer, diğer bir kısım da içki içiyordu. Mabel birdenbire sokağın bir köşe” sinde büyük bir kumandanın bulundu. gelmişti.. Tam bu sırada sokaktan gürültülü bir muzika sesi, bir çok ağızlardan çr kan “yaşasın kral,, âvazelerine karıya» rak odayı doldurdu. Marinyi hiddetinden bir şey işitmi- Mabelin çehresi çok sakin ve lâkayd- di. Mirtiy de yavaş yavaş kendisini bu yolda takip etmiye başlamıştı. Birdenbire Mabel, genç kıza döne - rek von tenbihi de verdi. Bicinti as- ker hattıma gelmişlerdi. Posta kuman | rinyi merdivene doğru eğildi. Boğuk ve iniltiye benzer bir sesle; — Kralın emri! Bu kadınları bıra- kınız! diye bağırdı. Mabel, Mirtiyi kollarınm arasına al dı, gözlerinden ateş saçarak merdi- yordu, Fakat Mabel bunu işitmişti. venden indi ve oğlunun nişanlısmı gö- danı; ğunu anladı. Bir sıçrayışta pencereye koşup açtı ve türdü. — Hey kaltaklar! Durunuz, diye Zira burada hem askerler daha çok pencerenin yanımdan ayrılmıyarak: Odanın diğer kapısından bir ses3 bağırdı. tu, hem ge sükünet vardı. Bir evin ö- — Pekâlâ, dedi, mademki Margari- — Krali. Mabel, bu sözü söyliyen zabite doğ- nünde, isi sıra wmzraklı asker nöbet tin kızı tevkif olunuyor. Bu hale şaşa- cak olan Parisliler, Fransa kraliçecinin vaktiyle Marinyinin kapatması oldu * ğunu artık oöğrenmelidirler. Kral da, Diye Lüinin gelişini haber verdi. Marinyi, yüzü perişan bir halde sen deleyerek kralı karşıladı. Kral, neş'eli bir tavırla sordu: bekliyordu, Mabel bütün metanet ve cesaretine rağmen bayılacak kadar heyecana ka pıldr. Çünkü nöbetçi askerlerin o göğ- ra yürüdü. Yüzürü onun yüzüne yak. İ Taştırarak: — Kraliçeye mensup kadınlara ha- kâret eden efendi, dedi, isminiz nedir? karısinm çocuğunun, başvekil tarafın — Marinyi, kahraman askerlerim Zabit bir anda şaşırmış, sapsarı ke- sünde Annegrard dö Marinyi arması” | dan tevkif olunduğunu bilmelidir. muharebe istiyorlar, işittiniz tabii; ha- silmişti, fakat gene kendini topladı: üz görmüştü j Mariayi yıldırımla vurulmuş gibi ol- gır muyiz?, — Kadın sen deli mi oldun? Me - Mühafiz kı dike Galli duğu yerde dona kalmıştı. Kendi ken Marinyi bu defa metin ve korkunç men bunları tevkif edin diye bağırdı. a üz im iz a bir sesle: Mabel kralın emirnamesini zabitin 7 p 3 liçe Bâzretleri kendilerine götürdüğüm çevabı bekliyorlar! dedi. Bu anda borular çalındı. Bir çok 2#- bitler evden çıktılar, Bunların arasın» da uzun boylu, sert çehreli, zalim göz- — Evet, şevketmeab, dedi, haziriz... Vay âsilerin haline? Kral; TN — Öyle ise, muharebe! diye bağır gözüne sokarak; Etraftan “yaşasın kral,, âvazeleri & — Isminiz nedir? sualini tekrar et daya doluyordu. Kralın kendisini al kışlayarlara; Zabit bu seler yeniden sarardı. Ve — Evet, muharebe edeceğiz. Biraz dı, birdenbire hürmetkir bir tavır takına- Vİ Biz dağ YALE daha sabrediniz. Başkumandan Marin NE rak: Mabel: K in . il > iy, le — Alifedersiniz, diye kekeledi, bil- ” Yi ile konuşayım. Zamanını size bildi: Mabel ile Mirtiy, İnnosan mezarlı federsiniz, diye kekeledi, bil — Marinyil diye muzıldandı. ğ tir, dediği işidiliyordu. Biraz sonra merdivende kcal ile maiyetinin ayak sesleri işidildi. gındâki eve gelmişlerdi. Büridanm an- nesinin ilk işi sokak kapısını iyice ka- pamak ve tahkim etmek oldu, Sonra miyordum, bilmiyordum.. — Peki, affediyorum, Fakat asker hatlarının sonuna kadar bana bir kaç | | Gayri ihtiyari geriye dönerek bir eliyle Mirtiyi tuttu. Fâkat Marinyi bunları Mabel yüksek sesle: yukarı çıkıp genç kızım yanına oturdu, muhafız veriniz, > z gömün, — İşte kral geliyor. Monseyör An- Mirtiy sükünetle ağlıyordu: Zabit rahat bir nefes aldı ve maiyeti- — Bu iki kadın Mi Nigin YE #srrand dö Mariayinin kızının affını — Annem yoktu, artık babam da ne bağırdı: larında muhafızlar var?. Nereden geli Margaritin kocasından rica edeyim mi? Marinyi: ”— Sus, cadı! diye homurdandı. — Bizi bırakınız monsenyör, Allah hakk; için her şeyi krala söyli- Yeceğim,. Saçları dimdilr olan Marinyi gene: — Sus! dedi. — Serbest miyiz? Susuyorum.. Yok Marinyi, Mabefin sözünü tamamla- masına vakit bırakmadan bir kepıya , bir tekmede kapıyı açtı. Bu ka" Pt ikinci bir merdivene açılıyordu. Bu yoksa dine; — Kesal! diye kekeledi.. yok! diye mırıldandı.. gün babanın ölmüş olduğuna Usın, alışmalısın,. Marinyinin cak.. Annene gelince, — Kim bu gelecek? . şünceye daldı.. Mabel ona şöyle cevap verdi: — Klod Leskoyu son defa gördüğün inanma” söyle- diklerini işittin! Kaderin ne ise o ola- birazdan öğle vakti buraya biri gelecek, o sana ar- nen hakkında malümat verebilir. Mabel, bu süale cevap vermedi.. Dü- Öğle geştiği halde beklediği adam hâlâ gelmemişti. Zavallı Rullerin gel- — On Xişi muhafız olsun, bu kadın- lar askerin hududu hariğine Şikmeıya kadar kendilerine kimse tarafından bir söz söylenmemesine dikkat edilsin. Aksi tâkdirde sizi zincire vururum. Tayin edilen adamlar, muntazaman yürümeğe başladılar. Mabel ile Mirtiy & bunları takip ediyorlardı, Sokaklar» dan geçildikçe askerlerin miktarı artr yordu. Bütün evler askerlerle dolmuştu. Bu evlerin sahipleri Obaşka yerlere taşınmış, Omallarını askerlere Obi. rakmışlardı. Evlerde yer bulamıyan yorlar? diye sordu. Mabej seri bir hareketle muhafızla- tm kumandanma kralın emirnamesini verdi bir taraftan da yalnız onun işite“ bileceği bir sesle; — Bizi çabuk kurtarmak için cevap veriniz. Eğer kumandan bizi uzun müddet tutmazsa size elli alın Ekü var. Bu da kraliçe tarafından. söz. lerini frsladı. Muhafız kumandan: bunun üzerine derhal emirnameyi açarak okumanda- na: — Monsenyör, bu kadınların bir