17 Ekim 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

17 Ekim 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

— Eyvah! ben bir tanesile başa çıka. mezken şimdi Iki kisi oldular! Çocuktan al haberi Küçük Selma, afacan bir kızdır. # Geçen gün annesine muziplik yapmak ME için: © — Anne, dedi, mutfakta bir adam Sivar, hizmetçi kızla öpüşüyor! Zavallı kadın birden öyle sinirlendi © ki çocuk yaptığı muziplikten vazgeçe- Ti Tek hakikati anlatmak lüzumunu duy - Hida; K e Kızma anneciğim, ben şaka yap. | tım. Mutfakta hizmetçi kızı öpen adam W yabancı biri değil babam!, xi wi “Erkek — Sevgilim, sen benden bir smükiryorsun! Kİ # Sİ ma sil” — Siz de yaz sporu yaptınız mı? — Evet, güneş banyosu yaptım. © Seyyah — Bu hilerede geçmis tarihi Sibir vaka hatırlıyor musunuz? W Rehber — Evet, 1920 dan evvel bir zi, Mi yeretsi bana iki Hira bahşiş vermişti. t y — İtalyan karikatürü — , | — Nasıl sevineyim, bir aylık zaman gör üçıp kapaymcaya kadar geçti, Kadın — Şu çaldıkları tango ne kadar güzel! — Çaldıkları parça tango değil, Betovenin senfonisi... Kadın — Ya öyle mi? Nede olsa bir tango kadar güzel doğrusu! 1939 Münih konferansı Münih, mart, 1939 — 1938 de toplanarak Çekoslovak- ya meselesini herkesi memnun eden bir gekilde halleden iik Münih konferansının verdiği dersler, çök şükür, boşa git. memiştir, Filhakika 1919 danberi çok kıymetli zamanların boşa gitmesinin başlıca sebebi nedir? Bir meselenin halline karar verildiği zaman bu işle doğrudan doğruya alâkadar olanların fikirlerini sormak gibi sakim bir yola sapmak de ğil mi? Böylece mesele içinden çıkılmaz bir arapsaçı haline getiriliyor ve bir türlü halledilemiyordu. Halbuki o mesele ile birinci derecede alâkadar olanın rey sahibi olmadığı e- sat prensip olarak kabul edilince her şey derhal düzelive riyor. Uzun zamandanberi zihinleri işgal eden Fransız müs- temlekelerinin taksimi meselesi işte bu ruh ve hava içind: realist ve müsbet bir hal safhasma girmiş bulunmantadır. Döriler iş basında Malüm olduğu üzere Çemberlayn, Hitler ve Musolini Münih konleransında dördüncü mevkii Çek Başvekili Ge- neral Siroviye teklif etmişlerdi. General ba teklifi kabul etmiş ve bugün halkın çılgınca alkışları arasında Münihe gelerek Praasız müstemlekelerini gösteren haritanın ctra. fında açılan müzakerelere iştirak etmiştir. Tercümanı Şmitin yardımiyle yapılan müzakereler sa mimi ve dottça bir hava içinde cereyan etmiş ve mesele çok kısa bir zaman zarfında kökünden halledilmiştir. Bu akşam neşrolunan resmi tebliğe göre muhtırayı imza eden dört « Jer aşağıdaki hususlar üzerinde tam mânasile mutabık kal mış bulunmektadırlar: ş 1 — Tago, Kamerun, Madagaskar, Fransız Hindiçinisi ve Antl adaları Fransız kuvvetleri tarafından üç gün zar' fında tahliye edilecek ve buraları hiçbir tesisatı tahrip edil meksizin Almanyaya teslim olunacaktır, 2 — Tunus, Cezayir, Fas, şimali Afrikadaki ve Hattıüs- tuva Afrikasındaki bütün Fransız müstemlekelerinden Fran sez kuvvetleri üç gün içinde çekilecek, buraları her Gürlü tesisatiyle İtalyaya terkedilecektir. Keder — Ne o? Kederi görünüyorsun, nen var? — Karım darıldı “seninle bir ay ko. nuşmam !” dedi, — Bunda üzillecek ne var? Bilâkis se. vin. — Sana rüyamda YZISIZ HİKAYE; Cennet Erkek — Dün gece rüyamda kendimi cennete gitmiş gördüm. Kadn — Ben de yanımda mı İdim? Söyledim, yanımda sen olsaydım gittiğim yer cennet olur mu idi? yer 3 — Fransnnın Overny eyaletinde ve diğer bazı vilâyet- lerde yapılacak plebisiti kontrol için beynelmilel bir teşkilât kurulacaktır. , Pragda #evinç Prağa dönüşünde Çek Başvekili General Sirovi halkın bü- yük ezahüratile karşılanmıştır; “açık bir otomdbil içinde şehri dölaşmak mecburiyetinde kalmıştır. Halk bu esnada şöyle bağırıyordu: — Yaşısın Sirovi! Yaşasm sulh? General, beyanatta bulunarak, 1938 de Fransız Başve- kili Daladyenin beyanatına şayanı dikkat derecede benzeyen sözler söylemiş ve ezcimle şöyle demiştir: “.— Fransız dostlarımız, hiç şüphe etmiyorum ki, müt, tefiklerinin Münih anlaşmasını kabul etmekte olduğunu an- hyacaklardır. Sulhü kurtarmak için Fransann fedakârlik yapması lâzrmdı; Fransızlar bu fedakirlığı yapısını bilen | 1k Marle Hem Fransa, saf Fransız olmueyan bir kısım ahalilen | kurtulunca daha mütecanis, daha derli toplu bir devlet he- line gelmiş bulunacağı için Münih anlaşmasından evvelâ Fransızların memnun olmaları lâzımeelir.,, Lehistavın talepleri Varşovadan bü akşam telefonla bildirildiğine göre, Mü. nihe taksim işi tamam olduktan sonra gelen Leğliler unutul- duklar: için Ydiyük bir asabiyete kapılmışlardır. Dörtle: konferansı Leh mütalebatı ile osaslı bir şekilde meşgul olmamış bulunmakla beraber dünya sulhünü koru" mak bakımından bunların haklı olduğunu kabul etmekten başira çare yoktur. Polonya için Cibuti Yeni Kaledonya a- rarisinden bazı tavizatta bulunulması düşünülüyor. Son dakikada öğrenildiğine göre, Lehistan Fransaya 24 saat mühletli bir ültimatom göndermiştir. ( Pariste çıkan “Le Canard Enchaine,, den naklen ) Sevinç Bayan, hizmetçi kızı azarladı: — Ben evde yokken bakkalm çırağını mutfağa alıp Saatlerce alıkoyuyormuş. #un. Böyle gey benim hoşuma gitmez. Hizmetçi sevinçle cevap verdi: —— Teşekkür ederim Bayan. Emriniz Üzere bir daha mutfağa almam, salons &- Varım! cennete gittiğimi Plâjda yakalanan bir bahk! — Ben çıplaklığın seyhinderi İğ rusu; biz meslektekilerin mahvın3 olur. — Kumaşçı masmız? — Hayır, yankesici! yg — Budalaca lâflar söyleme; dahs senesindeyiz. — Sana bu işi yapmanı benim al n Ditrih söylemiş böyle hömurdanmazim. — İngiliz karikatürü “ Taşbebek Zengin alle, bitizğik komşuların sevimli küçücük kızma acıyarak o0$ di çocuklarmın oynamaktan bıktığı bir taşbebek hediye etmişti. Hediye Jan çocukcağız evvelâ sevindi, sen leri dolu dolu oldu. Sebebi #01 izah etti: — Bebek çok şık ve güzel sr Beraber sokağa çıkarsak beni onu8 metçisi zanneğecekler! — Zamanla cocuklar no kadar yor. Baktden oğlum zabitlere vay zum da bebekleri severdi. Şimdi bebeklere bayilryor, kızım da seriyor. — Ingiliz karikatirü