17 Ekim 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

17 Ekim 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 14

Slovakyanın 18 mıntakasında örfi idare Map” Baş tarafı 1 nclde akşam Daranyi le Kont Esakiyi kabul et- migtir. Bu iki zat, kendisine Hitler ve Musso- lini He yapmış olduklar: görüşme hakkın. da malümat vermişlerdir. Bir İtalyan o gazetesinin tavsiyeleri Roma, 16 (A.A) — Glornale d'italia gazetesi, Macar - ÇoK müzakerelerinin tekrar başlamasından bahsederken, bu yeni müzakereler dö âkim kaldığı takdir. de dört devletin şiddetle müdahale etme. leri icap edeceğini, zira bu devletlerin Mü- nihte Macar isteklerini teslim etmiş ol- ın? kaydederek diyor ki: Çekoslovakya için yeni toprak feda kârlığı oldukça çetin olmakla beraber bu fedakârlık mesut ve müsait bir tesir kâsıl edecektir. Zira bu suretle cümhuriyetin yeni topraklarında dahili nizam barış ve hudutlarm emniyeti xrman altına girmiş olacaktır. Nasyonalistler meselesi (oObir kere hal edilince, komşu devletlerin yeni cümhuriyetin bütünlüğünde menfaatleri olacak ve bu cümhuriyetin kendisi de ye- ni Avrupa muvazenesi için bir teminat halini alacaktır. Karşılık unsurlarma kar- şı mücadelesine Prag, komşularışm bu tesanüdü ile kendisine lâzım olan yardı. mı bulacak ve İtalya da xi komşulara il- tihak edecektir. Peştedeki nümayişler Budapeşte, 16 (A.A.) — Havas A. jansı bildiriyor: Macar gazeteleri, İ. talya ile Lehistanın gerek tamamcu Macar olan toprakların ilhakı ve ge- rek müşterek bir Leh , Macar hudu du tesisi için Macaristanın yanında yer almalarını büyük bir memnuni, yetle kaydediyorlar. Bununla beraber, yarı resmi Macar sağ gazetesi, Çek “ Alman yaklaşması karşısında bazı Macar mahfillerinin endişesini açığa vurmakta ve Buda.| peştenin Berline sıkı bir gurettte yak Jaşmasını istemektedir. Diğer taraftan, nasyonal sosyalist. propagandası önllnde korkuya düşen mahfiller 46 mukabil nümayişler ter tip etmekte ve hükümetin fesat unsur larına karşı enerji ile hareket etme- stemektedirler. yonal sosyalistler, B. İmred! . stlfasını ve Çekoslovakyada as- keri müdahalede bulunmasını iste - mek için revizyonist tezahürler ter tip edilmekte olduğunu bildiriyorlar. Almanyadan Lehistana tavsiye Berlin, 16 (A,A.) — Ekseriyetle nanyanın salâhiyetlar fikirlerine t üman olan Dantziger Vorposten nzetesi, buzün Lehistanın Çekoslo . vakyadaki istekleri ve Leh - Macar müşterek hududu meselesiadeki nok. tainazarını bildiriyor. Gazete diyor ki: Çek meselesinin hallinde âmil olan şey otodispozisyondur, politik birleş - meler veyahut devletler grupları de. gildir. Dantziger Vorposten, Lebistana Al manyaya karşı hasmane bir hattı ha reket takınmaktan sakınmasını tavsi ye ediyor ve diyor ki: Geniş Leh halk tabakaları arasm da şu sabit fikir hüküm sürmektedir: Leh milletini Almanyaya karşi va ziyet aldıran her politika doğrudur. İki millet arasında şerefli bir teşriki mesaiye varılmak isteniyorsa bu (İ- kir ortadan kalkmalıdır. Lehistan omahafili ne düşünüyor ? Varşova, 16 (A.A.) — Hava” ajan. sının muhabiri bildiriyor: Siyasi Polonya mahfelleri İtalya İ- le Almanyanm Prag üzerinde müessir bir tazyik oyaparak bu hükümeti Ma. car taleplerini (o kabul etmeğe icbar edeceklerini ümüt etmektedir. Fakat Slovakya ve Karpatlaraltı Rus yasında vaziyetin (tehlikeli (olması delayısile bu (o tazyikin bir an evvel yapılması: lâzım gelmektedir. Slovak mebuslarından Sidorun Po- lonyanın tavassutta bulunması iste. mek üzere (o Varşovaya geldiği hak- kındaki haber ne teyit nede tekzip e- dilmektedir. Dün'aksam bariciye nazır muav'ni ilan edildi Jan Szembek ile Çekoslovakya ve Na. garistan elçileri arasında yapılan mü. Jâkat esnasında bu meselenin görü- şülmüş olması, ihtimalden uzak de- ğildir. Parise, Berline, Romaya, Londraya ve Varşovaya tevdi edilen Macar no. tası bariç olmak Üzere şimdiye ka. dar Polonya hükümetinden Slovaki la Macarlar arasında tavassutta bulun- ması hakkında hiçbir resmi (talepte bulunulmamıştır. Çekoslovakyaya italyadan bir tavsiye Rema, 16 (A.A.) — Vece D'italia gazetesinde Virginio Gayda, "elo vakya meselesinin tamamile halledil. mesi lâzım geldiğini kaydettikten son. ra, şöyle demektedir; “Bundan evvelkilerine inzimam ede- cek olan tadilât ve kırpmaların pek 2- ğr geleceğine (o şüphe yoktur, Fakat bunlar Çekoslovakyayı selâmete götü. recekler ve bu cumhuriyetin yeni top. raklarmda tam bir nizam, hudutlarm- da sulh ve ssayiş temin edecekler. dir.,, General Sirovi'nin selâhiyetleri Prag, 16 (A.A.) — Harbiye Bakanlı- ğımm bir tebliğinden Başvekli General Sirovinin, başvekilliği müdâ kurbaşkanlığınn aşağıdaki sal kullanacağı sulaşılmaktadır: 1 — Mili meclis dalmi komitesinin Çikaracağı bütün kanun ve kararnameler, le enternasyonal muahedelerin ve Cüm hurbaşkanınm tasdiki lâzım olan bütün icra emirlerinin imzası, 2 Devltin dahilde ve hariçte şahsen temsili, 3 — Memleketin silâblı kuvvetlerinin başkımandanlığı. Prag, 16 (A.A.) — Uzhoroddan Çete- ka ajansma bildiriliyor: Karpat . Rus muhtar hükümetinin ik bakanlar meclisi dün toplanmış ve ba- kanlıkları azası ârasında kali gekilde töv- gi etmiştir: Başvekil ve maarif: Andrej Brody, Da- hiliye: Bacinsky, Nakliyat: Revay, Diğer hizmetler, bakan ünvanmı hafz olmıyan hükümet azasına verilmiştir: İktmat: Fenii al yardım ve sıh. hat: Volosim, Adliye: Prespack, Prag, 16 (A.A.) — Çeske Slovoya gaze“ tesine göre, halen Prağda 10 binden fazla Südet Alman mültecisi vardir. Hükümet bunları memleketlerine geri göndermek Üzere tesbit etmektedir. «Almanya ile dostluk politik bir vakıadır» Praz, 16 (A.A.) — Czeske Slovo gaze- tesi, Çekoslovak harlelye nazırı Şvalkovs, kinin Almanya seyahati hakkında tefsi- ratta bulunarak diyor ki: “Hitler Çekoslovakyanın Almanyaya karşı halisane bir hatlı hareket takip e- deceği hakkındaki teminatını kaydeyle « miştir. Bu büyük komşumuzla münasebet lerimizde yirmi senelik devreye nihayet veren bir merhaledir, Şvalkovskinin be yanatı hükümetinin ve bütün bir mille. tin arrüsuna uygundur, Bu, hâdiselerin İnkişafının emrettiği politik bir vâktadır.,, İspanyada yara- lanan İtalyanlar muharebelerinde yâralanan disca hastahane gemisinden buraya ç karılmıştır. “Yaralıları askeri hastahaneye nakle. geçmesi “Halkın vatanperverane tcza- hürlerine vesile,, olmuştur. Bombardıman Valansiya, 16 (A.A.) — Frankocu. ların tayyareleri bu sabah Alcoyu bom baya tutmuşlardır. Üç ölü ve 25 varak vardır, Cephede vaziyet Barselona, 17 (A.A.) — Cumhuriyet çiler tarafından neşredilen bir tebliğde yalnız Eber mintakası hafif top ve tüfek ateşi teati edilmiş ve . Endillüs Napoli, 16 (A.A.) — Son Ispanya l yüzlerce | İtalyan Lejiyoneri Kadisten gelen Gra- ! den hasta otomobillerinin yollardan | Bir otomobil parçalandı Plâkasız arabanın ehli yetsiz şoförüne bir şeycikler olmadı Dün öğleden sonra Şehzadebaşında bir otomobil, bir tramvay ile diğer bit oto mobil arasında kalarak parça parça ol muştur, Parçalanan otomobil, Saim adında eh” İiyetsiz biri tarafımdan kullanılan plâka” stz bir arabadır, Saim Millet caddesinden otomobilile geçerken önde giden tranr vayın ters tarafından sıyrılmak istemiş fakat bu sırada karşı taraftan gelen şoför Mehmedin idaresindeki 3770 numaralı o tomobille tramvayın arasında kalmıştır. Vatman, hâdiseden haberi olmadığı İ- çin arabayı çabuk durduramamış ve Sa- inin plâkasız otomobili tamamen hurda bir hale gelmiştir. o Diğer otomobil ve tramvay büyük hasara uğramamışlar ve Saime de bir şey olmamıştır. Opr. Dr. Fuad Özpay Zeynep Kâmil hastahanesi do gunu ve kadın hastalıkları müte hassısı. Beşiktaş Tranıvay dura- gı Erip Apt. Tel: 49366, fa cephesinde düşmanın Nertice Grajo ve Martch Alkaid mevzilerine karşı yaptığı bütün taarruzların püskürtül * müş ölduğu bildirilmektedir, BİRIKTİRİRSEN EL ATAMAYACAGIN İŞ YOKTUR iŞ-BANKASIMDAN-BIR “KUMBARA:Aİ Arada Büyük Fark Var. Pertev çocuk pudrası, şimdiye kadar hiçbir benzeri tarafınd edilmemiştir. Bu pudranın, en büyük meziyeti bilhassa çocuk hazırlanmış olması ve terkibinde tahriş edici hiçbir madde sıdır, ği Ma DERTEV Çocuk Pudrası U Şişman vücudlu yaşlı kimseler de kullanmaktadırlar, Vücudün rmda ve koltuk altınm pişiklerine karşı bundan dahâ milessi” henüz keşfedilmemiştir. Onu diğer âdi (Talk pudra) larile karıştırm* Bi AN INNANVA SENİN U3d3 NİLİ3L AVANS © 143 vHva'Z 7 NE 1 VWOSILİ