21 Ekim 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

21 Ekim 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 2

AKŞAM POSTASI Sahibi ve Neşrişet Müdürü Hasan Rasim Us İDARE EVİ; istanbul Ankara caddasi Pota tama» Yuhantasl 844. Te Yazı işleri te idare dtayata dair m...) €ezükKel N yaşlıca bir çehlivanla şlerden, verd . da tut uştuk, o gün ben mi kazandımdı, Ayi hatırlamıyorum,, der! ditler, küfür savur bürlenmezdi, Pehlivanlar dostça biribiri- nin ellerini tutar ve güreşte bir kaza çıkması ihtimali de olduğu için helâllaşır. ları. İ Bugün de futbol takımları, sahada kar- gılaştıkları zaman selimlaşmakla, biribi rine yaşa! diye bağırmakla başliyorlar Fukat önceden ve sonradan ne tadsız söz- ler oluyor. Pehlivanlar arasında da öy Halo zamanım meşhur boks şampi Amerikada buluşmadan önce ne- or, nekadar övünüyorlar! inde böyle olması bel. ki pek o kadar edem bir dereceye kadar zevki ol: kâr edilemez. İnsanlarm böbürlenm biribirlerine meydan okurken İleri ge neğe İhtiyaçları vardır. Fakat yal miz Sporcular arasmda mr kalıyor? ede biyat ve ilim adamlarma da goçti; hatt şimdiye kadar terbiye ve nezaketin tim sali sayılan diplomatlarm da “biribirleri bakkında hayli ağır sözler söylediği du. yuldu. Dünya ilerliyor, bütün havasımı 7m şehadet ettiği bir terakki var; faka/ bazı hususlarda da geri gittiğimiz, geçmiş asırlar insanlarının âdetlerina döndüğü müz muhakkek. Geçen eylülün son gün zi devlet adamları ne garib, ne şiddetli Kelimeler kullandılar! bunların emsaline tesadüf edebilmek için İlyadar nım, Odissia'nın tasvir ettiği günlere, tA © zamanlara çıkmak lâzımdır. Nezaketin bir mürailik olduğu çok söy. lenmiştir. Nezaket İnsanın samimiyetini örter, ona inanmadığı, düşünmediği, yar lan olduğunu bildiği sözler söyletirmiş.. Bu, hiç da doğru değildir. Gerçi nezaket, icabı kullanılan öümleler, kelimeler bi- zim hakiki hislerimizi fade etmez; fakat onlar bizi sadece hislerimize kapılmama ğa, düşünmeğe, sözlerimizi tartıp ölçme- ğe sevkeder. Nezaket insanım, bazan bi rer düşman olan, Şeytan gibi yanlış yola götüren ihtiraslarma karşı kullandığı bir sllâhtır. Bizim göstereceğimiz nezaketen | hasmımız değil, bilhassa biz istifade 6 deriz. Yoksa düşmanımıza karşı besledi- ğimiz asıl hislerden bizim kadar elbette © da haberdardır; göstereceğimiz sahte hürmet ve muhabbete İnanmaz. Neza- ket biribirimizi aldatmağa değil, İbtiras- larımız mümktin old kadar Susturup da aklımıza, mubakememize uymamızg hizmet eder, Dünün pehlivanları kuvvetlerind iya- de künerleriyie kazanmağa çalışırlarmış; elerinin böyüklüğü. or. Dünün siyasileri ni düşünseler bile - ederlerdi; bu- meziyet say. İçin de tabil olmıyan, yani bilhassa insan aklım bir icadı olan » hor görü. yorlar. Yazık! çünkü bu, hiç şüphesiz kl, hir gerileme gösterir; Snsan oğlunun ik- yarattığı ij »r verir, Nurullah ATAÇ Tramvay Şirketi Bütün emlâkine hae'z konulacak Tramvay Şi İstanbul Elektrık | İdaresine olan iki doksan küsur bin Yiralık borcunu ödemi den el ei ektrik «| tiraslarına galebe bir silâbtan vazgeçtiğ tir. On gün zarfında Tramvay Şirketi borcunu ödemezse bütün emlâkine ba- ciz konacaktır. Cumhuriyet bayra:nı mi Sid 7 Ankaraya gide- cek izciler Dün akşam noksan malzemeleri verildi me Cumhuriyetin on beşinci yıldönü- münde Ankarada yapılacak büyük ge çit resmine iştirak edecek olan İstanbul liselerinin izcilerinin son hazırlıkları ikmal edilmiştir. İzciler her akşam mekteplerinde askeri ders muallimi subayların nezareti altında talim yap. maktadırlar. Önümüzdeki hafta şebri - mizde, Ankaraya gidecek bütün izci - lerin iştirakiyle iki büyük prova yapr lacaktır, İzcilerin noksan olan malzemesi dün akşam İstanbul izcileri, kendi tevzi edilmiştir. Edirne, Trabzon, ve Bursa İzcilerinin de iltihakiyle aym yirmi yedisinde Ankaraya hareket ede. ceklerdir. Ankarada ilki gün kalacak olan izci ler ayın otuzuncu günü gittikleri gibi hususi bir katarla İstanbula dönecek» lerdir. Türkiyenin her tarafırulan Ankaraya gidecek olan izcilerin geçen sene yapıl mış olan İzci tallmatnamesi mucibince âyri renkleri ve ayni üniformayı taşr maları lâzım geldiği Maarif Vekâleti tarafından bir defa daha işaret edilmiş. tir - —-—— Hükümet doktorları arasında tayinler al |, Esnaf cemiyetlerinin idare heyetleri Mürakabe heyeti, seçimleri iki ay sonraya tehir etti Hana! heyetleri seçimleri zamanı gelmiş, fa kat Ticaret Odası, heyeti hep birden istifa eden Hamacı - lar Cemiyeti idare heyeti müstesna - diğer cemiyetlerin intihaplarınm ya pılmaşını tehir etmiştir, Ticaret Odasınm bu tehirine sebep bundan sonra her cemiyetin beyeti u- müumiyesinin toplanmasına ve şimdiye kadar dükkin dükkân dolaşılarak gereke olan idare heyetleri, seçim” Cemiyetlerinin yıllık idare bir kararla - idare de E rasına kârar verilmiş Bu suretle idare beyetleri her esnaf zümresinin yı Terini, ( mesi, idare heyeti için seçilecek şahrs- İarı tanıyıp görüşmesi ve reyini O su- retle kullanması şeklinde olacağı için idare heyetleri daha mütecanis olacak. tır. Yeni şeklin tetbikine önümüzdeki ikincikânında başlanacak ve yeni se nenin esnaf cemiyetleri idare hevet, leri hep cemiyetlerin ayrı ayrı yapıla" cak heyeti umumiyelerinde seçilecek” tir. , Şehrimizde otuz âlte cemiyet oldu - ğundan ekseriyet olmıyan içtimelarla | bereber bu toplantıların ancak iki ay da ikmal edileceği anlaşılmaktadır. Şehrimize gelen Vekillerin tetkikleri İktisat ve Ziraat Vekilleri dün akşam Ankaraya döndüler ap Baş tarafı 1 nelde Adliye Vekili Şükrü Saracoğlu öğle- den sonra adliyeye gelerek mi mümi Hikmet Onat ve adliyç er! ile görüşmüş, müddeiumumilik daire- sinde bir müddet meşgul olmuştur. Şükrü Saracoğlu, bu #ırada gazete İ cileri de kabul ederek muhtelif adli me- Ankara, 19 (Telefonla) — Muğla M. hastahanesi röntgen müte Celâl Kamar Mersin hastahanesi röntgen mütehasssıslığı- ; Ankara N. hastahanesi kulak a- sistanr Hamit Ataman Manisa mem- leket hastahanesi kulak mftehassıs- İstanbul $. müdür muavini r Bulak Eyüp belediye dispan- Tıp fakültesi 1927 mezunlarından Naci Demircioğlu Lapseki II, tabipliğine; Manisa sıt-| ma mücadele relsi Şevket Balıkesir) seri tabibliğine; sıtma milcadele reisliğine; Balıkesir sıtma mücadele reisi Halil Manisa sıtma mücadele relsliğine tayin edil mişlerdir. seleler Üzerinde şu beyi bulun. muştur? natta “— İcra mütehassısının memleketi" mizdeki tetkiklerine ait raporu geldi. tercümesi bittikten sonra alâkadarlara dağıtacağız. Rapor, alâkadar makâm - larca tetkikten sonra bir tadilât Jâyi- bas; ile Meclise verilecektir. Tebliğle. tin posta vasıtaciyle yapılması bak- kındaki kanun geçen yıl Meclise veril- miş ve encilmenlerden geçmişti, Kanu- nun bu sene Meclisten çıkacağını u. müyorüm, Cürmümeşhut kanununun Tenten amcda- nim karısı ağır suçlara teşmili vermektedir. ,, gok iyi neticeler Nafra Vekili Ali Çetin Kaya da saat 14 de Sirkecideki dokuzuncu müd işletme güne gelmiş. Gar binası inşa atını tetkik ederek bazı direktifler ver” miştir, Naka Vekili Elektrik işleri müdürü Kadri ile görüşerek izahat almıştır, Ziraat Vekili Faik Kurdoğlu da Türkofis İstanbul şubesine gelerek Müdür Cemal Ziya ile bir müddet gö - rüşmüştür. Gümriik ve İnkisarlar Vekili Ali Ra- na Tarhan, İnhisarlar Umum Müdür- lüğüne gelerek bir müddet meşgul ol müş ve Istanbul Gümrükleri Başmüdü- rü Mustafa Nuriyi de kabul etmiştir. İktısat Vekili Şakir Kesebirle Ziraat Vekili Faik Kurdoğlu dün akşam An karaya dönmüşlerdir , Idaresi payliğ mıyan mekt Berberler cemi! maarife müraÖ etti Berberler Cemiyetinin s9 sinde dört saat gürültülü “ lara sebebiyet veren istanb. ler Mektebi mesclesi yeni daha doğurmuş, Berberlef idare heyetiyle Berberler M ris heyeti arasındaki ai Ticaret Odası ve Maarif MÜ nün de işe karışmasiyle daba tür. Berberler Cemiyetinin #0” sinde barherlar. malrtehinii idare heyetinin mürakabe V€ * tında bulunduğuna karar bunu müteakip Ticaret OĞ işleri şubesi müdürü bu k# senesi kongresinde verilen ni olduğunu ve yeni kara” bir şey ilâve etmediğini Fakat 1935 kongresinin bu mektep tedris ve idare he?“ sene miiddetle seçilmiş oldğ. Son kongreden sonra cemi heyeti mektep tedris heye' tep muamelelerinin cemiyei€ İistmiştir. ve ç Fakat söylendiğine göre ris heyeti bu talebe müsbet vermemiştir. Cemiyet yaa bu müracaatı yapısında. eği ti umumiyenin 1935 korğ! eyi diği ve son kongrede de * pil karar mektep tedris heyetini ettiği şey de kendilerine bö? lâhiyet veren karardır. Berberler Cemiyeti Ticaret vi ” müracaat etmiş, fakat Od! ay besi müdürlüğü verdiği 6 ei, &p Kültür Direktörlüğünce dilmiş olduğundan kültür d i güne baş vurulmasını ve yua ie tepler talimatnamesi mucidi araştırılmasını tavsiye ed di iş Kültür Direktörlünün€. tir. ——— Kızkardeşi”. tecavüz € adam Beş sene haf , mabküm oldi, Usküdarda oturan Abbas di bundan bir ratddet evvel dak” il da Hayrlinnisa ismindeki KAF. | mubuna tecavüz etmiş, zaval/” m zührevi bir hastalık aşılamısi” we mahkemesinde görülmekt€ o? diin nihayetlenmiş ve Artes hapse mahküm edilmiştir.