29 Aralık 1938 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

29 Aralık 1938 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 9

roya! Yaşlı zat daire müdürünün yanma gel di; — Affedersiniz efendim. Memurtarımız- dan Necatiyi göretektim. Ben büyük ba, basıyım. — Vah vah efendim. Biraz geç kaldınız. Kendisi on dakika kadar evvel sizin ce- Naze merasiminize gitti. Dedikodu — Zavallının gözleri biraz miyoptur. — Biraz miyop ha? Güleyim beri! — Neden yahu! — Karım! görsen gözlerinin kör oldu- ğunu anlarım! iflâs — Gene terziye bir sürü sibise ssmar- lamışsm. İflâs ettiğimi — Biliyorum kocacığım. Biliyorum a- miyor musun? ma, henüz terzi bilmiyor. Telefonda Arkadaşiyle pastahanede buluştular, Bernber çıkarlarker sonradan gelen: — Bir dakika müsande, dedi, şuradan karıma telefon eğeyim. Telefonu açtı, hiçbir şey dakikalarez bekledi. Arkadaşı merak ederek sordu: — Yahu on dakikadır hâlâ bir şey söylemeden bekliyorsun. Ka, rına ne söyliyeceksen söy — Sıra gelmiyor ki birader! söylemeden telefonu açın, esene... — Bu nasıl pardösü böyle? — Mağuısalarlan aldığımız nümunelik kumaş parçalariyle yaptırdım. Şık değil ru? ' — İlalyan karikatürü — GEVEZE BERBER — Bazüh enmartesi olmadığı halde Cükküns o kadar çok müşteri çeldi ki, *orma,.. — Belli, sesin krulmış. en ORTAÇAĞDA MUHASARA — Kaynar yağ dükmeyiniz artık, Gör müyor musunuz, herifler bizim yağlarla kızartma yapmağa başladılar. — Kadınlar en çok hangi senelerde | konuşurlar? — “Kebise,, denilen senelerde... Çün kü o senelerde Şubat ayı diğerlerinden bir gün fazlaulır. *. — Yatağından hiç çıkmaksızım gece giindüz ierliyen şey nedir? — Nehir. 5 .*. — En büyük tsem sahibi olan hangisidir? — Başı en büyük olan kral! » s'* — Bir sırrı saklamak İçin yanan kim. dir? kral — O şapkayı nereden alim? | — Sizin verdiğiniz şapka beyan. Bir lira vererek başka şekle sokturdum. | — Sana bir lira vereyim de şapkayı ba, ! na ver, — Ancak hayatını alnımın teriyle kaz ananların yaşamak hakkı vardır. -- Şu k — Nejen! ba göre bonim yaramak ha kkım yok. — Çünkü buzhanede çalışıyor ve teri emiyorum, Bir kaç kolay bilmece ! — Mühür mumu! *x$ — Dalma bir yerde sığınınış bulundu. Ku halde önima ıslak olan şey nedir? —DdDin ..* — Hayatında tuzlu su, öldükten sonra da tatlı su,yui gey 2 ee ... — İnsanın en çok canımı yakan dişler hangi dişlerdir? — Azı dişleri. — Hayır! İnsanı ısıran bir köpeğin dişleri! DALGINLIK — Bana Cemil deme, adım Selim! Sa. na kaç defa söyledim, — Kırma şekerim, Cemile de Selim de, diğim oluyor ama o hiç kızmıyor. Kendileri söylüyorlar : Tunus kime ait ? İtalyanlar Iddia ediyorlar: — Biz Tunusta Fransızlardan daha faz- Jayız. Buna Fransmlar rakamlarla mukabele ediyorlar: — Tunustaki Fransrlar 108.068 kiği- dir. İtalyanlarsa 94289 kişiden ibaret... Mükemmel, mükemmel! Mademki biz daha fazlayır, Tunusun bize alt olmaması için hiçbir sobob yek. Fakat bu memleketin 2.400.000 kadar o- lan yerli ahalisi de böyle mi düşünüyorlar acaba” Simdiki halde bunlar “milletlerin mu, kadderatlarına kendilerinin hâkim olmala- rı hakkı,, mucibince kendilerini hiç alâ- kadar çtmiyen bu bahse kat'iyyen karsa- maz bir vaziyette bulanuyorlar. — Pransızea “La Canavd Enehsi. nö,, gazetesinden naklen — — İtalyan karikstürü — — Tek gözlü olmağa kimler razıdır? — Körler! »“. | — Doğum yıl dönümünü yirmi senede | ancak beş defn kutlulıyabilen kimlerdir? — 29 şubatin doğanlar! *** — Bir kadından daha geveze olan ne“ dir? — İki kadm! La — İnsana en ziyade bağlanan hayvan tinngisidir? — Köpek. — Hayır, sülük MESLEK İTİYADI Evi soyulan tezgâhtar (hursrza) — Eş yayı beraber mi alacaksmız, yoksa biz mi gönderelim” — italyan karikatürü — Kazasede direktör ve daktilosu, yahut atlatma Miyadı.. — Bir vapur geliyor. — Buşün vaktim yok. Yarım gelmesini veznedar Patron muhssebeciyi çağırarak fena haberi söyledi: — Veznedar Xâsa muhteviyatile bera- ber kaçmış. i boş bulundu: nlerde pek sıkıntıdaydı 2a- adam. Kızı verem olmuştu, sanator- yoma yatırması lâzimdi. Siz de bir maaş avans vermeği reddetmiştiniz. Patron bunlara kulak vermeden devam etti: — Kasada 200 lira vardı. Onları aldık- tan başka kaçarken sizin şemsiyenizi de almış, Muhasebecinin gözleri faltamı giti açıl- dı: — Benim şemsiyemi de mi? Vay na- mussuz hırsız vay! Yangın Yeni evlenmişlerdi. Akşam üstü işin. den eve geldiği zaman kadm, kocasınm önüne peynir ekmek koydu. — Ne o? Yemek pigirmedin mi? Kadm af diledi: — Affedersin bir kaza oldu. Etler yan di ve patateslere sirayet etti, Çorbayı dökmek suretile güç söndürdüm Çivi — Şu çiviyi mıhlayamadım gitti yahu! Mütemadiyen çekici parmağıma vuruyo. rum, — Çekici iki elinle tutsana! — Geveze berberden hiç hoşlanmam. Dikiz berbere gideyim dedim. Fakat bini kere pişman oldum. Elleriyle konuşmağa başlaymen yarım sast sonra traş olma , dan çıktım. söyleyiniz. — İngiliz karikatiirü —