29 Aralık 1938 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

29 Aralık 1938 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

1939 Resimli Hafta Yuk kalâde nüshasını çıkardı CEMAL NADIRIN- hediyesini Ye senenin en büyük müsabakasını RESİMLİ HAFTA'da bulacaksınız, m0 1 mükemmel bir Radyo Ve ayrıca kıymetli yüz hediye me 21 — No, 7257 — Fiati her yerde 5 kuruş Italya Alp dağlarında Fransay PERŞEMBE 29 Kânunuevvel 1938 Baştan başa san'a Yılbaşı sayısı bugün renk, güzellik, ca- #ibe, ve yılbaşı sevinçlerile betenmiş bir halde çıktı. Telefon; Başmuharrir; 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 karşı hazırlık yapıyor Italya filosu Spezziada toplanacak. 500bin gönüllü silâh altına çağırılıyor Fransız Somalisi boyunda da İtalyanın fahş tahşidat yaptığı sörlesiyor 28 (A.A.) — Ordre ve Ocuvre nın «Fransız sahille- £ rine » mühim hazırlıklar- da bulunduğunu yazmaktadırlar, Ordre diyor ki: | boyundaki istihkâm- Pari; ırlanmaktadır. İtalyan XX ia Spezzin'da toplana- a Fransaya karşi gönüllü olduğu da söylenmek * «Roma hükümeti, 500,000 gönüllü: ilâh altına almakta ve İtalyan ri ferber hale getirmek- aleyhindeki mücadele- psikolojisini hazırlamak için bir n teşkil edilmiştir» cihetten oOOrdre gazetesinin uhabirl, resmi İngiliz mah- in İtalyan. kıtalarının Habe- ndâ ve Fransız Somalisi hudu- ki hareketlerini bir tahrik ma hâdise çikarmak için bir ahiyetinde telâkki ettikle. fakat bu buhranın ancak vasati eya şarki Avrupada bir Alman ftaz- yiki ile takviye edildiği takdirde va- ei okesbedebileceği kanaatinde bulunduklarını yazmaktadır. Somali hududunda da tah- şidat var mı? Paris 28 (AA) — Fransız Soma- iisi hududlarında güya İtalyan kıta- B.Daladier'nin Korsika ve. Fransız - İtalyan hududunda Alp dağlarında bir Fransız karakolu alının tahaşşüt edildiğine dair olan haberlerden hiç malümatı olmayan salâhiyettar Fransız mabhfilleri, eski Habeşistan sahilinin doğu hududu bölgesi kısmında su olmadığını ve bunun kıtaatın hareketini fevkalâde zorlaştıracağını kaydetmektedirler, Bugün bazı gazeteler tarafından ortaya çıkarılan az çok sansasyonel haberlerin menşel olmak icab eden vakalara gelince, bu hususta ayni mahfillerde şu malümat mevculdur: Bundan 18ay evvel bazı İtalyan seyyar grupları, Fransız Somalisinin Tunusa seyahat programı Fransız Başvekili Korsikada birkaç saat Kalacak sonra Tunusa giderek istihkâmları teftiş edecek İngiliz Başvekili Romada, la, İtalyan metalibatını görüşmek salâhiyetini haiz olmıyacakmış B. Daladier'yi Korsika ve Tunusa götürecek olan on bin tonluk Alger kruvazörü Paris 28 (A.A.) — Başvekâlette Aktedilen konferansın tesbit ettiği program mucibince, B. Daladier Kor-,| sika ve şimal Afrikası seyahatini büt- çenin parlâmentoda tasdikini müte- akib yani en geç 2 veyahut 3 kânunu- sanide yapacaktır. Başvekil Tulonda bir kruvazöre binecek ve Korsikada birkaç saat kalacaktır. B, Dal dier, Bastia belediyesinin isteği | veçhile bu şehirde karaya çıkarak Babel Nazırı B. Gri ve Kor- istikba! edilecektir. Kruvazöre üç torpito muhribi refakat edecektir. (Devamı 13 üncü sahifede) sahil kısmı ile Habeş imparatorluğu arasında hududun hiçbir zaman tah- dit edilmemiş olduğu mahalde bir kaç şu yerini işgal elmişlerdir. Bu bölgede hudud iki taraf ârasında iti- razlara sebeb olan 1897 tarihli bir harita ile tesbit edilmiş bulunmakta- dır. Buna binaen mevzuu bahsolan mesele, bugün ortaya atılan haber- lerle hiçbir alâkası olmıyan bir hu- dud tahdidi meselesidir. Bundan baş- ka, meseleyi yerinde tetkik için bir coğrafya heyetinin gönderilmesi dü- şünülmektedir. Reisicümhur Valileri kabul buyurdular Yedi Validen ' vilâyetlerin vaziyetleri hakkında izahat aldılar Ankara 28 (Telefonla) — Reisi. cümhur İsmet İnönü bugün öğleden sonra Ankara Valisi ve Belediye rölsi 'B. Nevzad Tandoğanı ve Parti Kurul- tayı münasebetile Ankaraya gelmiş olan Kastamonu Valisi B. Avni Do- gan, İzmir Valisi B, Fazlı Güleç, Sam- sun Valisi Fund Tugsal, Erzurum Va- lisi B. Haşim İşcan, Edirne Valisi B, Nevzad Margen ve Mersin Valisi B. Rükneddin Nasuhoğlunu kabul bu. yurmuşlardır. Reisicümhur valilerden vilâyetlerin vaziyetleri hakkında izahat almış. lardır. İzmir Valisi şehrimize geliyor Ankara 28 (Telefonla) — İzmir valisi B. Fazlı Güleç yarın (bugün) akşam trenile İstanbula hareket ede. cektir; B. Fazlı Güleç pazar günkü İzmir vapurile İzmire dönecektir. nbikikmtilerz: Mütehassıs Barem kanunu bizim memurların ehliyetini kati surette tevsik eden ted- birler almıştır. Fakat ecnebi mütehas- sısların getirildikleri işlerde hakika- ten ehil olduklarına dair elde deli mevcud mu? Mütehassısın. dediğini tıpatıp yap- mak lâzımdır. Doğru, Fakat getirdi- ğimiz bütün mitehassısların da su ci d L yaz, © a Maarif ve iktisad vekilleri istifa ettiler. Maarif Vekâletine B. Hasan Âli Yücel, Iktisad Vekâletine de B. Hüsnü Çakır tayin a Ankara 28 (A.A) — Tansyon dü. güklüğü ile müterafik şiddetli sürme- | najdan rahatsız bulunan Maarif * Vekili B. Saffet Arıkan'la safra kese si iltihabından muztarib olan İktisad;” Vekili B, Şakir Kesebir, uzun tedavi- ye istilzam eden rahatsızlıkları, yazi. | felerinde devamlarını müşkülleştirdi. | ğinden dolayı affedilmelerini dilemiş- lerdir. Reislcümhur tarafmdan isti- faları kabul Maarif Vekilliğine İzmir mebusu B. Hasan Âli Yücel'in ve İtisad Vekil. Miğine İzmir mebusu B. Hüsnü Çakır'ın tayinleri Başvekil tarafından Reisi- cümhura arz ve inha edilmiş ve bu inha tasvip buyrulmuştur, İstifalarının Relsicümhur tarafın- dan kabul buyrulduğunun Başvekil tarafından B. Saffet Arıkanla B. Şakir Maarif Vekili B. o İktisad Vekili B, Hasan Âli Yücel (o Hüsnü Çakır Kesebire tebliğ ve Vekâletleri zama- nındaki kıymetli hizmet ve başarıla- rından dolayı teşekkür edildiği de Ayrıca istihbar edilmiştir. On üç mebus namzedini isimleri tesbit edildi Namzedler bugün İlân edilecek ve Gumartesi günü 13 vilâyette seçim yapılacak Ankara 25 (Telefonla) — Münhal bulunan 13 mebusluk için önümüz. deki cumartesi günü 13 vilâyette se- çim yapılacaktır. Dahiliye Vekâleti bu vilâyetlere lâ- #um gelen emirleri vermiştir. Namzed- ler yarın resmen ilân olunacaktır. Haber aldığına göre, Emekli ge- neral Kâzım Karabekir İstanbuldan, Nafia müsteşarı B. Arif Ankaradan, Ziraat Vekâleti müsteşarı B. Naki Si- irdden, İktısad Vekâleti deniz müste- şarı B. Sadullah Muğladan, Londra Dolmabahçe önündeki mües- sif hâdise tahkikatı Ankara 28 (Telefonla) — Şehrimize gelen malümata göre, Dolmabahçe önünde vukua gelen müessif hâdise etrafında mülkiye ve polis müfettiş- Teri tarafından yapılmakta olan tah- kikat son safhasına gelmiştir. Müfet- tişlerin tahkikat, fezlekelerini. hazır- lıyarak yakın zamanda Dahiliye Ve- kâletine vermeleri beklenmektedir. büyük elçimiz B. Fethi Boludan, mü- harrir B. Hüseyin Cahid Yalçın Çünkırıdan, B. Şükrü Kasapoğlu E | lâzıgdan, Sadettin Serin Kayseriden | Emekli amiral Fahri Engin Samsun- dan, Ziraat bankası umum müdür muavini B, Cezmi Ersin Antalyadan, Devlet şürası reisi B. Reşad İzmir. den, Riyaseticümhur umumi kâtibi B. Hasan Rıza Burdurdan, Emekli | Korgeneral B, Naci Tınas Bursadan namzeğ gösterileceklerdir. İstanbul Valisi Ankarada Vekâletlerle temas ediyor Ankara 28 (Telefonla) Valisi ve Belediye reisi doktor B. LOH Kırdar bügün buraya gelmiştir. Ken- disi ile görüştüm, Bugün Dahiliye Ve- © kili ve Parti genel sekreteri B. Refik — İstanbul Sâydam ile temas ettiğini yarın diğer vekillerle de İstanbul vilâyeti işleri hakkında temaslarda bulunacağını