19 Ocak 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

19 Ocak 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 10

dinlerken Belki bir çoklarınca züppe te- lâkki gdilecektir, fakat, zevk bu. ya, adamcağız alaturka den hoşlanmaz. Geçen gün bir ar- kadaş evinde radyoyu açmışlardı Suzinâkten bir parça çalınıyor, İakat ayni zamanda rslkk sesi de bermutad duyuluyordu Ankara radyosunu © zamana musiki kadaf hiç dinlememiş olan firlerden biri sordu: — Nedir bu islik "Alaturka musiki düşmanı ce- vap verdi: — Mevceler tenkid ediyorlar!, Vazife çalınan parçayı du: — Nedir o içerdeki gürültü? Büyük babam, babama hesap vazifemiz nasl yapılacağını öğre, tiyor. NEVYORKTA — Şu tayyarecilerin asıl da baş- ları dönmüyor, şaşıyorum doğrasu! Kürkçü dükânı — İstanbula beş parasız gelmiş. ti. Bir a cevherci — Şimdi nered — Hapishanede !. Harabe — Çanakkaleye gittiğim zaman Mrüva harabelerini de gezdim... — Nasıl gü. & — Güzel, güzel ama çok tamire muhtaç. » miss-| Kadır, on yaşındaki oğluna #or- Asçılık İki genç kadın arasında: Köcam seyahatteyken yemek | pişirmesini öğrendim. Kocan dönünce ne yaptı? — Tokrar seyahate çıktı! Mektepte — Bir müsellesin dahilindeki za- viyelerin mecmuu iki kalmeye mü - savidir. Bunu ispat et bakayım. — Ne diye ispat böyle bir şey iddia ettim mi? Israf — Mağazanda ( sabahlara kadar neden elektrikleri yakıyorsün? — Hırsızlar için.. — Ne Tüzumu var, onlar geldik- leri zaman yakarlar. Çocuk Kadm, oğluna söylendi: — Naf'le, bugün sokağa çıkmara izin yok. Çocuk güldü: — Ne tuhafam anne, babama hi. tab edermiş konuşuyorsun. edeyim? — Niçin askerlere pul yapıştırdı. nz? — Nişan kalmamıştı, — Fransiz karikatürü — DOKTORUN ZİFAF GECESİ — Soyununuz ve diliniki çıkarıp asa yapınız! — Fransız karikatürü — Italya — Nerelerdeydin yahu? Çoktan görünmüyordun. — Seyahatteydim. — Nereleri gezdin? — Malyayr. — Öyleyse görmüşsündür. İtalya hakikaten çizme nde mi? Karısmım âşıkmı usturayla ko - sen adam — Şimdi traş olabilirim artık, ustaram keskinmiş! — İtalyan karikatürü — Intikam — Beş lira borç almıştı. Dört defa istediğim halde vermiyorsun. — Pardön Bayan, bu model roplar arkadan düğümlenir, — Fransız karikatürü — gelmez! — Ok olsun. O beş Jiralığı almak için ben senden en aşağı on defa | istemiştim. Erkek — Iyi' Bu gözlüklerle Kalın — Dur bir kere de ben KÜÇÜK HAYALİ DEVLETTE — Bizim de silâhlarımızı arttır. mamız lâzım majeste, — Peki, topun ağzmı genişleti . niz, — İtalyan karikatürü — Büyük şirket — Merak emeyiniz, alacağınızı kolayhılela tahsil edeceksiniz, Yeni kurduğumuz yanım milyon Jira.. — Yeni şirket mi kurdunuz? Ba- na sirküler göndermediniz. Bir | tane veriniz.. — Sirkülermiz yok. Matbaa pe- şin para istediği için bastıramadık. de FİLMİ SORMUYOR — Dün gece Suadle sinemaya gittik — Nasıl, Sund hoşuna gitti mi? Otelde — Bu odada tahtakurusu oldu - ğunu bana neye söylemediniz? — Nasıl olsa farkına varacaktı- çok güzel görüyorum. bakayım; ber gözlük sana İyi sirketin sermayesi! Otel — Nevyorka varınca beşinci caddede bir otele indim, — Kaçıncı kat?. — 67 inci kat. — Amma da inmiştini haf. ahıs — Şu on kuruşluğu — Yutarsan sana elli kuruş var Uğraştı, para boğazından geç medi. Az kaldı boğuluyordu. Ni- hayet vazgeçti. — Bu para sahte olacak, Geçi remedim. . Yalan Pürhiddet içeri girdi, bağırdı; yalanlar uydurup önüne gelene anlatmışsın.. Nedir bu kepazelik? — Bana teşekkür etmelisin. Ya dn?, KAZAYA UĞRIYAN GEMİDE — Filikalara evvelâ çocuklar, sonra kadmlar, en sonra erkekler| binecek, — Fakat bizim çocuğumuz yok. — Nizamnameyo İ dediğimi yapınız! — Halyan karikatürü — rlayet Jam: Paleon Gnlyop memura) — E, bu kalları da fazla artık! rak soymağa teşebbüs ettiğiniz üçüncü müşteri bul yutarım .. | — Benim hakkımda imalı imalı | doğruyu anlatsaydım, ne yapar.! fıkra$! Hapishaneden Bir ye girişini firarinin altı pori rin polis müdürlüğün! a çan lduk, Altmeı kaf olmadığını rimizde 41 veriyoruz. — İkisi de bii iklarından istemiyor” nak istese, — Her balıkyağı bana yüz pora veriyor: riktiriyorum, —Arerin. Birikinsi (j sın? — Balıkyağı yüz para kazanmak İçi Maa al Dilenci kadın elini WE — Ah, kocum ölmes$ io herkese avuç nçar © — Dişimi kaça çil — iki raya. , — Ya?.. Peki yarn | rafin: ben kendim yöpı yim de yerinden oy! Ecza; — Ne o, eczacıya yok mu?. — Altı aydır bizim olan yok ta belki dır diye çekindim«