16 Şubat 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

16 Şubat 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

: Türk Hava Kuru- mu 14 yaşında... Kurum Türk hava kuvvetlerine şimdiye kadar 294 tayyare verdi Ankara, (Hususi) — 16 gubat 839 | Türk Hava Kurumunun 14 ncü ya, şwz girdiği gündür, 936 gubatında kurulan bu milli büyük teşekkül, 14 sentdenberi Türk ordusuna 294 tay- yare hediye etmiş geliri 64 milyon dirayı bulmuştur, Türk gençliğini kanatlandırmak ve havaeilk gibi günün en mühim | mevzuları arasına girmiş olan bir | mili meseleyi halletmek üzere ku. rulan Türkkuşu, üç yeşınm içinde olduğu halde bir olgunluk devresi göstermektedir. Motörsüz tayyare olan plânörlerde 935 de 18 genç me zun olmuşken, bu sene, bunun sayı, 8t 613 ü bulmuştur, Bu rakam, bi, tün mi işlerle uğraşan müessese, ler için eldden bir örnek olabilir, Plânör sayısı 035 de 13; 936 da 58; 937 de 120; 938 de 150; 990 da 265 dir. Tayyare vaziyeti 086 dn üç, 957 de 17; 938 de 25; 990 da 42 ye yükselmiştir. İnönünde inükemmel vo modern Yir'hi elik şehri kurulmustur. Bur öğrenesek'olan gençlik kafileleri 1 çin her türlü konforu bulunan bina- inr yapılmıştır, Memleketteli Türk. kuşu şubelerinde binlere6 genç ya- reun hava kadrosunu kurmaya ha, Türkkuşu modelcilik kursun da çalışan gençler... da modelcilik öğrenmişken 835 de bu rakam 254 dü; 939 da 450 yi bulmuştur. İzmir ve Ankarada kurulan para. şüt kuleleri gençlik arasmda bü - yük bir rağbet görmektedir. 937 de 1782; 038 de 3078; 939 da . iki ayı doldurmayan zaman içinde * 7000 atlama yapılmıştır. ” Motörsüz tayyare İle en ileri bilgi leri veren yüksek yelken uçuş pilotu olarak 935 de 13, 938 da 58, 937Tde 165, 38 de 232 genç yetişmiştir. Müzmin hastalıklar Müzmin hastalıklardan bir item insanm kendi is tiyatsızlıklarının O meticesi- dir. Çök yer, çok içer ve az uyur. Hem dışardan gele cek hastalıklara Karşı vilcu- dunun mukavemet vasıta” larını azaltır, hem vücudu. nun içerisinde hastalık (se beplerini (yaratır. OoOÖnun için midesi bozulur, böbrek- leri yolundâ işlemez olur, mesanesi (kendisini daha genç yaşında rahatsız etmeğe başlar. Bereket versin ki müzmin hastalıkların bu türlüsü de,» pek şiddetli olmayınca - hayatı tehlikeye koymazlar, Çok çektirirler, fakat götürmek ler Iztırap içinde uzün sürenler de vardır. Bir kısımda da, müzmin hastalığa tutulanın kendisine de kabahat bulunamaz. Yahut, herkesin yaptığı geçici, bir defalık, bir ihtiyatsızık müzmin hastalığa sebep olur. Meselâ hâd bir rümatizmadan, yahut bir grip hastalığından veya pek ehemmiyetsiz bir boğaz hastalığından sonra yürekte müzmin bir hastalık kalır.. Yöreğin içindeki deliklerden birinde darlık yahut kapanmasında eksiklik hasıl olur, kanın yolunda dön mesine dokunur, Bu da bir müzmin yürek hastalığıdır. Fakat çok yiyen ve çok içen adamın damarlarından ve böbreklerinden başlıyarak yüreğe gelen müzmin hastalık gibi değildir. Onun gibi rahat sizlik vermez. Bu müzmin hasta kendisin! pek yormazsa, öhti- yatsızlık yapmazsa, hiç rahatsız olmadan yıllarca yaşar. Eski” den hekimler yüreklerinde böyle bir iltihaptan kalma müzmin hastalık bulunan kızlara, sakın evlenmesi, evlenmiş ise sakın gocuğu olmasın, çocuğu clmuş ise, sakın emzirmesin diye kai" de koymuşlardı. Halbuki bu kaidenin yanlış olduğunu, yüre ğinde hastalık bulunmakla beraber çocuğu emziren annelerin Yazan: Dr. &G.A sağlık halinde yaşamalariyle sabit olmuştur. Erkeklerden böyle yürekten müzmin hastalıkla beraber — ihtiyatsızlık etmemek şartiyle — sağlık balinde pek çoktur. yaşıyas” Böyle müzmin hastalar, tabii, spor yapamazlar. er Terinde ve içmelerinde daima itidale riayet etmeleri Uykularını da sekiz saatten aşağı indirmezlerse çekin: şey kalmaz. Yatnız, yeniden mikroplu bir Hastalık, meselâ bif gelirse, mikrop vücudun zayıf tarafına tekrar gideceği 0 pek ihtiyat bulunmak lâzımdır, bir nezlede bile hemen yatağa girmek, yalnız sulu & perhiz etmek lâzımdır. Hele ateş ret almış ilâçları kendi kendine kullanmak tehlikeli olar vakia düşer, fakat mikroğa karşı vücudun, yüreğin meti azalır. Ateş devam ederse yüreğe dokunmadan 99“ gürecek ilâcı bekim bilir. ecek VE git pp Ehemmiyetsiz gibi yi mekle olursa, cnu düşür # İnsanın vücudu bir çok şeylere alıştığı gibi, üsse talığa da alışarak onunla hoş geçinebilir. Hüner ba) hast göre tanzim etmektedir. Bu büneri gösterenler es a Uktan korkmıyabilirler. Şeker hastalığına tutulup ta Bİ“ nı, yiyeceklerini ve içeceklerini ona göre tanzim talıkla birlikte uzun yıllarca yaşadıkları gibi. Hayatını müzmin hastalığa göre tanzim ederken. larında vücudu da ona göre tanzim etmek lâzım olur. M Karaciğerin iyi işleyememesinden dolayı şişmanla, ğüslerinde müzmin bir bronşit hastalığına tutulmuş bu hastalardaki bronşitte verem mikrobunun alâkasi Onun için pek kolay şişman olurlar. Fakat şişman kaldık? vs 2 5 ğösteki müzmin hastalık geçmedikten başka, teklikeli 9 bilir, Ondan dolayı müzmin hastalıklarla hoç yi için ilkin vücudu ona göre tanzim etmek, sayıllamak. olur. Zayıfladıkça nefes rahatlar, müzmin bronşit geçmese hile insan onunla birlikte uzun ömür sürebili” Gö hüm garı a4, RMA v7 81 375 dir, İ Buğün dünya milletlerinin üzerin de en çok meşgul oldukları bu mev- | züda bize huzur ve emniyet veren çalışmayı ve onu idare edenleri teb rik eder, Kurumun daha muvaffakı, | yetli seneler dileriz. Hatay Meclisi | Büyük Millet Meclisine teşekkür - etti Antakya, 15 (A.A.) — Anado- İu Ajansının hususi mühabiri bil- diriyor: Millet Meclisi toplanmış ve ruz nameye alınan maddeler arasında zırlaniyorlar, Diğer tariften yavru- | Büyük Millet meclisinde kabul €. sunda da havacılık aşkımı kökleşti . | dilen Hatay mebuşlarınım Anavs- Tesek olan modeleilik üzerinde ça * İtan Devlet demiryollarında para- | ışmalar devam etmektedir. 987 de | sız seyahat etmelerine dair kanun yalnız 134 elişi muallimi bu kurslar | okunmuştur. Bu kanun Devlet| rada üç ây kalarak plânörlü 2 İRİ le | Teisinin bir. tezkeresiyle Meclis | İstabulda terfi müddeti | Releiğine gönderilmiş bulunuyor du. Kanunuri okunması sürekli al-| Rüşvet almak suçlusu polisler! İngiliz Generalı Tevkiflerine mahkemece geliyor lüzum görülmedi | Ankarada üç gün kalacak die kadar dükkân |, İngiltere harbiye mezaretinin istihbarat büromı sef muavini Tuğ general F. Beanmoral 25 şubatta şehrimize gelecek ve Ankaraya gi- decektir. İngiliz generalinin istik- bali için İstanbul ve Ankarada bi- rer proğram hazırlanmıştır, Misafi rimize mihmandar olarak deniz kurmay binbaşılarından Aziz U- Yasan tayin edilmiştir. İngiliz ge- nerali ilk gün vali ve İstanbul komutanımı ziyaret cdecek ve o i gün öğleden sonra Ankaraya ha- reket edecetkir, Misafir general 20 şubatta An sabibi esna haftalığa bağlamak- tan maznun dört polis ve bir bete- diye memurunun dün Sultanah- met sulh ikinci cezada sorguları yapılmıştır. Neticede hâkim suç- luların şimdilik tevkiflerine lüzum görmemiş komiser muavini Talât ile Niyazi, Kâni, Kahraman ve Hüseyin adlarındaki memurları serbest bırakmıştır. Suçlulara git evrak müddelursu- miliğe iade edilmiştir. gelen Adliyeciler kışlarla karşılanmıştır. İ Ankara, 15 (Hususi) — İki Sİ Bu münasebetle söz alan mebus nelik terfi müddetini bitirmiş olan | ardan Hamdi Selçuk Vedi Kara») adii memurlar alâkadar komisyon» | bay ve Doktor Vedi Anavatan! lor tarafından tesbit edilmiş, liste. gösterdiği bu alâka ve şefkat do. karadan ayrılacaktır. İstanbul Emniyet Sandığı Direktörlüğünden: Gayrımenkul satış ilânı Ölü Bayan Kezziban ile Bayan İfakat ve Bay Recebin 19414 hesap araşlırma yapıldı Zabıta dün Fatihte bir evde ka- çak olduğu sanılan bir çok eşya bulmuştur. Polis memurları yapı- lan bir ihbar Üzerine Kırkçeşme» de Bursalı Tahir sokağında 6.no- marada oturan Halide söşnda hir kadının. evini basmışlar ve yaptık» Jarı aramada mühim miktarda ipekli kumaşlar ele geçirmişler- dir. Bu kumaşların nereden geldi- ği tahkik edilmektedir. Bir motör battı Muğla, 15 (A.A) — Havanın muhalfeti (o dölayısiyle o palamut yüklü bir İtalyan denir motörü Baba adası civarında batmıştır. Yedi yolcu ve dokuz mürettebatı vardır. Bunlar Marmarise getiril- mek üzere gümdük metörü hare- ket ettirilmiştir. Ankaraya bir Fatihte bir evde Nevyork sergisi ye rilecek foto diliyorsa da, bu meg eserleri ilç izah id kül, hem de vaktin gi sile kaşa Geniş balk ta ed yeyi anlatmak için eserler lâzımdır. BE Devlet paviyon' Zühtünün dört metre” # bir heykeli, heykeli? bir Atatürk büstü di Ayrıca müzelerde” # Keserler seçilmisti. es Binaenaleyh bu $ ye mahal yoktur. ker hazırlanmıştır. İstanbuldakiler şunlardır: Beşinci derecede bulunan hâ- layisiyle Hatay Meclisinin şükran | numarasile sandığımızdan aldıkları (150) liraya karşı birinci derecede larını ifade etmişlerdir. Büyük Millet Meclisine teşek- kimler; Hukuk reisi Ali Rıza Tam | kür edilmesi Hataya gelecek Ana» tekin, hukuk reisi Kâzım Afşit, vatanın mebuslarına her türlü ko- Altıncı derecedeki hâkimlerden ; | laylıkların gösterilmesi yine alkış- Asliye mahkemesi reisi Nadir Ko-İlar arasında karar altına alınmış. rukçuoğlu, Yedinci derecedeki hâkimler» den: Sulh kâkimlerinden İsmail Ergüren, Yaşar Köklen, Emin Uk tay, Şakir Guneri, <i derecede bulunanlar. dan: Ter tir, —o— Kartalda fidanlık kurulacak Örmün umum müdürlüğü şub: uavini Mehmet Zeki, | müdürlerinden Fuad Adalı Arke mahkeme âzası Sait Kafalı, Sulh | adan şehrimize gelmiş ve mihen. bükimi Niyazi Karakazan, âza Şa: | dislerle beraber Kartalda fidanlık kir Akmar. Dokuzuncu derecede bulunan-| sit arazi üzerinde tetkikler yap: yapılabilmesi için teklif edilecek bedelin tercihan alınması icabeden m; âza Salim Başol, Celâlet-| mıştır. Burada yetiştirilecek (O di, Sulh hâkimi Naş.| daçlar şehrin teşcir işlerinde kol.| satar, Aksi takdirde son arttıranın taahhüdü baki kalmak gartile âza Ruri, Cevat Şet | Jantlacaktır. Fund Adale Çam fi-| danlığınım tevsii ile meşgul olmak : rettin Bilgin, yap İması düşünülen Milli Emlâk: üzere İzmire gitmiştir. Askerlik yoklaması Kadıköy yerli askerlik şubesim| “Amerikada müthiş bir fırtına Nevyork, 16 (A.A,) — Düniden Nevyork hükümeti dahilinde şidde!- ik rata sebebiyet vermiştir. Kadıköy Askerlik şubesine men- Yi bir fırtına çıkraış, Providenceda | sup yerli 335 doğumlu erlerin de | Ğ ik in ölümüne ve maddi hasa: | vam eden yoklamaları 15 mart 939 | mak Hararet | da bitecektir. Bu erlerin nüfus cüz | servi fay SARAY sin Akdeni/ ipotek edüp vadesinde borçlarını ödemediklerinden haklarında yapılan takip üzerine 3202 No.lt kanunun 46 ıncı maddesinin matufu 40 ımcı maddesine göre satılması icabeden Usküdarda Debağlar mahallesinin balcı yokuşu sokağında eski-19 yeni 35 kapı numaralı ahşap bir evin ! tamamı bir buçuk ay müddetle açık azttırmaya konmuştur. Satış tapu | sicil kaydına göre yapılmaktadır. Arttırmaya girmek istiyen 38 Jirg pey akçesi verecektir. Milli bankalarımızdan birinin teminat mektubu da kabul olunur, Birikmiş bütün vergilerle belediye resimleri ve vakıt i- caresi ve taviz bedeli ve tellâliye rusumu borçluya aitt Arttırma şartnamesi 20-2-939 tarihinden itibaren tetkik etmek istiyenlere san dık hukuk işleri servisinde açık bulundurulacaktır. Tapu sicil kaydı ve sair lüzumlu izahat da şartnamede ve takip dosyasında vardır. Arttır- maya girmiş olanlar, bunları tetkik ederek satılığa çıkarılan gayrimen- kul hakkında her şeyi öğrenmiş ad ve itibar olunur, Birinci arttırma 64-969 tarihine müsadif perşembe günü Cağaloğlurda kâin sandığı" muzda $aat on dörtlen on altıya kadar yapılacaktır. Muvakkat ihale gayrimenkul mükellefiyeti ile sandık alacağını tamanten geçmiş olma- 21:4089 tarihine müsadif pazartesi günü ayni mahalde ve ayni saatle son aritırması yapılacaktır. Bu arttırmada gayrimenkul en çok arttira- İ sn üstünde bırakılacaktır. Hakları tapu sitillerile sebit olmeyan alâka- i darlar ve irtifik halkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarile dair o iddinlarını ilân tarihinden itibaren yirmi gün içinde | vrakı müsbitelerile beraber dairemize bildirmeleri Kizımdır. Bu suretle i kaklarını bildirmemiş olanlarla hakları tapu sicillerile sabit olmıyanlar bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Daha fazla malümat ol- iyenlerin 937-110 dosya numtarasile sandığımız hukuk işleri isine müracaat etmeleri lüzumu ilân olunur, derecesi, birkaç sant içinde 16 dere İ| danı ve dört vesika fotoğralile bir €e “santgrad,, düşmüştür. Rüzgârın | likte şubeye gelerek yoklamalarını ir. Kesif bir sis, kalâtı durdurmuştur. ri ilân olunur. $ bazın saatte 100 kilometreyi | yaptırmaları ve yoklamasını vaktin- | yenlere muhamminlerimizin . koymuş olduğu kıymetin limanda | de yaptırmıyanların ceza gürecekle-| etmemek üzere ihale bedelinin yarısına kadar botç vermek suretile kor DİKKAT Emniyet sandığı; Sandıktan alınan geyrimenkulü ipotek etmek İsti simi tecavüz Taylik göstermektedir. (1009), na İLİĞİ İMİ İİİ Li ii Z EEE EFİZALİ pe SL A TEEŞ OLS SE İ ALE 7 Fİ SİKE LE AE EEE SİLLE ELE