24 Şubat 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

24 Şubat 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 6

Şild. ai ii hafta başlıyor Galatasaray, Beşiktaş, İstanbulspor, Altınordu ve | Anadolu müsabakalara iştirak etmediler | | Buna da sebep bu yüzden şild Cumhuriyet Halk Partisi tara. fından idaresi İstanbul mıntaka- sina bırakılan ve bundan on $ evvel ortaya konmuş “olan şilt için bu seneki müsabakaların fikstürü dün akşam mıntaka mer kezinde toplanan klip murahhas lari tarafından tanzim edilmiştir. | Mintaka müdür vekili Muhtar | Oygurun reisliği altında © içtima eden murabhaslar evvelâ eş şartları konuşmuşlardır. İlk haftaki müsabakalarda > rinci küme klüplerile ikinci kü- me takımları karşılaşacaklar ve bunlardan toplanan hasılat klüp ler arasında taksim edilecektir. Diğer müsabakalarda her sahada tek maç yapılacağı için “hasılat i taksimi kolaylaşmış olacaktır. Mali gerait üzerinde anlaşma basıl olduktan sonra fikstlirün hazırlanmfasına geçilmiştir. Bu! sırada klüp murahhaslarından ba zıları şilt maçlarından atlamış 0. lan iç senenin bundan sonra ya.| pılp yapılmıyacağını sormuş » lar, mıntaka müdürlüğü bu seno- ki karşılaşmaların sonuncu oldu. ğunu bildirmiştir. Bu vaziyette birincinin malüm olması yüzünden bu seneki maç. larm hiç bir kıymeti kalma - miş olduğundan Beşiktaş, Gala » tasaray, İstanbulspor, Anadolu ve Altımordu klüpleri haklı ola . rak bu seneki turnuvaya girmek | ten sarfı nazar etmişler ve bu su retle ehemmiyetini kaybeden 939 senesi müsabakalarınm fikstürü aşağıya dercettiğimiz şekilde tan zim edilmiştir. Bu hafta yapılacak müsabakaların programı Beden "Terbiyesi İstanbul Böl - gesi Futbol Ajanlığından: 2-2. 1939 curnartesi günü yapılacak maçlar: TAKSİM STADI: Fenerbahçe — Galatasaray B takımları saat 15, hakem Adnan m. 26 - 2. 1939 pazar günü yapı- Taçak şilt maçları: TAKSİM STADI: Anadoluhisar — Kasımpaşa A| takımları saat 13,30, hakem 'Ta. rık Özerengin. FENERBAHÇE STADI: Beylerbeyi — Galatagençler A takımları saat 11,30, hakem Şa- zi Tezcan. Hilâl — Eyüp A takımları sa at 13,15, hakem Necdet Gezen. Fenerbahçe — Feneryılmaz A takımları saat 15, hakem Feri - dun Kılıç. BEŞİKTAŞ STADI: Süleymaniye — Boğaziçispor A takımları saat 10, hakem Ad. nan Akın. | Topkapı — Karagümrlik A ta- kımları saat 11,45, hakem İzzet Muhittin Apak. Beykoz — Davutpaşa A takım ları saat 13,30 hakem Refik Os man Top. Vefa — Ortaköy A takımları saat 15,15, hakem Halit Galip Ezgü. Cezalandırılan futbolcular Beden Terbiyesi İstanbul Böl . gesi futbol ajanlığından: Davutpaşa k'übinden 1008 Ke asl Öztunalı 1 ihtar, Beykoz klü- üç senedir tehir edilen müsabakaların yapılmaması ve şampiyonluğunun şimdiden belli olmasıdır. ibünden 278“Mehmet Sekizcan 2) geçici müsabaka boykotu cözala- tebliğ jtar ni olan 242939 tarihim. ay. İri verilmiştir. Bu cezalar Yukarda “adları, soyadları klüplerile bölge sicil sayıları ya İden itibaren başlamaktadır. A - alı idmancılara lik maçlarında 'lâkadar klüplerle hakemle ki suihareketleri dolayısile hi . galarında yazılı müddetler için | etmemeleri lüzumu tebliğ olunur Şişli - Pera maçı yek! Pera bu hafta oynıyacak Bu halta gayri federelerden Pe- ca ile Şişlinin karşılaşması bekle. niyordu. Halbuki, Rumen Tamş- var takımın, bir mıştır. Geçenlerde muhtelitini 3 . I yenen Rumen ta- kımı saat 11 de Taksim stadınd Peera ile karşılaşacaktır. Ki - Pera maçı yapılamıyacak ve gelecek haftaya kalacaktır, ei ei Kasımpaşa ile Anadoluhisar Bu hafta hem şild, hem de birinci küme terfi müsa- bakası yapmış olacaklar İkinci kümenin A ve B grupları birinciliğini kazanmış olan Kasım. Paşa ve Anadoluhisar klüpleri bu hafta Taksim stadında şild maçmi yapacaklardır. Bu maçm neticesi ay nİ #amanda bu iki klübden birinci kümeye terfi edecek olanı da be edeceğinden Kasımpaşa - Anadoluh sar karşılaşması bu haftannı en en teresan maçı olacaktir. Ar Yurdal Galatasaray umumi kâtipliğinden ayrıldı Könunüsani - Şubat (o aylarında bile Amerikanın Kaliforniya sahi lerinde daima yaz devam eder. Ge çenlerde orada yapılan büyük bir yüzme müsabakasında yukarda 165- mini gördüğünüz kız sürat yarışın da birinci olmuş ve derhal | şöhret kazanmıştır. Ameriken gazetelerinin yazdığına bakılırsa, bır güzel kıza sinemacılar | Galatasaray klübünün kiymetli i- film çevirmek ve drlisiliğe — böşlai-| darecilerinden ve muharrir “arka, mak için derhal parlak teklifler yapr | daşlarımızdan Adil Yurdakul Gala. mışlardır. tasaray klübü umum! kâtipliğinden (stifa etmiştir, Kış sporları güzeli seçildi Zakopan'da yapılan dtinya keşak müsabakalarında Fransız şam - piyonu Matmazel Nikol. Villian “Kayak güzeli, seçilmiştir. n bu idmancıları müsabakalara itha) /Tamşvar Rumen takimile turneden dö- nerken şehrimize uğrayıp bir tek maç yapması için mulabık kalın- İskenderiye Tabii bu vaziyet karşısında Şiş: | | meraklı tarafından biri Ceidâiin Elma dağındaki m | Zaman zaman kısa (o fasılalarla azete sütunlarına akseden prof yonelizm edecekti Güreş antrenörü ne olacak? Ankarada çalişan futbol antrenğ. rü istifa ötmek istemiş, fakat fe, | derasyon girişmiş, maagma 25 Iira zam yapa- rak bu fikrinden vazgeçirmiştir. Diğer taraftan Finlandiyalı güreş antrenörünün de istifa etmek fik. | rinde olduğu söylenmektedir, | Fakat bu herhalde takımm Avru pa türnesinden sonra yapılacak bir hareketi Federasyon esasen bir de serbest güreş antrenörü getirtmeğe vermiştir. Antrenörlo müzakereye karar imiz Askeri mekteplerin spor muallimleri İstişare Heyetine izahat verdiler | Askeri mektepler spor mnallimle, dinin beden terbiyesi istişare hey: ti tarafmdan Ankaraya çağırık | nı yazmıştık. Dün sabah istişare ke | yeti umum müdürlük aslonunda toplanarak #çalışmalarma devam et, miştir. Umumi müdürün hazırladığı rapor Üzerinde münakaşalar yapı » tarak öğleyin müzakereye nihayet verilmiştir. Akşam 17,30 da tekrar toplanan heyet, Ankaraya davet 0. dilen Kuleli, Maltepe, Bursa askeri liseleri spor muallimlerini dinlemiş- ANKARA HABERLERİ Futbol. antrenörü istifa |' Ankarada bu hafta da Elma d. kın iştirak ettiği müsabakalar çok hereretli pi di surette kayak ai yapmeğ & rl yü ük bir alâka ile takip edilmiştir. Yukarıdaki yesimimde Haber Ankar, abakalarda tesbit ettiği enslantâneleri görüyorsunuz, Serbest sütun Bizde profesyonelizi ne netice verebilir ? bir düşünce haline inkılâp etmiş atname hakkında fikirle, ylemişlerdir. Askeri mekteb- ilimleri, daha bir müd. kalarak İstişare he- çalışacaklardır. rini $ ler spor m det -Ankâr, yetile teraber Pe Dolmabahçede (yapılacak stadyom ahçede yapılacak stad- Dolma İyo mhakkında İstanbul Belediye Reisi ve Vali Lütfi Kırdar, Beden Terbiyesi Umum Müdürlüğü ile temasa geçmiştir, Beden Terbiyesi Umum Müdü. | rü ve Sahalar Dairesi Reisi, ken. disine lâzım gelen malümatı ver- mişlerdir. Ve bilhassa Istanbul Stadyomunun müsabaka açılma- | dan İtalyan mimarı Violaya veri- mesi doğru olmadığı, bu işi gayet i başaracak Türk mimarları da bulunduğunu, İstanbul ri bildirmiştir, Umum Müdürlüğü İstanbul stadyomü için ne bi yardımlar yapabileceği «de konu. İ şulmuştur. Düzelime Dünkü nüshamızda Adil Uğu- zun (bir beyanat münasebetiyle) başlıklı yazısında (Muzaaf bir e- seri) kelimesi bir - tertip hatas yüzünden - (muvazzaf bir eseri) şeklinde çıkmış ve yazımın mâna- sını değiştirmiş, Yanlışlığı düzel. tir, Muâllimler, askeri mektebler»tir ve özür dileriz. kında umumi müdürün hazırime | | metreyi & için bir ve > “ ed, Devamı 71 pi Jan Vensa" Fransa bisiklet şampiyonu oldu Fransa Bisiklet kros“ * pi bakaları nihayetlenmistir” sop retle bitmiş olan bu idö tın sönunda Jan Vensan gi yon olmuştur. Bu ge0$ 48 40 sazt 47 daki” ilerlemesi gi” mıştır « —— yiti Şimali Fransa ma Budapeşteyi ye ei Budapeşte mi mubteliti Ee rek orada Fransanın si” liti ile bir müsabaka Yö” ; Müsabaka çök sikt bir ar geçmiş, fakat Macarlar raşmalarına sağmen Radyo, apikeri — MOR ile dün akşamki maş al tığımız mülükat bitti. > ba çı nasıl kazandığını gli yel” sual sormağı artık lüz yoruz.