23 Mayıs 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

23 Mayıs 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

ALSA | Her şeyde tasarruf caiz olabilir, fakat çocuklarımızın sıhhatinde aslâ! Çocuklarınıza her zaman en iyi şeyleri veriniz Üç aylıktan are SE ATİ NN." we başta gelir FOSFATiN ü en mükemmel çocuk gıdasıdır FOSFATIN renksiz yanakları pembeleştirir FOSFATiN ile beslenen çocuk kanlı, canlı ve daima sıhhatli olur FOSFATİN Fransadan gelir, F ©R rsarkasile arayınız. Güze Büyük Annele Genç ve taze görün için bu basit usu tecrübe ediniz güzelliğini ve sağlamlığını temin eder, ANCAK: Bu garantiyi elde ede. bilmek için dişleri: “RADYOLİN, ile sabah, öğle ve akşam her ye mekten sonra muntazaman firçala- i mak lâzimdir, & FOSFATIN FALYER Bütün eczane ve bütün bakkallarda vardır 308 KAHRAMAN HAYDUD dolu bulunan askerlerin karaya kolayca çıkmalarmı temin için geminin güvertesinden rıh. tama geniş bir iskele atılmıştı. Askerlerin silâhları tehdit. kâr bir şekilde sallayarak bağır. maları vaziyete daha vahim bir renk veriyordu. Altiyeri alaylı bir eda ile Fos- kariye döndü; — Monsenyör! dedi. Sizi a. miral gemisine kadar gitmek zahmetinden kurtarmak için ge“ miyi ayağınıza getirdik. Foskari hemen kılıcını çekti ve bağırdı: — İhanet! İhanet! pi ia Ji yeleği Poskarinin alayı Lido rıhtı- mma doğru ilerledikçe, geçtiği yollarda garip hâdiseler vuku. buluyordu. Yollar, alayı takip eden halk tarafından tenhalaş - tkça bir takım şüpheli ve esra” rengiz çeteler bu yolların mü- him noktaların: işgâl ediyordu.. Bu çeteler sanki merasim alayı nın saraya dönerken yolunu kes- mek için vaziyet almışlardı. Venediklilerden hiçbiri bu a“ damları tanımıyordu, Arkaların. da serbestçe hareket edebilme. Teri için hafif bir elbise vartir. Göğüslerine kalın deriden bi- rer zırh geçirmişlerdi. Ellerinde baltaları, bellerinde hançer ve tabancaları, tamamen sakin bir halde beklemeğe başladılar, Çeteler dükalık sarayı civa- rında daha kesif bir halle bu. Yunuyordu. Sen Mark meydanında topla- nanların mevcudu beş yüz ka- dar tahmin edilebilir. Üç yüz kişilik kuvvetli bir müfreze sarayın Üzerine yürüdü. Muhafaza için burada bırakıl mış olan kırk İsviçreli askerin haklarından pek çabuk gelerek saraya girdi.. Her tarafını işgal etti. İçlerinden ayrılan beş kişi (Meclisi âli) salonuna girdiler, ve masanın etrafındaki koltukla. ra oturdular. Üç kişi de (Gizli mahkeme) odasına girdi. Bütün bunlar büyük bir so- gukkanlılıkla ve sür'atle yapı mıştı.. Bu çete, Rolan Kandiyanonun çetesi idi, Rolanın plânı pek dikkatli ve bilgili esaslara Mayanıyordu. Foskari ile Altiyeriyi Lido rıktımı Üzerinde (biribirleriyle mücadelelerine terketti. Netice. de hangisi muzaffer olutsa ta. biatiyle dükalık sarayma odö- necekti.. Rolan işte o zaman galip *le mücadeleye girişecekti., Bütün plârımı, bütün tertibatını buna muzır olan muzır tesirlerine mış, demektir. Gezeleri ağız dahi. linde 35 dereceye varan hararet: | BIR NOKTA kleri müteakip ber gece|le bu mikrop! ken temizlenmiyen roplara ve onlar derecesinde! yin dişler kırıntılarının | dişleri maruz birakıl- Bunun için: Sabah, öğle ve akşam her yemekten sonra günde 3 defa Rady Türk Hava Kurumu Büyük Piyangosu İkinci keşide: 11 Haziran 939 dadır. Büyük ikramiye: Bundan başka: 15 bin, 12 bin, 10 bir liralık ik. ramiyelerle (20 bin ve 16bin) liralık iki adet! - 45 bin liradır... kâfat vardır... KAHRAMAN HAYDUD 307 göre almıştı. 5 Bizzat Rolan Kandiyano, maiyetinde altı muhafız ile mey danda dolaşıyordu. Arkasında tevkifinden bir gün evvel giydi Bi elbiseyi giymişti. Üzerinde silâh olarak, yalnız meşhur kılı. cı vardı. Yavaş adımlarla halk arasın. dan dükalık sarayına doğru iler. di. Uzun bir seyahatten sonra kendi evine dönen bir adam gi" bi yürüyordu. Halk içinden bir kadın kendi. sini tanxir ve bağırdı: — Rolan Kandiyano! Rolan gelmiş! Rolan bizi kurtarmağa Bu ses umumi bir sevince işaret oldu? — Yaşasın Rolan Kandiyano . Bir çeyrek saat içinde Rola. nn etraf; gittikçe kesalet pey'la eden mwaâzzam bir halk kütlesi ile sarılmıştı, İhtiyarlar; genç - ler, kadın, erkek, bahriyeliler, gmeleler, velhasıl bütün Vene dik halkının “her sınıfı ellerni Rolana uzatıyorlar ve kendileri. hi kurtarmak için yalvarryorlar. dı. : Sevinç alkışları umumi bir şekilde devam ediyo: — Yaşasın Raolan Kavdiydno. Venedik artık kurtuldu. — Yaşaşın kurtarıcımız... Uzakta, Lido rıhtımı Üzerinde patlayan silâh sesleri mücadele- nin hâlâ devam etmekte olduğu” nu anlatıyordu. Rolan kendisini alkışlayar halka döndü. .Bir işareti ile bi ağızlar kapandı.. Bütün se Etrafta derin bir sessizlik oldu. Bu sessizlik için. de Rolan kuvvetli bir sesle ba Zırarak ve halka sördu: — Hürriyet mi istersiniz, esa ret mi?, Umumi bir ses yükseldi: — Hürriyet! Hürriyet. — Hürriyetinizi muhafaza ve bimaye etmek için bana itima. dınız var mı?, — Var! Var!, Yaşasın Rolan Kandiyano! Yaşasın balk ki. kümdarı olan Rolan... Rolan halkın arzusunu kabul ettiğini söyledi ve dükalık sa « rayına ileri ler sustu, gi RM Mep Foskarinin merasif alayı, Li- do rıhtımı Üzerine varırken, a- miral gemisiride ne gibi vak'ala - rın hazırlandığını okuyucuları- mıza anlatalım: İskala Rtino gemide, aşağıya İnenrken herkes derin bir uyku da bulunuyordu. Kolaylıkla ve kimseye görünmeden cephane ambatınm kapışma kadar indi, Etrafına bakındı.. Kimsenli ve salya ifrazatı yük tahribat yaparlar. Gecele. fırçalanması sabahleyin kalkışmak, kırılan bir vazoyu ci lâlamağa uğraşmaktan farksızdır. olini ibmal edilen temizlemeğe Yirmi senedenberi kullan olan meşhur (yağsız) beyaz ki Tokalon pudrasının mahr' imülüne taakim ve tasfiye süt kreması ve Zeylinyağı, 8 metli eevherlerle karıştırılm Bu krem cildinizi serian o bi gençleştirir. Ve tenin buruş rını ve sâlr gayri safi maddi giderir, cidi taze ve nermin nefis bir koku bırakır, Fazl faaliyetine nihayet verir, insanlar birkaç sehe © evye nazaran duba güzelleşmiş bi İdirler. Mülehassıslar bu saya İret tebeddülün sebebini umu Tokülon kremisin istimaline yorlar. Aylık sarfiyatı o hel milyon vazoyu ( bulmaktadın hemen bugünden kullanınağı la x. Ve ber sabab dahan # rününüz. Metnnüniyetbalş ler garantilidir. Aksi halde inde olur emmi İŞ ADAMLARININ S4 801 SİNİRLİDİRL Bu sinirlerden kurtulü! Sinir ağrıları, asabi öksi Baş dönmesi, Baygınlık, prtı, ve SİNİRDEİ gelen bütün rakatgızlıkli EDER. yem Saç Bakımı Güzelliğin en birinci * Petrol NİZ Kepekleri ve saç dökü tedavi eden tesiri güce” iâçter