3 Temmuz 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

3 Temmuz 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 7

© 6 Göz şayanı hayret bir mekanizmadır. İnsan vü- ,Sudunun bütün diğer uzuvları gibi insana göre de ğgişir. Bazı İnsanlar, güneşe dik, dik bakabildikleri hal de gözlerinde en ufak bir kusur olmıyan bazı im Jarda günesin is33 : s3 Sanlarda güneşin ışığı karşısında hemen körleşirler; gözleri kamaşır, Güneşin daha az kuvvetli olduğu yerlerde oturan şimallilerin ekseriya gözleri mavi olur ve hattristi- vaya daha yakın memleketlere seyahat ettikleri za- me dalma gözlerini kollamak mecburiyetindedir- Halbuki Akdeniz sahillerinde yaşryanların ekse- riya gözleri altın gibi elâ yahut da adır, Ve bu tenkte olan gözler güneşe daha iyi mukavemet eder ler. Fakat şunu da bilmek lâzımdır ki bütün beşeri ruvlar gibi, gözde kendi kendisini müdafaa etme- nİ bilir. Onun müdafaası kirpikleri ve kaşlarıdır. Bir İnsan yaşlandıkça gözleri daha zayıflar fakat kaşları da daha sıklaşır. Sonra, gözbebeği de ayrı- ca kendi kendini korur. Işıkta küçülüp karanlıkta büyüyen bir diyaglramı vardır. Şüncü müdafaası da şudur: Göz kapakları gay i kırpışmağa başlar. Bu kırpışmalar neti kırışık yerler beyaz kalir, üt tarafı güneş Saç modasında bir yenilik SAS modası kışın tepeye doğru kaldiridı, Yüzü, boynu, enseyi ta Mamiyle serbest bırakır bir gekilde tütünde. Fakat bu gekil ancak yü. #ÜNlÜN çirgileri çok muntazam olan SÂllar tarafından tatbik edildi. Birçok kadınlar böyle bir şey yap. ri “Sİnde Günlü söçm yana çekilişi, enseyi ADAY kulağı örtüşü şu veya bu *“kilde, yüzü gölgeleyişi çehredeki PİR türüü kusurları Hrkütlp tashih Siekilecek Bunun için kalkık saç modası bir mevsimden fazla tutmadı. Bu sene, Büyük Fredrik devrinde görü len ersesi bukleli önü kalkek erkek saçların kadmâs moda olduğuna #ahid bulunuyoruz. Ensede yapı « Isa bükleler küçük bir Kordelâ he bağlanmaktadır. Fakat bu modayı de her kadın tatbik edemiyor. Bunun sebebi de kışlık #9$ Modasma uymak için ka dınlarım ekseriyetinin saçalrını keş miş bulunmalamdış, Fakat kuva »- #örler bu MAhzuru artaraf otmia, ler ve POStİS Ciğreti saç) kullarma. ğı yenklen oda yapmışlardır. Ensede çok bükle yapan portiğ. ekseriya 5999 üvaletlerinde kul - anılmaktadır. u ten esmerleşir. Ve gözün etrafında buruşukluk his sini veten küçük çizgiler peyda olur. Bunlar çizgi olarak da kalmazlar, Gayet kısa bir amanda gözün etralında hakiki kır Fakat çehreyi yaşlı gösteren bu'şeyleri ortadan kaldırmanın kolayı vardır. O da güneş banyotu & İmırken gözleri örtmek, alt ve üst kapakları yağlı- yarak sakin bir çehre ile yatmak lâzımdır. Yahut da gözlük kullanmak ayni şekilde gözlerin kırpışmasına mani olur, Bunun için duman rengi, Sarı veys mavi gözlük kullanmak icap eder. Hele denizde yüzme gözlük! kullanmakta te reddüt etmek bir hatadır, Çünkü bu süretle insan gözünü geniş, geniş açarak ufku nihayetine kadar görerek yüzer ve yüzmekten misli istifade etmiş olur. Başınızı suya daldırıp kulaç atarak yüzüyorsanız izin güzel için elzemdir. Çünkü ne de olsa tuzlu su gözleri yakar. Denizden çıktığımız zaman kanlanmış gözlerle dolaşmak mec burivetinde kalırsınız ki bu da hoş bir şey değildir. Eğer vaktinden evvel ihtiyar görünmek İstemiyor sanız güneşte muhakkak renkli gözlük kullanınınz. şıklıklar peyda olur. bu gözlükler gözle: Bakırlaşan deriler Banyo mevsimi geldi. Yazın İs- KE tanbul gibi bir şehirde oturup doniz banyosu yapmamak tabil rafları tık m tıklım dolu bir kilerde açlıktan #lmek gibi hir yeydir. Sakm ha! Siz bu hatayı işleme yiniz ve bü sene öliniz kanda dahi olsa munlazam surette banyo si . maktan Kendinizi mahrum etmeyi avva. İhtiyar KARARARAMA, stemiyorsanız yüneşte gözlük | Iç Çamaşırı Iç çamaştrı kadın süsünün en (h-/mam göstermeğe mecburdurlar. mal götürmez olan tarafıdır. Ça - maşırı dışındaki güzel olmıyan bir kadınım kendisini elegant telâkki etmesi en ki . . iri 15 çamaşırlarma, dışlarına giydik Bu sene gayet (tatl ve solgun venkli krep dösuarlardan, kreb ma- tenlerden, krep jorjetlerden yapı - lan iş çamaşırları Alanson dantel - leriyle süslenmektedir. bir gecelik ve bir kombinezon gös - hata olur, Ve her kadın giyinişinde Modelimiz leri elbiselere gösterdikleri ihti mamın kat, kat fevkinde bir ihti . Biz, Düşününüz ki dünyanm dört bir tarafında birçok insanlar yaz günü denize girebilmek için yüzlerce ki lornetre katetmek mecburiyetinde - dirler, Halbuki İstanbullu olmak eiltr ay yaz içitde hakikt bir nimet. tir. Bu altı ay içinde muntazam $u rette deniz ve güneş banyoları yap. mak suretiyle yalnız âsabiniz ve sihhatiniz için deği, ayrca de rinizin güzelliği için de faydalı bir gey yapmış olacaksınız. Çünkü yazım güneş altında yanıp bakırlaşan deri yarın güzel olduğu gibi kışın büsbütün güzelleşir, ipek gibi, kadife gibi yumuşak bir sey olur. Bu sene mayolardaki ve plâj ki. yafetlerindeki güzellik insanı deni, » girmeğe eevkedtcek en kudretli çazibelerden biridir, ml Zaraiet para ile olmaz! Tuvaleti itmam ede- I cek ufak tefekleri uygun almak icabeder Zarafet kadının halkıdır. Hem İhakkı, hem de ihtiyacıdır. Hiç kimse ile, hiçbir k: 1 “neden sü süne bu kadar düşkünsün?.., diye ayıplayamar, Yalnız o kadın, süs için yaptığı masraflarda bütçesini aşmamak şartiyle. Çünkü, süs lenmek ve zarif olmak sadece para ile başarılan bir şey degildir. Gi yinmesini bilen bir kadın az para ile de çok güzel giyinebilir. Bunun için © kadının uygun giyinmesini bilmesi lâzımdır. Zarif olmak satlece güzel bir &svap, nefis bir manto giymekle kabil olan bir şey değildir, Güzel giyinmek demek, tepeden trnağa kadar biribirine uygun şeylerle süslenmek demektir, Bir kadının ayakkabısı, çorabı, çantası, eldivenleri ve şapkası giy diği elbiseye uygun değilse, mese“ lâ bir çay elbisesiyle spor şapka, spor elbisesiyle başma dallı, çiçekli, fantezi bir şey giyerse o | kadına zariftir denilemez. Bütçesi dar olan —okadınm bir çanta vebir şapka alırken fanteziye kaçması, kendi mevcut elbiselerini göz önüne getirip on- ların hepsiyle giyilebilecek, hep- sine uyacak bir şey intihâp etmegi lâm değil, elzemdir. Çünkü zarafeti tamamlayan şey bu çanta, eldiven, şapka, kemer, düğme, ve İlâ.. gibi ufak teferrü- ettir, Bunların iyi bir şekilde zevkle ve dikkatle intihap edilmesi bir kadma zarafette çok kazandırabi- lir. Çünkü bu teferrlat, minimini kördeli yahut beyaz bir yaka, ya, kaya takılan bir çiçek yahut göz lerin üstüne indirilen bir tül, mrüt- mel atılmış Bir mendil veya bir yürük bütün bir kadın tuvaletine son fırça darbesini verecek olan hususiyettir. Bunun için zarif bir kadının modanın bu ufaktefek şeylerini dikkatle takip etmesi lâzımdır. Onları takip etmek ve daha kimse yapmadan evvel birinci ola- râk yapmak iğoğru olacaktır. Bu sene zarif kadınların üstün. de görülen bu ufaktefek şeyler içinde en fazla nenin moda oldu- ğunu anlamağa gayret etmesi lâ- zımdır, Pariste arkası kalın fileli, önü kaşa doğu İnen “imparatoriçs,, şapkalar çok modadır. Haziran ayında çikân şapka modelleri çi“ çeklerin kraliçesi olan (güllerle süslüdür, Meselâ göğsü ve kolları. pembe, mavi, turuncu gibi açık renkler- le işlenmiş olan düz 'siyah ve yâ hut koyu Meivert yünden örgü blüzlar da bu sene pek moğadır. Tabanı üç santimetreye kadar yülmek olan spor işkarpinleri Av- rupada plâjlarda taammüm etmiş bulunuyor. Şeffaf bir maddeden yapılmış olan gece sandalına gelince, onu ancak çok ekzantrik bayanlar gi yecek, nazarı dikkati celbetmek istemiyenler üstü karanlıkta ışılda yan bir maddeden yapılmış çi çek resimleriyle süslü bu sandal. arı giyemiyeceklerdir. Şehirde, çayda, altları bir santi- metreden daha yüksek iskarpin - ler giyilmektedir. Eldiven modasına gelince bu se- ne klâsik eldiven reskleri moda değildir. Yalnız açık ve parlak renklerden eldivenler modadır. Bu eldivenlerin boyları uzun ve üstleri işlemelidir. En ziyade mo. da olan renkler buvar kâğıdı ren- gi, pembe, açık firuze ve havaf mavi renklerdir. Dirseğe kadar çi kan bu eldivenler bilekte azıcık büzük olarak giyilmektedir. Gayet sık dokunmuş ince ipekli çoraplar giyilmektedir. Çoraplar (Devamr 15 nede),