4 Temmuz 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

4 Temmuz 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 11

i ki | 9“ pi 4 TEMMUZ — 1999 HABER — Akşam Postam Limon Çiçekleri Hasan Kolonyasının Benzerine dünya ırtıyatında tesadüf edilemez. Sinirlere ve hastalara şifa ve hayat verir. Bu emsalsiz kolonyaya tapan ecnebiler Türkiyeden limon çiçekleri, Hasan kolonyası alarak Avrupaya hediye götürüyorlar. Şipr, Fujer, Bahar çiçekleri, Leylâk, Yasemin ve yeni kokulu Losyon ve lâvanta- arı ve sair ıtrıyatı ısrarla isteyiniz. Deposu. Hasan Deposu, Sirkeci Liman hanı altında. A MEET ON Muhammen B. X 75 teminat Lira K. Lira! Li ns şokli Se saati 50 Fazarlık MW ” 5 ç Kaynak imlâ makinesi 1 adet Kaynak filitresi bak Mantar makinesi dai 70— S2 " 1530 Kayhak tulumbası ei» 1000.— 75. ” 16 1 — Şartnameleri mucibince yukarıda cins ve miktarı yazılı 4 kalem O-'zeme hizalarında yazılı usullerle eksiltmeye konmuştur. IN — Muhammen bedelleri, muvakkat tonunatları eksiltme saatleri yukarda yazındır. HI — Eksiltme 6/V11/939 perşembe günü Kabataşta levazım ve mübaysat şubesindeki alım komis” Yonunda yapılacaktır. İV — Şartnameler hergün sözü geçen şubeden parâsız alınabileceği gibi imlâ makinesi o numunesi de W— Wm— 8. & g S ez Kömi idaremizin likör fabrikasında görülebilir. V — Kaynak tulumbası ve mântar makinesi eksiltmesi di Schaffler maları lâzımdır. VI — Münasakasaya iştirak edecekler kür komisyona gelmeleri, (4436) Cinsi Miktarı Başipi 18.000 Kgr. Belipi 25.000 |, Tonga ipl 10.000 ,, 1— Şartnamelerindeki teslim müddetleri uzâtılarak miktarları yukarıda yazılı baş ve bel ipi Muh. Lira 9900 11200 5885 7.5 güvenme paralarile eksiltme için tayin edilen günde mez | Se 7.5 Te. Lira Krş. Şekli 742 S0 Kapalı zarf 843 75 ” ” 441 37 .. ” Yine şartnamesi mucibince Tonga ipi kapalı zarf usuliyle eksiltmeye konmuştur, vi — Muhammen bedelleri, muvakkat teminatları eksiltme saatleri hizalarında yazılıdır. TI — Eksiltme $ - vu - 939 çarşamba günü Kabataşta Levazım ve mübayaat şubesindeki alım isyonunda yapılacaktır. | İİ > — Şartname ve nümüneler her gün sözü geçen şubeden ve Kastamonu müstakil müdürlü Hürtlen parasız almabilir, — Münakasaya iştirak edecekler mühürlü teklif şektuplarını kanuni vesaikle yüzde 7.5 gü- ME parası makbuzu veya banka teminat mektubunu ihtiva edecek kapalı zarfların: ihale saatle evveline kadar komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri rinden bir saat ... Mikdarı Muhammen B. * 75 teminat Lira Kuruş Lira Kuruş Şeki o Saati Açık Ek. M4 Cinsi Tütün tozu çuvalı 6000 adet Sicak #4 kontörü 3 » 1605— 450 875 4sı7) Eksiltme Pazarlık 16 Mep > Şartnamesi mucibince 12/V1/839 törihirkle"”ifdle * Gâleeilyer ifercüme 6000, adet tütün tozu çuvalı ve yine şartnamesi mucibince “3,, adet Sicak su kontörü satn alınacaktır. Ni — Muhammen bedelleri, muvakkat teminatları, eksiltme şekli Ve saatleri hizalarında yazılıdır. 7 nci seriden 61-677 kitap 61 Vikontun ölümü “ JE — Eksiltme 17/V11/939 pazartesi günü Kabataşta Levazım Ve | 62 Leneit TL. Mubayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 63 Liza IV — Şartnameler her gün sözü geçen şubeden parasız alınabilir. 64 Evlilik v — İstekliler 67,5 güvenme paralariyle birlikte eksiltme için ta. 65 Gizli Pamuk harbi s0 yin edilen gün ve saatlerde yukarda adı geçen kömisyona gelmeleri. 65 Bizanş tarihi 1 67 Senyolbeos Avrupa (60 (4664) ine marmonier, Philipp HI, Perkeo, Seitz ve firmalarından manda firmalar iştirak etmek isterse müskirat fabrikalar şubesinden vesika al. Eksiltme lâzımdır. . Dün ve yarın Saati ; 15 16 İ 16.30 külliyatı 1 1 20 4bCOKMZ*-TMU)<*CMZOUCA Vakıt Kitapevi Dün ve yer.n tercü- me külliyatı Na 31404 cüsei OKr. 31 Rasin Külliyatı IV 60 32 Metafizik 40 83 İskender G0 34 Kadın ve sosyalizr 100 35 Demokrit » 36 Dinler tarihi 125 İT FPilorofi ve sansi 40 3B Etika 106 30 Herakiit > 40 Ruhi mucizeler 7” Bu serinin flatı 6.50 kuruştur Hepsini alanlara yüzde 20 ikon. t9 Yapılır. Kalan 5.20 kuruşur kuruşu peşin almarak müte bakisi ayda birer lira ödenmek ei dört taksite bağlanır. DÜR DA GÖZ HEKİMİ Mürad Rami Aydın Pazardan başka her gön saat 2 - « ya kadar Taksim - Talimhaxe Urfü 0D No, 10. Teelfon: 41553. Dr. İRFAN KAYRA RÖNTGEN MÜTEHASSISI Türbe, Bozkurd Kıraathane. $i karşımda eski Klod Fare sokak No. 8, 10, Öğleden son- Tâ 3 ten 7 ye kadar. 112 JOZEF kikdim, O akşam prenses kuman dana demiş ki: — Mösyö sizden bir şey rica edeceğim. — Emir buyurursunuz ma dam.. — Fransa toprağına ilk ayak bastığım sırada, rastgeleceğim, Fransızı kendi hizmetime alarak onun ve ailesinin saadetini te* min etmeği düşünmüştüm. — Acaba bu baktiyarlığa nail elan kimdir?, — Mösyö Taverney, Mezon Ruj benim gelişimi size haber veren genç mülâzi — Madam, bepimiz, mösyö Taverneye gıpta edeceğiz. Fa- kat nasip olan saadet ve bahti- yarlığı bozmak istemeyiz. O as keri vazilesiyle burada bulunur yor, emirinizi yerine getirmek için şimdi kendisine talimat ve- receğiz.. Filhakika o gün prensesin a- rabası hareket etmek üzere iken ata binerek maiyetinde gitmek &mrini aldım, o zamandanberi â rabanın kapısından ayrılmadım Baron gülerek cevâp verdi: — Hakikaten tuhaf bir şeyl, Fakat imkânsız da değil!. Filip; — İmkânsız olmıyan nedir? diye sordu. Baron mânidar bir jestle; — Onu ben anlarım., diye ce- BALSAMO vap verdi.. Andre de söze karıştı: — Kardeşim bötün bu vak'a" lar arasında prensesin buraya gelmelerine dair bir şey anlat- madı... Filip: — Sabret Andre, dün akşam saat on birde Nansiye vardık .. Şehri (oOmeş'aleler arasından geçtik, prenses o sırada beni ça- ğirarak; — Mösyö dö Taverney biraz süra'tle gidelim.. dedi. Bu emri'derhi icap edenlere tekrar ettim, Arabanın yanma döndüğüm zaman prenses: “Ya” rın çok erken hareket etmek İs- tiyorum,, dedi, — Yarın uzun bir yolculuk mu yapmak itsiyorsunuz, diye sordum.. — Hayır, fakat yolda biraz duracağım. — Yolda mı?. — Evet... N Süküt ettim, kalbimde bir hissikablelvuku vardı, Prenses: — Nerede durmak istediğinmi anlayamadınız mr? diye sordu... — Hayır madam. — Taverneyde duracağım, Hayret ve telâşla: — Bu nereden hatırınıza geldi, diye kekeledim.. — Babanız ve kızkardeşinizi JOZEY BALSAMO 109 Genç kız çekinerek cevap verdi; — Fakat, görüyorsunuz ya, babacığım, Filip ne kadar mesut görünüyor... Baron: — Çünkü Filip herşeyden memnun olur, bense iyi veya fe- na herşeyi tartmak, herşeyi dü” şünmek âdetimdir. Ben bütün bu şeylerde bir iyilik göremiyo” Tum. Filip: — Bu işin nasıl olduğunu, ba- şıma neler geldiğini şimdi size anlatırsam başka türlü görür” sünüz babacığım. deği. — Öyle ise anlat bakalım... Andre de israr etti; — Evet, evet, anlat Filip!. — Bildiğiniz gibi ben Straz- burgdaki alayımdayım. Veliah- din karısının, Fransaya o şehir- den girdiğini haber almışsınız” dır. Baroni — Böyle bir mağarada bir şeyden haber âlınır mı ki, biz de bunu bilelim? diye söylendi. — Dün prensesi karşılamak için şehrin haricinde sabahtan * beri bekliyorduk. Yağmur bar - daktan boşanırcasına Üzerimize lökülüyordu. Madamın gelece- ği saati kat'i olarak bilmediğim - den beklemek icap ediyordu. A- Yayın binbaşmı beni ileriye keş- fe gönderdi. Bir fersah kadar git miştim ki yolun dolambacında birdenbire muhafız askerlerin piştarlariyle karşılaştım. On - larla birkaç kelime konuşurken, prensesin bindiği araba geldi. Prenses arabadan başını çıkarıp bir sual sordu. Ben de bu sırada kumandanıma haber vermek için derhal dört nala oradan uzaklaş- muştım, Altı saatlik bir nöbetin verdiği yorgunluk hemen geç” mişti. d Andre burada kardeşine sor du: — Prenses güzel mi?, — Senin gibi, genç, bütün me- lekler gibi güzel. Baron tereddütle sordu; — Şey, bir şey soracağım! .. Prenses acaba tanrdıklarımızdan birine benziyor mu?, —Benim tnrdıklarımdan biri ne mi?, — Evet. — Prensese kimse benzeye mezi — Kafanda kalım. Filip biraz düşündü ve sonra cevap verdi: — Hayır... — Beraber «raştıralım. Me. selâ bizim Nikoli, Genç zabit hayretle bağırdı: — O! Hakikaten garip! Evet, babacığım hakikaten Nikol ben- ziyor. Fakat aradaki mesafe