6 Ağustos 1939 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

6 Ağustos 1939 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 12

lunan 350 Saçlarıma ak düştü --- Sarsam seni Şarkılarıtım bütün incelikleri. ni plâğa almak suretile ye- ni bir muvaffakıyet gösteren dünyanın en büyük plâk fabrikası 3 COLUMBİA ŞiRKETİ Çok san'atkâr ve hassas bir sese malik olan yeni okuyucusu MENŞURE TUNAYIN 17585 No. PLAĞINI muhterem müşterilerine takdim eder. ia a 1 — İdaremiz: hinden 306-940 caktır. Cibali tütün ve kutu fabrikasında (30-6-989 tari- hine kadar bir sene zarlında birikeceği tahmin o ıt ve karton kırpıntıları kapalı zarf usulile satıla” II — Muhammen bedeli (7000) lira yüzde 15 muvakkat teminatı 1050 liradır, TI — Arttırma 21-8-939 pazartesi günü saat 15 de Kabataşta le vazım ve mübayaat şubesindeki"alım satım komisyonunda yapılacak- tr. IV — Nümüne ve şartnameler bergün- sözü, geçen şubeden parasız alınabilir. V — İsteklilerin arttırma , için tayin olunan gün ve saatte yüzde 15 güvenme parasile birlikte mezkür komisyona gelmeleri (50505) İstanbul Defterdarlığından: İstanbul adliyesi levazım anbarın da mevcut iki adettmüs tamel kasa Yukarda yazılı müstamel Muhatmen bedeli Lira s0 - iki adet kasa hizasında yazılı muhanr men bedeli üzerinden açık arttırmâ ile satılacaktır. İhale 7-8-989 tarihi- ne müsadif pazartesi-günü saat 14 tedir. Talipleri: yüzde 7,5 pey akça- Jarmı vakti muayyeninden o evvel yatırıp mezkür gün ve saatte def” terdarlık milli emlâk müd 238 ni istirham için gelmekten ken- dimi alamadım. Adalet ve doğruluktan bahse” “dildiğini duyan nazır gülümse — Benim Salüs ailesinin dos- “tu olduğumu söylemekte hakkı- nuz vardır madam,. Fakat hâkim: — Bu gibi lik' vazifesini ele aldığım zaman her türlü dostluk hislerini bir tarafa bırakmış olduğuma ka maatiniz de pek doğrudur. Bi- macnaleyh hiç bir tesir ve hisse kapılmıyarak adliyenir, en büyük ,memuruna yakışır surette cevap vereceğim.. © — Teşekkür ederim, efendimiz... © — Şimdi işinizi vazife noktaj atmdan tetkik ediyorum. işlerde tam bir mahareti olan razır hazretlerine eşekkürü bir borç sayarım. , — Zannederim ki davanız ya. kın zamanda görülecek?. — Gelecek hafta için davet o. lunduk. — Şimdi ne arzu ediyorsunuz? © — Evrakı gözden geçirmenizi “rica ediyorum. a — Görd Kontes büyük bir merakla sor. — O halde ne fikirdesiniz?. — Şüphe edilecek bir bir şey © — Nasıl?, Kazanmak hususun. “da mi? size ; lüğündeki komisyona müracaatları (5434) JOZEF BÂLSAMO — Hayır kaybetmek bususun- da. — Davayı kaybedeceğimi mi? söylemek istiyorsunuz?, — —Bu katiyyen muhakkak". Binaenaleyh size bir nasihat ve” reyim. — Ne gibi efendim?. , — Eğer dava görülüp hüküm çıktıktan sonra tarafımızdan öden mesi icüp edecek bir şey varsa... — Sonra?, — Sonrasr. ödenecek miktarı şimdiden hazırlamak... — O halde, mahvolduk demek? — Madam, malümunuzdur ki, mahkemeler bu gibi şeyleri dü- şünmezler. — Fakat, adaletin merhamet te vardır. — İşte bunun için adaleti gör. mez bir hale sokmuşlar. — Nazır hazretleri benden bir nasihatı esirgemezler sanırım. — Söyleyin, ne gibi nasihat?. — İşi münasip bir suretle hal- İetmek, daha mülâyim bir höküm almak için çare yok mudur?, yanında, — Davanızı görecek hâkimler” den birini tanımaz mısınız?. — Hiç birini efendimiz. — Bu şayanı teessüi Salüs ailesinin, parlâmanın dörtte üçü ile münasebetleri vardır. Kontes heyecanından titriyor * dü. HABER — Akşam Posta © AĞUSTOS —. 1939. İSTANBUL AMERİKAN KOLEJİ | Amerikan Kız Keleji KIZ KISMI: ir İMektep, İngilizceyi en iyi öğreten bir müessesedir. Robert Kolej Bebek, Tel. 36.3 ss muallimler tarafındlın öğretilir. Milli terbiye ve kültüre son derece ehemmiyet verilir. Aile hayatı İyaşatılır. Kütüphaneleri KAYIT GÜNLERİ : Fazla- Vakıt Kitapevi Dün ve yarin tercü- me külliyatı 3140 4 cü seri Rasin külliyatı IV Metafizik İskender Kadın ve sosyalizm Demokrit Dinler tarihi Filozofi ve sanat Etika Heraklit Ruh! muelzeler No, Dr. İRFAN KAYRA RÖNTGEN MÜTEHASSISI İ Türbe, Bozkurd Kıraathane. sokak Na. 8. 10, Öğleden son İM si karşısında eski Klod Fare: i ra 3 ten 7 ye kadar Nazır sözlerine devamla : — Dikkat buyurunuz ki, dedi, işin esasına göre onların müna. rın sebeti ehemmiyetsizdi bir hâkim hususi nüfuz ile iş mükemmeldir. Kiz ve erkek beden terbiyesi ve sporlar tekemmülünü temin eder. Lise kısm: derslerine MÜHENDİS KISMI: nat için mektupla veya biz” »ürac- Almanca ve Fransızca ihtiyati olarak mütehas' talebenin beden! munzam olarak ticaret dersleri gösterilir. Ameli ve nazari usullerle Elektrik, Makine ve Nafıa Mühendisi yetiştirilir. Yat tatili zarfında Pazartesi ve Perşembe günleri saat 12.00 ye kadr. 7 Eylölden sonra her gün * edilebilir. 9,00 dani M. M, V. Deniz Fabrikaları Umum Müdürlüğünden; Deniz fabrikaları sıhhiye kadrosuna bir eczacı alınacağından istek li olacakların Gölcükte bulunan Deniz Fabrikaları umum müdürlüğü ne müracaatları. (5719 1 — Tahmin edilen bedeli (43.200) lira olan (36.000) metre erat yazlık beyaz elbiselik kumaş, 17 ağustos 939 tarihine tastıyan per şembe günü saat 14 te kapalı zarfla alınmak üzere eksiltmeye konul muştur, 2 — İlk teminatı (3240) lira olup şartnamesi hergün komisyon dari (216) kuruş bedel mukabilinde alınabilir. 3 — İsteklilerin 2490 sayılı kanunun farifatı dahilinde tanzim © decekleri kapalı teklif mektuplarını en geç evveline kadar Kasımpaşada bulunan komisyon başkanlığına makbuz mukabilinde vermeleri. (5570) JOZEF BALSAMO 233 Jar için bütün hâkimler ile mü. nasebetleri vardır. Nihayet, onla- galip geleceklerini biliyor 'ERKEK KISMI İngiliz Kanzuk eczanesi müstahzaratından rem -İ5 KAN i / 41samı0 UK ile Ekâsir, gBalsamin ka nere Kk / N Z UK isimli 2 şaheseri, bütün dünyanın en mükemmel güzellik müstahzar” lsrıdır, Ötedenberi memleketimi” kibar âleminin takdirine mazbi” olmuştur. Krem Balsamin Kanzuk İ Kadın güzelliğinin sihrini terki* binde saklıyan en cidd. ve şayan” itimat markadır. Genç ve ihtiya” bütün kadınlar için zaruri bir 1” tiyaçtır, Cildin letafet ve tarav©” tini arttırır. Yağlı, yağsız ve ac” badem cinsleri vardır. Eksir Balsamin Kanzuk Cildin daimi yumuşaklığını t€ min eder. Yüzdeki çil ve lekeleri alır. Sivilceleri tamamen izale © der. Traştan sonra cilde lâtif bif serinlik verir, Çünkü dum. — Çünkü hak onların. görmeğe kendini mecbur gör - mez... Mösyö Mopu'nun adalet ve doğruluğu,: meşhur DÜ Buanın faziletleri kadar doğru idi! Kon tös az kaldı bayılacaktı. Mopu devamla; — Fakat bitaraflık vazifesini yaptıktan sona hâkim tabi! dos tunu daha ziyade düşünür. Ma- dam bir işdoğru görülünce, dus doğru görülmek lâzımdır. Sizin davay: kaybetmeniz doğru ve adâlete uygun olduğundan neti. cesi de mümkün olduğu kadar za- rarınızı mucip olmak icap eder, — Fakat sözleriniz müthiş!. : —Bana gelince, biliyorsunuz ki ben bitaraf bulunacağım.. Ben hâkimlere bir tavsiyede bulunmak vazifesiyle o mükellef olmadığım gibi böyle bir fikirde de değilim. Bizzat kendim de hükmetmiyece * ğim.. Bunun için size doğrusunu söylemekte hiç bir mahzur gör mem. — Eyvah zaten ben bir şeyden şüphe ediyordum!. Nazır köntese dikkatle rak: — Ne gibi? dedi. — Salüs, ailesi Pariste oturduk baka — Sizin gibi yanılmaz bir zatın ağzından bunu işitmek ne kadar İcna?. Nazır sahte bir göstererek: — Size bütün hakikati söyle- — Size faydalı olmak ?,İşşna dim, dedi.. Size faydalı olmak ve selâmetinize çalışmak ta isterdim. Kontes bu karışık sözlerin ar. kasında ümit ziyası görüyorum zannederek sevinçle titredi. Nazırın sözlerine dikkatle dinli « yordu. Nazır, sözlerine devam etti; — Çünkü taşımakta olduğunuz ve Fransanın en güzel ve Lüyük isimlerinden biri olan isminiz, en müessir bir tavsiyedir. — Bu da beni davamı kay mekten kurtarmıyacak.. yerinizde olsam, ım sizi unuttukları gibi ben de onları unutur, taraftar toplamağa çalışan gençlere mü” racaat ederdim. Kralm kızlarını iyilikseverjik biraz tarır musınız?. — Onlar beni unutmuşlardır!., — Ellerinden bir sey de gelmez ya! Veliahdi tanır mısınız? — Hayır... — O da şimdi kendi karısiyle İNGİLİZ KANZUK eczanesi BEYOGLU « İSTANBUL m zi satılık tenezzüh motöri Beş buçuk metre boyunda xullanılmış açık bir o tenezzüb! motörü ucuz fiatla satılıktır. lüracaat: Beşiktaş sandalerlar idare memuru Mehmet Saim. BAKER Mağazalarının sattığı kostüm ve pardesüler, emsalsiz bir biçimdir, Sağlam Sık Ucuz Halihazırda piyâsamızın en zengin çeşitleri, her yerden W cuz fiyat ve müsait şartlarla satmaktadır. . Çocuk Hekimi iğ Or. Ahmet Akkoyunlu Fakrim - Talimhane Patas No. 4) Pazardan m her gün sanl 15 elen sonra, Telefon 40127)