6 Ağustos 1939 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

6 Ağustos 1939 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Roma gazeteleri, Japonyanın mihver ittifakına gireceğini yazıyorlar Sene 21 — No. 7468 — mn Piati her yerde 5 kuruş Italya, Arnavutluğa ve | Afrikaya sevkiyat yapıyor Son günlerde Arnavutluğa bir çok tayyareler,tanklar, ve toplar gönderildi Paris - Soir gazetesi: “ Bu sevkiyatın ilk aksülâmeli Sırplar ile Hırvatların anlaşmaları Dünkü posta ile gelen ve .Pariste | çıkan 2 Ağustes tarihli Oeuvre-gö- zetesl yazıyor: «Romadan, İtalyanın Armavutluk- taki askeri hazırlıkları hakkında sarih malümat âldık. Mussolini'nin Arna- yutluk ordusunun İtalyan ordusuna (ihakı için aldığı tebirleri 'tamamla- | Arnavutlukta mev- | mak ve elyevm cut olan iki İtalyan kolordusunun kadrosunu seferi kadroya çıkarmak için Avlonyaya ve Tiranaya yeni Aş kerler ve hârp malzemesi. gönderil- | miştir. Temmuzun son yarısında 18 bom- bardıman; 11 ave: tayyaresi, 100 pilot, | ve Ikisi miralay olmak üzere 84 zabit | ile hava ordusuna mensup 4200 nefer | Maarif Vekili mühim beyanatta bulundu Bu seneden itibaren ortaokul ve liselerde tedrisat öğleden evvel yapılacak, öğleden sonra da talebe ders hazırlıyacak ci dil tedrisatı - Beş sınıflı köy mektepleri - İmtihan usullerinde değişiklik - Liselerde yaban- | Terimler hangi esasa göre tesbit edilecek ? maf gönderilecektir, Manrif ve Dahiliye Vekilleri gazetecilerle bir arada Şehrimizde bulunan Maarif Vekili | rasında alman kararlar ve muhtelif B, Hasan - ÂM Yücel, dün Gelatasa- | maarif meseleleri etrafında şu beya- ray İlsesinde kendisini ziyaret eden | natta bulunmuştur: Gazetecileri kabul ederek Maarif şü- (Devamı 4 üncü sahifede) 'lngiliz ve Fransız askeri PAZAR 6 Ağustos 1939 Üniversitemizden 20 kız talebe Londrada müesseseleri geziyorlar Telefon: Başmuharrir: 20565 — Yazı işleri: 20765 — İdare: 20681 — Müdür: 20497 — — olmuştur,, diyor gitmiştir, 7,5 santimetrelik batarya» lar, otokarlar, tanklar bir çok silâh ve mühimmat Draç limanına çıkanl- muştır. Hali hazırda Arnayutlukta külliyetli mikdarda benzin stoklarını ve tayyare malzemesini muhtevi 20 hava üssü mevcuttur. (Devamı 4 üncü sahifede) heyetleri Rusya yolunda | Siyasi müzakereler için İngiliz sefirine yeni talimat gönderilecek Moskovaya. hareket eden İngilis ve Frans askeri heyetleri rolsi solda amiral Plunkett, sağda general Dumene Londra 5 —- Moskovada İnglüiz sefi. rinin, Sovyet Başvekil ve Hariciye Na- zırı B, Molotofla yapılan son mülâkat hakkındaki raporu Hariciye Nezare- tine gelmiştir. Bu raporun tedkiki biter bitmez, İngiliz sefirine yeni tali. İngili? ve Fransiz askeri heyetleri, bugün kendilerine tahsis edilen City of Luxor vapurile ve Leningrad tari. | kile Moskovaya hareket etmişlerdir, (Devamı 4 üncü sahifede) ————şğ— — Dikkatle: Uzak Şarkta müşterek hareket için |/7>asında acemice itilâf olmamakla beraber İngiliz ve Amerikan menfaatleri birdir Bazı gazeteler ve siyasi rical Uzak Şarkta bahri bir nümayiş yapılmasını istiyorlar Vaşington 5 (A.A) — Siyasi mah- İllörde Chamberlainin nutku Ame- Tkayı Uzak Şarkta teşriki mesa rüretli bir davet mahiyetinde t #İlimektedir. Hükümet söz söy tTesmi sevat Amerikanın istediği gi bi hareket etmekte tamamile serbes Olduğunu teyid etmekte ve Londra Vaşington arasında bir anlaşma mevcud olmâdığını tebarüz ettirmek. | tedirler. Bununla giliz ve An ı İ görüşlerinin bir ya anlatma atlerinin olduğunu Japonya. atuf bir harekette bulunulması pre 2 nö kongre, ne de efkârı umumiye muarızdır. namına (Devamı 4 üncü sahifede) İ nun Halk müvacehesinde İnfaz edilen ve türlü çeşidi resimlerle gazetelere aksettiri. | İsen idam merasiminin umumi terbiye ye | âsab üzerinde ne fesi tesirler hasıl etgi- | Bini bu sütunda anlatmıştık. Adliye Ve- kili teşhirli idamı menetsi, Son vaka münasebetle yapılan neşri- yattan eellâd meselesi diye de bir mesela olduğu meydana çıkmıştır. Rüşdüne eriş- memiş gelişigüzel bir çingene çocuğu bü- lunuyor. Para hirsile oğlan aygınlıklar, baygınlıklar geçirerek «müşterisini. bo» guğor. Bazan da ilmiği ters takıyor, ne yürekler acısı vaziyetler oluyor. Ediplerimizin, mütefekkirlerimizin umumiyetle halkımızın ruhi ağsülâmel hasıl etmesine sebebiyet verer be tarzına da artık bil | Medeni mil ki İ l meşum .bir iş olsun ii l Icabıdır, bu sanati profesyonelleş- trmişlerdir. Yirminel asırda öemiyetimiz | tavuğun, koyunun bile (kesilmesinde «hayvanlara eziyet olmasin! 1 di ken, bu şeklldr adam öldürmek reva mi- dır? Adliye Vekili bu işi de daha rahim | bir hale koymalıdır. İ ve | 1 Milli Şef dün Boluyu şereflendirdiler Halk, en içten tezahüratla Reisi- cümhura karşı sonsuz sevgi ve saygılarını gösterdi Bolu $ (A.A.) — Bugün, Ankara civarında bir gezintiye çıkmış olan Reisicümhur İnönü, Ayaş, Beypazarı, Mudurnudan geçerek sant 16,10 da Aband gölüne gelmişler ve burada Bolu valisi tarafından istikbal edilmiş. lerdir, Reisicümhurumuz, Aband gölü civarında bir gezinti yaptıktan sonra Boluyu şereflendirmişlerdir. Cümhurreisimizin gelmekte olduğunu haber alan bütün Bolu halkı yollara dökülmüş ve en içlen tezahüratla Mİlli Şefe karşı sonsuz sevgi ve saygılarını göstermiştir. Sehrin medhalinde asker, jandarma kıtalarile polis müfrezeleri ihtiram resmini ifa eylemişlerdir. Bolu baştan başa bayraklarla donatılmış ve tenvir edilmiş bulun- maktadır. Milli Şefimiz bu geceyi Boluda geçirecektir, Em İngiliz harp gemileri Istanbuldan ayrılıyorlar Dün gece misafir amiralın şerefine bir veda ziyafeti ve suare verildi Malaya da İzmir limanından hareket etti Yukarıda: İngiliz harb gemisinde vedatian evvel, alttar Halkın Warspitehi ziyarete gidişinden bir enstantane İngilterenin Akdeniz filosu baş! kumandanı Viş Amiral Sir A.B. Cunningham'ın idaresinde llmanımı- za gelen ve dört gündenberi memle- ketimizin misafiri bulunan beş İngi- liz harp gemisi bugün llmanımızdan Akdenize müteveccihen hareket ede- cektir Hazırlanan program mucibince dün öğleden evvel, Amiral gemisi Warspite halkin ziyaretine açılmış- tır. Binlerce İstanbullu, dün sabah dokuzdan itibaren -tedarik ettikleri | İ bususi vasıtalarla Warspite'a giderek | misafir gemiyi, gruplar halinde gez- | mişlerdir. Halkın ziyâreti 12 ye'kadar | devam etmiştir. t Amiralın öğle ziyafeti Öğleden sonra 18 de Amiral Sir A.B. Cunningham, Amiral gemisinde mümtaz davetliler şerefine bir öğle ziyafeti vermiştir. Ziyafetten sonra İngiliz sefiri Warspite'ta İngiliz bah- riyelilerini kabul etmiştir. Kabul res- minde İstanbul Veli ve Belediye Reisi ütfi Kırdar, İstanbul komutanı eral Halis Bıyıktay ve Fransiz büyük elçisi hazır bulunmuşlardır. Dün saat 17 de İngiliz sefiri, Beyoğ- jundaki sefarethane binasında İngi- )iz bahriyelilerine bir çay ziyafeti vers miştir (Devamı dördüncü sahifede)