31 Aralık 1940 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

31 Aralık 1940 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

2) . Size Ee e yaşta #7 em ami e lela Pa 4 HABER — Aksam Postası 31 BİRİNCİKANUN — 1040 Kıbrit ucuzlamadı Londraya şiddetli bir hücum (Baş tarafı 1 vcide) Maliye Vekâleti kibritin ocekisi | yaletinde bir yere bombalar at- gibi 90 paraya satılacağını alâka” | mışlardır. Hasar hafif olmuş darlara bildirmişti. tur. Zayiat da birkaç kişiden i- Bu emir üzerine, kibrit ve çak. | barettir. mak © İnhisar, Obeker kibrit. kutusu başına kabul ettiği 10 pa, relik tenglâtın tatbik mevkiine paraya satılacaktıf, Vapura binerken denize düştü GECE YAPILAN HÜCUM Londra, 30 (A.A.) — Bu gece Alman tayyareleri Londrayz kargı kısa, fakat çok şiddetli bir hücumda bulunmuşlardır. Şeh- rin üzerine çok miktarda yangın bombası atılmıştır. Anlaşıldığı na göre, Almanlar bir siste.ı da- Beykoz kundura fabrikası smele- | hilinde şehirde mümkün olduğu #inden Mehmet Usta, büyün Şirketi bâyriyenin 57 numsrah © vapuruna, Beşiktaş iskelesine itmek Ayağı kayarak denize düşmüş, kurta Fümuşter. Bu yece yılbaşı (Baş tarafı i meide) Için tertip edilen yemekler alikart fi kadar faz'a yangm çikarmak gayesini takip etmektedirler, HÜCUMUN TAFSİLÂTI Londra, 30 (4.4.) — Bu çece yapılan hava akımı esnasında, Londranm tarihi mahallesini teşkil eden City mntakasındaki meşhur tarihi binalardan bir ço- Zu hasara uğramıştır. Alman Yatlarından pahalı olmıyadalıtır. Ye- | tayyarecilerinin bu mahalleyi mek yemek meoburiyetin de yoktur. | bilerek yakmak istedikleri mu- Hiç bir yerde sandaiye parası na" İ hakkaktır. zunmas le müşteriden ayrıca para atorluğunun ticari ve mali pari yazık edilmiştir. Bu nokta fiyat mu" raha ymlayanunun de adanali | güzel dbüdelerim bir çoğu da tin We bu gece bor tarafla ehemmiyetle rada bulunmaktadır. kontrol edilecektir. YILBAŞI PİYANGOSU Müt piyangonun 941 yılbaşı çeki Hşi bu alışam sasi 23 le Tuksim be İediyo gazinosu salonlarında. yapılı caktır. Muhtelif ikramiyeler (oçekik Gikten sonra Lam sasi 24 te son olarak bir bomba (400.000) liralık ikramiye çekilecektir. Bu piyangoda dağıllacak Ikrami yelerin yeltinu 3.030,00 olmaktadır. Çekilişin bütün safahatı o refrans pasif müdafaa ve sivil gönüllü ler teşkilitma mensup hakiki bir ordu, saatlerce müddet, yağ- mur gibi binleree yangın bombası ile mücadele etmiştir. Bazan, toplu bir halde düren grupunun tam hak- kından gelindiği sırada, yaylım ateşinâ benzetilebilecek bir şe Hraya DANE | ilde, diğer bircok borabanm aynı zamanda düşmiye başladı- ğı görülmekte idi, Btün bu bom- sayon karikile Ankara radyomu bars | Dalar içücük bir irtifada patlıya- fından beşredileceğinden çekilişi mem leketin har tarafından takip (etmek mümkün olacaktır, TRAMVAY SEFERLERİND İLAVE YOK “Tramvayların bu gece göceyarısn- dan sonraya kadar işliyecekleri hak vay deposundan bu sabah aldığımız. rak her istikamette saçılıyor- lardı. Bütün yangın başlangıçları, maltmata göre trimvay seferlerinde | o Zondro, 30 (A.A.) — İngiliz Bormal terile tatbik edilecektir. RESMİ DAİRE VE MEKTEPLERİN TATİLİ hava ve dahili emniyet nezaret- tebliği: a yanam çikarmak Yıltaş: münasebetle resmi datreler | makandiyle hareket eden düş bügün öğleden itibaren yarın akşama | man dün gece Londra üzerine kadar tatildir, birçok bombalar atmıştır. Ta Örtm tedrisat milesseseleri dün ta“ | Mizmış birçok binalar Ve bu me- le başlamışlardır. İlkmektepilerle & niversite de bugün öğleden (o İilbaren tatli edilmişlerdir. Orta tedrisat mü- esseseleri ile üniveratte ve resmi daf yanda Guildhall ile birçok klise. İm “esern wramıstır. Salnt » Paul klisesi bile teh- li... - sanruz kalmışsa da e'va- reler perşembe sabahı açılacaklardır. | rmdaki yangınlar vaktinde sön- İkmektepler de cumartesi sabahi açı. | dürülmüstür. Jacaktır. Sıtmı mücadelesi yapılamıyor (Baş tarafı 1 neide) bitmiş olmıyacıktır, Senelerce ve daima bunun etrafmda Herhangi bir nehir taşkımı, şu Düşman askeri e- hemmiyeti haiz hiç bir hedefe hücum etmiye teşebbüs etme miştir. Londra mmtakasının sair kısımlarında da yangınlar çıkmış, ticari müesseseler zarar Londra İtfaiye teşkilâtr bü. tün gece kahramanca ve mü- vaffakıyetle çalışmıstır. Zayiat yeya bu eksiklikler bu mevzular Londra, 80 (A, A.) — Bu gece Üzerine daha dikkatle bizi çalış, maya sevkedecektir. Bütçe vaziye tim'z malümdur, Xi bava akımın en bar; vasfı İngilizler laratından Alman tay , Birçok yerlerde srtma mtcadele- | Yarelminin hücumlarmı önlemek £ sine İhtiyaç olduğu halde başlıya” madık. Bugün kinin tedariki meselesi de, dünyenm bu halile, bize çok sıkm. tı vermektedir. Bunları Cavadan getirtmek zaruretine düştük. Dlünyanm vaziyeti dolaytsile ki, nin ancak Ağustos sonunda elimi, ze gelmiştir, Biz evvelce dünya vaziyetini dü- sünerek, elimizde stok kinin bu -| lundurmustuk, Evvelce 29 iiraya aldığımız k'nin kugün 61 Diraya çıktı, Talısisatım bittiğini meclisi â- Eye aresttik, Müsande buyruldu. Yeniden ald ğımız tahsisatla kinin | alrroruz. i Bize sıkmtı veren bir cihet de Btedenberi bu “İşlere alışmış ve halini bilen arkadselarımızn eli- mizden alınma olmalarıdır. İstıra- bımiz budur.,, Müzakerelerin sonunda meelis kanınun bir'nel müzakeresini ta - mamlerretır. | Mee'lia gelecek cuma günü top- | Tanrcaktir. İ Ketakszsın | orduya mesajı | (Baş farah 1 acile) Kral Jorj mesajında şöyle de- mektedir: | “Tarihin hiçbir çağmda, hiçtir harp bizimki ka'lar mukaddsa bir gaye uğ” yapılmamıntır. Yu. nan milleti benimle beraber 1041 ponüminda zaferi kazanacağından emindir... General Metaksaş şurlari #öy. mektedir: “Vatanpsrverlik Ve cesaretiniz Bayrzinde Yunanistan yeni seneye fmit #6 imanla giriyor, çin geceleyin avci tayyarelerinin kullanılmış olmasıdır, Bu avcı tayyarelerinin müds , haleri, Londrada hâdiseyi seyre - denler Üzerinde biiyüz bir tesir yapmıştır, O ana kadar tayyare dafi topları fasılanız bir öwrette | İ şiddetle ateş diyor ve hücum da en hâd devresine girmiş bulunu, yordu, Tam bu sırada toplar bir denbire susmuştur. o Bu sükünet, İngiliz hava kuvvetlerine mcnsup #vct tayyarelerinin imotörlerinin çıkardığı gürültü ile ihlâl edilmiş. tir, Bu tayyareler Alman tayyare» leriyle Cily üzerinde amansız bir muharebeye tutuşmuşiardı;. Mit, ralyözlerin ansızın ateşe bazisması bir an için pasif müdafaada çalr şanları korkudan tltretmiştir. Çün kü bunlar Alman *ayyarecilerinin. aşağıdaki insanlar Mrursa mitral- yöz ateşi açtıklarını zurnelmizler, dir. İngiliz (Oavet tayyarelerinin müdahalesi, City'yi biç olmasa yüksek derecede İnf'lâk kudretini haiz birşok bombalardan kurlar - mıştır, Pühakika bu nevi bomba - larânn pek az bomba atrimştir. Halbuki bundan evvelki *ou akm, larda bu gibi yasiğımlar bombardı- man tağyareleri işin müketmel | birer hedef teşkil ediyor, daha | doğru diğer hedefleri teghis et- melarine yarıyordu. Birsok tehlikeleri göze alarak gok ağır vazifelerini fedakârlıkla yapan muvazzaf ve yardımcı lila, Mütekait bir muallim Odasında ağr yaralı bulundu Aksarsyda oturan Neemeimin Özer ndırda miltekait bir musl lim, odasmda ağr surette yaralı bulunmuştur, İfade veremiyecok halde bulunan Necmeddin, Cer. rahpaşı haslanesine nakledilmiş- tir. Zebita tahkikata devam et. mektedir. Yunan harbi (Baş tarafı 1 elde) de mühim bir köyün Yunanlılar tarafından zsptedildiği öğrenil- miştir. KAYAKLI İTALYANLAR Atina, 31 (4.A.) — Arna- Yutluk cephesinde kayaklı bir İ- talyan kuvveti Yune: r tara- fından bozguna uğratılmış ve pek çok esir alınmıştır. ZAPTEDİLEN BİR TEPE Atina, 30 (A.4.) — Yuran hükümeti namına beyanatta bu- lunmıva mezun şahsiyetin söy- lediğine göre, geçen hafta Yu nanlılar tarafından işga! edilen sahil şehri Himaranın gimal ve inde vukuulan giğ- setlerden sonra Yu- nan kıtaatı yen! bir ilerleme kay dederek liç köy daha zaptetmiş- lerdir. İleri hereketi 1666 ra- kımlı bir tepenin işsalinden #on- ra kabil olmuştur. İtaivenlar bu tepedeki mevzilerini tahkim et- miş bulunmaktavydılar. Cephenin merkez kısmında Himaranın gimalinde ateş bat- tına İtalyanlar yeni kuvvetler Sokarâk mahalli bir mukabil ta- arruza geçmişlersede bu hü- cur-'ar piskürtülmüştür. İtal yanlar ağır zavint vermiştir. Daha şimalde da buna benzer hücumlar püskürtülmüş ve İtal» yanlar bu mmtakada da ağır zaviata uğramıştır. Şiddetli soğuklar devam et - mekte ise de bütün cephe bo - Yımca Yunanlılar teşebbüsü ei- lerinde, bulunanrmahtadırlar, İNGİLİZ TAYYARELERİNİN YAALİYEKİ Atinn, 50 (A.A) — Yunazistandaki İngiliz bava kuvvetleri umumi karar ganm tebliği: Dün, bombardıman tayyarelerimiz, 21 inci ve 22 inci defa olmak Üzere Avloâyaya hücum etmişlerdir. Birinci hücumda borubalar, nakliye vasıtala zı ile rıbtım civarında bir yol üzerin de hareket halinde bulunan kıtalar & zerine düşmüştür. Bir binaya isabet vaki olmuş ve büyük bir yangın çık mugtr. Hücum osnasında tayyare dafi tep larımız şiddetli bir barnj ataşiyia kar galaşılmış ve düşman avc: iayyarele riyle tayyarelerimiz arasında 85 daki ka süren bir hava muharebesi olmuş tur. Tayyarelerimizden biri düşürül. müşme de mürettabatından İki kişi paraşütle yere inmiştir . İxibci akım fena bir havada yapı mış ve gimaldeki rhizma (giden yol Üzerine tam #sabeller vaki olmuştur. Bazı binalara da isntetler © olmuş ve bazı bombaların, sakli vasıtaları depo su He askeri ambarlar arasında patla dıkları görülmüştür. İki gilep, bir tİcaret gemisi ve bir kruvazör miteslyöz ateşine tutulmuş tar. Dönlş uçuşü esuaasda, bir düş man tombardıman tayyareci grup. görülerek Üzerine ateş açılmıştır. Fa kat bu dişman bayyareleri, geticey?) toabite vakit kalmadan kulutlar İçin de kaçmışlardır. Birinci akım esnasında kaybolan bir teyyaramiz müstesna olmak Ozere BO tün tayyarelerimiz üslerine dönmüş berdir. iye teşkilâtı mensupları takdirle - yad edilmektedir, Bunlar alevlerin işinde, büyük b'r sıcağı mukav& met ederek ve binalardan yuvar- lanan taşların altında kalmak gibi bir tehlikeyi göze alarak çalınm'4, lardır, Bunların bazları yıkılan bi- Bular altinda kalarak ölmlşler ve ya yaralanmışlarim. o Maamafih inden kurtulmağı mu İmvaştur, Müntasam itfalyo teşkiikti ile yard'met grunlârma mensup olanlar va polirlerle yaralılara mahsus o tomobilleri sevkeden kadın şoför, ler, o gece çalısan Londrallardan mürekken kocaman bir orduda bii hassa temayüz etmişlerdir. Sahir. terini kurtarmağa çalışan bu in, sanların . fedekârliği olmasaydı bu geceki hücumun neticeleri hiç şüphesiz daha vahim olurdu. İ bu mmtakanın merkez! de Riga olacağı göylenmektedir. he İPOLISTE: Hataylı Tevfikin yeni bir marifeti | Hapishanede o | çardiyana saldırdı | Adana, (Hususi) — Geçen gün gece yarısından #onra şeh-! rimizde Hataylı Tevfik'in çıkür- İ dığı korlrunç macerayı ve | .- lerle yaptığı kanlı tabanca diiel- | losunu bütün tafsilâtiyle bildir- miş ve bir polisimizin yaralan- dığmı, gözü kanlı havdudun da iki kurşun yediğini ilâve etiziş- tim, Yaraları iyi olduğundan ha- pishanaye nakledilen Tevfik, ha- pishanede de uslu durmıyarak bir hâdise çıkarmıya teşebbüs etmiş ise de muvaffak olama- mıştır. Hapishane gardiyanın! dövmek istemiş, bunu yapama- yen ağır sözlerle hakarette bu- henmustur. Bundan da mak hapishenenin'en kabadea ısı ola» rak geçinmek, diğer mahkümla. ri nüfuzu altına almaktır. Tevfik; — Burada benden daha kaba- davr kimse olamaz. Bana ses çi- karmak isteyenin alımı karısla- rım! demistir. Harishenede da rahat durma- vacağı anlaşılan Tevfik, hapis- hanede nezaret altma alınmış ve bu stiçundan dolayı ayrıca i | İ da mahkemeye verilmiştir, Napoli (Baş tarafı 1 nelde) ALMANYA ÜZERİNDE,.. Londra, 30 (A.A) — Lan drada salâhiyettar bir menbadan öğrenildiğine göre Avruna Üzerin- de hiilklim siren fena hava şart, ları yüzünden bu gece İngiliz bom, bardıman tayyarelerinin harekâtı tahdid edilmiş zulunmasma rağ- mer İngiliz teyyareleri Almanya” da bir hedefe, $st/iğ İlmanlarma ve isgal altmda bulunan yerlerdeki tayyare limanlarma hücum etmiş, — Beden terbiyesi mükellefiyeti : - (Baş tarafı 1 nede) “İİ Beş yüzden aşağı izçi çalıştı- ran iş yerleri işçilerinin bideni terbiyesini açık sava ve disiplin li bir şekilde kanun ve nizamla- rın koyduğu esaslar dahilini» o- lacaktır, Fakat beş yüzden fazla işçi çalıştırın Jerlsre bir çok mee buriyetler tahmil olunmuştur. Bu gibi iş yerlerinin sahibleri iş çi mikdarına göre, tenis kordla” rı, koşulara müsaid sahalar ve yüzme havuzları vücuda getir meye mecburdurlar. Eğer mües. sese deniz kernarında bulunursa mücssese «ahibi veya şirket sa. hilde yüzmeye müsaid bir saha vücude getirecektir, İşçi mikdarı devamlı olmavıp, artıp eksilen veys yol inşaatın. da olduğu gibi vaziyet icabı ba- zan binlerce İşçinin kısa bir z1- man için toplandığı ve iş sabası nın mütemadiyen değiştiği ah- nın mütemadiyen değiştiği ah- velde iş verenler mevcud imkân. lardan istifade ederek işçilerinin layacak, fakat sabit tesisat vicu beden terbiyesi ihtiyacını kargı: de getirmeye mecbur tutulmaya. & Baltıklı generaller Moskova, 81 (A.A.) —Stefa- | ni: Dün neşredilen bir kârarna- me ile Estonya, Litvanya ve Le- tonya ordularına mensup 20 ge- neral iie diğer bazı »"“-X rit- beli zehbitler rütbelerini muha- faza etmek suretivle Kızılordu. ya kabul olunmuslardır. Bu üç Baltık memleketinde tek bir gs- keri mıntaka ihdas edileceği ve Bir amele elini makineye kaptırdı | lu sokağında 27 bumarsir meyve va Dün gece saat 21 de, Fnthte Hisar sere birlik kooperati'lade çalışan 38 | yaşındaki Hamdi Fener, eliri © teçli makinesine kaptırmış, yaralandığın | dan Cerrahpaşa iasiznesine kaldırık. | müşter, Arikada harp İTALYAN TEBLİĞİ TMalyada bir mahal 80 (A.A) — Italyan orduları umumi! karargâhmız 206 numaralı tebliği: Bingari bududu mntakasmda Bar otrafında, topçu fnaliyeti devam tmektedir. Müstabkem baliarımıza yaklaşmak teşebbüsünde bulunan ms kipeli küçük İngülz müfrezeleri geri püzkürtüimtiştür. Birbirini — takipe- den taarruz hareketleri (o çanasında tayyarelerliniz ufak çapta bombalar Atmış ve düşmanın makineli miifreze- lerine miiraiyör ateşi açmıştır. Bir çok makineii vesait hasara uğratılmış ve tahrip edilmiştir. Giarabub mmtakasında (düşmanın bir taarruzu geri © püskürtülmüştür. İngilizisr üslerimizden birkaçını bom” bardıman etmiglerse de basar yoktur. Yunan cephesinde düşman mevzğ- mahiyeıtz bazı hareküle tepebüüs ei mişse de ağır zaylatla geri plskür. tülmüştür. Dd ölonun bozubandıman ve av te gekkülleri Hman tesisatına, İatibkâm. lar ve kılanta tasrruz (etmişlerdir. Düşmanın bir deniz tlssüi olan Preveze man tayyarelerinin hücumu meticesin de yangınlar çıkmış, ilmasi (o tesismlı ve malzemesi ve imanda (o bulunan tir vapur bazara uğramıştır. Avlonyada bahriyenin hava (daf) bataryaları dün 2) ÜkkAnunda düşma nın bir tombardıman tayyaresini alev ler içinde düşürmüştür. Düşmanın bir filosuna hücum eğer avcı tayysrelerimiz xi tayyane düşür işlerdir. Deniz clizüitamlarımız is'aç edilme den Yunan ve Arnavutluk esbillerim deki düşman tesisatını o devamlı bir bombardımana tabi tutmuşlar ve se rih tahribat husule getirmişlerdir. Şarki Airihada kayda değer bir ba dee olmamıştır. 2030 Ükkünun gecesi düşman tay- de laarruza uğraruşlır. Bombardı | inayet mi? Türkân vapurunun kaptanı İ Mmanımıza gelmekte bulunan kân Yapırunun kaptanı HsHÜ Osman, kamarasında &ü olark tunmuştur, Keyfiyet, iğneadi relsiiğinden şehrimizdeki - lara telefonla bildirilmiştir. buzun akşzıma lmanımıza Kaptanın eceli elevudu (e mi ÖN yoksa herhangi bir cinayele Bİ İban gittiği gemi, İstanbul geldikleri sonra anlaşılacaktır. Ruzveltin nut5f Amerikada birliği). kuvvetlendirdi Newyork, 81 (A.A) — reisicumhur mnamzedi beyanatta bulunarak şahsi patilerinin şüphesiz İngilier” müteveceih olduğunu ve AYP krtasımda kendisinin de İni ğı bir dava için birçok inse rım çarvıştığını ve öldüğünü # lemiştir. yareleri xf dalga halinde Napoli şeh | Avrupaya bir ordu gön: rinin üstünden uçarak © riatleler ve birkaç bomba atmışlardır. Bivillere sit birkaç binaya isabetler olmuştur. Yedi kişi ölzeüiş, birkaç kipi Ge yaralanmıştır. Glatlantikte faaliyette bulunan de. ; nlzaltılarımızdan biri tir İngiliz bom- dardınan tayyarsslaj düşürmüştür. eps Siyamla Hindiçini arasında“ müsademeler Bangkok, 30 (AA) — Bir Siyam tebliği, Hindiçini hududunda Pransız. ve Siyam kıtaları arasında geniş mik- yasta mukarebeler cereyan © ettiğimi | Fransızlar curzartesi sabatı Moni hav mıntakasında Vientianneder ateş açmışlar, fakat süratle wüküta mec bur eğitmişlerdir. mz mij tinin reisi Villlam Allen - W Reisicumhur Ruzvelte şu telgi İı göndermiştir: “Mükemmel bir hitabede 9 lunarak Amcrikada birlik ter ettiniz Hiç bir vatenpetver dımmı esirgeyemez. siye olan imanımızı kuvva'ifİ dirdiniz. Bütün e ze yardm edeceğimizi iftih beyan ederiz.” Bir adam da odasında! ölü bulundu Galatada bir kahvede yeti kalkan İzzet lem'nde biri, da ölü olarak bulunmuş, hâdisf den haberdar edilen zabtta Z koymakla beraber müddelumu! Bi de haberder etmiştir. morga kaldırılmıştır. " Türkiye İş Bankasına para yatırmakla yalnız para biriktirmiş olmaz, aynı Za- manda taliinizi de denemiş olursunuz.