December 31, 1940 Tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

December 31, 1940 tarihli Akşam Gazetesi Sayfa 1

Emiâk Ajanlığı Emlâk alıcı ve satıcılarının nazarı dikkati- ne!,, İstikamet ve süratle alım salım yapılır. Adrese dikkat; Adresler: Bahçekapı Taş Han 26 -.27 numvra. Tel: 24724. Taksim Şehid SALI 31 Kânunuevrel 1940 Napoliye büyük bir akın yapıldı Şehre risaleler ve bombalar atıldı dalga halinde uçtular İtalyada bir mahal 30 (A.A.) — İtalyan umum” karargâhimin 206 numaralı - tebliği: 29/30 ilkkânun; gecesi düşmar tayyareleri iki dalga| hâlinde Napol şehrinin üstünden uçarak risaleler ve birkaç bomba atmışlardır. Sivillere nit birkaç bina ya isabetler olmuştur. Yedi kişi öl müş, birkaç kiş yaralanmıştır. Londra 36 (A.A) — Bu gece İngiliz hava kuvvetletinin Napoliye bücum ettikleri haber alınmıştır İngiliz tayyareleri bombalardan başka beyannameler de atmışlardır. Bu beyannamelerin B. Churchill ta- rafından söylenen nutkun metnini ihtiva etiği zannedilmektedir.. B, Churchill, mezkür nutkunda Musso- İiniyi harbe sürükliyen yegâne adam olarak ittihaır etmi Fransa, Almanya ile iş birliği yapmıyor Mareşal Pötain tazyik görürse Afrikaya gidecek Londra 30 (A.A.) — Af Mat buat, Fransanın ittihaz edeceği tar- zı hareketle alâkadar olmağa devam etmektedir. Daily telegraph gâzete- birliğinden ümidini kesmiş olan Al- manya, Vichy hükümetine nazik fe- kat kati bir lisanla bu hükümetin tar- Zi hareketinden memnun olmadığını bildirmiştir. Çünki Almanya, İtalya- ye yardım etmek üzere kıtalarının işgal altında bulunmıyan Fransa era- zisinden geçmesini istemiştir. Fakat mareşal OPötain'in verdiği cevapta A'man kıtalarının geçmesine müsaa- ds edemiyeceğini, Fransız donan- imesir:a yardımına ve deniz üslerin de kolaylık gösterilmesine imkân olmadığını sarahaten söylemiştir. Bu bakımdan bir haftadanberi vaziyet- te bir değişiklik yoktur. Bir hafta evvel Hitler, arzularını Vichy'ye cebren kabul ettirmek va Fransanın işgalini tamamlamak mişti, Kuvvetir tahmin edildiğine göre böyle bir ihtimal karşısında P&- tain ve general Hutzinger şimali Af- rikaya gideceklerdir. Orada general Weygand ile buluşacaklar ve Afrika toprağında yeni bir Fransız hükü- meti kuracaklardır. General de Gaulle'ün mürakabesi altında bulunan arazide otoritesi olduğu teslim olunmuştur. Hindiçinide Fransiz ve Siam kitalari arasında muharebe oluyor 30 (A-A.) — Bir Siam| tebliği, Hindiçini hududunda Fran- mx ve Siam kıtaları arasında geniş mikyasta muharebeler cereyan etti-| ğini bildirmektedir. Fransızlardan esir ve harp levazı- mı alınmıştır. sabaha) Vientian-| Fı ransizlar © cumartesi Mongkhav muıntakasında neden ateş açmışlar, fakat süratle süküt. mecbur edilmişlerdir. « | lerin yekünm 3,090,050 ları için 40 . > Yane Xp? İngiliz tayyareleri tarafından bombardıman edilen Napoliden bir görünüş Milli müdafaa masraf- milyon lira Meclis Bütçe encümeni istenilen bu tahsisatı aynen kabul etti Lâyiha “Tüznameye alındı Ankara 30 (Telefonla) — Milli müdafaatın muhtelif hizmetleri için drha 40 milyon ira munzam tahsi- sat verilmesine ve bazı dalre bütçe- lerine de fevkalâde tahsisat konul- mamnâ nakdi muamelâtın tedvirin- de kullanılan bonolar haddinin 100 milyon liraya çıkı kümetçe Büyük kanun lâyihas verilmi; lâyiham alâkalı encümenlerden ge gerek ruznameye alınmıştır. Bütçe encümeni milli müdafaa masrafları İçin istenilen 40 milyon lira munzam tahsisat aynen, bazı daireler için istenilen 5 milyon 450 bin lirayı 3 milyon 400 bin hira olarak kabul etmiştir. Mili piyango Yılbaşı çekilişi bu akşam Taksim Belediye Gazinosunda yapılıyor Mit piyangonun 1041 Yılbaşı çe- kilişi bu akşam #an$ 23 te Taksim Be- lediye Gazinosu salonlarında yapıla- caktır. Muhtelif ikramiyeler çekildik- ten sonra tam saat 24 te sön olarak (100,000) Iralık büyük ikramiye çeki- Yeeekeir, Bu piyangoda dağıtılacak Ikramiye- Uraya baliğ olniakladır. Çekliişin bütün safahakt resransmisyon tarikile Ankara radyosu tarafından neşredileceğinden çekilişi memleketin hef tarafından takip et- mek mümkün olacaktır. Milli Şefin ziyafetleri Ankara 30 — Cümhurrelsi İsmet İn. Bu sabahki yangın Küçük iki ev yandı Bu sabah snnt420da Cerrahpaşa mahallesinde Sultançeşme sokağında bayanMüzeyyenin sahip ve B. Sadetti- nin ki evle ayni çati altında ve bir katlı iki! Odalı 10 numaralı ev yanınıştır. Derhal yetişen iffalya, rüzgâr rağmen yangı Bin büyümesine mani olmuştar, Bir Srelık B. Slüreyyayı ald 3 katlı evde kıvılonnlardan yangın başlangıcı ol- muşsa da derhal söndürülmüştür. cı olduğu 8 numaralı evden! Yangın çıkmış bir katlı ve iki odalı bu| Muhtel:? daireler için istenilen fevkalâde tahsisattan 200 bin lirası orman umum müdürlüğü bütçesine yardıra olarak, | milyon 500 bin lirası pasif korunma masrafları, 150 bin firam gümrük muhafaza genel komutanlığı birlikleri masrafları, İ milyon 550 bin lira da muhtelif jandarmr. hizmetlerine tahsis olun- maktadır, Enciimen devlet demiryolları ida- resinin İngiltereden getirteceği loko- molif ve vagon bedelleri için isteni- len 2 milyon lira yardımın bu idare bütçesine vaz'ını muvafık görmüş kışa vadeli hazine bonolarının aza- mi haddinin de 100 milyon lira ol- masın* kabul etmiştir. Bulgar dış siyaseti Hariciye Nazırı, dış siyasetin değişmediğini bildirdi Sofya 30 (A.A:) — (D.NB): Sobranya meclisi tarafından dün hariciye bütçesinin tasvip edilmesini mütsakip Hariciye Nazın söyle, bir nutukta, Bulgar © dış siyasetinin değişmediğine işaret etmiş ve Bul- gar siyasetinin prensiplerini vaz'eden kral nutkundar, sonra Bulgaristanın İdıp siyasetinde değişiklik * olmasını ilâve etmiştir. B. Popof, bütçenin kabulü ile Meclisin gösterdiği itimada teşekkür ederek hükümetin siyasetini tesir altında bırakmak için halk tarafın- dan yapılan tenkitlere tir, ilraz etmiş- Yeni tarihi tefrikamız Orduları durduran kadın Yazan: İskender F. Sertelli Osmanlı tarihinin en heyecanlı devirlerinden birinde geçen meraklı vakalar ve bir aşk macerası Yeni tefrikamıza cumartesi günü i Londraya büyük bir taarruz yapıldı Şehre birçok yangin bombaları atıldı, eski binalar hasara uğradı Londra 30 (A.A) — Bu gece Alman tayyareleri Londraya karşı kısa fakat çok şiddetli bir hücum- da bulunmuşlardır. Şehrin Gzerine çok miktarda yangın bombası atık İştir. “Amlaşıldığına göre, Alman- İlar bir sistem dahilinde şehirde İmümkün olduğu kâdat fazla yangın İçıkarmak gayesini takip elnektedir- ler. Tanınmış birçok binalar ve bu İmeyanda Günildhall ile birçok kili- İseler hasara uğramıştır. Saint » Paul İkilisesi bile tehlikeye maruz kalmış- İsa da civarındaki yangınlar vaktin- de söndürülmüştür. Düşman askeri ehemmiyeti haiz hiçbir hedefe hü- cum etmeğe teşebbüs etmemiştir. Londra mıntakasının esir kısımların- İda da yangınlar çıkmış, ticari mü- esseseler zarar görmüştür. Londra itfaiye teşkilân bütün ge- ce kahramanca ve muvaffakiyetle çalışmıştır. Zayiat azdır. Büyük bir hava muharebesi Londra 30 (A.A.) — Bu geceki hava akınının en bariz vasfı İngiliz- ler tarafından Alman tayyarelerinin hücumlarını önlemek için geceleyin avcı tayyareleri kullanılmış olmas- ,dır. Bu avcı tayyarelerinin müdahale si, Londrada hâdiseyi seyredenler üzerinde büyük bir tesir yapmıştır. O ana kadar tâyyare dafi topları fasılasız bir surette şiddetle ateş ediyor ve hücum da en hâd devre- sine girmiş bulunuyordu. Tam bu rada toplar birdenbire susmuştur. İ rine mensup avcı tayyarelerinin mo- (Devamı 6 ncı sahifede) Emlâkiş Sayın halkımızın yeni yılını candan kutlular Galatasaray Lisesi karşısında No, 184 EMLÂKİŞ. Telefon 49010 BU SABAHKi TELGRAFLAR Londraya yapılan akın Şehremaneti binası, 6 kilise harap oldu, halk ayni suretle mukabele istiyor Yonüra 31 (AA) — (B.B.C) Alman- ların evvelki gece Londraya yaptıkları #ürrüzun Londranın eski bir semtini tahrip etmek maksadile ora edildiği anlaşılmaktadır. Binlerce yangın bom- bam atılmış, 6 kilise tahrip edilmiştir. Etrafında çıkan yangınlara rağmen Bain: Paul kilisesi kurtulmuştur, Gild- hal isimli şehremaneti binası kâmilen harap olmuştur, Kral bu münasebet- lo Londra şehreminine bir sempati telgrafı çekmiştir. Başvekli B, Churchill tahribe uğra- yan yerleri gezmiş, her tarafta halk tarafından alkışlaria Okarşılanmıştır. Halk. Alman taarruzlarının kondileri- ni korkutmadığını. cezaretlerin! kay- beimediklerin! beyan ederek Alman- yaya ayni suretle mukabele edilmesini istemiştir, B. Roosevelt'in nutkunun akisleri Alman radyosu süküt ediyor, İtalyan radyosu mahiyetini azaltmağa çalışıyor Londra 31 (A.A) — (BBC) Ameri- kanın İngiltereye yardımı hakkında B, Rooseveltin beyanatı Amerika efkârı umumiyesi tarafından kuvvetle müza» heret görmektedir. B, Roosevelt tara- fından teklif edilen prensiplerin nasl filen tatbik edileceği sabırsızlıkla bek- leniyor. Berlirde nutuk kati sükütle karşı lanmıştır. Roma radyosu nutkun ehem. miyetini azaltmağa çalışarak beyana- tın Amerika hâlkının cehsletinden İs- tifade eden çok bilmiş bir politikacı tarafından yapıldığını, İtalyanın İn. giliz müstemlekelerini âlmak şöyle dursun bunların, hattâ Avustralyanın Amerika tarafından alınmasını arzu ettiğini söylemiştir. Fransız Lyon radyo İstasyonu nut- kun kıs& bir hülâsasını vermiş ve na- xiler hakkındaki beyanattan bahset. men Berlinde Anchalter istas- yonundaki yangın infilâk neticesinde çıktı İ Eonâra 31 (AA) — (BBC) Beri İsin en büyük istasyonu olan Arch terbanhof'da infilâk neticesinde büyük angın çıkmıştır. Yangın mühim at yapmıştır. sasassan | icap ettirecek hâdiseler çıkmadığını Bu sükünet, İngiliz hava kuvvetle-| Ebikkmtler: Şoförlerin talebi 1 — Yedi otuz paraya birinci mevki tramvay. (Herkes tıklım tik- Jbm ayakta.) ! 2 — Vasat seviyedekilerin de- ğil a, zengine yakınların bile her gün için pek tahammül edemiyecekleri taksiler. Günde vasati iki lira. (Tek kişi bir arabaya kurulmuş gidiyor.) Şoförler, dolmuş usulünün tekrar ihdası için belediyeye başvurmuş- lar. Taksi otomobillerinin yeniden Sahibi: Necmeddin Sadak — Neşriyat müdürü: Hikmet Feridun Es — Akşam matbaası Jtalyanlardan yeniden 1000 esir alındı İtalyanlar Elbasana hâkim mevzileri terk etmeğe mecbur oluyorlar Atina 31 (A.A.) — (B.B.C.) Obri eölünün garbinde Elbasa- na hâkim mevzileri İtalayanlar terketmeğe icbar ediliyorlar. Şid- detli soğuğun ve İtalyan muka- vemetinin, Yunan ileri hareketi- Yunan ordusu- na mesajlar Kral ve Başvekil Metaksasın hitabeleri Atina 3I (A.A) — (BBC) Yubaş münasebetile Yunan krali orduya hi. taben bir emri yevmi neşrederek de- miştir ki: sHiç bir zaman hiç bir harp bun- dan daha Iyi bir gaye için yapılmamış ve hiç bir asker bundan büyük cesareğ göstermemiştir 941 de parlak muvaffa. kıyetler elde edeceğimize eminim.» Başvekil general Metaksas da mosa- Jında diyor ki: Düşmanın bütün pro- Jeleri tarümar odildi. Yaptığımız harp mukaddestir, Bu uğurda harp ettiği. niz ve sonunda adaletin muzaffer ola- cağı Için Yunanistan yeni seneyi emi» niyetie karşılar. Napoli bombardımanı Gümrük binalarile rıhtıma bombalar düştü Londra 31 (A.A) — (BBC) Oris şarktaki İngiliz hava kuvvetleri tara» fından neşredilen tebliğe göre Napoli. 7e atılan bombalar gümrük binalarile nhtimların üzerine düşmüşt rük binaları ve rıhtımın garbinde gök yüzünde kırmısı glevler görülmüştür. Havanın müsald olmaması zararın büyüklüğünün tesbitine imkân birak- mamıştır. Taarruza iştirak eden bü- İ tün tayyareler salimen avdet etmişler. İ dir. — Gel bakalım küçük, sira seninl...