15 Ocak 1941 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

15 Ocak 1941 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 8

Futbolcu hatıra ve portreleri No: 28 Enerjik, cesur ve fedakâr bir oyuncu Raszıp Ziya (F. Bahçe) Meziyotleri.. tarzı ve hususiyetleri Her hakkı mahfuzdur: Yazan: BEDRİ GÜRSOY Fenerbahçenin şu şekildeki bi - rinel takımında ve fedakârlıkla un oyunlarına şahit olmuşuzdur: Şekip , Cafer, Kadri - Fahir, İs- met, Kagıp Ziya , Bedri, Ömer, Zeki, Alâvdüln, Sabih, Amatör bir oyuncunun ne dere ce bir aşkla klübünü sevebileceği ni öğrenmek istiyenler Ragıbı ör. nek almalıdırlar. Ragıb klübürü ve futbolü canı gibi seve larda Ragıp adetâ bir volk hidir. Coşar, ter içiide alır, kuvvetin! sarfeder ve heticede mu yaffek da ohur, » gözüne Yüzü gö çürük için bi utamıyaı kan diğinir, koşar, bütün kudret zü kan $ de o yine lar durur. de bu mörak ultur, Fo- nerbahçe rından olan ba kiymetli mizm bugün dahi klübe hizmeti pek aşikârdır. Futboleülerimizi ye tiştirmekte, onlera teknik istifa - deli öğütler vermekte ve kolla - maktadır. Ragıp Ziya da tıpkı Fakir gibi sporunu ihmal etmeden yüksek tahelilnj pek parlak bir surette ba garmış hakiki ileni bir sporermuz ierce İtalyada ziraat tahsil , doktorasını vermiş, bu gün memleketimizin en kıymetli zira öt mütehassıslarındandır, Bu yol- dı almış müteaddit eserleri Bagiza fatbolde en basi meziyeti a bir üçünden enerjik, dakâr bir oyun oynamasıdır. (Ragıbm futbolü bıraktığı bu kadar saman olduğu halde daha Zeçtnlerde yapmış olduğumuz bir tekalitler maçında, Fenerbahçeden merkez müsvin oynadığın gören, ler bu arkadaşm futbole ve klübü, ne karşı olan sevgisini bâlâ bu u- ğürda damarlarımda ne cevval bir kanm kaynadığını farketmislerdir. Bu yorulmaz futbolcünün on beş sene evvelki oyunlarını artık bir kı yas etmelidir.) Sakarya koşusu bu Pazar yapılacak Istanbul Bölgesi Atletizm ğmdan: Bakarya koşusu 10/1/1001 Pazar sabahı sant 10,30 Ge Şişli sırtlarında 2800 ve 6500 mere üzerinde yapı caktır. Atletlerin esat 980 de num; ra almak Üzere Şişli Tramvay depo. minda hazır bü arı Mözimdir Vaktinde müracat etmiyenler milsa bakaya girmek hairirmdan mahrum Kalıplar, Ajanir ——— Bugün yapılacak mektep maçları Tatanbal Erkek Mektöpleri Futbol Lik Heyetinden: 1S/I/IMI Çarşamba günü Şeref Stadında yapılacak maçlar, Saha kömiserti: X. Köpiu, lu < Şişli Terakki L. saat 14 te, Ha kem: Ş. Tezcan, o Taltsim 1. — Işik İdseni saat 15.16 te Hakem 5. Tezcan ... 18/1/1941 Çarşamba günü eminünü Halkeyi salonunda yapınonk Voley- 1 maçları, saba komiseri; 8 Gökçen, Kız ÖR. | gikühey, Çarnisen Une — lat Kız £isemi 14.50 da, Ha kam: 2. Aşikbsey. klübünüün müesals Azâla- | İ arkadaşı. Fenerbahçeli Ragıp Ziya Futbolün tekniğ vâkıftır, Gör rüşleri mükemmeldir. Vereceği pa. sm ânmı ve İstikametini iyi tayin der, Kafa vuruşları bilhassa ka, ia pasları meşhurdur, Dripling demarke oluşu, Imları, aşıklara âni uzun ve İsa Ul pasları yerindedir. İkl aya . da hâkimdir. Kadıköy sultanis , dep ya senelerce Ee i, birinci tak ük bir şevk ve se vaffak olmuş, kendisini klüğüne ve memleket sportularma çok sev dirmiş, değerli bir sporcumuzdur. Bedri GÜRSOY Eski beynelmilel, tertemiz bir a- matör ruhu ile memleket futbolü. ne seneleree hizmet etmiş bir fut- bolcu arkadaşımdan şu içler nesi mektubu aldım: “Geçenlerde bir pazar günü mühim bir maçı, esd bir merak ve elimde olmıyan çeklel bir kuy vetin tesiri altında kalarak, sey- retmek üzere stedyoma koştum, Ne yalan söyliyeyim cebimde stadyoma girecek param yoktu, Lâkin; ne zararı var, delim, Fibet de senelerce büyük bir ferazatle bu sahalarda koşup didinen, emek sarfeden beynelmilel futboleüyü tanırlar, tanımasalar bile sözüne i. timat ederek içeriye sokarlar diye düşündüm, Maatecssüf yanılmışım. Ne yazık ki (o sokmadılar, hattâ terslediler bilet, Çok muzdaribim, Gözlerim yas- in doludur. Hazin hazin düşün rum, Bir zamanlar milli forma srr- İ amda içeriye girerken ahalinin 2. çılarak yol verdiği, bilet İstiyenle- rin hürmetle selâmladığı, çok defa halkın omuzları üzerinde, alkışlar arasında çıktığım bu kapı bugün “Paran yoksa giremezsin!..,, diye suratıma kapanıyor. Beni son derece müteessir eden bu mektuba bir tek kelime ilâve etmeğe lüzum yoktur. Bu, arka daşımm usturabını daha fazla şid- detlendirmekten başka bir işe ya, ramaz, Kıymeti LK 2014 Pey akçesi LK 20 00 © Şehremini M yilarirar koruk Mahmut çeşmesi yanı Hacet sokağında 1 m maral banönin tamamı, SPORDA KADIRŞINAS OLALIM iBeden Terbiyesi Direktör- lüğünün dikkat nazarına Yazan: BEDRİ GÜRSOY Spor teşekkülümüzün demir gi- bi, ayni zamanda müşfik ve kadir, slhax elinin uzanıp bu işe süratle bir son vereceğine emin bulunur yorum, Zira (Bizde spor nankör. dür) diye kafalarmıza yerleşen kanaatin - sporu tesvik noktasm, dan - zararlı bir engel olduğuna inanmaktayım. Bence bu İş artık kökünden $u şekilde — halledilmelidir: Sporun her branşında faal vo gayrifasl, eski ve yeni nekmlar beyrelmile, imiz varsa (ki, elli altmış geç, mer sanıyorum) Obunlarm eline fotoğrafları yapışık birer hüviyet varakası vermek ve bu kıymetli emektarlar (futbol maçları, atle - tizm karşılaşmaları, tenis, boks, eslirim, basketbol, güreş, demizei- BI, voleybol, bütün mektep ve halkevleri beden terbiyesi ve spor müsabaka ve müsamereleri, genç, lik bayramı, beden terbiyesi top. lantısı, hulâsa o bilâistisma Obiltün spor hareketlerine parasız, ser- bestçe hem de lâyık oldukları yer. lere oturtulmak şartiyle) girehil, melidirler. İzdihamdan korkulamaz, Zira ba arleudaşlar memlekette dağmık bir halde bulunmaktadırlar, Yükselmiş, değerli sporcuları - muza kiymet ve ehemmiyet verir. sek, yetişecek nesilde de parlak aporculur kazanırız. Bedri GÜRSOY “ist Vakıflar Direktörlüğü” ilânları Beyit Ömer mahallesinde eski 7051 Ticaret | 319 20 O2400 (o Beyamtta Tavşanlaşı mahallesinde eski rakolu yeni Cümhutiyet caddesinde dükkân tamamı 3080 Yukarda yazılı iki parça emlâk 30. (0 tarik'nden #ibaren bir ay için de pazar'ıkla satılacaktır, İstektilerin 301.641 perşembe gününe kadar Çem beriltaşta vakıflar başmüdürlğü makidlAt kalemine gelmeleri, (213) P.T.T. Umum Müdürlüğünden: İdare ihtiyacı için 100 alet masa, 100 adet duvar ve 15 de mes seyyar ki cem'an 250 adet manyatolu telefon makinesi kapal! zarfla eksiltmeye cıkarilmıştır. 2 — Muhammen bedel “14,000, akkat teminat 1050 lira olup m 1041 pazartesi günü saat 16 da Ankarada evkaf apartımanında P. T. T. umum müdürlük satm alma komisyonunda. yapılcaktır. 3 — İstekli muvükkst töminat makbuz veya banka te ninat mektubile kanuni vetaiki ve teklif muhtevi kapalı" zarf- larını 6 gün eiat 15 e kadar me>kür komisyona vereceklerdir. 4 — Şartnameler Ankarda P. 'T.'T. levazım, İstanbulda yeni valde hanmda P.-T.-T.'levazım ayniyat şubesi müdürlüklerinden bedelsiz c'rak verileçektir, (8513 — 11635) Hasanpaşa 108 Nök 15.1.941 Çarşamba 805: Ajans 4.13: Hanr program &45 Ev kadını 12.55 Şarkılar 1250 Ajan 18.05 Halk tör külleri, 18.20 Örkesirn 1805 Dans mi riği 18.30 Konuşma 1845 Çocuk saati Sinema N gk hir Tiyatrosu > Dram kısmında Akşam 2080 dat 1915 Müzik: Ço cuklar için 1930 Ağam 1945 Geçit konseri, 20.15 Radyo gazetesi 30.45 Faml beyeti 21.10 Komuzmn Semailer 45 Bando Ajans 2245 Dans | Til iii “a İstiK0A! Caddesi Komedi kısmında Gündür 14 de Çoruk Oyunu Akşam 2030 da: Paşa Hazretleri Yazan Bugün saat LI de, gece saat 20 de: 1 — Kartaca Muharebeleri Türkçe, — Ateş Böceği BORSA 4 İKİNCİKANUN — 1941 kapanış 5n 32.0 Sterlin Dolar Fre. Üret İsviçre Fre, Fierin Kayişmark Bejga | Dram! | Ler Çek kronu Peçete Zioti 20.68765 0. 00016 16225 120575 2.5096 0623 2175 311975 31005 Eaham ve Tahvilât 1938 yüzde 8 frramiyest Ergani Sivas « Ersürum 5 CO<MZe -T MU) > Dostoyufaki | Sili mili | Beyoğlu Halk Sineması 15 İKİNCİKANUN — 19 . Ereğli Kömürleri İşletmesinden : 3780 numaralı kanuna müsteniden neşredilen 2/12899 ralı kararnamenin 3 sayılı kararına göre teşekkül eden Ereğli H zası kömürleri Satış birliği, 3867 numaralı kanun ve 2/14547 kararnamenin tatbiki neticesi olarak 1. Kânunusani, 1941 tsı den itibaren Tasfiye haline konmuş olmasına binaen sözlü geçen likle Tasfiye tarihine kadar aktedilmiş olan mukavelelerin Kö teslimi vecibeleri ve İşbu vecibelerden doğacak haklar işletmi tarafımdan devren ve naklen kabul edilmiştir, Binsenaleyh 1, nusani, 1941 tarihinden itibaren Kömür teslimine müteallik ler için Zonguldakta Mahdot Mesuliyet Ereğli Kömürleri İşlet si müessesesine mürgesat edilmesi ilân olunur. Ereğli Havzası Kömürleri Satış Birliğinden : 3780 numaralı kanuna müsteniden neşredilen 2/12899 mum. kararnamenin $ sayılı kararma göre teşekkiil eden Ereğli Hav Kömürleri satış birliği, ahiren mevkli meriyete konulma 3867 nu! ralı kanun ve 2/14347 sayılı kararname hükümlerinin tatbiki Def cesi olarak 1 Kânunusani 941 tarihinden İtibaren tasfiye hi konmuştur, Satış birliğile şimdiye kadar aktedilmiş olan mukavelelerin mür teslimine müteallik vecibeleri ve İşbu vecibelerden doğne hakları Ereğli kömürleri İşletmesi tarafmdan kabul olunarak mür teslimatı işbu mukaveleler hükümlerine göre yapılacağı bu husus için alikadarlarn Ereğli Kömürleri İşletmesine ve ta ye tarihinden evvelki muameleler için dahi merkezi Zon; bulunan, Hali tasfiyede Ereğli Havzası kömürleri satış müracaat etmeleri — olunur. EKA DEAD yemmasa » MEŞHUR AKÇA KOCANIN « Desi tombul fındıklarını Toplan ve perakende satış yeti, MEMNMAN Unkupanı Zeyrek Cud. No, 58 - 2, Tatami) VAKIT matbaası Kitap kısmını yeniden tanzim edip açmıştır Kitap, mecmua, goözete basar. Tâbiler namına dizgi isleri alır. TURKTİLAREFLANLO:0-