16 Haziran 1941 Tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

16 Haziran 1941 tarihli Haber Gazetesi Sayfa 4

4 H-A- BER — Akşam Postası 16 HAZİRAN IMI Dayak yiyen bir çocuk öldü Dayak atan çoban yakalandı, ceset morga kaldırıldı Kartala beğlı Samandıra köyün. io Mehmet oğlu Yasar adıda 13 yaşlarında bir çocuk, sekiz on giln kadar övvel kırda sürüsünü otir tırken eivor köyden 18 yaşmda AU adında diğer bir çoban çocukla kavgaya tutuşmuştur. Kavga sonunda yasça ve vücute ça Yaşarden daha büyük olin A- il, Yaşarı bir bayli döğmüş ve © indeki kalm sopayladı başma vurarek yaralamıştır Yaşar baygın bir halde birkaç “saat inledikten sonra yerde gö - renler tarafından kaldırılmış ve evine götürülmüştür, Ancak Yaşar tedavi sırasmda kızamık hastalığı. na da tutulmuş ve dün de ölmüş- tür. Vakâya Üsküdar müddelumumi muavinlerinden Şevket, olkoymuş, çocuğun cesödi morga kaldırılmış » tr. Morg çocuğun kızamıktan mı, yoksa AM tarafmdan vurulan sopa arm tesirinden mi öldüğünü tes- bit edecektir. Suçlu AH yakalanmıştır. “Susuz çukur, cinayeti Çoban dayak atıldıktan sonra boynu telle sıkılarak öldürülmüş Üsküdar müddelumumiliği ev. velki gün Kartalda, Başibüyük köyünde bulunan eoset etrafın. daki tahkikatı ehemmiyetle yü » rütmeletödir. ceset sekihi mühtedi 35 yaşında Muradın evvelâ müthiş bir dayak Yiyerek vicudu yara bere içinde bırakıldıktan sonra boynu bir telle sıkılmak suretiyle öldürüldüğü an- Tasşılmanştzr, Ceset mandıradan 50 metre ka. dar ilerde “Susuz çukur,, diye â» ndan mevkide öldürüldükten tah minen 36 saat Sonra bulunmuş. tur, Tahkikata vazıyet öden Vi dar müddelumumi musvinlerinden Jevket diln vaka yerine giderek — İSTANBULUN tetkik ve tahkikto Mursdm gece mandırada uyurken uyandırıldığı, katili oveya katiller tarafmdan aralarındaki o herhangi bir mesele yüzünden dayak yedi. ği ve bilâhare boynuna demir tel takılarak sürüklene siürüklene öl - dürüldüğü ve “Susuz çukur, a &- taldığı anlaşılmıştır. Vakayla alâkadar oldukları sa « mlan bazı kimseler sorgu altına alınmışlarsa da şimdilik tevkif edi len kimse yoktur. Müddeğumumi musvini Şevket münyyon İp uçları üzerinde yürü. mektedir. Ceset bu maksatla mer- ga kaldırılmıştır. Morgun otopsi sonunda verocö- ği repora göre vakanın aydmlans. cağı ve katil veya katillerin ya kalanacağı umulmaktadır, KADASTADSU. nl Yalmz Fatır kazas"Ççırye Halkla belediye ve Evkaf arasında binlerce ihtilâf çıktı İstenbel kadastrosunun (şimdiye sadar kadar kadöstrei fkmal edil. iş ölün İki kazadan maada Fatih kazaşmda da w» mihim kc ta. mamlanmış bulunmaktadır. o Faik. kazası İstanbulun en geniş hudutlu ve içinde en fazla bina ve arsâ bulunan kazası olması iüiburlle o kadastrosu büyük 'bir ehemmiyeti hiz bulunmak tadır. Bilhassn, Fatih ve Aksaray yan gın yeri sahaları Marmara kıyıların. dan belice kadar ba kaza dahilinde te ler bulunduğundan buralarda kadastro çok mtişirdi olmuştur. Bu arada kak önâtrosu yapılan yerlerde halkla bele, diye ve evkaf arasmda binlerce (MENS zuhur etmiştir, Şimdi Fatıh kazası kadastrosunda sira Samatya nahiyesinin kadastrosu. 14 gelmiştir. Bu nahiyenin en geniş mahslledi olan Sanesktar Hayreddin mahallesinde kadastroya bu sabahtan itibaren © başlanmıy bulunmaktadır. Buralardaki mülk sehişleri bir ey zandığı. buradaki arsaların büyük bir | zarfında beyanname alarak doldura, ktamının genelerdenberi sahipleri ba. | caktar ve bir ay sonra kadastro pos- lınamadığı ve fatflâflı birçok vaziyet | laları tahdidlere başlayacaktır. Akalliyet okulu talebesi nakledebilecekler Hususi ve ekalliyet okulların. daki talebenin nakil şekilleri tes, bit edilmiştir. Buha nazaran res | mi okullara naklen gelen talebe | ellerindeki vesika ile aynı smıfa imtihanla, bir smuf im. tihsnsız kabul edilecektir. Tedris dili itibariyle biribirine henzeyen okullarm birinden di, gerine naklen talebe elması ginde talebenin gireceği okulun dilini, derslerini takip edebilecek kıratta olun olmadığına bakıla. caktır. Biliyorsa vesikasmın te, kabülettiği smıfz bilmiyorsa dil öğrendikten sonra tekrar aynı sınıfa ihzari kabul edilmek Üze- re sınıfa. almacaktır. Trakyada mahsul çok bereketli *Trakyadan bildirildiğine göre bol ve faydalı mevsim yağmur. ları gören bu #untâkada. toprak “mksullerile Beraber ağaç mah, #ulü de bereketlidir. ; Hasat zw “imanı Mi gelmiş olduğundan Bien, yapmak ve'döğmek fa- 1 ilime Baslanmak üzere pia mal Anadan doğma la gözleri açıldı Malatyadan bildirildiğine göre merkez trahom hastahanesinde muvaffakıyetli bir ameliyat ya. pilmiş ve Akçadağ kazasınm Göl pnar köyünde Hüsevin adında bir.çocukla Elif isminde 14 yaşm . bir kızm gözleri açılabilmiş. tir, Çocuklarım her ikisi de anadan doğma kördü. Bektaşi âyini İzmirden bildirildiğine göre, *- ki Çeşmelikte geceleri bir araya toplanarak Bektaşi âyini yapmak- ta olun 10 kişilik bir grup, zebrte tarafından yakalanmıştır. Bu grup da muhtelif kadmlar bulunmustur, Zabıta Bektaşi grupunun faaliye» tini, ihbar Üzerine meydana çikar. miştir. Bundan dolayı, İzmir em niyet teşkilâtmm âyine iştirakte bulunan diğer şahıtların da izle- rinde bulunduğu muhakkaktır. İki Çeşmbliğin»tenba bir ma » hallesinde toplanan ve âyinlerde bülünan bektaşilik.. müritlerinden ilk “yakalananlar adiiyeye veril » mislerdir. Eğer varsa-diğerlerinin de ksa bir zamandı yakalanacağı süpbesizdir, bulunmuştur. ei AE Röyterin diplomatik muhabiri yazıyor: italyanın harp "gayreti Yüzde yirmi üç nisbetinde azaldı Balkanlarda kazanılan topraklar büyük bir ganimet teşkil edemiyecektir Londra, 15 (A. 4.) — Röyter Jnasamm Bplomatik mubarriri yazıyor: Almanya. İlalyada bir yardım. dan ziyade gitgide artan hizmet- kâr bulmaktadır. Bunun içindir ki Alman gayretleri şimdi Fran, sa ile hattâ daha sıkı ve bilhas sa İktsadi sahalarda bir işbirli. ği teminini &stihdaf — eylemek tedir. İtalyanm iktisadi verimi mü, temadiyen düşmektedir. Son rak- kamlar gösteriyor ki İtalyanm harp gayretleri takriben yüzde yirmi üç azalmış ve 1l milyar Hiretten sekiz buçuk müyar lirete inmiştir. Bu verimi , hissedilir ganimetler temin Semir. Almanya anlıyorki İtalyadan hiçbir zaman beklemiyeceğinden çok fazlasını Fransa ona verebi, İir. Frarsa donanması hesaba ka. tılmak lâzemgelen bir koz olarak kalmaktadır. Fransız müstemle, keleri de Almanyanm göz dik- tiği birçok eşyanm kaynağıdır. Fransız endüstrisi ve bilküvve sapsağlam kalmıştır. Eğer Al man harp Makinesinin yedeğine verilecek olursa buhranlı anlar, verim elde etmiye çalısmaktadır. Hariçten getirilen iş mütemadi gayretler neticesinde 1941 in ik üç aylık devresinde istihsalâtını zayıf miktardaart, tırmağa bile muvaffak tane ed Fakat bu verime müşterek liz , Amerikan istihsalâtı süratle irişmektedir ve gerek kalite ge. rek miktar, itibarile geçecektir de, Binaenmleyh Almanya görü yor ki bütün ümidi (Fransenm demir, otomobil ,makine, tayya- re ve diğer benzeri endüstrilerile iş birliği yapmaktadır. Şimdi Fransa kabiliyetinin ancak yüz” de altmışı nisbetinde çalışmak- tadır. Eğer Fransız istihsalâtı kabiliyetinin yüzde yüzüne çıka- rılabilirse bu Almanya için yüz de 20 kazanç temin eder . Maamafih sızan bazı haberle- Te göre Almanyanın Fransız i$. çilerini Almanyaya giderek ora. da çalışmaya ikna için sarfettiği gayretler muvaffak olamamıştır. Görlünüse nazaran şimdi büyük tedhirin muvaffakıyeti ancak rızası ile yapılacak bir ş min edebilir. Ve Alman nin Fransız işçileri nez dinde rağbet görmesi muhtemel değildir. Amerikan vapurları Mihvercilere petrol taşımıyor Vaşinzton, 15 (A .A.)) — Pah. riye encümeni neşrettiği hir tet. liğde Amerikalılara sit veya on - larm idaresinde bulunan hiçbir petrol gemisinin Japonyaya İtal » yaya ve Almanyaya petrol taşı « madığını bildirmektedir , Ancak şu cihet var ki, Alman bayrağını taşıyan beş Amerikan petrol gemisinin hareketlerini bu vapurlarm sahipleri bilmemekte » âlr. Şimdi bir ecnebi bayrağı ta» gyan diğer bir wpurda bundan çök sanan evel imzalanan bir mu kavela mucibince Japonyaya git » el ga Karadağ İ Tekrar ortaya çıkıyor İtalyan kralının harp bayrağı Karadağın bayrağı olacak Budapeşte, 15 (4.43) — Peş. ter Loyd muhabirine göre, Ka- radağ tekrar müstakil bir devlet olacak ve Karadağ tahtına eski hanedandan bir prens getirile - cektir, »... Rma, 15 (A.A.) — Italyanm Karadağ fevkalâde komiseri Kon Mâzzolini, Karadığ ordusu subaylarından müre'kev bir he- yeti kabul ederek İtalya kralı, nm harp bayrağınmn müstakil Karadağın da bayrağı olacağnı söylemiştir. Serbest bırakılan Almanyadaki Fransız esirleri Ilk kafile dün hareket etti Paris, 16 (A.A.) — Fransa büyük. elçisi Scnpin! aşağıdaki tebliği neşret. miştir: Hitlerin einri (le 1890 kanunu, esasisinden evvel doğuş olan ve bu. gün berp esiri bulunan Fransız erbaş onbaşı ve erstı 1914.18 harbine iştirak etmiş telâkki o edilecekler ve sadece doğumlarının tesbiti ile serbest bıra. kılacaklar ve Fransaya gönderilecek» lerdir, Ailelerinin hiçbir — teşebbüste bulunmasına Tüzum yoktur. Yukarrki şartları haiz olanların ük kafilesi 15 haziranda Almanyadan bareket ede, cektir. Mostekten olan askerler bundan İs tifade edemiyecektir. .. 'Wutareke “ talebinin yıl dönümü Mareşal Peten yarın bir nutuk söyleyecek Vi, 16 (A.A) — Mareşal Biten önümüzdeki satı günü ikti. darı ele almasının ve mütareke ta- lebinin yil dönümü münasebetile radyoda bir nutuk söyliyecektir. Filhakika mareşal Peten 17 ba ziranda başvekil tayin edilmiş ve bir ay sonra da devlet reisi ol « muştur. Felemenk sahillerinde Bir Alman iaşe gemisi balırıldı Londra, 16 (A. A.) — Hava nezaretinin tebliği: İngiliz tayyareleri, Felemenk sahiliaçıklarında bir ticaret ge misi kafilesine hücum etmişler. dir. 6 bin tonluk bir Alman şe gemisine isabet vâki olmuşlar, Bedri Ziya öldü (Baş tarafı İ neide) 4i gibi Bedri Ziya da iyi kalem ve iyi tüfek sahibiydi, Şaırilk ve savcılıktan başka kuş bes lemek, her türlü spor oyapmak gibi merakları da vardı. Yetmiş yaşmda olduğu balda daha geçen mevsime kadar avlanıyor, kot. razmı kullanıyor ve ber dem (heye. canl kalbinin yaratığı güzel şürleri terennüm ediyordu. Fakat son zaman. larda öldürücü bir hastalığın pençesi. ne düşmüştü. Birkaç sy çekti, ve ya, vaş yavaş eridikten sonra dün akşam saat altıda hayata İki gözlerini bir. den ve hiç somamak Üzere yumdu. Rabmetii yetmiş yaşında bir genç ti. Geng iken ölmüş olması taniyan ların tecssürünü arttıracaktır. Cena- zesi bugün fkindi vakti Bakırköydeki evinden kaldırılarak Merkerefendide aile raszarkığına defnolumacaktır. Kederli sieğine, kendisini tanıyan sever ve sayan sanat muhitine samimi taziyelerimizi bildiririz. Suriye harekâtı (Baş tarafı 1 ncide) Saydanm şarkında ve Lübtan topelerinâ8 bulunan Jezzinin zap-X & neticesinde müttefikler gitgide Beyruta daha fazla yaklaşmakta - dırlar, Sözcü İngiliz kuvvetlerinin Fi rat üzerindö ve Suriyenin 50 kik» metre içersinde bulunan Dirzoru işgal eylemiş oldukları o haberin! tekzip eylemiştir. Beyrut, 16 (A, A.) — Fransız tayyareleri dün sabah seher vakti Sayda açıklarında İngiliz barp ge» milerine hücum eylemiş'lerdir. Bir kruvazör ağır hasara uğramıştır. Gemide yangın çıkmıştır. Bir muhrip hafifçe hasarı ramıştır. Vişi, 15 (A.A) — Bugünkü Fransız tebliği Saydanm İngilix Me işgalini bildirmek. tedir. Londra, 15 (A.A.) — Londradaki Hür Frunsız umum! karargâhında büğlün beyan olunduğuna göre Hür Frahsız kuvvetlerinin pek yakmda Şam'a girmeleri beklenebilir. İNGİLİZ TEBLİĞİ Kahire, 15 (A, A.) — Orta şark İngiliz hava kuvvetleri umu. mi karansihmın tobliği: Suriyede ilerlemekte olan kara Kuvvetlerimize müzaherete v6 Sr. hil açıklarındaki istinat harp ge- milerimizin üzerinde devriye uçuş 'arına devam etmişlerdir. İngiliz av tayyareleri deniz kuv vetlerimize yaklaşan Alman bom - ba tayyarelerile onlara refakat €« den av tayynrelerine hücum et . mişlerdir. Düşmanm bir bomba tayyaresiyle müteaddit av tayya- releri hasara uğratılmıştır. Bir miktar başka dilşman tay - yarelerine av tayyarelerimiz Ra « yak civarmda hücum etmişler ve hasara uğratmışlardır. Bombardı - man tayyarelerimiz Mirgille mın- takasında düşman krtalarna ve motörlü nakliye vasrtalarına bü « cum etmişlerdir. Bahriye tayyareleri Boyrut ci. varsıla bir düşman gemisini tor. pülemişlerdir. SURİYEDE KONTROL EDİLEN . ARAZİ el Miley geye diyor Müttefik kuvvetler şimdi Suri» yede 6400 kilometre kare araziyi kontrol etmektedir, Müttefik dev. riyelerin dolaştığı şark çölünün g9 niş mmtakaları bundan hariçtir. İngiliz makamları, Suriye ve Uibnanlı tüccarlera Filistine gide. rek her nereden olursa olsun pet- rol almalarını ve Suriyenin müt- tefik kıtalar işgalindp bulunan yerlerine buğday, pirinç, şeker, kuhve ve kerosen ithalâtı yapıl « masına müsaade eylemektedir. Londra, 15 (A, 4.) — Müstakil Fransız ajanıma Şam mmtakasın. dan gelen bir telgrafa göre ve Prünsir generali Legentilhomme Fransız işaretlerini taşıyan tay - yarelerden atılan bombalarm par. çalariyle yaralanmıştır. FEVKALADE KOMİSERİN KARARNAMESİ Beyrut, 15 (4.A.) — Fevkallde komiser neşrettiği bir o kararnamede bütün davlet memurlarının, âmiirlerin. | den hilafında emir aldıkları takdirde vazifeleri başında İülmelsrını emrete mektedir. Şaman ve Beyrutta tam bir sükü. set vardır, Birçok kimasler şehri terk ederek cağa çekilmişlerdir. Jandarma ve polis devriyeleri geceleri o kusmi kararma yüzünden hami (olabilecek karyaşalıkiarı önlemek için sokaklar. da gezmektedir. Şimdiye kadar hiçbir büdiaa olmamıştır. Hemen hemen her gece hava skın. larma uğrıyan Beyrutta halk tamaml ie sazindir. Şamda, Suriye başvekili aşağıdaki beyannameyi meşretmiştir: Şiündiki nazik şartlar ve bâdiseler altında hükümet halkı soğukkanlılığı. nı muhafazaya davet eder. o Vaziyet hiçbir endişeye mucip değildir, Hükü. met bütün vatandaşların şahsi eman! yeti ve mallarmı korumak (o saygısı We dahili asayişin muhafazasına itina etmaktadir. Bütün vatandaşların hü. kümüte bu vazifesinde yardım ödeceke lerine ve ecnebi tebalara karşı namus van icap ettirdiği mürüvvetle muamde a edeceklerine şüphe yoktur. Bayrotis da başvekii müsvini Ah, met Dauk şu beyannameyi neşretmiş. Br: Bu müşkül anlarda bükümet bütün vazifesini yapmaktadır. Telâşı mucip bir sebeb olmadığı hususunda halkı temin gayrellerine devam etmekten dir. Kumandayı ele nlan ve Lübnanlı. lara diğer herhangi bir kimseden des ha İyi bakması bilen fevkalide ko, miserin sözleride itimat edilebilir. Llbnan başvekii Alfetâ (o Nakago, PE İ SAYDA DÜŞTÜ | İ Amerika tezgâhların Gemi, insaati Jüthişsure 943 senesinde beş yon tonilâtoluk gem yapılabilecek Novyork, 16 (A, A,) — He: Tribun gazetesinin Vasington habiri bildiriyor: Bahriye encümenine göre rika gemi inşaat tezgühlarmda ne bir milyon iki yüz elli bini nüâtolük ticaret genilei yapıl süratle artan deniz insaat kolaj liklarına binsen bu rakam de Üç buçuk milyon tonllâ: 1943 de de beş milyon tonilâtı çıkması bekleniyor. Bahriye encümeni mevcut kaveleler mucibince yapılan ve pılmakta olan 705 ticaret gres nin kıymetin ibir milyar 625 yon dolar tahmin etmektedir. ll mi Bir İngiliz muhribi bal Londra, 16 (4.A.) — Bah nezareti 1939 senesinde deri indirilmiş olan 1690 Jersey ribinin bir mayna çarparak © tığı bildi ildirilmektedi tedir. Alman amiralını öszleri Londra, 16 (A, A.) — Alman! mirali Lüzoy, şlmali Ameriki hitaben radyoda söylediği hir tükta Ruzveltin (o devriye sisli yüzünden Almanyanm maruz b kıldığı çıkmazdan acı acı gikl etmiş vo demiştir kiz Eğer bir Alman kor nr bir merikan gemisinin takibine vw sa ya bir İngiliz herp gömü gelmesini bekliyecek yahut da dini takip eden ba Amerikan misinden ir gn tmacaktır. Ba m ep vet Amerikayı A tır. & fen Kralın ingiliz Kralına cevabı Londn, 15 (A.A.) — Kienier Jorj, İngilit kralının o Yununiatâği ve Giritte Yunan milletinin K manlığımı öven mesajını verdiği vapla ezcümle şunları söyteriytiri İngiliz ve imparatorluk ital! muhteşem cesaretini, bepimiz iyi yorduk, Yumanlatan (muharebe ve Dasrtani mücadelenin Girtttek hal salhaamda, Maje serimizin M ları, kudret ve gökte'lerinin tevi çıkmışlar ve saltunat devrinizin © hinde sitm harflerle dalan yazıl lacak çetast ve cesarıt harikaları ratmışlardır. Yunan milletinin zafere kadar cadeleya derama > kararına, yandi memleketlerdeki o Yunan cemagÜ şimdiden terciiman otmuy Dülnm tadırlar, Bu Yunan ömsatleri, 8 tefiklerin müşterik davaaca ve Banistanın yehiden kurulmasına di ve manevi yardımları verili ve mili müdsfas kuvvetlerinin den tanzim ve teşkiline | çalış bulunmuşlardır. .——— SOLİSTi Bir baba oğlunu yaraladı Kızıltoprakta, ozyatı Eskiğler sokağında 8 num, bahçivanlık yapan Hasan bir meseleden dolayı oğlu ile kavgaya tutuşmuştur. Ka' esnasında bebaeline geçirdiği ln bir sopa ile oğlumun üzer atılmış ve çocuğu başından ralamıştır. İsmail tedavi altına elm babası (OHüseyin o yukala tahkikata başlanmıştır. 2 EsSSESS BEBESİS HEFSESESİEEEFES SURE SEBZE E32E.