25 Nisan 1936 Tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 16

25 Nisan 1936 tarihli Kurun Gazetesi Sayfa 16
Metin içeriği (otomatik olarak oluşturulmuştur)

| l | | er Heye GÜZELSANATLAR ,KADIN MODA SİNEMA .COĞİK “Sumer,, Sinemasında: e AR Şİ Gürüm ve Ceza “Cürüm ve c eza,, filminde baştan sona e tam bir başarı gösteren artist: Piyer Blan: u ve ceza,, tanınmıı Rus edibi D Dostoyevskinin en meş- hür eserlerinden biridir. Bu ro- man, belli başlı eri. dillerine mevsim içerisinde “ "Şehir Tiyatro- su,, sahnesinde gördük. Ve mev- sim sonunda da bu eserin filmini i Z. sinemasının bu haf- ceza,, fi Fransızlar, Rus muhitinde geçen mevzuu, Oo iin 1850 tari- hindeki havasını gayet iyi sindi- rerek, a Geç- tiği yer Sen Petersburg olmakla beraber, Piyes piyes, ( film de film!. Hep- $inin kendisine mahsus tekniki vardır ve her mevzuda kendi tekniki içerisinde ve; ena- dır.. Bu da filmden bahsetti. ğimize göre, yalnız o bakımdan a da işi Dostoyevskinin bu sinemada da gü- di gunlukla - ifade edilmiştir. tekniki çerçevesi içerisinde uy- gunlukla ! Pek Başarılı! “ ipek , teki: hanlekeşi| Dostoyevskinin eseri, Filmde de Kuvvetli. Türkçe Sözlü Bir Piyer Bianşar, Korku Filmidir! Evveice gösterilen Türkçe söz- lü “Bosna sevdaları, filminin umca sözlüsünü “Kan kardeşle- ri,, diye gösteren “İpek,, sinema sı, bu hafta Türkçe sözlü olan şu filmi programına aldı: “Kan le- a kalıların (o yaptığı bir “ekim Sinir; Hortlıyan ö- lülerin yeryüzünde yaşıyanları korkutması, oonlarm canlarına olduğu kadar ruhlarına da EO sı v.5. Hayaletler görünüyor, rı, slk ve sadile, polisçe tertip edildiği, yun ii e oyun oynanıldığı anla- şılıyor. Anlaşılıyor ki, öldürdüğ zenginin kızına vasi tayin edilmiş filmlere ibekla bir Müsbet bir fark, bir terakki! reji, temsil mükem: ai bu suretle toptan ebabil iri sonra, artislerden, bilhas. çekilişini, a tertibatını, sa resim cihetini de pek m ğimizi, resi kısaca bir parantezi açıp tebarüz Blikiğiniz. elelim şimdi artistlerden bil- assa üzerinde durulmak gerek olana! w artist, Piyer Blanşar- dır. Üniversite talebesi Raskol- ettiği tip, içeriahideki ped cürüm işli- yen ve ceza gör. ceza,, yükün tında kıvranan odur. Bu lan Bien Blanşar da, baştan sona r bu rolü tama mak yü- Haylı olan 2: ü — ndadir. kia daha ilk sahilinde “Kor- ki soz! sahnelerin pek çoğunda karşımız- kor- gibi bunaltr- u tesirini Dz kud- bariz olarak şe- dadır. oha cesaret, n azabı in ruhi balerin mlm ere: yoru reille GEM da killendiren Piyer Bia lü almış olması, nşarım bu ro “Cürüm ve cez: or, ötekine nisbetle Fa- r. “Cürüm ve nün ezici ağırlığı al- rolü a- çok isabetlidir. a,, filmi, onun üs tün hakimiyeti altındadır. Temsi! ve sözün dos- ir! oynadığı, bir çırpıda ortaya çı- | kardığı muhakkak!. Ona bu ro- lün oynanması pek kolay gelmiş! dlen Ozeray, Marsel Janya, Lüsiyen Lömarşan, Aleksandr Rin- ol, Madlen Berübe, Eme Kla- riyon, Silvi Döletr, Polet Elam- ber, Katerin Hesling, Kler Jerar, temin topluca oynanış ahengini arora rlar. “Melek,, Sinemasında: ma 2 pişen ebe ei “Akşam Güneşi,, Gibi ; Bir Filmden Sonra.. “Bir Gecenin İskan Fena! üneşi,, nden . son! ifadesi manalı bir kadın sesi “Bir gecenin kanda, ! elek e Viyana filar: rim orkestrası- sineması, o filmden sonra bu| nı da dinledik. Ve zevkle! filmi Ali. İyi bir ee Şimdi gösterilen filme > sonra fena bir filmi!, Evet. öl “Bir gecenin iskaridali,, basit nin yanında bu, eskisinin ya-| cinayet vakasının alelâde Ml yenisi, bu yoldadır. onuluşu mahiyetindedir. ci- Yenisinden bahse: en eski-| nayet vakasının dışında kalan sini kısaca gözden geçirelim. Al| sevgiye gelince, gazeteci ile gas ert Basserman. Alman sahnele-| zeteciliğe heves eden zengin kızı inde ötedenberi en ağır rolleri! sevişmeleri, pek sudan! Alâm avrayışla oynıyan kuvvetli bir | riken bir flört sadece. O kadar! tiyatro artistidir. e Kendisinden Fili eyrederken, cinayet film sahasında da ist #ade edildi | lenir işlenmez katilin kim olduğu: İstanbula — ne yazik ki —- u biliyoru: u yolda bir mace- az filmi gelmiştir. Bunlardan bi.| ra filmi için öyle bir senaryo ha: ri geçen hafta Mel gösterilendir. “A ek sinemasında tasi ki! güneşi,, diye göste-| na değil de, tevk'f edilmesine rilen “Son sevgi,, filminde, yaşı| kalıyor. Bu neticeye varış safha- ilerliyen mira bir bestekârın.| ları da hiç merak uyandırıyor; akamete uğrıyan son sevgi ham-| İsan, olup bitenle meraksız, lesi, omevzuun o esasıdıı Sön heyecansız bakıyor devresinde karşısına çıkan genç| Rejisör Robert Z. Leonarddır.. bir Japon kızının orijinal varlığı:| Artistler o başlıca iki rolde Kons- na kendini kaptıran o kıza vurulan | tans Beletle Klark Geybl.. Bun- tiyar, sevdiği kız, orkestra şefi| lardan kadın, her zamanki gib delikanlı ile sevişince, bir otomo-| ince, tipik görünüşlü 'nar'n bir bil kazasına kurban gidiyor ve) kadın; lâkin oyn ı bu filmde mi a I kalıyor. Bu bir tidir. İhtiyarlığın çirttiği buhranları, gösteren bir filmd lili filmi! Basseri ntere: san edilmiş bir halde or! fili ana hatlarile ve derlitopludur. ket yıldızı Miçiku ususiyeti vardır. ni artistin oynadıkları bu filmin re jisörü, Firist Şultsdur. Ent yeter derecede muvaffakiyet; de- pera, yarım| gil. Erkekse, başarılı alaka zın her zamanki gibi Klark Gey. yüklettiği aczi h tah. ir. Birru k tasannu, göze batıcı derece- çok.. Hele o, kuki i manla * karısı | Zek, İğ figürlü sevişme... Miçiku Mayni, | flört sahnesi! Klark Gaia bol bol oyradı- ğı rollerden birinde olduğuna da dokunalım. “A; bir mevzuun teksif| lerle beam pek çok artisti taya konuldu-| olduğu gibi, Klark Geybi de kuvvetli) mah: k; eğer bu böyle gi- Ekzotik memle-| derse!. “Bıkkınlık veriş “— he Maynlin tipik | sinema sahasında — mahvolüşun Filmde muğ:| başlangıcıdır! haylı küçük bir rolde sayılır k at, bu küçük rolünü ustalıklı

Bu sayıdan diğer sayfalar: