4 Ağustos 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

4 Ağustos 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 5

Diş tabipleri Aralarındaki ihtilâf ne oldu ? Diş tabipleri o kongresinde Verilen bir takrir üezrine dişçi akkında takibat Yapılması kararlaştırılmış ve E-| tibba Odasına müracaate karar; verilmişti, Uzun zaman geçtiği halde henüz Odaya (müracaat vaki olmamıştır. Diş tabipleri ce miyeti âzasından biri dün bir muharririmize demiştir ki: — Zamgoçyan ( hakkındaki rapor idare heyetine havale edil mişti. Heyeti idarenin meşguli yeti fazla olduğundan bu işle meşgul olamamıştır. Mi fi Etibba Odasına müracaat edil-. sin, edilmesin, Odanm bu işi tetkik etmesi vezaifi cümlesin- - dendir, Fakat şunu söyliyeyim ki diş abipleri ile permili dişçi- ler arasında bir ikilik mevcut değildir... Aldığımız habere göre Etib- ba Odası çarşamba günü içtima ederek bu meseleyi görüşecek- tir. Takririn haysiyet divanma sevki muhtemeldir. İki İranlı arasında Trabzon, 30 — günü bir menfaat meselesinden dolayı 15- im zade mir İbrahim namında bir İrani: Tahbas haçı Hasan namında diğer bir İranlıyı vurmuştur. Mecruh ölmemiştir. Gelecek intihabat LONDRA, 3 (A. A.) — M. Baldwin, Worcester'de söyle- diği bir nutukta mübade.e ser- bestisi usulünü tenkit etmiş ve. gelecek intihabatm neticeleri hakkında bazı tahminatta bu- lunmuştur. Yeni fırka BERLİN, 3 A, A, — Devlet fırkası reisi M. Koch halkçıla- rın da fırkaya girmesini kolay- l maksadile reislikten çekilmiştir. Umumi nüfus OTTAVA,3 A.A. — İsta- tistik dairesi tarafından neşredi len bir cetvelde Kanadanm u- mumi nüfusu 9 milyon 934 bin 500 kişi olarak gösterilmekte- dir. — emer —— Yalovada Gazi çifliğinde Gazi Hazretlerinin Yalovadaki gifliklerinde, o havali daha ziyade ye- miş ve sebze yetiştiren mıntaka oldur Bu için, büyük bir konserve fabrika- $ vücude getirmek istedikleri haber alınmıştır. Bu hususta bazı salâhiyet- tar zevat Yalovaya davet edilmişler ve kendilerinden fenni izahat alınmış tr. Yaz tatili ve mahkemeler Mahkemelerin yaz tatili münase- betile nöbetci mahkemelerin dava a- dedi mühim bir yekün tutmaktadır. Ağırceza Mahkemesinde de bakı” lan davalar mühim bir yekün tutmak tadır. Yaz tatilinin başlangıcı olan 20 temmuzdan düne kadar ağırerza. da 11 dava bitirilmiş ve kararları ve- iii lime tatil müd- deti zarfinda 229 davaya bakacaktır. ve te Maarif Cemiyeti Hakimiyeti milliye bayramında rozet dağıtacaktır Hâkimiyeti milliye ilân edil- diği gün hükümetçe Türk ma- if cemiyetinin rozet tevzü gü- nü olarak kabul edilmiştir. Buna binaen hâkimiyeti mil- liye bayramının müsadif olduğu 7/8/930 günü Cemiyet İstan- bul vilâyeti dahilinde rozet tev- zi edecektir. Zeki ve fakir vatan çocuklarının ikmali (o tahsiline yardım gibi çok âli gayelerle te- essüs etmiş bulunan Türk Ma- arif cemiyetinin dar bütçesi için de ne kadar faydalı olmağa ça- lıştığı malümdur. Muhterem hal kımızın azami yardımda buluna cağı şüphesizdir. “Meş'um kapı!., Alay köşkündeki kapı açılıyor Alay köşkünün tramvay yo- una bakan tarihi ve demir bir kapısı vardır. Bu kapı üç asırı mütecaviz bir zamandanberi â- çılmamıştır. Üçüncü Murat bu demir kapının iç tarafımda boğu larak idam edildikten sonra bu kapı o gündür bugündür kapalı kalmıştır. > Uzun zamanlar bu kapı, bir Sultan ölümüne sah- ne olduğu için, meş'um sayılı- du. Yüze San'atlar birliği bu kapıyı şimdi açtıracaktır. Birli- ğin binası bundan sonra bü kapı olacak, demir kapı tamir ve tez yin ettirilecektir. Güzel san'atlar birliği, tarihi bir bina olan köşk". hakkında bir kitap neşredecektir. Kitapta Alayköşkünde ge- - çen bir çok tarihi vak'alar ve cinayetlerin tarihçesi bulunacak tır. Esere bazı resimler de ilâ- ve edilecektir. Beşiktaşm Yalova tenezzühü Beşiktaş Klübü.bir deniz tenez- zühü tertip etmiştir. Hâkimiyeti Mil liye ba 7 ağustos perşembe gn Söyriilnin vapuru ile yapılacak olan bu tenezzüh Yalo- vaya tertip edilmiştir. Vapur sabah saat 10 da köprüden kalkacak Beşik» taş, Üsküdar, Kadıköy, Heybeli, ve Büyükadaya uğrayarak Yalovaya gi decektir. Banyo ve plâj gezintilerin-| den sonra mehtaptan istifade için sa- at 7 de Yalovadan dönülecek Büyük adada bir buçuk saat © tevakkuftan sonra ayni iskelelere uğrayarak saat! 12 de köprüye gelinecektir. Vapurda şehir cazband'ı, incesaz iz bir büfe bulunacak. Tenez- zühe iştirak edenlerden bir buçuk Li- ra ücret almacaktır. Evlenenler çoğalıyor Bayazıt evlenme memurluğunda temmuz ayı işinde 57 çife nikâhlarnı kıydırmışlardır. Geçen senenin ayni ayında evlenenler 46 çiftti. Demek ki bu sene 11 kişi daha fazlalaşmış- tır. Zehirli k da öldü Adanada Azizin kuyusunda 40 gündenberi temizlik yapılmakta ve kuyucu Abdullah ile ortağı Mehmet bu temizlik işine de. e AĞ hey a : gün ulah gene hir ğ il yuya inmiş ve orada ölmüştür. bahçelerde çal hi ale hakknda İntel yaly İki hirsiz umuru hukukiye müdüriyetinin Miminda Boru ESJAİE geli teskeresi üzerine polis müdüriyetin- den kendilerine mehter kıyafetile ne Sahne de ne de hiç bir yerde bulüna- miyacakları tebliğ edilmiş ve İCray san'attan menedilmişlerdir. —— Muallim Bedi B. Matbuat Cemiyeti Reisi Giresun! meb'usu Hakkı Tarik Beyi yaralıyan Muallim Bedi Beyin dün muhakeme- sine devam edildi. Haki Tarik Beyin miş olan iki hırsız yukarı Bo- - rukta hayvan ve saire bulduğu şeyleri sürüp götürmek ister- ken köylü tarafmdan takibe baş lanmıştır. vi Nihayet köyden Kadir meç- hul hırsızların kurşununna ma- ruz kalarak yaralanmıştır. Hırsızlar yakalanmıştır. m eme — Matı muayene raporu gelmediğinden| . Mühendisler tenezzüh e al cakal Güzel San'atlar birliği mima ri şubesinden: ai 7 Ağustos perşembe günü müheydis ve mimarlar tenezzü- Vatandaş m... Paramızın yükselmesini, hü tertip edilmiştir. İştirak et- mek istiyenler saat beşten sonra Hayatın ucuzlamasını , ynam müracaat Memlehetin zengin Dell olmasım istersen Kandil İstanbul müftülüğünden: dası olmasma nazaran ağusto - u Sun altıncı çarşamba günü ak- MU iktişat ve tasarraf Yİ amı (perşembe gecesi) Mevlü- cemiyeti. dü Nebevi olduğu ilâr olunur. Mrliver Poliste Karakol istiyorlar Bir karakolun kaldı- rılması hoşa gitmedi Bedeli icar karşılığı olmadı ğı için bu sene Kadıköyünde Kurbalıdere karakolu lâğvedil- miş ve bu muhitin idaresi Kuş dili karakoluna raptolunmuştur Fakat bu mıntaka ahalisi vilâ- yet ve fırka müfettişliğine müra caat ederek sahanm vâsiolduğu nu ve asayiş noktai nazarından bu karakola ihtiyaç bulunduğu- nu bildirmiş ve tekrar ihdasını rica etmişlerdir. Hizmetçi mi çaldı? Osmanlı bankası direktörle- rinden: M. De Sartinin evinden bir halı çalınmıştır. Hizmetçisin den şüphe edilmekte olup tahki kat yapılamktadır. Bir şirret hammal Haydarpaşa istasyonu hamal larından olup geçenlerde kaydi terkin edilen sabıkalı Muhar- - rem dün Haydarpaşa karakolu- na giderek memurhi tahkir etmiş ve camları kırmış oldu- ğundan hakkında takibat yapıl mak üzere yakalanmıştır. Bir müsademe İngiliz sefaretine ait deniz motö. rü Boğazdan gelirken akıntı tesirile Balpasarında İçil bandaral: Lay? bol vapuru üzerine düşmüş ve her i kisi de hasara uğramıştır. Ayasofyada yangın Ayasolyada Hüseyinağa mâhalle- sinin Çilingir sokağında © Marangoz Nikonun dükkânmdan dün gece yan- gın çıkmış ve bir miktar kereste yan, dıktan sonra itfaiye tarafından sön- dürülmüştür. Yangının sebebi tahkik edilmektedir. Başını yarmış Bostancıda oturan aşçı Rıza ve bahçevan İsmail kavga etmişler, Rı- za İsmaili taşla başını yarmıştır. Kurşunları çalarlarken Bayazıtta oturan sabıkalı İbrahim dün gece Lâlelide Ragıppaşa medre- sesi kubbesindeki kurşunları çalıp ka çarken yakalanmıştır. Bir eve taarruz Tahsin Etendi isminde biri Sama tyada Ağa hamamında Nebiye Hanı- mın evine taarruz etmiş, rakicı Ka- de Tahsin Efendiye yardım ettikle- rinden polis tarafından yakalanmış. Jardar. Serseri mi? Polis 3 şahsın kalabalık yerlerde müteaddit defalar şüpheli şupheli do- laştıklarını görmüş, esaslı bir işle meş gul olmadıklarını arlıyarak kendile. rini adliyeye göndermiştir. Bunlar Niğdeli Cemal, Cemal, sari İhsan isinde 3 şüpheli şahıstar. - Emanetie Ekmek fiatleri Dün Şehremanetinde yeni ek © 90 bin ru Ç Birine nu kâfi gelmiyeceği yona bir kaç memur ilâvesi te. karrür ,etmiştir. Binaenaleyh tali mübadele komisyonu biraz | tevsi edilmiş olarak (| bu işlere bakacaktır, Bu ilâve edilecek memurların kat'i kadrosu yarın başmurah— hasımız Tevfik Kâmil B. in iş - tirakile aktedilecek olan heyeti sahifeden -mabat ) lecektir, Tevfik Kâmil B. bu bapta hükümetimizin talimatını hâmi len bugün şehrimize gelecektir. Etabli işine verilecek tahsi- Sat miktarı Tevfik Kâmil B. gel dikten sonra anlaşılacaktır. Tevfik Kâmil B. geliyor Tevfik Kâmil B. bugün bita raflarla görüşerek yarınki heye- ti umumiye içtimamın esasları - nı tesbit edecektir. Komisyonun reisi M. Holş- tad ile Türk ve Yunan heyeti murahhasaları dün pazar olması na rağmen komisyon dairesinde saat on dörde kadar meşgul ol- muşlardır. Etabli vesikları me- selesine ait tebliği Türk heyeti- ni haberdar etmeden neşretmek le bir emri vaki yapmak istedik leri söylenen bitarat delegeler ortada bir, emri vaki veya ihti - lâf olmadığını, esasen tebliğin Türk - Yunan itilâfnamesinin verdiği salâhiyete istinaden tat- bikata geçmek -için yapıldığını ve işlerin hiç bir müşkülât çık- madan intaç edileceğini söyle - mişlerdir. Zaten bitaraflar, çok masrafa mütevakkıf olan bir takım ekip ler yerine Türk noktai mazarı- na iltihak etmekle meseleyi en kestirme tarzda halletmek yolu- na girmiş bulunmaktadır. Yalnız işin nezaketi siyasiye ile gayri kabili telifgörülen ci- heti formaliteye ait bulunduğu ve salı günkü içtimada halledi- lecek olan bu gibi. teferrüatım bir ihtilâf teşkil edemiyeceği beyan edilmektedir. i tefehhiimü mucip olan tebliğin tarzı neşrindeki şekil noksanı itilâfnameye mugayir dri ve komisyoncu Osman Efendiler | bir hareket addedilmemekte- -| bulmuş İse insaniyet nama şü ad dir. Onuncu madde Filhakika itilâfnamenin o- - nuncu maddesinin son fıkrası bi taraflara ctabli vesikalarmı iste- dikleri şekilde tevzi etmek salâ- hiyetini bilâkaydü şart bahşet- miş olduğundan esas itibarile bir mesele yok demektir. Tebliğle vaziyetlerini tesbi- te davet edilen Rumların polis merkezlerine müracaat etmeleri lüzumu vilâyete | bildirildiğine göre bitaraflar tebliğ ile hâdis olan vaziyetten vaktinde hü- komis | umumiye içtimamda tesbit edi- | PAZARTESİ © o AGUSTOS, 1930 e e JO MANN ma vesika İ kümetimizin haberdar edildiği kanaatindedirler, 90,000 Rum var İstanbulda ,evvelce istifade edenlerle birlikte, etabli vesika- sı sahibi olacak Ortodoks Rum- ların miktarı 90,000 kişiye ba liğ olacaktır. Buna (o mukabil Garbi Trakyada 120,000 gayri mübadil Türk mevcuttur. Şeh- rimizde bulunan Yunan tabiiye- tindeki Rumlara vesika verilme si mevzubahs değildir. e Etabli vesikası alacaklar münhasıran Türk tal inde ve İstanbul. da yerleşmiş Ortodoks Rumlar- dir. Bunların tevzi oşeklienaz masraflıdır. Esasen bitaraf delegeler bu şekil etrafında evvelce Türk ve Yunan murahbaslarile temas ve istişarede bulundukları için teb- liği kendilerine bildirmeden neş retmeyi tabif görmektedir. Yunanistanda emvali kalanlar İstanbul vilâyetinden: 1 — Yunanistanda kâin ola- rak 1.8.929 tarihine kadar sa- hiplerinin yedi tasarruf ve isti- fadesinde kalıp Yunan hüküme tince vazıyet edilmemiş olan em lâk sahiplerinin, 2 —Vebirde sahiplerinin| hakkı tasarrufları nezolunarak İ Yunan hükümetine intikal eden Yunanistanda kâin emvali gay: lan emvali menkule sahiplerinin i Muhtelit Mübadele komisyonu / Türk heyeti murahhasası riya- Setine müracaatları lüzumu ilân olunur, Kiprit buhranı var mi? Bir kaç gün evvel Ankarada kibrit buhranı olduğuna dair bir telgraf haberi vardı. Kibrit inhisarr şirketinden / aldığımız malümata nazaran An | karada 250,000 kutuluk bir stok vardır. Memleketin her hangi bir yerinde buhran muhtemel bile değildi: m ZAYİ: Kemah kazasından almış olduğum nüfüs tezkeremle askeri İ vesikamı ve mührümü cüzdanımla İ bember zayi ettiğimden her kim resime | gönderecek Olurem aynca memnun edeceğim. Istanbul'da Tahtakale caddesinde No. 1 Kahveci Ahmet oğlu Mevlür. Herkesin tercihen kullandı Cappelli Film ve plâklarıdır Muvaffakiyat muhakkaktır. Heryerde satılır J ! rimenkule derununda kalmış o- mek narh: tesbit edilmiş, ekmek 10 para tenzil edilerk 12 kuruşa ve İrancala da 20 para tenzil e- dilerek 17 buçuk kuruşa indiril. MİLLİ YET İ.DEFTERDARLIK ILÂNATI Satılık ev ve dükkân, No 20-16 İstasyon s kağı, Imrahor ilyas bey mahallesi, Yediku) 4 oda,-2 sofa, 2matbah, ve sair müştemil altında 22-16 numaralı bir odalı dükkân hej sinin tahmin edilen kıymeti 2 senedeve 2 tal sitte verilmek şartiyle 4360 lira, satış paza lıkla 9 ağustos 930 cumartesi günü 14-30 de terdarlıkta. ç (R - 183) .. Kulekapı Maliye şubesi tahsil tebliğ memi ru olup tasfiyeye tabi tutulan ve Devlet Şı rasi nezdinde ikame eylediği dava üzeri” evrak ve dosyası temamen Şurayı Müşarüı ileyhaya gönderilen Mehmet Zeki efendini bu baptaki davası 94-6-930 ta ve 9334-39 N Şura kararıyle reddedildiği ikametgah adr sinin meçhul bulunmasına binaen ilânen mı maileyhe tebliğ olunur. O Cİ KOK OKOKOKİ Halis Hindistan cevizinden ye Milli mamulâttan en âlâ Toptan satış mahalliz İstanbul'da Emlnönün'de Valde Hanında No. 18 i S. AMAR ve ŞERİKİ elele KETE bu Gunler uha Mudurluğu LL ilan 1 - Deniz merakibi muhafaza |dakası, Müdüriyet komisyon sı için /-20 derecede 720-725 | tabetinden istenecektir. sikleti izafiyede (55) ve 15 | 3— Taliplerin'9e 7,5 temin derece, 725 -730 sikleti izafiye- | akçelerile Banka mektuj de (10) ki cem'an 65 ton benzin | rile ihale günü olan20 20 gün müddetle ve kapalı zarf | çarşanba günü saat 14 te mul la münakasaya konulmuştur. o |faza müdüriyetinde hazır bulı 2— Şartname sureti musad- |maları. . ünden, Tahlisiye Umum müturluğ Rumeli tahlisiye mıntakası merkezi Olan Kum köy (Kilyos) mevkilnd müdüriyet binası Tttisalindeki dairenin tecdiden inşası yirmi gön mük deri ve kapalı zarf usulile münakasaya vazedilmişti. Bedeli keşli Dokuz bin küsur liradan ibaret olan mezkör haneni balesi 10 Ağustos 980 Pazar günü saat 14 te icra kılınacağından talip lerin bu baptaki şartname © ve projelerini görmek üzere Galata'da Rıbtt caddesindeki idarel merkesiyeye müracaatları. İ > İMLÂ HATASIZ 555 Olarak her hangi bir yazı yazdırmak istiyeülerin / Sirkeci'de Şahinpaşa oteli karşısında Devrişler sokağında No 15 te kün ( HALK DAKTİLO DERSANESİ ) ne müracaatları At yarışları — Bakırköyünde Veli Efendide 8 Ağustos cuma günü saat 230 da Hususi Trenler vardır. Bahsi müşterek İş bankası kontrolu alında yapılacaktır. — MENNAN miştir. Emanette maaş Şehremaneti dünden itibaren ağustos maaşinın tevziine baş- lamıştır. MATBAASI Avrupadan yeni getirdiği Tahta Hurufatia Büyük duvar Afişleri yapar. Her müesseseye elverişlidir. Yeni senenin Kazanç Defterleri nefis surette basılmıştır. Telefon İst 3911 - 2-3 Kitap kısmı Yeni inşaat Son günlerde şehrin her tarafında gelişi güzel inşaat yapılmaktadır. Emanet erkânından bir zat bu hu- Emlâk ve Eytam Bankası Istan- bul şubesinden kiralık emlâk İnşaa! ile balledilecekti: Elde böyle bir ka- nun olmayınca bir şey yapmak im. kânı yoktur. Maamafih kanun çıksa da gene inşaat sahiplerini inşa edilecek katla Esas No, Mevkii ve elik“bedeli rın adedini tayin etmek kabil olmıya. Mn ii caktır. derdi 165 © Beyoğlunda Gulatasarayda Avrupa pasajında Muhtelif ya pi LAM 5,67, 9, 10, İL İR A, artan seyyar satıcılar hakkında bir 15, 16, 12, (8, 19, 90, 91 numaralı dük ağalık Cemil papa tarafından tatbik kânlar. kımı düşünmektedir. Buna mare) 162 Üsküdarda Selimiyede Kavakçeşmede SIN0, “18 seyyar esnaf icrayi ticaretten mene- baraka dilecektir. Emanet bunlara yer bul. > © Üskü mak için şehirin smsiieilf çabalarım) “92 Kp ei S r de ulak kıtada hâller inşasını da dü. şünmektedir. Şehrin merkezi vaziyetinde yapıla cak bu hâllerden sonra seyyar esna- fı sokaklarda dolaşması menedile- cektir. Çeşmeler ve sakalar İstanbul tarafında suyun bir as a- salması münasebetile Emanet çeşme- lerden evvelâ halkın, sonra sakaların su almasına karar vermiştir. Bazı sem de su yolcularının fırsattan istifade ederek suları kestik lerinden ve bu suyu başka tarafa sat tıklarından şikâyet ediyorlar. Ema. net bu hususta da talkikat yapmak» 2 Balâdu yazılı emlâk milzayede ile ve birer cene müddetle ki raya leceğinden taliplerin 1918/930 çarşamba günü saat on altıda şubemize müracaatları, Darül'aceze müdürlüğünden: Mücsseseye bir sene için iktiza eden 4000 kilo sade yağı 4000 kilo Nohut, 7000 kilo fasulye, 2000 kılo mercimek, 18000 kilo Patates 31 ağus” «0s 030 pazar günü saat İkide kapalı zerf usulle münaksaası İcra edilecektir. Taliplerin yüzde yedi buçuk teminat akçeleriyle müracaatları, 0» 0 Müesseseye hir sene için iktiza eden"4000 kilo vejetalinin 2 eylül 930 salı günü saat ikide kapalı zarf usulile münakasası icra edilecekiir. Talip lerin yüzde yedi baçuk teminat akçesila düraceatlar. ver nazan dikkatine Marşal fabrikasının &n son icat ettiği İzel Traktörü manyeto, lamba ve benzinsiz soğuktan mazot ile yol verilir Fazla tafsllât için. Cal: Küçük Mület Hanında (6 no da »» TAKAR Efendiye müracaat edilir . DEUTSCMHELUFT HANSA Tayyare postası vasıtasile seri bir surette emtia nakliyatı İstanbul ile Avrupanın bütün KARA MEMLEKETLERİ arasında ( Pazar müstesna olmak üzre Y yevmi münakelaç Şant 14 de kadar tevdi “olunan köliler ertesi günü sevkol VİYANA - YEŞİLKÖY veya aksi istikamette seyahat müddeti (0 santtir ALMANYA İÇİN HAVA POSTASI: Mektuplar bütün posa merkezleri tarafından £abul olunur. mektuplar için munzam Geret 20 kuruştur. Zarfların üzerine TAYYAİ VASİTASİLE - LUFHANSA işaretinin yvazı muktazidir. İler Bürtü malümac istihsali için zirdeki acantaya. müracaaı etmek iktiza edet. Memleketler arasında Nakliyat Muvasalat Türk Anonim Şirketi Galata, Çinili Rıhtım hanı, Telefon Beyoğlu 1204 - 1995 Duka Jevazım müdürlüğünden Kandilli camii şerifi müceddeden inşası (27 Temmuz 9 tarihinden itibaren (20 Ağustos 930) tarihine müsadif çarşaml günü ihale edilmek üzre kapalı zarf usulile münakasaya va miştirt Taliplerin proje ve evrakı keşliyeyi görmek için her saat on ikiden sonra İstanbul Evkal heyeti fenniyesine ve winü idarr encümenine müracaat etmeleri, xn in li NR, ve