28 Ağustos 1930 Tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

28 Ağustos 1930 tarihli Milliyet Gazetesi Sayfa 3

300,000 Mektepler | Muallimler İkmal imtihanları | Yeni kadro haftaya ISeylülde bitecek |: tebliğ edilecek Derslere de | teşrinde Anadoluya gidecek başlanacak muallimlerin kimler İstanbul maarif srmaksm da) Olduğu anlaşılacak ilindeki lise ve orta mektepler| | Orta tedrisat müdürü umu- teşrinievvelde tedrisat misi Cevat B. lise muallimleri calar Sireni Ge ikacilir İİİ Eaioseimi Yalovada tindik &0- lülde nihayet bulacak ve teş- inievvele kadar yeni talebenin iyit muameleleri ile meşgul ol- nacaktır. Şehremizdeki ilk mektepler de teşrinievvelin birinci hafta mda tedrisata başlanacaktır. ——— Vilâyette Terfiler Sihhiyede birçok memur terfi etti Sıhhiye müdürlüğünde 340 senesindenberi terfi etmemiş ©- lan birçok memurların terfi et- tikleri dün Sıhiye Vekâletinden bildirilmiştir. Terfi eden me- Jar Sıhiye Vekâletinde muh telif memuriyetlere tâyin olun- Muşlardır.Bunların de “lar tayin olunmuştur. Zafer Bayramına mü cumartesi günü daireler ta- Polis müdürlüğünün merkezlere bir tamimi Polis müdiriyeti bütün polis mer- Kezlerine verdiği emirde her poüs Merkezi mıntakası dahilinde bulunan Otel, pansiyon, aparlıman, nezareta- RE iy müniaele bunlar aramdaki ee hebilerin kimlerden mürekkep oldu- tu ve ne zamandanberi bu işle işti. gal ettiklerinin bir liste halinde tes- “e müdiriyete gönderilmesi bildi- öştir. Her polis merkezi sorulan bu su- allerin cevaplarını liste halinde tayin edecek ve üç gün sartında müdiriye- te gönderecektir. Bu listeler Mülkiye müfettişliği tarafından tetkik olunacaktır. Memnu mıntakada gezen Almanlar Beş Alman izcisi memnu munta- kada dolaştıkları cihetle jandarmalar tarafından yakalanmış ve polis mü- dürlüğüne getirilmiştir. Haklarında tahkikat yapılmaktadır. Beş Alman haklarında tanzim ola Macak tahkikat evrakile birlikte Adi Yöye teslim edileceklerdir. ——— İsmet Pş. Hz. ( Başı Birinci sahitede ) bugün bayraklarımızla « donatılacak! Ye yer ae tezahürat — yapılacaktır. Merasim trenleri cumartesi *€ yarısı avdet edeceklerdir. ANKARA, 26 A, A, — Devlet Demiryollarından verilmiştir ? Abiren yapılan tadilâta nazaran Matbuat muhabir ve foto muhabirle- *İ 28-8-030 tarihinde saat 20 de Ha- Ydarpaşadan Sıvasa hareket eden 2 "umaralı katara ilâve olunacak yolcu vagonile İstanbuldan seyahat edebile- <eklerinden bir gün evvel Ankaraya gi lürum yoktur. Ankarada lerde ayni 2 numaralı trenle Anka- tadan 29.8.930 saat 18/10 da hare- ket &debileceklerdir. Binaenaleyh ev velce bildirilen ve Ankaradan 29-8- 930 saat 16/30 da o hareket #renle seyahat etmiyeceklerdir. gümrük komisyoncuları kanununun #ömamen tatbik edilmediği neticesine | Varmış ve bunun için ( teşebbüsatta bulunmağa karar vermiştir. Abideye ilân yapıştırmak memnudur Asrı atikadan olan mebaninim du #larile abidelerin etraflarına ilân TaPığtarmak memnu olduğu halde soru ulganlarda buna riayet edilmemekte kip .Sundan bu kabil kimselerin €& #dilerek haklarında takibat yapıl lı, zabıtal belediye O memurlarma| Sihhiye Vekâletindeki memur- | miyeti İş takip etmekte olduğuna © nazaran) Li tirmiştir. Cavat B. bilâhare şeh- rimize gelmiş ve bir gün kaldık tan sonra Ankaraya avdet etmiş tir. Cevat B, kadrouyu.da bera- ber götürmüştür. Önümüzdeki hafta kadro tebliğ edilecektir. O vakit Anadoluya gidecek ( 100 muallim belli olacaktır. armin Bari sergisine iştirak edecekler gidiyorlar Baride açılacak şark sanayi sergi- sine gidecek eyya ve bu mümüöebenie k İtalya seyahatine ştiral Yala serat bag saat onda Loitin bir vapurile haraket edeceklerdir. Bari sergisine Çini, krep | döşin. trikotaj, havlu, işleme ve halı sanayi- imiz iştirak etmektedir. Ayrica kadın iarı esirgeme derneği de iştirak et- mektedir. Sergiye Oda namına kâtibi umu- mi Vehbi, Sanayi Birliği namma rei- si sani Kâzım Ziya Mustafa Hayri, AN iktisat mektepleri mezunları ce- namına da kâtibi umumi Sa- mi Cemal Beyler gitmektedir. Bize ea Troçki ne ile * meşgul? Romanyada çıkan Epoka ga- zetesinin muharriri oOM. Mano dün Büyükadada M. Troçki ile görüşmüştür. Son geçirdiği has- talık neticesinde çok zaiflemiş o lan Troçki artık siyasetle hiç a- lâkadar olmıyarak yalnız edebi eserler yazmakla meşgul oldu- Ingiliz lirasının t Mahkemelerde Katil kim? Pehlivan Hüsnü nasıl öldürüldü ? Cinayete şahit olan şoför ile muavini ne diyor ? Bundan bir müddet evvel Et yemezde bir cinayet (o olmuş ve Ali isminde biri kahveci Hüsnü Pehlivanı öldürmekle maznun olarak tevkif ve tahtı muhake- meye alınmıştı, Cereyan eden ilk muhakeme de maznun isticvap edilmiş ve lüzum görülen © bazı şahitlerin çelbine karar verilmiştir. Dün Ağırcezada muhakeme- ye devam olunmuştur. Evvelâ, zabıta sertabibi Hay dar B., cinayetin akabinde, mak tulü muayene ederek verdiği ra- por hakkında izahat vermiştir. Bilâhare vak'a gecesi, hâdi- seyi gören şoför Ahmet şahit o- larak dinlendi. Ahmet, gördük- lerini, bildiklerini şöyle anlattı: — O gece müşteri bekliyor- dum. Nihayet bir sivil mek- tepli çıkageldi. Mektepli genç kuleli talebesi idi, Bindiler, ve “Etyemeze!,, dediler. Yola dü- züldük. Etyemeze geldiğimiz za man, yolun biçimsiz bir yerin- de birdenbire arabyı biri önledi. Lâmbaların ışığında, parl- yan büyük bir o bıçak görünce korktum. Fakat kaçacak bir yer yoktu. Çarnaçar frenlere basa- rak arabayı durdurdum. Çeketini omzuna ( almış, eli bıçaklı adam dehşetle bağırdı. . “Burası Etyemez!,. Bana adile sanile Hüsnü pelvan derler,, di ye. Sonradan adını öğrendi ğunu söylemiş ve Gazi Hz. den|ğim Ali, derhal arabadan indi. en pehlivansan ben de pehli- vanım!,, diye bağırdı. Bunun ü zerine şöyle konuştular:; Ali de di ki: — Bizi ne durdurttun-?. Ne istiyorsun?, takdir ve hürmetle bahsede rek: “en büyük (o teşkilâtçı a- dam!” demiştir. Eman»e'fe Belediye müdürleri Kaymakam olamıyorlar Belediye müdürlerinden biç biri yeni kaza kaymakamlıklarına tayin edilmiyecektir. Çilnkü kaymakam ol- mak için yalnız mülkiye veya hukuk mekteplerinden mezun olmak kâfi de- gildir. Mektepten çıkanların vilâyet maiyet memurluklarında veya buna benzer işlerde bulunmaları lâzımdır. Halbuki şimdiki müdürlerde. bu evsaf bulunmuyor. Dahiliye vekâleti, idarci hususiye ve şehremaneti memurlarından 250) kuruş maaşı olanların tercümei halle rini ve sicillerini istemişti. Bu itibar- la yüksek derecede maaş alan memur lar arasında esaslı değişiklikler olaca ğı kuvvetle söylenmeletedir. Ancak şehremaneti erkânı arasın- da bir değişiklik olması muhtemel de- ildir. Yalnız Kadıköy belediye mü- dürü Dr. Nazif Beyin sıhhiye müfet- tişliğine, açıkta kalacak Beyazıt mü- 'dürü İhsan Beyin de yeni teşkil edi- İlecek zabıtai belediye müdürlüğüne tayin edilecekleri haber alınmıştır Belediye cezalarının nevileri Belediye cezalar: hakkındaki ka- sun eylül iptidasından itibaren tat- bik edilecektir. Yeni kanuna, göre be- lediye cürümleri ikiye a : Maktu cezalar takdiri cezalar. Mak- tu cezalar, doğrudan doğruya zabı- tai belediye memurları cürmü yapan kimseden makbuz mu- kabilinde tahsil edilecektir. Bu mak- tu miktarı encümeni ema- net tarafından bir cetvel halinde ta- yin edilmiştir. Meselâ tükürmek beledi bir cü- rümdür. Bir adam tükürdükçe zabı- tai belediye memuru emanetin taj Ve ilân ettiği miktardaki cerayi der- Maktu cezaların miktarı güne kadar ilân edilecektir. ee eşi Pei Piza kruvazörü gitti Bir kaç gündür limanımızda bulu- nan İtalyan mektep gemisi dün lima. mımızdan hareket etmiştir. İki Amerikalı gazeteci Şehrimize H« bert Kelli vari Maron işinde İki gazeteci gelmiştir. A larım. Gözüme kestirdiğimden İharaç alırım.. İş kızıştı. İki adam biribiri- nin üzerine yürüyordu. Otomo- bilde oturan mektepli o Niyazi tehlikeyi görünce aşağı inerek a ralarma girdi, ve kardeşinin om zundan çekerek: “Gel Aliciğim, Hüsnü pelvan bizim komşumuz- dur.,, dedi. Tekrar o otomobile bindiler. Bir az gitik, Bir evin önünde durduk. İndiler, Yanım daki muavinim Harun parayı a- lirken ben de manevra yaparak otomobili çevirdim. Ayrıldık. Daha yirmi otuz metre gitme- den arkamızda bir gürültü oldu. Bize durun! diye bağırdılar, Ge ne Ali ve Niyazi idi. “Burada bi zim başımız belâya girecek. bari Beyoğluna geçelim!,, diyerek o tomobile atladılar... Tekrar ay- ni yoldan döndük. ., Reis şahide sordu: — Dönüşte Hüsnü pehlivana rasgelmediniz mi?, Şoför Ahmedin muavini Ha- run da dinlenildi. Fakat vak'a ge .cesi yanyana bulunan bu iki şa- hidin sözlerinin bazı kısımların- da tenakuz vardı. Reis buna işaret etti. Harunun dediğine göre, Hüsnü pehlivan otomobi Jin arkasından eve kadar gelmiş, ve kapı önünde Ali ile pehlivan yin gırtlak gırtlağa gelmişler. Maznunun annesi Vasfiye H. da dinlenildi; — O gece kapı acr acı çalın- dı. Kapıda bir otomobil dur- muştu. İndim kapıyı açtım.Bir le boğuşuyordu. Üstleri, altma aldığının habire boğazını sıkı- - yordu. Ayağa kalktıkları z. gunu gördüm... Bundan sonra hâdiseye vazıyet eden bazi zabıta memurlarmın, 'martesi gününe talik olundu, “İlinden 67 bin Tirasınm de ne bakayım : iki adam biribiri | * man yerdekinin oğlum Ali olda! 300,000 lira Emlâk sahiplerine nasıl tevzi edilecek? Komisyon 67 bin ister-| linin tediyesini emretti Muhtelit Mübadele komisyo nu dün Garbi Trakya ve İstan- bul etablilerine | tevzi edilecek 300 bin İsterlinin şekli tevziini tesbit ile meşgul olmuştur. Tevziat nasıl yapılacak?: Tesbit edilen şekil şudur: ko- misyon Anadoluda emlâk ve â- razi bırakıp ta İstanbulda etabli | olarak kalan Rum Ortodoksla: | rm bir ay zarfmda komisyona müracaatla bıraktıkları emlâk ve arazinin kaydettirilmesi ve| kuyudu tasarrufiye ibrazı takdi-! rinde muteber ( olacağı birkaç güne kadar ilân edilecektir. Krymet takdirinin şekli ka- yit ve tesbit muamelesi bittik- ten sonra komisyon bu emlâk ve araziye hükümete verilen ver gi mıktarını nazarı dikkate ala- rak bu miktarlar üzerinden kıy met takdir edecektir. Neticede takdir edilen kıy- - metlerin yekünü nazarı dikka- te almacak ve İstanbulda etabli olup ta Anadoluda emlâk ve a- razi bırakan Ortodoks Rumlara tevzi edilecek olan 150 bin İs- terlin bu yeküna' taksim edile- cek, bu suretle emlâk sahipleri ne yüzde kaç tazminat verilece- ği tesbit olunarak tevziat yapıla caktır. Ayni muamele Garbi Trakya- daki Türk etablileri — bal da tatbik olunacaktır. Bu işler 3 ay zarfında bitirilecektir. Yunan milli bankasının Muh | telit Mübadele komisyonu em- rine İngiltere Bankasına tevdi ettiği 440 bin isterlinin 125 bini Türk Hükümetine aittir. Fakat Türk Hükümetine bu para, tâk sitte verilecektir. 1 Muhtelit Mübadele komisyo- nu dün İngiltere Bankasma bir İtelgraf çekerek komisyon emri- ne bankaya mevdu #40 bin ister derhal Türk Hükümetine tevdi edilme- sini emretmiştir. Bu para 125 bin isterlinin ilk! taksitidir. | , evziatı nasıl yapılacak ? Poliste Bu nehal? Sabık Defterdarla |Konsorsiyom İngiliz Seyidin kavgası Haykanoşu iki erkek Asgari 1030, azami paylaşamıyorlar Dün gece saat 23 raddelerin- de Galatada Mumhane caddesin de bir kadın yüzünden Topkapı- da Karayalı mahalesinde ikamet eden sabık defterdarlardan ve halen sigorta şirketlerinde ko- miser bulunan 65 yaşlarında H Avr B, Galata da Birahane s0 kağında 15 hu- kamet eden gar sonlardan İrani 25 yaşlarında Seyit Ef, yi muh telif yerlerinden yaraladığı yazıl- miştı. Bu hususta diyor ki: A. Avni B. ile — Haykanuş Seyidin payla: namındaki ka- samadıklar (dın umumhane Haykanuş (| hayatından bık muş olduğu cihetle altı aydanbe ri benim metresimdi. Aramızda da bir konturat yapılmıştı. Bun dan bir buçuk ay evvel benim bu lunmadığım bir zamanda İrani Seyit benim evime geliyor. Ve Haykanoşu tehdit ediyor. Niha- yet ben meseleden haberdar 0- lunca müddeiumumiliğe müra- caat ettim. Nihayet bu vak'a : hakkında tahkikat için dün ak- şa beni Galata merkezine davet etmişlerdi. Gittim. Bunların her ikisini de karakolda buldum. Ta bit lâzımgelen ifadeler alınd'k- tan sonra sokağa (o çıktığım Za- man Mumhane caddesinde Se- yit ansızın üzerime hücum etti, Ve aramızda nahoş bir vak'a ce- reyan etti. Haykanuş, Seyit eş- yayi zatiyemden 7-8 yüz liralığı nı da almışlardır.,, İrani Seyit te diyor ki: — Ben dün akşarı saat 10 da eve geldiğim zaman Haykanuşu bulamadım. Nerede olduğunu sordum, Karakola gitiğini öğ- -! rendim ve ben de karakola git tim, Merkezde ifadelerimiz a- | lndıktan sonra ben karakolun Zafer bayramında verilecek müsamereler 30 Ağustos Tayyare Bayramı için Tayyare Cemiyeti taralm- dan bütün hazırlıklar ikmal e- dilmiştir, Gülhane parkında, Sarayburnu gazinosunda, Tak- sim bahçesinde, Galatasaray li- sesinde, Bebek balıçesinde, Be- şiktaşta, Üsküdar İnşirah bah- çesinde, Kadıköyünde Hilâl si- nemasında, Büyükadada İsp- - lânditpalasta, Tayyare Cemiye ti tarafından müsamereler ter- tip edilmiştir. Gülhane parkın- İda: Mehter, milli orta oyunu, hokkabaz, monoloğ. (kukla, Kumkapı terbiyei bedeniye ku- lübü tarafndan muhtelif spor Hareketleri yapılacaktır. Sarayburnu gazinosunun sa- hil kısmında incesaz, bar kısımın da cazbant, çok zengin varyete numaraları, dans, zeybek oyun- ları vesair eğlenceler vardır. —— Sıhhiyede becayişler İstanbul Sıhhiye müdürlüğünün bütün kalemleri kâtiplerinin Ankara- daki vekâlet emrine nakilleri ve yer- lerine Ankaradaki kâtiplerin getiril. kararlaşmıştır. Sıhhiye Vekâle. tinin bu husustaki emri'dün şehrimi. 2€ tebliğ olunmuştur. Memurlar va- kında Ankaraya hareket edeceklerdir. ——— Bir tavzih Evvelki gün Çekmece civarın da bir bahri kaza (o vukuundan bahsederken Yunan bandıralı Patris vapurunun karaya otur- duğu yazılmıştı. Halbuki dün Patris vapuru acentasından al- dığımız bir mektupta © mezkür arka kapısmdan çıktım. Arka kapıdaki Mumhane caddesinde iki adamın Lâzca konuştukları- nı duydum, yanlarında Hüseyin Avni Bey de vardı. Hüseyin Av- ni Bey beni görür görmez der- hal elindeki sopa ile başıma vur du. Ve hâmil olduğu çakı ile yü zümün iki yerinden (yaraladı. Ben doğruca merkeze o giderek vaziyeti (o anl: itim. Haykanuş metresimdir. Kendisi Hüseyin Avni Beyle oturmak istemiyor. Ve bana gelmiştir. Hüseyin Av ni B. Haykanuşu umumhane- den alarak tevbekâr etmişse de| son zamanlarda tekrar eski ha- le rücu etmiştir. ,, demiştir. Dün akşam üstü tekrar Hü- seyin Avni Beyle Seyit biribirle rine girmişler ve biribirlerinin başlarmı yaralamışlar"ır. Kama ile cerh Feridiyede doğramacı İsma- il odasında otururken odaya ge- len acem Rıza kama ile İsmaili iki yerinden yaralamış ve kaç- mıştır. Bir hırsız merkezden kaçtı Unkapanmda Alinin kahve- sine girerek para çalmakta olan yakalanarak o Unkapanı merkezine götürülmüş (isede merkez nezaretanesinin pencere sinden tüymüştür. Otomobil kazası 790 numaralı otomobil, Bü- yikdere caddesinde, simitçi çı- rağı Mustafaya çarpmış, yarala mıştır. Şoför Niyazi yakalan- - mıştır. Yangm başlangıçları 1 — Beyoğlunda İstiklâl cadde. Ekonomi İsterlin Yerli sergi 7 eylül gece yarısında kapanacak lirasına kıymet biçti |Sergiyi dün de 12,500 kişi gezmiştir 1035 kuruş olacak igne enyeni ikiz Dün Borsada © İngiliz lirası 1030) dir. Dün sergiyi 12,500 kişi zi- kuruşta açılmış ve bir aralık 1030 | yaret etmiştir. maralı hanede i- — Hüseyin Avni B ie kuruş on paraya kadar yükselerek gene 1030 kuruşta kapanmıştır. Diret 9,03; Altın 919 kuruştan mu, amele görmüştür. İngiliz lirası arrı gittikçe fazlalaş- maktadır. Son hafta zarfında konsor siyom 500,000, İngiliz lirası almıştır. Bankalar konsorsiyomu riyasetin- Konsorsiyom heyeti umumiyesi- nin bu sabahki (Dün) fevkalâde içti- manda ihracat mevsiminin başlama» $ı üzerine yeni bir safhaya intikal et- miş olan kambiyo piyasasının vaziye- ti tetkik edilmiş ve neticede Türk fi- tası kıymetinin bir isterline karşi a3- gari 1030 ile azami 1035 arasında te- mevvülcünün memleket iktisadi men- faatlerine muvafık olduğu bir — defa hede olunarak bugünkü ra esinin muhafaza ve idame- $ine ittifakla karar verilmiştir. Fındık ihracatı başladı Fındık mahsulümüzden son gilm- lerde mühim miktarda gelmeğe baş- lamıştır. Dün ilk mahsulden iki vapurla 20 vagon fındık ihra; edilmiştir. Şehrimizden ihracat yapıldığı gi- bi Karadeniz ihraç limanlarından da çok ihracat yapılmaktadır. Şeker piyasası düşüyor Şeker piyasasında şiddetli bir re- kabet başlamıştır. Rekabet geker it- halâtı yapan büyük tacirlerle yerli teker fabrikaları arasında cereyan e- diyor. Bu vaziyet karşısında bir va gon şeker gümrüksüz sekiz ingiliz lirasına kadar inmiştir. Bu rekabet yakında perakende piyasadada tesi- tini gösterecektir. Afyoncular komisyonu toplandı Ticaret odası afyoncular ko- misyonu dün bir içtima yapmış- tır, Şehrimizin tanınmış afyon tacirlerinin de iştirak ettiği bu içtimada bu seneki afyon rekol- tesi, fiatler ve ihracat etrafında görüşülmüştür. a a Üçüncü şube muavinlığı | Polis üçüncü şube müdür mu avinliğine kısmı siyasi başme- - muriarnmdan (o Mektebi Hukuk mezunu Halil Şinasi B. tayin e- dilmiştir. Şinasi Bey İstanbul zabıtasının faal ve muktedir un surlarındandır. Evlenmek istiyen Rum- lar Badema evlenecek olan Rumlar- dan müsaade vesikası istenmiyerek kanunu medeni ahkâmna göre mua. mele yapılması hususu alâkadarlara tebliğ edilmiştir. Zi Pişmiş beygir etleri Felemenkten füme halinde mem- ieketimize beygir eti ithal edilmekte olduğundan bunların başka namlarla satılarak halkin aldatılmasna mey- dan verilmemesini temin için takay- yüdattı bulunulması hususu zabıta belediye memurlarına tebliğ olunmuş tür. —————— lamış, söndürülmüştür. Sekteden öldü Kadıköyde oturan sabık © Maliye memurlarından 61 yaşlarında Süley- san E, Galatada Büyük Millet ha- sında dolaşırken düşüp ölmüştür. Metresini tehlikeli surette yaraladı Tahtakalede Vatan otel de otu- ran sabıkalılırdan Kâmil dün gece enki metresi Fatmaya rastgelmiş, kıs kançlık saikasile kadıncağızı muhte- lif mahallerinden yaralamıştır. Fatmanın yarası tehlikeli olduğun dan hastaneye kaldırılmış, carih te firar etmiştir. Çocuk düşürmek için Nişantaşında Teşvikiyede Şafak apartımanı kapıcısı Mâdam Horopsi brit göpleri şokmuş bu suretle tehli keli şekilde hastalandığından hastane ye kaldırılmıştır. > üm Sahte memur Kadıköyde oturan Mehmet E4. Ga lata da Permenecilerde — Hürmüzün Kuleli talebesi Niyazi Ef, nin| vapurun hiç bir kazaya uğrama | sinde Dalik sokağında bir kahve oca şahit sıfatile celplerine karar ve |dığr bildirildiğine göre Çekmece | ından yangın çıkmışsa da söndürüü. ve Ede-İ iterek muhakeme 13 Eylül cu-| civarında kaza geçiren | vapur başka bir gemi olsa li 2 — Kasımpaşada manav Süley- meyhanesine gelerek kendisinin komseri olduğundan bahile — içtiği çala parasını vermemiş, bu şekilde Halkın ve sergiye iştirak ©- den müessesatm müteaddit mi- racatlarından sonra sergi heyeti tertibiyesinin yaptığı teşebbüs üzerine Maarif Vekâleti sergi- nin yedi Eylüle kadar temdidi- ni kabul etmiştir. Bu suretle sergi 7 Eylül gece yarısında ka- panacaktır. Dün sergiye Adapazarlı Ah- met Bey kiremit fakrikası da iş- tirak etmiştir. Bu fabrika Mar- silya kiremitleri yapmaktadır. Sergide bu akşam Cümhuri- yet gençler mahfili tarafmdan bir müsamere verilecektir, Sergide yankesicilik Dün sergide bir kadm tara- fmdan kıymettar bir bilezik ça: lmmıştır. Derhal faaliyete ge- çen sergi zabıtası bileziği kadı- ride bir köşesinde keke il ridorun bir yerde bulmuştur. Vilâyet ve Emanetin tevhidi Başı I inci sayfada Sıhhat müdürü Darülâceze ve sıhhat işlerine bakar, Fen müdürlüğü kaldırım, şirketler işleri ile meşguldür. Şirketler komiserliği buraya merbuttur. Teftiş işi müdürlüğü; T. işleri ile meşguldür. İktısat dürlüğü: şehirde hayatı ucuzla tacak tedbirler alacaktır. Bun- dan başka mürebbiye, ahçı, silt- tesçil ©- der vasaiti nakliye tarifelerini! tanzim eder, Turizm haller şu- beleri buraya merbuttur, Belediye şube müdürleri, şu- be dahilindeki belediye işlerinin. amiridir. Fakat ni göre bu işi kaymakamlar da gö rebileceği için İstanbulda bele- diye müdürlükleri kaldırılacak- tır. Nahiyelerde belediye amir. i leri, nahiye müdürleridir, Bütçe nasıl yapılır? | İstanbul bütçesinin ( idareci. hususiyeye dahil Maarif, Nafra, Ziraat işlerine ait teşkilât kad- roları mevcut kanunlar ve ma- bul umumi meclisi tarafından yapılır, Şehrin imarı Şehrin imarı güzelleştirilme si gibi hususat için Valinin ri- yasetinde istişari komisyonlar teşkil olunur. Bu komisyonların azası Da: rülfünun müderrisleri, ihtisas adamlarından mürekkep olacak tır. Kendilerine komisyonda bu. lundukları vakit ücret verilir, İstanbul umumi meclisi inti- habı yapılarak içtimaa baslayır. caya ve belediyeni yeni bütçe- sini tanzim ve meriyete girince ye kadar Şehremaneti ve idarei hususiyenin bütçesi mer'idir. N Kadrolar da geliyor Kadrolar bekleniyor. Yen. kaymakam ve nahiye müdürlük leri için birçok talip vardır. Asaleti tasdiki Bi iktiran etti i ANKARA, 27 (Telefonla) - Asaleten İstanbul valiliğine kendine memur süsü veren bu adam man Efendinin evinde gaz ocağı pat-| anmış İkili kr. Same elinin